Обзор на Google – Май 2019

Google не различава между потребителско генерирано & собствено съдържание
Обзор на Google - Май 2019
googlebot

Google не различава между потребителско генерирано & собствено съдържание

Google не прави разлика между потребителски генерирано съдържание и останалото съдържание на уебсайт, така че е важно да се контролира как се работи с потребителски генерираното съдържание с ниско качество.

Ключовите думи в url адресите са малък ранкинг сигнал

Думите, включени в URL адрес, са такъв малък сигнал за класиране, че Джон не би препоръчал да се променя адреса на дадена страница, тъй като е малко вероятно това значително да подобри ефективността при търсене.

Флуктуации в изтеглянето на googlebot могат да бъдат причинени от промени в скоростта на сървъра, размера на страницата и комплексността на страницата.

Ако GSC покаже, че Googlebot прекарва повече време в изтеглянето на страници в даден сайт, страниците може да са станали големи, по-сложни или може да означава, че сървърът е по-бавен.

Mobile-first indexing е завършено за 50% от уебсайтовете

Google премина към индексиране на мобилни устройства за повече от 50% от уебсайтовете, а екипът е на път да се справи с останалите уебсайтове.

Стойносттa на линковете във времето се променя, тъй като сайтовете растат като размер и добавят повече линкове

Препратките не губят своята стойност директно, поради възрастта си, но PageRank се разпространява по-широко с течение на времето, тъй като свързващият сайт публикува страници и увеличава обема на връзките.

Google валидира дали видеата са с добра контекстуална връзка за страниците, на които са публикувани

Google отнема повече време да индексира видео и изображения в сравнение с текстовото съдържание. За видеоклипове Google трябва да потвърди, че това е разумен видеоклип за страницата, преди да го покаже в търсенето.

Проверете сървър лог файловете дали повече са обходени от нормалното

Ако Googlebot обхожда много повече страници, отколкото всъщност трябва да бъде обхождан на сайтът, Гугъл препоръчва да провери лог файловете на сървъра, за да определи точно кои страници Googlebot обхожда. повече Например, възможно е JavaScript файловете с прикачен идентификатор на сесия да бъдат обходени и да увеличават общия брой обходени страници.

Viewport се раширява по време на рендериране и може да тригерира infinite scroll 1-2 пъти

Когато дадена страница бъде визуализирана, Google разширява прозореца за изглед, след което го свива, за да се опита да вмести основното съдържание на страницата. Разширяването на визуалния прозорец може да предизвика една или две безкрайни превъртания на страници с тази функционалност, но няма да накара Googlebot да продължи да задейства тази функция и безкрайно да обхожда страниците.

Бъдете внимателни с infinite scroll по издателските сайтове

Джон Мюлер препоръчва да бъдете предпазливи при внедряването на infinite scroll по издателските сайтове, тъй като наличието на множество части от един и същи HTML код може да е объркващо за Google, ако те са отделни части от съдържанието.

infinitescroll

Използвайте параметри за интегрираните търсачки на уебсайтовете ви

John препоръчва да използвате отделен параметър за заявка за търсене в сайта, тъй като Google е много по-лесно да разпознае като нещо, което може да варира. Ако към URL адреса са добавени и допълнителни параметри, напр. за страниране или филтриране, използването на параметър за заявка улеснява Google да научи за какво са отделните части на URL, както и да спомогне за оптимизиране на обхождането на тези страници.

Google може да тества показване на сайтове на потребителите в други държави

Google ще тества показването на сайтове на потребителите в различни страни, за да види дали съдържанието им е полезно, така че данните в GSC могат да бъдат засегнати от тези временни промени. Обикновено можете да идентифицирате временно поведение, като проверите броя на импресиите, наблюдавани за някои страници в различни страни, за да видите дали е по-ниско от това, което обикновено се вижда.

Убедете се, че вградените изображения са ясно маркирани като изображения

Ако изображенията, вградени в дадена страница, не са ясно обозначени като изображения, Google може да не може да ги вижда или индексира. Например, използвайки CSS за вграждане на изображения. Това е особено често, когато кодът е различен за настолни и мобилни версии на уебсайт.

Фокусирайте се върху вътрешните линкове вместо url структурата за прехвърляне на сигнали

Джон Мюлер препоръчва да се фокусирате повече върху това как страниците се свързват в даден уебсайт чрез архитектурата на сайта и вътрешните връзки, вместо да се притеснявате за структурата на URL адресите.

