Reading Time: 14 minutes
Обзор на Google - Май 2021 година

Google Search Console спря да показва отчитането при Scroll to Text

Google спря да показва отчитането при Scroll to Text в отчета за ефективността на Google Search Console. Този маркер започна да се показва през август 2020 г., но сега Google вече не визуализира тази информация в Search Console. Glenn Gabe публикува в Twitter, че ако се опитате да филтрирате по Scroll to Text параметри, страниците вече не се показват в отчета за ефективността на Search Console.

Туит на Glenn Gabe за спирането на Google Search Console да отчита при Scroll to Text
Туит от Glenn Gabe

Актуализацията на алгоритъма на Google Page Experience няма да бъде в реално време

Предстоящата актуализация на Google Page Experience, която се очаква да стартира следващия месец (юни), няма да бъде в реално време, както някои от другите актуализации на алгоритмите на Google. Това е някак очевидно, тъй като знаем, че има 28-дневно забавяне при събирането на основните Core Web Vitals.

John Mueller от Google беше попитан за това на срещата за SEO миналия петък:

Що се отнася до алгоритъма за page experience, който идва през май, просто исках да знам дали ще бъде алгоритъм в реално време или нещо като основни актуализации, където ще бъдат прилагани от време на време.

Джон по същество каза не, няма да е в реално време и каза, че ще бъде „по-скоро бавно, отколкото промяна в реално време“.

 

Google: Разбийте YMYL & Non-YMYL съдържанието в отделни секции

Ако вашият уебсайт съдържа както YMYL, така и теми, които не са YMYL, може да помислите да ги разделите в отделни секции на уебсайта под формата на различни URL структури – една за YMYL съдържание и една за non-YMYL, което ще улесни работата на алгоритмите. John Mueller от Google намекна, че понякога Google може да направи това автоматично, но е по-безопасно да го направите от ваша страна, така че да не се налага да отговаряте на специфичен E-A-T, което не е YMYL на този сайт.

John Mueller отговори: „Винаги ще бъде предизвикателство за алгоритмите на Google да разберат как да се справят с този вид уебсайтове. Така че, независимо от всичко около YMYL или EAT или нещо друго, ако имате тази комбинация от много противоположности по отношение на съдържанието, тогава бих предположил, че алгоритмите на Google винаги ще се борят да преценят как да класират уебсайта ви.

След това Джон обясни, че Google преобръща вашия уебсайт, което ще наклони везните, за да каже, дали този уебсайт е или добър, или лош. В категорията YMYL тази скала ще бъде по-предизвикателна, докато в non-YMYL не толкова.

John Mueller споделя как алгоритмите на Google винаги ще се борят да преценят как да класират даден уебсайт
English Google SEO office-hours

Дизайнът на Google News Publisher Center е актуализиран

Google направи актуализации на дизайна на Google News Publisher Center. Към този етап не споделиха да е добавена нова функционалност. Google за последно актуализира Центъра за издатели през декември 2019 г., когато Google промени процеса на включване.

Скрийншот с новия дизайн на Google News Publisher Center
Нов дизайн на Google News Publisher Center

 

Начин да предотвратите злоупотребата със спам в части от вашия сайт

Като собственик на уебсайт / бизнес, може да предоставите няколко канала, където вашите потребители могат да взаимодействат като форуми, интегрирани модули от платформи за социални медии, средства за качване на файлове, хостинг услуги или услуги за вътрешно търсене. Тези услуги позволяват на потребителите да създават акаунт за публикуване на съдържание, качване на файл или търсене на вашия сайт.

За съжаление, спамърите често се възползват от тези видове услуги, за да генерират стотици спам страници, които добавят малка или никаква стойност към мрежата. Съгласно принципите, изложени в Google’s Webmaster Guidelines, това може да доведе до предприемане на ръчни действия от Google срещу засегнатите страници.

От Google дават няколко изключително полезни съвета, как да предотвратим негативните ефекти от спам на уебсайта ни:

  • Блокирайте автоматично създаване на акаунт, обмислете използването на reCAPTCHA;
  • Включете функциите за модериране на коментари, създаване на профили и т.н.;
  • Наблюдавайте сайта си за спам съдържание и чистете всички неприятни “включвания” често;
  • Предотвратете Google Search да показва или следи ненадеждно съдържание;
  • Консолидирайте съдържанието на вашата отворена платформа в концентриранa URL структура или под-директория;
  • Поддържайте софтуера на вашия уебсайт актуализиран и използвайте автоматизирани системи за защита.

