Обзор на Google – Юни 2022

Google: Не е необходимо да подавате страниците за индексация всеки път, когато ги актуализирате
google recap june 22

Google: Не е необходимо да подавате страниците за индексация всеки път, когато ги актуализирате

Потребител в Reddit попита дали е необходимо отново да подаде страница, която е актуализирал, за индексация. На този въпрос John Mueller от Google отговори, че не е необходимо и обясни, че Google автоматично индексира страници, които вече е добавил в индекса и са му познати.

 

Според Google е по-лесно да спрете да купувате линкове, отколкото непрекъснато да обновявате вашия Disavow-файл

Една от ключовите теми сред SEO специалистите е купуването на линкове. А какво е мнението на Google за това всеки ден да обновявате вашия disavow файл? Именно такъв въпрос бе отправен към John Mueller в Twitter. В отговор той сподели мнението, че би било по-лесно да спрете да купувате линкове.

Туит на John Mueller относно купуването на линкове

 

Google добави нови най-добри практики за маркиране на автори за структурираните данни за статии

Google публикува нов раздел в своята документация за структурираните данни на статии, където описва нови най-добри практики за маркиране на автори. Тяхната цел е, следвайки ги, да помогнете на Google да разбере и представи по най-добрия начин автора на съдържанието, а те са:

  • включете всички автори в маркировката
  • посочете няколко автора, когато е приложимо
  • използвайте допълнителните полета, които са достъпни за вас
  • посочете името на автора само в свойството author.name
  • използвайте подходящ тип автор

В своята документация Google споделя и пример, в който се прилагат най-добрите практики за маркиране на автор:

Пример за добра практика за маркиране на автор

 

Google премахна документацията за структурираните данни за обучение за работа

В последния ден на месец май Google официално обяви, че документацията за структурираните данни за обучение за работа е премахната. Това, което Google каза в своето съобщение, е, че не намира тази маркировка за полезна.

Към това допълни, че тази промяна няма да повлияе на други функционалности, които маркировката за обучение за работа (Job training) използва. Също така можете да оставите маркировката на сайта ви, така че търсачките да могат по-добре да разберат страницата.

 

Google добави нови богати резултати за учебни видеа

Вече има нови богати резултати за видеата с образователен характер. Google заяви, че начинът, по който ще се показват в резултатите от търсенето, може да бъде различен. С помощта на Rich Results Test можете предварително да прегледате повечето функции.

Новите богати резултати за учебни видеа са налични както за десктоп, така и за мобилни устройства при търсене на различен тип учебно съдържание на английски език.

Техническите указания, които Google споделя, за да може вашето съдържание да се показва като богати резултати Learning Video, са:

  • в допълнение на маркировката Learning Video е необходимо да добавите както задължителните, така и допълнителните свойства на VideoObject;
  • видеото трябва да бъде видимо от всички без необходимостта да се абонират потребителите;
  • общата продължителност на видеото трябва да бъде минимум 30 секунди;
  • маркировката Learning Video трябва да бъде добавена в страница, в която потребителите могат да гледат видеото. За лошо потребителско изживяване се счита, когато насочвате потребителите към страница, в която те не могат да гледат даденото видео.

Пример на Learning Video

 

Google: Не поставяйте името на вашата компания в Alt text на изображението

Добавянето на описание в полето на Alt text на изображението е от изключителна важност, затова и не бива да го забравяте. В Twitter SEO специалист сподели, че негов клиент иска в тези полета да добави името на своята компания. В отговор John Mueller от Google отговори, че няма смисъл от това и е загуба на време.

Коментар на John Mueller за името на компания в alt tag

 

Google: Можете да ограничите достъпа до XML Sitemaps

В друг туит John Mueller заяви, че е приемливо да ограничите достъпа до вашите XML Sitemaps само до търсачките. Това означава, че технически можете да блокирате достъпа на хора до вашите XML SItemaps на сайта, но да позволите единствено и само на Google да има достъп до тях.