Поставянето на ресурси на събдомейн може да не оптимизира бюджета на обхождане

Google все още може да разпознае дали поддомейните са част от един и същ сървър и следователно ще разпределят бюджета за обхождане на сървъра като цяло, тъй като все още се налага да обработва всички заявки. Въпреки това, поставянето на статични ресурси на CDN ще балансира обхождането на двата източника независимо.

Метриките за скорост са важни за потребителското преживяване, но са различни спрямо метриките за обхождане и индексиране

Въпреки че има известно припокриване, показателите за скоростта, които са важни за UX, са различни от тези, използвани за обхождане и индексиране. За последното Google трябва да поиска HTML страници възможно най-бързо и времето за отговор на сървъра също е важно.

google-pagespeed-insights

Гугъл взима под внимание disavow файла веднага

При повторно обхождане на URL адресите, посочени в disavow файла, Google незабавно ще ги премахне. Въпреки това, те все още ще се появяват в доклада за връзките, който се вижда в конзолата за търсене на Google.

Използване на chrome 41 няма да симулира точно как гугълбот вижда страницата ви

Ще видите резултати, подобни на тези, които Googlebot вижда с помощта на Chrome 41, но не и съвсем същото. Гугъл не препоръчва използването на стари версии на Chrome за преглеждане поради проблеми със сигурността. Mobile Friendly Test или URL Preview в GSC са по-точни в показването на това как Google вижда страница.

How-to & FAQ репорти за маркиране със schema.Org са налични в google search console

Сайтовете, които разполагат с маркиранте за how-to и FAQ съдържание, ще имат достъп до тези отчети в конзолата за търсене на Google.

Google-FAQs-QA-and-How-Tos

Не се очакват флуктуации в резултатите за търсене след пускането новия гугулбот

Макар и да има някакво движение, уебсайтовете, които понастоящем са в индекса на Google, не би трябвало да виждат забележими колебания в резултатите от търсенето след актуализирането на бота на Google.

Рендеринга на javascript съдържание ще продължи да отнема повече време в сравнение с html съдържанието

Въпреки новата актуализация на Googlebot, JavaScript все още трябва да бъде рендериран във втората вълна на индексиране. Когато индексирате съдържанието на Javascript, рендерирането ще продължи да отнема малко повече време, но това обикновено не е повече от няколко дни в зависимост от сайта.

Evergreen Googlebot е напълно активиран

Новият evergreen Googlebot се тества от няколко месеца и е обхождал 10% от мрежата през ноември миналата година, но сега е 100% работещ. Инструментите за проверка на URL адресите и тестовете за тестване за мобилни устройства се актуализират, за да отразят това и ще стартират скоро.

Бюджетът на обхождане не се влияе от времето на отговор на ресурсите на сайтове или софтуери на трети страни

За Google бюджетът за обхождане се определя от броя страници и ресурси, които се извличат от уебсайт на ден. Ако дадена страница има голямо време за отговор, могат да бъдат обхождани по-малко страници по сайта, за да се избегне претоварване на сървъра, но това няма да бъде засегнато от ресурси на трети страни на страницата (сайтове или изображения).

Съдържанието, скрито в табове няма да се визуализира в feature snippet

Съдържанието, което се съдържа в табове на мобилен сайт, няма да се показва във featured snippes, тъй като Google иска да покаже нещо в фрагмент, но и да се убеди, че потребителят ще може лесно да намира съдържанието, когато посещава страницата.

Целевата страница при пренасочване се използва за определяне на релевантността

Когато обхождате пренасочена страница, Google ще използва съдържанието на целевия URL адрес, за да определи релевантността на страницата, тъй като ще вижда различно съдържание при обхождане на пренасочения URL адрес.

Url removal tool е най-добрият начин за изтриване на тестов сайт

Макар че има няколко начина за премахване на тестов сайт от органични резултати от търсене, включително блокиране на Googlebot от обхождането му или връщане на 404 или 410 кодове за грешки, Джон препоръчва да използвате инструмента за премахване на URL адрес в GSC, за да го премахнете бързо.

download

Убедете се, че гугъл може да обходи всички необходими ресурси за mobile-friendliness

Когато тествате сайтове за мобилност, Google трябва да визуализира страницата и няма да може да потвърди дали е mobile-friendly, ако няма достъп до цялото съдържание и необходимите ресурси. Инструментът за мобилно тестване може да се използва, за да се провери дали са необходими някакви ресурси за мобилност, които са блокирани, напр. CSS или JavaScript.