 

Премахването на досегашния вид на rich results search в Search Console

През последните няколко години Google работиха усърдно, добавяйки все по-конкретни изяви при rich results елементите в Google Search към отчетите за ефективността на Search Console. На този етап разполагат с 19 поддържани типа богати резултати, за да може собствениците на уебсайтове да виждат по-ясно как техните уебсайтове се представят в Google Търсене.

снимка, изобразяваща новия вид на rich result
Нов вид на rich result search в Google Search Console

Преди няколко години Google създадоха обща група за показване на търсене „Разширени резултати“, която включваше множество типове богати резултати, включително тези, които нямаха собствена секция за разбивка в Search Console. Това вече не се изисква, тъй като вече имаме разбивки за повечето типове богати резултати, например: Event, FAQ, How-to и др. Това е и причината да се премахне общото групиране на данни за богати резултати.

 

Search at Google I/O 2021

През този месец се състоя Google I/O – годишният фестивал за разработчици на Google и тази година всичко беше виртуално. Но както при всяко събитие, виртуално или лично, по време на тридневното събитие беше покрита много нова и полезна информация.

Cъбитието изпълни стремежа на Google да бъде полезен във важни моменти за уеб програмистите. Макар и виртуално, имаше възможности за комуникация с други SEO експерти по време на събитието. Имаше зона за търсене в уеб купола на I/O Adventure. В допълнение имаше и networking сесии и въпроси и отговори, организирани от Мартин Сплит.

 

Сундар Пичай обяви нов етап в развитието на AI наречен Multitask Unified Models (MUM), предназначен за по-добро разбиране на информация

MUM има потенциала да трансформира начина, по който Google ви помага при сложни задачи. MUM използва framework-a – текст към текст T5 и е 1000 пъти по-мощен от BERT. MUM не само разбира езика, но и го генерира.

Той е обучен на 75 различни езика и много различни задачи наведнъж, което му позволява да развие по-изчерпателно разбиране на информацията и световните знания от предишните модели. И MUM е мултимодален, така че разбира информация в текст и изображения и в бъдеще може да се разшири до повече модалности като видео и аудио.

 

Две нови маркировки на Schema.org, налични за видео съдържание

  1. [Clip]
    За да кажете ръчно на Google каква дата и етикет да използва за функцията за ключови моменти за видеа, вложете следните свойства (properties) във вашия [VideoObject], показани в скрийншота по-долу. Въпреки че, свойствата на [Clip] не са задължителни, трябва да добавите следните свойства, ако искате Google да показва времевите марки и етикети, които сте посочили за видеоклипа си, вместо видео сегментите, които Google може автоматично да показва за вашето видео.Пълната дефиниция на Clip е достъпна на schema.org/Clip
  2. Описание на изискванията за новата маркировка Clip
    Описание на изискванията за новата маркировка Clip
  3. [VideoObject]
    За да кажете на Google как работи вашата URL структура, така че Google може да показва ключови моменти, които са автоматично идентифицирани за вашето видео, вложете следните свойства във вашия [VideoObject] отново показани в по-долните скрийншоти. Въпреки че свойствата на SeekToAction не са задължителни, трябва да добавите следните свойства, ако искате Google да разбере как работи структурата на URL адресите ви, така че Google да може да свърже потребителите с определена времева точка във видеоклипа.
свойства, които се изискват - potentialAction
Свойства, които се изискват – potentialAction

 

potentialAction.startOffset-input
potentialAction.startOffset-input

 

potentialAction.target
potentialAction.target

 

Google: Добавянето на изображения във вашите страници няма да подобри класирането на сайта ви в Google

В Twitter, John Mueller беше попитан дали добавянето на изображения в уеб страниците помага на сайта да се класира по-добре в SERP на Google. В отговор на въпроса, той каза: “няма автоматичен ефект от добавянето на изображения”.

Това показва, че Google няма алгоритъм за класиране, който да потвърждава, че страници с изображения ще бъдат по-добре класирани от тези, които нямат.

Разбира се, нашите препоръки се да се добавят такива, тъй като те правят съдържанието по-лесно четимо и визуално да изглежда по-добре. Освен това изображението може да се класира при Image Search, което да доведе и до някакъв трафик на вашия сайт.

