Обзор на Google – март 2024

Google пусна мартенските Google Core Update и Spam Policies
Обзор на Google за март 2024

Месец март започна изключително динамично в сферата на SEO – с две съществени актуализации и още много промени и полезни съвети от Google. Нека да обобщим най-важното от предходния месец в този обзор.

Google пусна мартенските Google Core Update и Spam Policies

Още в началото на месец март компанията пусна March 2024 Core Update и нови Spam Policies.

Накратко, Google каза, че пуска Core Update с цел да подобри качеството на търсенето, показвайки единствено и само съдържание, което наистина е полезно за потребителите. Наред с това компанията добавя нови политики за спам, именно за да се справи по-добре със спам съдържанието.

Всичко това доказва, че търсачката става все по-безкомпромисна към сайтове, които създават нискокачествено съдържание само и единствено с цел по-добро класиране и повече кликове.

Google уточни, че този Core Update е много по-сложен от предходните актуализации и включва множество системи, с които търсачката ще определя надеждността на дадено съдържание. В резултат на това се виждат и повече колебания в класирането.

От друга страна, добавянето на нови политики за спам също цели да минимизира случаите на лоши практики като злоупотреби с изтекли домейни, злоупотреби със съдържание и репутация на даден сайт.

От пускането на новите актуализации до този момент наблюдаваме как Google е предприел ръчни действия спрямо огромен брой сайтове в световен мащаб – всички те, нарушаващи политиките на Google.

Нова документация от Google

Google добави нова документация за structured data carousel, позната още като host carousel. Компанията каза, че това е бета версия на нови богати резултати за carousel. Те се показват като списък от богати резултати, които потребителите могат да разглеждат хоризонтално, за да виждат повече entities.

Google актуализира версията на StoreBot User Agent

Google направи актуализация на Google StoreBot user agent, за да използва друга версия на Chrome. Така вече вместо да използва конкретна версия на Chrome, търсачката може да използва динамична такава.

Скрийншот от документация на Google за StoreBot User Agent

Документацията Google Search Quality Raters Guidelines е актуализирана

Малко след като Google пусна актуализацията Core Update и новите спам политики, компанията актуализира и документацията си Google Search Quality Raters Guidelines и по-конкретно секцията за страници, които се считат за недостоверни.

Към характеристиките на този тип страници екипът на Google добави, че за недостоверни се считат и тези, съдържащи много на брой и съществени фактологични неточности, което би довело до липса на доверие от страна на потребителите.

Заедно с това Google актуализира и раздела с примери за страници с ниско качество и по-конкретно примерите включват страници, чиято цел е измамна. Наред с това се отнася и до случаите, когато в условията за използване на сайта е упоменато, че част от съдържанието на някои страници е генерирано с изкуствен интелект, но не е посочено кои са те.

Извадка от Google Search Quality Raters Guidelines с актуализирана информация

Google предприе множество ръчни действия спрямо сайтове, нарушаващи политиките на търсачката

Както и по-горе загатнахме, след като Google пусна Core update и новите спам политики, компанията предприе ръчни действия спрямо голям брой сайтове, които по един или друг начин нарушават политиките на търсачката. Това, което много собственици на сайтове и SEO специалисти споделят, е, че сайтовете им са изключени от индекса на Google.

Напомняме, че такъв тип ръчни действия Google предприема към сайтове, които вижда, че не отговарят на правилата на търсачката за спам, и се опитват да манипулират индекса за търсене на Google.

Фактът, че Google пусна последните мартенски актуализации и предприема такива действия срещу немалък процент от сайтовете, доказва, че качеството трябва да бъде топ приоритет за всички SEO специалисти и собственици на сайтове.

Създаването на голямо количество съдържание, без то да дава стойност, както и използването на изкуствен интелект за генериране на съдържание остават сред най-видните примери за това какво да не правите.

Старайте се да създавате регулярно качествено съдържание, което е написано от човек за човек. То трябва да покаже вашата експертиза и да е свързано с темата на вашия продукт или услуга.

Удвояване на съдържанието с изкуствен интелект – добра идея ли е?

