Обзор на Google – Май 2020
При Site: заявката резултатите не са подредени
Редът на резултатите от търсенето на заявки към сайта не е дефиниран, така че не е необичайно, ако не виждате началната си страница да се показва.
Началната страница може да не се разглежда като основна страница на уебсайтове
Google решава коя е основната страница на уебсайта по редица критерии, така че не е задължително да е началната страница.
Можете географски да пренасочвате потребителите въз основа на IP
Можете да пренасочвате потребителите към друг уебсайт въз основа на местоположението на техния IP адрес, при условие че Googlebot не е засегнат.
Google няма да санкционира блокирането на Back бутон за обратно връщане
Google няма да санкционира сайт, който не позволява на бутона за връщане на браузъра на потребителя да ги върне обратно в Google.
Филтрирането на съдържание с ниско качество може да подобри оценките на качеството на сайта
Google оценява качеството както на страница, така и на ниво сайт, така че има смисъл да филтрирате и преработите безполезно съдържание с ниско качество.
Помислете за блокиране на външни пренасочващи URL адреси с Robots.txt
Можете да блокирате URL адреси, които пренасочват към външен уебсайт, като използвате robots.txt, като връзки за споделяне в социални медии, тъй като не е необходимо да бъдат обхождани.
Временно премахнатите страници могат да участват в PageRank
Инструментът за временно премахване не променя начина, по който да се обхожда или индексира дадена страница, просто я скрива да се показва в резултатите от търсенето, така че все още може да премине PageRank.
Тествайте разликите в миграциите на платформата с инструменти за обхождане
Трябва да използвате инструмент за обхождане на трети страни, за да търсите разлики между съществуващия уебсайт и нова платформа.
Мета описанията и структурираните данни не се използват за класиране
Описанията и структурираните данни не се използват за класиране, но могат да повлияят на това как дадена страница се показва в резултатите от търсенето и как потребителите реагират на нея.
Google трябва да вижда всички вариации на Hreflang
Google винаги трябва да вижда двете или повече части за всякакви езикови вариации, така че ако това е посочено в Sitemap, тогава Google трябва да вижда всички тези сайтмапове или една карта с всички версии.
Проблеми със инжектиране на съдържание за единични URL адреси не трябва да засягат целия сайт
Обикновено съобщението за инжектиране на съдържание се показва в Google Search Console, ако съдържанието се хоства / показва през уебсайта, който собственикът на уебсайта не е създал (като спамер, хостващ съдържание на неговия сайт). Тези видове съобщения обикновено се прилагат за отделни URL адреси, така че няма да повлияят на общото класиране на сайта.
URL адреси, добавени към инструмента за премахване на URL, все още ще се считат за индексирани
Инструментът за премахване на URL адреси в Google Search Console не премахва нищо от индекса, а вместо това го скрива от търсенето. Така че все още се брои като индексиран, въпреки че няма да се показва при търсене.
Ограничението за 50K URL в Sitemap е за location елемент на URL адреса
Ограничението за 50K URL е за специфичния основен location елемент на URL адреса, така че всички атрибути / URL адреси, вложени в този, не се отчитат в този обем 50K. Въпреки това, Джон информира, че има ограничение за размер на файла, така че е важно да сте наясно с това.
Уверете се, че анкор текстът на линковете звучи натурално
Джон препоръчва да напишете анкор текста на линковете колкото е възможно по-естествено. Google не брои думите и оценява само конкретно число. Ако има повече контекст за страница през текста на котва, това е фантастично.
Създайте сайт за обхождане, който не е твърде дълбок или твърде широк
За да гарантира достъп до всички страници и лесно обхождане от Google, Джон препоръчва да се създаде разумна структура, която може да се обхожда, която да не е твърде дълбока или твърде широка (по вертикала и хоризонтала). Стремете се Google да започне от всяка страница на вашия сайт и да бъде в състояние да обхожда всички останали страници на сайта само като следва връзки. Той препоръчва да се използва инструмент за обхождане, за да започнете да тествате да прегледате къде е в състояние софтуерът да обхожда от различни страници на сайта.
Използвайте GSC Parameter Tool, за да управлявате голямо количество параметри
Джон препоръчва да използвате инструмента за параметри, ако използвате много параметри за проследяване на кликвания. Страницата не трябва да се променя наистина до индексиране или класиране, тъй като алгоритмите ще „сгънат“ всички версии в една. Следователно, производителността не трябва да се влияе.
