Обзор на Google – Април 2022

Филтърът за дата в Google Search Console не показва исторически данни
google recap april 22

Филтърът за дата в Google Search Console не показва исторически данни

John Mueller от Google потвърди, че митът за това как филтърът за дата в инструментите на Google Search показва как са се класирали страниците в резултатите от търсене през посочения период между дадени дати. Той каза, че единствено филтрира резултатите от търсене, които са били публикувани около съответния период.

Туит относно филтъра за дата в Google Search Console

 

Имате ли прекалено много версии за държави на вашите уеб страници?

Всеки от вас е виждал уеб страници, съдържащи менюта с възможност за превключване на държави и езици. Но има ли ограничение по отношение на това колко езикови версии можете да сложите или прекалено много ли има на вашия сайт?

В Twitter SEO експерт попита John Mueller от Google каква е причината да има случаи, когато Google САЩ да класира страница от друга държава вместо английската версия (en-us).

В отговор той отвърна, че даденият случай изглежда да се отнася до една и съща страница, което означава, че Google няма причина да индексира двете версии. Той сподели, че възможността да направите версии за всеки език не винаги е добра идея. Това, което John препоръча, е да се използват по-малко версии.

 

Отчетът за връзките в Google Search Console показва линкове за нови сайтове в рамките на от 7 до 10 дни

Според John Mueller Google може да открие външни линкове към нови сайтове в рамките между 7 и 10 дни. Това означава, че в отчета за линкове, Link Report, ще можете да ги видите едва след този период.

 

Google: Проблемите със съдържанието може да са свързани с целия сайт, а не с дадена страница

На първата за месец април среща Google SEO office-hours hangout, имаше въпрос към John Mueller относно проблемите с непълното съдържание. В отговор той сподели, че в повечето случаи този тип проблеми се отнасят за сайта като цяло и не толкова с това, че определена страница от вашия сайт няма достатъчно съдържание.

 

За Google няма значение дали съдържанието е написано от външни източници

Друг въпрос, който се обсъди на петъчната среща в началото на април, беше свързан с публикувано съдържание и по-конкретно дали за Google има значение, ако съдържанието е написано от външен или вътрешен за компанията човек.

В отговор John Mueller заяви, че според него няма никакво значение кой е написал съдържанието стига то да е качествено. И друг път John е споделял, че качественото съдържание е по-важно от това каква е дължината му, както и кой го е написал.

 

Какво е миналото, настоящето и бъдещето на структурираните данни в Google Search Console?

В подкаста Search Off the Record Martin Splitt и Lizzi Sassman поканиха Ryan Levering като техен гост, за да обсъдят именно миналото, настоящето и бъдещето на структурираните данни. Интересен е фактът, че техният гост всъщност работи повече от 11 години в Google и се занимава със структурираните данни.

В подкаста той споделя как, когато е започнал за първи път да работи по проекти за структурирани данни, той е използвал наследен инструмент за подчертаване на данните в Search Console. В последствие Google влага много време и усилия в machine learning.

Ryan споделя, че е “много по-лесно да помолим хората да ни предоставят данните си, вместо да ги извличаме от уеб страниците”. Именно затова Google се фокусираха върху изграждането на структурирани данни и помощни документи за собственици на сайтове, които да използват и да предават данните.

Той допълни, че Google използва machine learning главно за сайтове, които не използват структурирани данни и когато Google иска да покаже богати резултати, както и за грешки или злоупотребите, когато Google иска да разбере какво наистина казва страницата в сравнение със структурираните данни.

Относно бъдещето Ryan сподели, че планират да използват структурираните данни “не само за визуална обработка, но и да помагат за по-голямо разбиране на страницата”. Разбира се, това е само малко част от целия разговор. А ако искате да научите всичко, което Ryan сподели за структурираните данни, можете да чуете целия разговор тук.

 

Google все още не поддържа WebSocket връзки в Googlebot

През 2019 година Martin Splitt и Zoe Clifford представиха WebSocket на Google I/O. Тогава Zoe каза, че “Google не позволява WebSocket връзки в Googlebot поради архитектурни причини.” Наскоро Martin Splitt от Google беше попитали дали все още това е вярно. В отговор той каза, че доколкото запознат WebSocket не е налично.

Накратко, WebSocket е протокол за компютърна комуникация, който осигурява пълнодуплексни комуникационни канали през TCP връзка. Този протокол е стандартизиран от IETF като RFC 6455 през 2011 година.

Код а support_bot.js

 

Google Search Console ще показва линкове от пренасочени домейни към нови домейни

На една от SEO срещите John Mueller беше попитан дали Google Search Console ще показва връзките от пренасочен домейн към нов домейн в Link отчета в Search Console.

В отговор той потвърди, че ако линковете са пренасочени и е направено преместването на сайта от домейн А към домейн Б, то връзките, които сочат към домейн А, ще се пренасочат към домейн Б.

Разбира се, трябва да напомним, че отчетът за линкове в Google Search Console показва само част от линковете на един сайт. Но със сигурност редиректите ще се покажат.

Туит от Glenn Gabe относно линковете от пренасочени домейни

 

Google: Автоматично генерираното съдържание противоречи на насоките, когато има за цел да манипулира класирането при търсене

Google актуализира своята основна документация за уебмастъри. В нея допълва, че автоматично генерираното съдържание е против указанията, но само в случаите, когато то е предназначено за манипулиране на класирането при търсене.