Продължаваме темата, която към момента най-много вълнува SEO специалистите, а именно последствията от новите актуализации и изкуствения интелект. По тази тема се отвори и дискусия между експерти в областта, коментирайки начини за справяне с новите ъпдейти и изгубения трафик след тях.

В тази връзка специалист сподели, че обмисля значително да увеличи съдържанието от 500 статии на 5000, използвайки изкуствен интелект за целта. Така се надява да компенсира спада на трафика и отново да го увеличи.

В отговор John Mueller от Google беше категоричен, че това би било много лоша идея и по-скоро би се фокусирал върху изграждането на нещо в дългосрочен план.

Google с разяснение относно Page Experience & Core Web Vitas

Google актуализира своята документация “Understanding page experience in Google Search results”. С това дава повече яснота относно това как page experience и core web vitals се използват или не като сигнали за класиране в резултатите от търсене. Накратко компанията каза, че CWV се използват по по-ограничен начин, докато сигналите на page experience не се използват пряко като ranking signals.

Google: Публикуването на повече статии наведнъж не се счита за спам

John Mueller от Google каза, че ако създавате страхотно съдържание, което предоставя експертиза, то публикуването на няколко статии наведнъж няма да се приеме като спам. Разбира се, ако съдържанието е нискокачествено и е създадено сaмо с цел по-добро класиране и повече трафик, то е спам, независимо дали публикувате една или повече статии. Google не харесва и не толерира такъв тип съдържание.

Коментар на John Mueller от Google във връзка с публикуването на повече статии наведнъж

Google относно създаването на canonical от www към non-www версия на сайт

Потребител сподели, че е сменил своя хостинг доставчик, което е довело до прекалено много редиректи. За целта доставчикът на хостинг услуги е отстранил грешката, като са променили стойностите на “home” и “stireurl” в “wp_options” от www-версия на non-www версия. Това от своя страна е довело и до промяна на canonical, като ако преди е имало такъв тип връзка от non-www версия към www-версия, то сега са обратното.

В отговор на това John Mueller коментира, че подобни промени, свързани с canonical не биха довели до проблеми с видимостта на сайта при търсене, класирането или индексирането му. Единствено могат да се наблюдават леки колебания след промените, но те бързо се нормализират.

Той добави, че големи промени и проблеми с индексацията и видимостта на сайт могат да се наблюдават в случаите, когато се създават канонични връзки от един към друг домейн, особено ако те са настроени и по различен начин.

Google добави нова 3D Models маркировкa

През месец март Google добави нова поддръжка за 3D markup към документацията си за структурирани данни за продукти. По този начин можете да свързвате и асоциирате вашите продукти със съответния 3D модел.

Google сподели, че се случва някои 3D модели да се появяват на страница с множество от продукти и да не е ясно с кой от тях са свързани. С помощта на тази маркировка компанията цели да помогне на собствениците на сайтове лесно да свържат своя продукт със съответния 3D модел.

Страниците “За нас” и “Контакти” – важни ли са?

Потребител сподели, че се опитва да убеди свой клиент да добавят страници “За нас” и “Контакти” в своя сайт, а те от своя страна са заявили, че биха ги добавили единствено и само ако това е част от правилата на Google.

В отговор John Mueller коментира, че може да посочи много причини за това да има такива страници на даден сайт. Той добави, че не открива някъде в документациите това да бъде изрично упоменато изискване на компанията.

И все пак, ясно е, че тези страници са изключително важни част от E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness). За Google това са фактори, които помагат за изграждането на доверие не само за търсачката, но и за потребителите, особено ако са във фаза на проучване.

Потенциалните клиенти със сигурност ще искат да научат повече за вашия бизнес, кои сте, от кога сте на пазара, какви са вашите принципи, мисия и цели. Наред с това лесният и бърз начин за връзка с вас през страницата “Контакти” е също фактор, който повлиява тяхното решение.

Именно затова не бива да се пренебрегват, а напротив – препоръчително е да се оптимизират и разширят. Разкажете повече за вас и кои сте в “Страницата за нас”, добавете награди, акредитации и членувания, ако има такива.

От друга страна в страницата “Контакти” създайте лесна за използване контактна форма, добавете телефони за връзка, e-mail и адрес на вашите физически обекти, ако има такива.

Подобни статии