туит с отговор на John Mueller- Няма автоматичен ефект от добавянето на снимки
Няма автоматичен ефект от добавяне на изображения

 

Повечето SEO специалисти извършват верификация на собственост в Google Search Console чрез DNS или HTML

Google предлага многобройни начини за верификация на вашия сайт в Google Search Console. Това са:

  • чрез качване на HTML файл
  • чрез HTML таг
  • чрез DNS
  • чрез проследяващ код на Google Analytics верификация ниво контейнер
  • чрез Google Tag Manager
  • верификация в Google Sites
  • верификация в Blogger – за собственици на сайтове в Blogger
  • верификация на сайт, закупен от Google Domains

В Twitter Jackson Lo попита кой е предпочитаният начин за верификация. По-голямата част от SEO специалистите отговориха, че използват DNS верификация или посредством HTML тагове. В анкетата са взели участие малко над 1000 човека, като 34.8% от тях отговарят, че верифицират собственост чрез DNS, а други 34.5% – чрез HTML таг. Ето какво са отговорили останала част от участниците в анкетата:

Анкета в Twitter показва, че SEO специалистите използват предимно DNS и HTML верификация в Google Search Console
GSCverification – HTML- DNS

 

Съвети на Google за това как да оптимизирате изображенията без това да навреди на класирането при търсене на изображения

John Mueller от Google публикува няколко туита в Twitter, в които сподели полезни съвети относно това как да оптимизирате изображенията си, така че страниците ви да се зареждат по-бързо, като вземете предвид как това може да се отрази на класирането на сайта ви в Google Image Search. Това се случи непосредствено след като Джон публикува страхотно видео с урок на тема SEO за Google изображения, а част от съветите, които даде в Twitter, са:

  • ако променяте URL адреса на изображение или името на файла, то да редиректвате стария URL адрес на изображение към новия;
  • използвайте Google Search Console, за да видите колко точно трафик идва от търсене на изображения и много други.
Туит от John Mueller от Google, в който дава съвет как да оптимизираме изображения без да навредим на класирането на сайта
Google images optimization – Twitter – John Mueller

 

Оптимизация на изображения- съвет от John Mueller
Images optimization- 2- John Mueller

 

Jump Links/Sitelinks с емоджита при търсене в Google

Google вече показва jump links с емоджита в показващите се като резултат от търсене в Google снипети (понякога и sitelinks, въпреки че те не са sitelinks). Това бе забелязано и публикувано в Twitter от Brian Freiesleben.

Туит за jump links с емоджита
Jump links with emojis

Google: Интернационализираните сайтове, които са с едно и също съдържание на английски език, не се считат за дублирано съдържание

Да кажем, че имате няколко международни сайта, например, .uk за Обединеното кралство, .fr за Франция и .de за Германия. Съдържанието, което имате за всеки сайт, не сте го превели на съответния местен език, а за голяма част от страниците сте използвали английското съдържание, което се намира в сайта .uk. Според Google това не е дублирано съдържание.

В Twitter John Mueller отговори на въпроса, че “няма наказание за дублирано съдържание в подобни случаи, но концентрирането на стойността на сайта ви върху по-малко страници обикновено улеснява видимостта на тези страници”.

туит с въпрос към John Mueller относно интернационализирани уесайтове, които имат едно и също съдържание на английски - този тип съдържание не се счита за дублирано
Internationalized sites with the same English content

 

Google най-вероятно няма да ви накаже в случай, че промените част от съдържанието въз основа на IP адрес

От техническа гледна точка, в случай, че решите да промените съдържанието си въз основа на IP адресите или потребителски агенти, които посещават тази част от съдържанието и по-конкретно, ако предоставите на GoogleBot съдържание, което е различно от това на вашите потребители, то това би било в разрез с политиката на Google за прикриване и би довело до наказание от страна на Google. Но въз основа на намерението на промяна базирана на IP адрес, то има голяма вероятност да не бъдете наказани.

В своята политика Google определя прикриването като “практика на представяне на различно съдържание и URL адрес на потребителите и на търсачките. Прикриването се счита за нарушение на Ръководството за Уебмастъри на Google, защото предоставя на нашите потребители резултати, различни от тези, които те очакват.”

 

Google потвърждава, че съдържанието ви ще се индексира, но не във всички центрове за данни

John Mueller от Google потвърди, че даден сайт и/или страници могат да бъдат индексирани от Google Search, но не всички центрове за данни могат да имат този URL адрес в конкретния индекс по едно и също време. Джон допълни, че това се случва рядко, но все пак не е изключено. В Twitter той беше попитан за даден URL адрес, като отговори: “индексиран е, но не във всички центрове за данни (затова резултатите могат да варират). Това може да се случи, но не е често срещано и не е признак за проблем.”

