Reading Time: 6 minutes

Няма отделен индекс за индексиране на мобилни устройства и настолни компютри

Google има един основен индекс, където се съдържа или мобилната, или настолната версия на даден сайт, това е версията, която след това ще бъде показана в резултатите от търсенето. Ако обаче имате отделен мобилен сайт, Google винаги ще показва тази версия на потребителите на мобилно устройство.

Наличието на няколко страници за различни вариации на продукта не е проблем

Джон препоръчва два подхода за продукти с множество варианти, или се уверете, че всяка отделна страница е индексирана, или трябва да има една основна страница с продукти с всяка опция за вариация. Най-добрият метод зависи от размера на сайта и уникалността на всяка вариация.

Полетата за търсене в сайта могат да отнемат известно време за показване в резултатите от търсенето

След като внедрите маркировката за поле за търсене в сайта, може да отнеме известно време, преди тя да бъде показана в резултатите от търсенето. За разлика от богатите резултати, които могат да бъдат показани бързо след внедряването, Google трябва да бъде в състояние да види, че маркировката за търсене на връзки към сайта е била налице известно време, преди да се покаже. Джон обясни, че понякога може да отнеме до месец, преди да се покаже.

Използвайте инструментът за мобилен тест на Google, за да проверите изпълнението на lazy loading

Ако използвате JSON или JQuery за извличане на изображения за мързеливо зареждане, използването на мобилен тест ще ви позволи да видите дали те могат да бъдат успешно заредени или не.

Нe получавате предимство при класирането чрез маркиране на изходящите връзки като Nofollow

Използването на rel =“follow“ следване на изходящи връзки няма да повлияе на класирането на сайта в сравнение с това, използващо rel = nofollow. Джон обясни, че използването на rel =“follow“ следване на изходящи връзки на уеб страница помага на Google да види, че сайтът е част от нормалната уеб-екосистема.

Наличието на отделни секции на сайт в поддиректории може да направи разширяването на даден сайт по-лесно

Ако планирате да разширите вашия сайт и да добавите допълнителни секции към него като блог или секция за електронна търговия, от гледна точка на поддръжката може да бъде по-лесно да ги включите в поддиректории.

Thin pages с Noindex осигуряват стойност на потребителите на сайта, но не и в резултатите при търсене

Някои страници на вашия сайт може да имат слабо съдържание, така че няма да е толкова ценно да ги индексирате и да се показват при търсене, но ако те са полезни за потребителите, които навигират в уебсайта ви, можете да ги деиндексирате, вместо да ги премахвате.

Добавянето на нови езикови версии наред с миграцията може да забави обработката от страна на Гугъл

За да може Google да обработва миграциите на сайтове бързо, те трябва да бъдат на фази една по една. Добавянето на нови езикови версии заедно с миграцията означава, че Google ще трябва да обработва всяка от тези версии отделно, което ще отнеме повече време.

google search console

Данните от GSC през дублирани езикови версии ще се показват само за избрани канонични страници

Дори ако сте настроили hreflang правилно, Google може да „сгъва“ заедно страници с подобни езикови версии и да избира една за индексиране, което означава, че данните в Google Search Console ще се показват само за една избрана канонична страница.

Големите информационни блокове с текст под редовното съдържание могат да объркат Google по отношение на целта на страницата

Ако имате страница с категория за електронна търговия с малко транзакционно съдържание в горната част, но имате големи блокове информационно съдържание в долната част само за насочване към определени ключови думи, това може да обърка Google с целта на страницата и дали тя трябва да се показва на потребители, които искат да купуват продукти или просто да ги проучват.

URL адресите трябва да бъдат под 1000 знака дължина

Джон препоръчва да се уверите, че URL адресите са с дължина под 1000 знака, за да могат да бъдат обхождани и индексирани нормално.

very long urls

Страниците могат да се показват в Google Дискавър независимо от езика на сайта

Езикът на уебсайт няма значение, за да може страниците му да се показват в Google Discover. Основните критерии са, че те могат да бъдат обхождани и индексируеми.