 

Google ще избере първия HTTP статус на резултата в случай, че има повече от един

Част от темите, които се дискутираха на една от петъчни SEO срещи, беше свързана с това кой HTTP статус Google ще избере и по-конкретно въпросът бе: “Теоретично е възможно на една страница да има два различни HTTP статуса, но какво ще направи Google с тях? Ще ги види ли? Например, 503 плюс 302.”

В отговор John Mueller каза, че Google ще погледне първия HTTP статус и основно него ще обработи. След това John задълбочи малко повече в темата за веригата от пренасочвания. При това той обясни, че ако целева страница има един HTTP статус като резултат, например 301 redirect, а след това целевият URL адрес има различен HTTP статус като резултат, например 404, то Google ще проследи 301, след което ще намери статус 404 и ще използва него.

 

Според Google няма реална полза от CDN хостинга от гледна точка на SEO

Въпрос към John Mueller от Google питаше дали за целите на SEO оптимизацията е добре използването на CDN хостинг, познат още като мрежа за достъп на съдържание. Накратко, John каза, че не е необходимо, стига вашият хостинг да е бърз.

Към това той допълни, че ако имате милиони страници и обхождането ви е бавно, то можете да обърнете внимание на ускоряването на вашия хостинг и използването на CDN, за да подобрите обхождането и индексирането, които повлияват класирането при търсене в Google.

 

Google добави нова документация за Vary

През месец юни Google добави нова документация за Vary, а именно Поддръжка на бисквитките за signed exchanges. Това идва малко след като Google реши да въведе поддръжка на signed exchanges за някои сайтове за настолни компютри. А с новата документация можете да се запознаете тук.

 

Отчетите на Google Search Console вече показват валидни и невалидни класификации

Google обяви, че е актуализирал отчетите в Google Search Console, за да покаже дали дадена грешка е валидна или невалидна. Тази промяна бе необходима от гледна точка на това, че за Google такава грешка може да представлява казус за целите на индексацията и класирането.

Google описва, че дели грешките на две групи:

  • Страници или елементи с критични проблеми са обозначени като невалидни;
  • Страници или елементи, които са без критични проблеми, са обозначени като валидни.

По този начин ще е по-лесно да се установят проблеми, които влияят на начина, по който се представя вашия сайт и съответно да можете да ги приоритизирате от гледна точка на разрешаването им.

пример на валидни и невалидни класификации

 

Google сподели кратко видео относно пускане на актуализации на алгоритмите в световен мащаб

Един от въпросите, който вълнува голяма част от SEO специалистите, е това дали всички актуализации се разпространяват глобално или само част от тях, а останалите на английски.

Именно такъв туит с въпрос към Google имаше и през този месец. В него SEO специалист попита дали актуализацията Product Review е била с по-глобален характер или е била фокусирана върху английски език.

В отговор John Mueller и Alan Kent от Google написаха, че към момента няма известие за глобално пускане и нищо не се е променило от последното такова пускане на този ъпдейт.

В тази връзка през месец юни John Mueller пусна много кратко официално видео, в което споделя, че някои актуализации на алгоритмите за търсене се разпространяват глобално. Но има други, които още от самото начало са фокусирани върху определени държава или език, тъй като се считат за най-релевантни.

Той допълни, че всяка една актуализация на алгоритъма е различна, но все пак Google предпочита, доколкото е възможно, да стартира тези актуализации глобално, а не толкова за конкретни език или държава.

 

Google: Не публикувайте празни страници

SEO специалист отправи въпрос към John Mueller в Twitter, питайки дали е добра идея да се публикуват празни страници на даден уебсайт. В отговор John написа, че е по-добре да публикува само страниците, които имат съдържание. Той допълни, че би било неприятно за потребителите да разглеждат вашия сайт и да не получат необходимата информация, затова препоръча първо да се изградят тези страници и да не се публикуват празни.

Туит на John Mueller относно публикуване на празни страници

 

Google описва как да използвате богатите резултати за продукти на страници с продукти и техните различни вариации

Както знаете, някои продукти могат да имат различни вариации като размер и цвят. В тази връзка Google актуализира документацията си за богати резултати за продукти, описвайки как тези богати резултати могат да се използват за вариации на продукти, при което всеки вариант на даден продукт има отделен URL адрес.