John Mueller в отговор на въпрос в Twitter - сайтът е индексиран, но не във всички центрове за данни
Indexed website- just not in all data centers

 

Google: Това, че сайтът ви се класира добре сега, не означава, че ще е така завинаги

John Mueller заяви в Google: “Това, че даден сайт се класира добре сега, не означава, че ще продължи да се класира добре завинаги – промените са обичайни. Бих направил крачка назад и бих помислил как вашият сайт може да се впише в тях.

 

Google: Премахването на датите в статиите няма да попречи на Google да следи времето

John Mueller беше попитан в Twitter дали премахването на датите от статии ще помогне за по-добро класиране при търсене в Google. В отговор той каза, че “дори когато публикувате нещо без дата, Google продължава да следи времето.

Туит с отговор от John Mueller от Google - Дори, когато публикувате нещо без дата, Google продължава да следи времето
Google still keeps time

 

API за индексиране в Google за публикуване на позиции за работа: Кога да предоставяме промени?

Днес има два случая, в които се използва API за индексиране в Google. Единият е, когато се отнася за обява за работа, а вторият случай е за съдържание за събития на живо. В тази връзка SEO специалист на име Nick Lowery се обърна към John Mueller от Google с въпрос в Twitter.

Той попита: “При използване на API за индексиране на позиции за работа често се случва работни места да са налични, след което да бъдат свалени и после отново възстановени (следователно преминават по няколко пъти между 202 и 404). В тази връзка трябва ли да изпращаме заявка за добавяне или изтриване всеки път, когато това се случи? Или само когато за първи път се пуска и накрая, когато финално се премахва?“

В отговор на въпроса John Mueller сподели: “В случай, че става въпрос за една и съща позиция за работа и вие знаете, че ще я свалите временно, то изпращането на заявка за стартиране и спиране изглежда разумно. Но ако не сте сигурни за колко време ще е и дали ще я качите отново, то би трябвало да е по-добре да извършвате промените поотделно.” Той допълни, че “има и квота, за която също трябва да се внимава.

John Mueller отговаря на въпрос в Twiiter относно това кога да изпратим заявка за стартиране и спиране на страница с публикация за отворена позиция за работа
Google Indexing API

 

60% от SEO специалистите работят по подобряване на Core Web Vitals параметрите още преди ъпдейта на Google Page Experience

Ъпдейтът на Google Page Experience беше предвиден да стартира средата на месец юни и да отнеме няколко седмици. Според Google този ъпдейт не е толкова мащабен. И въпреки това повечето специалисти и фирми, които са в сферата на SEO, споделят, че още преди ъпдейта са започнали да работят върху това да подобрят Core Web Vitals параметрите.

В Twitter Marie Haynes е създала анкета, в която задава въпроса: “Работите ли вече върху подобряване на Core Web Vitals показателите?”. 61% от потребителите, които са взели участие в анкетата, казват Да, 29%- Не, а 10% от потребителите са дали отговор Друго.

 

Google: Преместването на навигацията от горната част на кода в долната не би трябвало да е проблем

John Mueller от Google беше попитан дали би довело до някакви проблеми преместването на навигацията в HTML кода от горната част на изходния код в долната, като същевременно се използват техники за позициониране, така че навигационното меню да се визуализира в горната част, а не в долната. На въпроса в Twitter John Mueller отговори, че “това не би трябвало да е проблем”.

Туит с отговор на John Mueller- Не би трябвало да е проблем преместването на навигацията от горе надолу в изходния код

 

Google предварително ще трансферира данните на уебсайтове, създадени с помощта на Signed Exchanges

На конференцията Google I/O продуктовият мениджър на Google, Jeffery Jose, обяви не само за актуализацията на Google Page Experience, която ще се появи и на десктоп страниците, но също добави, че “Google Search предварително ще извлича данните на уебсайтове, които са създадени с помощта на Signed Exchanges”.

Той сподели, че това е било обявено по-рано тази година и че ще доведе до огромни промени в Core Web Vitals резултатите. Това се очаква да се случи в средата на юни 2021 година заедно със стартирането на новия ъпдейт на Page Experience.

 

Google: Не се нуждаете от трите добри резултата в Web Vitals, за да подобрите класирането си

По време на конференцията Google I/O, посветена на Web Vitals, имаше въпрос към Google относно това как Core Web Vitals влияе на класирането на даден сайт при търсене в Google. Накратко, Google отговори, че не е необходимо да имате трите “добри” резултата по трите метрики, за да подобрите класирането на вашия сайт. Към това допълни, че ако сте постигнали добър резултат, не е нужно да продължавате да преследвате още по-добри резултати, за да може още повече да подобрите класирането на сайта ви. Въпросът, който се зададе, бе: “Page Experience двоичен фактор за класиране ли е? – само страниците с “good experience” ли имат шанс да подобрят класирането си или има степенуване в начина, по който сигналите за Page Experience влияят на класирането?