Автоматизираното разпознаване на изображение се очаква да се използва за анализ на favicons

Когато преглеждате дали favicons следват правилата, Джон очаква, че автоматичното разпознаване на изображения ще бъде използвано за идентифициране на това дали favicon не следва указанията и след това ще го филтрира. След като Гугъл установи, че favicon е променен и следва указанията, той трябва да бъде взет отново.

Посетителите от Гугъл дискавър ще се отчитат като органичен трафик

Въпреки че в момента не е унифициран, в дългосрочен план посетителите, пристигащи в даден сайт от Гугъл Дискавър, ще бъдат определяни като посетители от органични резултати от търсенето. Това се дължи на факта, че Google Discover е идентифициран като друга услуга за търсене.

ezgif

Грешките при зареждане на ресурси, установени от google search console & mobile friendly test не рефлектират върху грешките при индексация

В инструмента за mobile-friendly test и проверка на URL адрес Google извлича цялото съдържание на страниците и вградените URL адреси, включително изображения, шрифтове и JavaScript, които понякога могат да предизвикат проблеми с изчакване. Това обаче не трябва да се отразява на индексирането на съдържанието за резултатите от търсенето поради кеширане и използването на по-стари версии на файловете.

Бюджетът на обхождане е свързан с всеки url, извлечен от сървъра

Като цяло бюджетът за обхождане е свързан с всеки URL адрес, който Google извлича от сървъра, така че ако има няколко вградени URL адреса, които са необходими за визуализирането на дадена страница, и всички те трябва да бъдат извлечени, всички те са включени в общия бюджет за обхождане.

Google ще избери един основен тип структурирани данни, които да покаже

Ако на дадена страница има различни типове структурирани скриптове, Google не може да показва повече от един тип в резултатите от търсенето, така че ще избере само един. Джон препоръчва да се определи типа, който най-много ви интересува при имплементация.

Googlebot няма нужда да превръща хашбанговите url-и в escaped fragments

Googlebot вече не преобразува URL адресите на hashbang в escaped fragments, тъй като може да ги изобразява и индексира директно, вместо да използва предварително визуализираната версия, посочена с escaped fragment. Затова се препоръчва насочването към нещо, което се базира на URL адрес, а не на хаштег.

Ако сайт излъчва съдържание в реално време, то трябва да бъде достъпно

Ако сайт предава поточно съдържание на страница, се препоръчва да се гарантира, че съдържанието е достъпно веднага, поради използвания метод за визуализиране на съдържанието. Всяко допълнително съдържание, което е полезно за потребителите, но не е критично за индексиране, може да бъде предавано постепенно.

Още новини и интересни факти:

  • Google Search Console е загубила данни от 9 до 25 април;
  • Google Manual Actions е възстановен и вече се показва в GSC;
  • Google Webmaster Team реализира нова серия видеа, свързани с „SEO митове“, които може да проследите от тук;
  • Проведе се Google I/O, напомняме, че това е най-мащабната конференция организирана от Google, повече за събитието може да намерите на този линк;
  • Екипът на Serpact направи закачка свързана с GoogleBot Jewelry от Пандора и така постът ни влезе като новина в световната SEO медия Seroundtable;
  • Search Quality Raters Guidelines беше актуализиран;
  • Google PageSpeed Insights направи доработки по дизайна си, вижте как;
  • Google Top Stories добави нова функция за News Timelines (хронология);
  • Disallowed URLs все още работи на стария адрес, но е възможно подадените линкове да остават в GSC;
  • GMB отчете няколко проблема с отчетите в началото на месец Май;
  • Ново видео във видео сериите #AskGoogleWebmasters от John Mueller, гледайте от тук;
  • GMB вече с реклами, може да ги разпознаете по „зелената точка“ и малката икона на „Ad“;
  • Google URL Inspection Tool не работи за снимки;
  • Google обявиха, че могат да индексират целия WEB наново, стига да пожелаят;
  • Google Mobile Search с редизайн! Google добавиха в SERP Favicons и Ad Label с черен текст и бял фон, което би следвало да увеличи CTR на рекламите в SERP;

Подобни статии