Във връзка с това напомняме, че наскоро Google сподели, че качеството на съдържание, създадено с изкуствен интелект все още не е достатъчно добро за целите на качеството на търсене. Към това допълни, обаче, че е възможно и това да се случи един ден.

 

Google: Няма технически методи за получаване на feature snippet-и в търсенето в Google

В Twitter имаше въпрос към John Mueller, в който потребител го попита как може да помогне на свой клиент да се класира в раздела feature snippet в резултатите от търсенето в Google. В отговор John каза, че няма технически методи за постигане на това. Той препоръча да се съсредоточи върху неща, които са свързани с това, което наистина ще бъде полезно както за самия сайт, така и за конкретния бизнес.

 

Google: Разширяването на навигационното меню не влияе на трафика

Въпрос към John Mueller гласеше дали значителното увеличаване на връзките в главното навигационно меню на сайта ще повлияе по някакъв начин трафика в Google Discover и по-точно дали ще го увеличи.

В отговор John категорично отговор с Не. Той каза, че спад в трафика на Google Discover не би бил свързан с промяната на навигационното меню на сайта. Освен това, John Mueller отново обясни, че не трябва да зависите от трафика на Google Discover, тъй като той може да се появява и да изчезва без каквото и да е било предупреждение.

 

Избягвайте временната промяна на URL адресите за SEO тестване

John Mueller от Google сподели в Twitter, че не препоръчва временната промяна на URL адресите, т.е. да ги промените и след това да върнете старите и всичко това с цел да експериментирате от гледна точка на SEO. Това изказване на John дойде след като потребител в Twitter е искал да тества от SEO гледна точка, променяйки URL адресите.

Съвет от John Mueller от Google да не се сменят временно URL адресите

 

Google: Не се тревожете за пренасочването на URL адреса на кеша на AMP

AMP cache URL е URL адрес, който изглежда по следния начин https://www.example.com/amp/s/, последван от данните на вашия сайт. Това, което трябва да знаете, е, че нямате пълен контрол върху този URL адрес, затова и не бива да се притеснявате дали този адрес ще бъде пренасочен към вашия сайт.

Такъв тип запитване имаше и към John Mueller, а това, което той сподели, е, че URL адресът ще се оправи автоматично и не е необходимо да се предприемат. Той допълни, че кешът на AMP не влияе на класирането на даден сайт. Той представлява единствено и само механизъм, който се използва за ускоряване на обслужването на AMP страници за потребителите.

А ако искате да премахнете AMP от сайта си, то ви препоръчваме да следвате документацията на Google и стъпките за това как да го направите.

 

Google относно CSS.Class селектора

Преди всичко ще кажем, че селекторът .class служи, за да избере елементи с определен атрибут class. За да изберете елемент с определен клас,то е нужно да напишете следните символa “.”, последвана от името на класа.

В тази връзка John Mueller беше попитан дали Google гледа на CSS.class, за да разбере структурата на дадена страница или раздел със съдържание. А отговорът на John беше, че доколкото той самият знае, Google не гледа този селектор.

Туит на John Mueller от Google относно css.class селектора

 

Google публикува докладът за уеб спам за 2021 година – какво ще откриете в него?

През месец април Google публикува своя годишен доклад Web Spam Report. В него Google нарича своите системи за идентифициране на спам, базирани на машинно обучение, със собственото си име SpamBrain. Всъщност единственото ново е името, докато технологията е още от 2018 година.

А ето и показателите от Web Spam Report за 2021 година:

  • 6 пъти по-висока идентификация на спам сайтове
  • 70% спад на броя на хакнатите спам сайтовете
  • 75% спад на спама в хоствани платформи
  • в 99% от резултатите от търсенето няма спам, но това е тенденция още от 2019 година насам.

Накратко, SpamBrain е система на Google, която цели да предотврати спама. Тази система е базирана на изкуствен интелект и стартира през 2018 година.

Графика на Googlebot

 

URL Inspection Tool в Google Search Console вече не е наличен

Google беше споделил, че ще спира URL Inspection Tool в Google Search Console, а днес вече официално изчезна. Ако се опитате да получите достъп до инструмента, то единственото, което ще се случи е да ви излезе съобщение, в което се казва, че инструментът вече не е наличен.

Скрийншот с надпис, че URL Inspection Tool не е наличен в GSC

 

Замяната на блога с целева страница за приложения ще повлияе класирането ви в Google

Въпреки, че не е популярна практиката, то има случаи, когато се стартира блог на началната страница на домейн на приложение още преди да бъде пуснато. А целта на това е набиране на популярност.

Но тук идва един важен въпрос и това е дали последващо преместване на блога от начална страница и замяната му с подробности за приложението ще повлияе на оптимизацията на сайта. Отговорът на John Mueller от Google беше Да.

 

URL Inspection Tool в Google Search Console запазва тествани на живо URL адреси за 90 дни

В Google Search Console можете да използвате URL Inspection Tool, за да тествате как Google вижда даден URL в своя индекс в сравнение с реалното време. А за целта трябва да кликнете върху бутона Live Test.

В тази връзка Daniel Waisberg от Google беше попитан относно това колко време се запазва даден URL адрес, а в отговор той каза, че продължава около 90 дни.

 

Google бе попитан дали трябва да се избягва именуването на компания, продукт или услуга 404

Както знаете, има случаи, когато Google третира страниците като soft 404. По отношение на тази тема, SEO специалист попита John Mueller дали трябва да избягва именуване на нов продукт или услуга с името 404 в него. В оseтговор John каза, че вече има продукти, които в името си съдържат 404 и още какво ли не.

Подобни статии