В отговор Philip Walton от Google сподели, че това всъщност не е двоичен фактор, не и изцяло.

От своя страна, John Mueller отговори: Веднъж достигнете ли до добро класиране, за нас това е нещо като висока летва и вие се намирате в стабилна точка. В този момент микро-оптимизацията на неща като допълнителни милисекунди тук и там няма да доведе до нещо конкретно в класирането на вашия сайт. То може да има ефект върху това какво потребителите виждат и с това да усетите други положителни ефекти, но що се отнася до класирането на вашия сайт, то няма да го подобри. Дори и ако, например, сте с пет милисекунди по-бързо от друг сайт.

Philip Walton допълни, че не е необходимо да имате добри резултати за трите основни уеб показателя, за да подобрите класирането на вашия сайт. Той каза: “… и определено е въпрос, който искам да изясня, тъй като чух, че някои хора са объркани относно този въпрос. Не е вярно, че ако не достигнете добри резултати за всички Core Web Vitals показатели, които трябва да достигнете, то вашият сайт няма да подобри класирането си. Това не е така.

И допълни: “Всъщност е точно обратното. Вие ще получите по-добро класиране на вашия сайт за това, че сте достигнали добър резултат за всички страници, но след това няма да получите допълнително подобрение в класирането. Например, ако имате LCP на две секунди и го намалите до една секунда, публично сме заявили, че това няма да подобри класирането ви. Но ако имате бавна страница и я подобрите до десет секунди, това потенциално може да подобри класирането на вашия сайт при търсене в Google.

 

Google: Създаването на несвързано съдържание с цел Link Building е “пропиляна възможност”

Въпрос към John Mueller се отнасяше до това дали създаването на блог и създаването на съдържание, което не е свързано с бизнеса ви, а е с цел link building, е в разрез с Ръководството за уебмастъри на Google. В отговор Джон каза, че не е против указанията на ръководството, но че всичко това е “пропиляна възможност”.

Накратко, Rich Howard дава пример за компания за грижа за тревни площи, която публикува съдържание на теми, които не са свързани с дейността на фирмата като “Най-добрите градове за нови майки през 2021 година”. А целта на това е била единствено и само за link building.

John отговори в Twitter, като заяви: “Това е изпусната възможност. Не смятаме, че това е в разрез с указанията за уебмастъри. Нашите системи използват неща като контекст и anchor текст от гледна точка на линкове, така че изглежда, че те изграждат репутация предимно за съдържание, което не е свързано с грижата за тревни площи.

 

Google: Промяната на Title Tags няма да подобри класирането на сайта ви след спад на качеството му

John Mueller заяви, че коригирането на title tags (таг на заглавието), след като сайтът е бил засегнат от ъпдейт, няма да доведе до голяма промяна в класирането на сайта ви. Но тук не става въпрос за добре представящи се сайтове, които правят промени в title tags с цел да променят класирането за определени ключови думи.

промяна на title tags няма да подобри класирането за сайтове, които значително са паднали
Title tag changes

 

Google няма да споделя как се сумират Core Web Vitals метриките за класиране

Документите на Google Core Web Vital отчитат резултатите и оценките за всеки URL адрес, за който Google знае, че е в мрежата. Но как това ще повлияе на класирането на вашия сайт при търсене в Google, когато следващия месец стартира актуализацията на Page Experience, Google няма да документира как тези метрики ще се сумират.

В тази връзка John Mueller заяви следното в Twitter: “Дали “2 червени + 1 зелен = 3 жълти” не е нещо, което планираме да документираме/обявим. Това е все едно дали “1 дума в заглавието + 1 дума в съдържанието = 2 ключови думи в H1”: има вероятност да има малки разлики, но по дефиниция те не са стабилни, нито документирани.

Накратко, както Google не документира как се сумират и работят другите фактори за класирането на даден сайт, така и тук при актуализациите на Core Web Vitals и Page Experience, Google отново няма документира.

Туит на Joh Mueller - Core Web Vitals не е нещо, което планираме да документираме

Google News Showcase за настолни компютри Google обяви, че функцията

Google News Showcase ще бъде достъпна и за настолни компютри в осем държави с изключение на САЩ. Google стартира своята работа още през октомври миналата година, като функцията позволява на издателите да подреждат съдържанието с помощта на времеви ленти, булети и свързани статии. Към момента функцията е достъпна за Обединеното кралство, Австралия, Германия, Бразилия, Аржентина, Италия, Чехия и Индия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.