Изображенията, все още хоствани на HTTP сървъри, ще се разглеждат като смесено съдържание
Ако изображенията са хоствани на HTTP сървъри, chrome ще показва това като смесено съдържание, тъй като има защитен компонент, където можете да изтегляте информация за потребителска сесия, когато получавате HTTP ресурси. Джон препоръчва почистването на това за безопасност и потребителско преживяване на потребителите, но не трябва да се отразява на класирането.
Предоставете уникална информация в мета заглавия и описания в сайта
Когато пише заглавия и описания за страници с продукти, Джон препоръчва да мислите и пишете като човек, който говори за тези продукти. Част от това ще включва конкретна информация за продукта, но част от информацията ще касае и марката.
Google: Международното насочване няма да засегне други региони
Google Search Console, в старата версия, има функция за международно насочване. Тя ви позволява да комуникирате с Google, че вашият сайт е по-подходящ в определен регион. Gary Illyes от Google заяви за Reddit, че това е силен намек, че „може да помогне малко в този конкретен регион, но няма да повлияе на вашия сайт в други региони“.
Той каза, че „всичко, което правите с това, е да дадете сигнал, че вашето съдържание е по-подходящо за потребителите в региона, който сте задали“. Накратко, ако зададете това, той не трябва да се отразява негативно на това колко добре се справя вашия сайт в други региони, но може леко да се подобри от вас в региона, който сте избрали.
Google: Бавното понижаване на класирането на Google, което намалява с времето може да означава загуба на релевантност
По думи на Джон Мюлер от Google – постепенното понижаване в класирането на даден сайт във времето означава, че сайтът „като цяло не се разглежда толкова подходящо, колкото преди“. Каква може да бъде причината Google да намери сайта за не толкова подходящ, колкото преди?
Джон изброява няколко възможни причини:
- Понякога това е съдържание
- Понякога дизайн
- Понякога функционалност
- Понякога лошо насочване
- Понякога други неща
Google: Класирането за търсене на първа страница означава, че правите нещата правилно
Дани Съливан от Google заяви в Twitter, че ако вашите уеб страници се класират на първата страница по съответните фрази, това означава, че правите нещата правилно. Дани каза, че „да бъдеш на първата страница е знак, че наистина правиш всички правилни и страхотни неща, за да имаш добро съдържание“. Дани добави, че класирането се променя, така че нещата могат да се подобрят или да се влошат. Той каза, че „класирането се променя често; самата актуализация отнема повече време за пускане в действие“.
Google Search Console добавя поддръжка и отчети с насочени рецепти
Google Search Console добави поддръжка за ръководени рецепти (guided recipes). Ръководните рецепти са стъпка по стъпка инструкции как да попълните рецепта в Google Търсене и в Google Assistant. В конзолата за търсене на Google има нов отчет за подобрения за ориентирани рецепти, а тестът за богати резултати също поддържа този формат.
Google Search Console ви позволява да видите отчет за подобряване на състоянието на богатите резултати с грешки, предупреждения и напълно валидни страници, намерени сред рецептите на вашия сайт. Той също така включва квадратче за отметка, за да показва тенденциите в импресиите от търсенето, „което може да помогне за разбиране на въздействието на вашите богати резултати“, заяви Google. Освен това може да ви помогне не само да намерите проблем, но и да отстраните тези проблеми. След това можете да използвате отчета, за да уведомите Google, че страницата ви се е променила и трябва да бъде преработена и обработена.
Google деиндексира вашия сайт? Може да е свързано с проблеми с качеството.
Джон Мюлер от Google каза, че често когато наблюдава проблеми споделени от SEO специалисти или издатели, те са свързани с деиндексирането и това че Google не намира достатъчно качество на страниците, които е деиндексирал. Джон каза, че в тези случаи Google вече не иска да индексира страниците, защото те не отговарят на показателя за качество.
Core Web Vitals заменен отчет за скоростта в Google Search Console
Само преди няколко седмици Google обяви Core Web Vitals в блога на Chrome. Сега тези показатели са заместили отчета за скоростта в Google Search Console. Да, когато влезете в Google Search Console, в този отчет за скоростта се казва „Core Web Vitals“ и се казва, че можете да използвате отчета Core Web Vitals, за да видите как функционират страниците ви въз основа на данни от реалния свят.