В този документ Google препоръчва да се фокусирате върху добавянето на маркировка към страници с конкретен продукт вместо към страници, които изброяват продукти или са страници на определена категория с продукти.

Наред с това Google говори и за това, че един от въпросите, пред които са изправени сайтовете за електронна търговия, е как да структурират URL адресите си, когато един определен продукт се предлага в няколко размера или цвята. В тази връзка Google поддържа широк набор от структури на URL адреси за вариантите на даден продукт.

пример за структуриране на URL адрес

 

Google: Добрите практики за достъпност са добри практики и за целите на SEO

Именно това каза John Mueller в отговор на въпрос в Twitter. Потребител го попита дали съответствието ADA (Американския закон за хора с увреждания – стандарти за достъпен дизайн) е фактор за класиране в Google, като в коментарите си той уточни, че е имало случаи, в които SEO специалисти наблюдават подобряване на класирането след като са направили сайт да съответства на ADA.

На този коментар John Mueller каза, че не знае какво точно са направили и на какво се дължи това подобряване в класирането, но допълни, че повечето добри практики за достъпност се считат и за добри практики от гледна точка на SEO оптимизация.

 

Google: Съдържанието, което не е видимо на страницата, вече не е по-малко важно

В един от епизодите на подкаста Search Off The Record Gary Illyes от Google сподели,че търсачката вече не отдава по-малко значение на съдържанието или елементите, които не са видими в страницата. А говорейки си за това дали някъде трябва да бъде видимо, Gary Illyes каза, че то трябва да е в HTML кода или в самия JavaScript. А цялата дискусия между Gary Illyes, Martin Splitt и Lizzi Sassman можете да чуете тук.

 

Google препоръчва използването на тире в URL адреса вместо използването на долна черта

В същия юнски епизод на подкаста Search Off The Record Gary Illyes, Martin Split и Lizzi Sassman дискутираха и темата за използване на тирета и долни черти в URL адресите. В тази връзка Gary Illyes от Google заяви, че за целите на SEO е препоръчително използването на тирета вместо долни черти.

 

Според Google използването на ключови думи в името на домейна е надценено

На въпрос в Twitter John Mueller от Google коментира, че използването на ключови думи в имената на домейни се надценява. Той посъветва да избирате нещо, което отговаря на вашия бизнес и ще бъде в дългосрочен план. Тази тема неведнъж е дискутирана както от страна на SEO специалисти, така и от Google.

John Mueller: Ключовите думи в домейн са надценени

 

Google изпробва shorts YouTube видеа

През месец юни Google изпробва shorts YouTube видеа за създаване на съдържание за SEO помощ. Още през месец март Gary Illyes от Google и неговите колеги загатнаха идеята за това да опитат да създават подобни видеа във връзка с помощните документации на Google. В едно такова кратко видео Alan Kent от Google споделя съвети относно размера на изображението и защо е важно да се посочва от гледна точка на SEO.

 

Google: Игнорирайте трафика, достигнат чрез Black Hat SEO техники

John Mueller от Google препоръча да игнорирате трафика, достигнат чрез Black Hat техники, допълвайки че Google го игнорира. Той каза, че това е спам и не е необходимо да се притеснявате.

 

Google актуализира помощната си документация за Crawl Stats Report

През този месец Google актуализира някои от своите помощни документи, сред които е и Crawl Stats Report.

 

Почти дублиращите се URL адреси с canonical таг могат да доведат до грешно класиране на тези URL-и

Потребител сподели в Reddit, че Google класира грешно име на домейн при търсене в Google. В отговор John Mueller каза, че това се дължи на много сходни URL адреси и това, което Google прави, е да премахне дублирането и да индексира каноничната версия.

 

Google ще бъде по-активен в комуникацията си относно всички актуализации на алгоритмите

На срещата Google NYC SEO Meetup Danny Sullivan от Google сподели, че Google вече ще бъде много по-активен в говоренето за всички актуализации на алгоритмите. Това със сигурност е тема, която вълнува всеки един SEO специалист, затова и тази новина би зарадвала всеки един от специалистите в индустрията.

Подобни статии