Google може да третира URL адресите на хеш като отделни URL адреси, ако водят до уникално съдържание

Обикновено Google игнорира всичко след хеша, но изключенията от това са хашбанг URL адреси и URL адреси на хеш, които водят до уникално съдържание, което не е достъпно в не-хеш версията на URL адреса. Джон препоръчва обаче да избягвате да разчитате на това.

Използвайте URL inspection tool, за да видите дали Googlebot може да вижда вградени коментари

Инструментът за проверка на URL адреси в Google Search Console може да покаже дали Googlebot може да вижда коментари, вградени във вашите страници, като коментари във Facebook.

Множество H1 не са голям проблем, ако използвате HTML5

Тъй като множество H1 тагове са нормален елемент, открит в HTML5, Google ще се опита да вземе това предвид и Джон не смята, че това ще бъде голям проблем. По-важно е Google да може да идентифицира кои части на страницата са основно съдържание и кои части са по-второстепенни.

Структурирани данни с агрегатен рейтинг не трябва да се използват на страници с категории

Обобщените структурирани данни за рейтинг трябва да се използват само за един и същ тип продукти, следователно Джон препоръчва да не ги използвате на страници с категории.

Опцията за заявка за преглед в GSC е най-добрият начин да информирате Google, че съдържанието е изчистено от хакване

Ако конзолата за търсене на Google маркира, че съдържанието изглежда хакнато, подходът за преглед на заявката е най-добрият начин да информирате Google, че съдържанието е почистено от хакове.

Наличието на секции от дублирано съдържание на даден сайт е нормална практика

Google няма да понижи в класирането вашия сайт, ако имате секции с дублирано съдържание на няколко различни страници. Вместо това ще се разпознае съдържанието, разположено на няколко страници, и ще бъде филтрирано в резултатите от търсенето, за да се покаже само една страница.

Използването на международни IP пренасочвания ще попречи на Google да намери други версии на сайт

Ако пренасочвате въз основа на международни IP адреси, Google вероятно ще вижда пренасочването само към английската версия и ще отхвърли всички останали версии.

google discover

Google Discover не е ограничен до съдържание от новинарски сайтове

Google Discover не съдържа само статии от новинарски сайтове. Блог публикации и постове във форуми също могат да бъдат включени в него.

Google ще прочете низа ? от URL адрес, съдържащ се след параметъра на заявката

Ако използвате ? – параметри на заявката, Google ще прочете останалия URL низ и не е нещо, което блокира обхождането или индексирането. Всичко след # параметър ще бъде пропуснато.

Hreflang не е необходим за неканонични страници

Не е необходимо да се прилага hreflang върху неканоничната версия на страницата, тъй като тя няма да бъде показана при търсене, следователно всички пояснения за hreflang няма да се използват от Google.

При оптимизиране на изображението и проверката му за индексиране, бъдете внимателни с метода на отложено зареждане и откриваемостта на връзките в DOM

За проверка на идексацията на изображенията Джон препоръчва да се прави проверка на правилното конфигуриране на метода за отложено зареждане и проверка дали връзките на изображенията може да бъдат открити от Googlebot в DOM.

Вземете под внимание броя на езиковите вариации при интернационализация

Помислете за броя на езиковите вариации, когато решавате как да конфигурирате международни версии на уебсайт. Ако има много версии, може да искате да оставите потребителя да реши коя версия иска да гледа.

Google използва атрибут Alt като част от котва за свързани изображения

За свързани изображения Google вижда атрибута alt като описателна част на страницата, на която е, но също така се използва като част от котвата за страницата, към която се свързва изображението.

Бъдете последователни при използването на наклонена черта в URL адресите

Джон препоръчва да бъдете максимално последователни с използването на последната наклонена черта във връзките в даден сайт.

AMP Stories са третирани като нормални страници от Google

Google вижда AMP Stories като нормални страници при търсене и те трябва да бъдат свързани като нормални страници в даден сайт. Google обаче може да има затруднения при класиране на AMP Stories, тъй като те обикновено имат тънко съдържание.

Заслужава си да се обърне внимание на минификацията на HTML & CSS

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.