Обзор на Google – Ноември 2023
Нова актуализация на Hidden gems ranking system
През месец ноември Google съобщи за няколко ъпдейта. Една от актуализациите, осъществила се, бе тази на Hidden gems ranking system. С нея Google иска да помогне за по-лесното популяризиране на съдържание, което търсачката намира за полезно и е базирано на база личния опит и проучванията на автора. Обикновено такъв тип стойностно съдържание е скрито из форуми, блогове и социални мрежи.
Google пусна Core Update през ноември
През месец ноември Google пусна още една актуализация на Core Update. Причината за това да има нов Core Update толкова скоро след октомврийския е, че Google има различни системи, свързани с процесите по класиране. Core System, която компанията актуализира този месец, е различна от тази, която бе през миналия месец. Това, което Google допълни, е, че насоките на компанията са валидни и за двете системи.
Google November 2023 Reviews Update е наличен
На 8 ноември Google пусна новата актуализация за отзивите. Тя разглежда съдържанието на отзиви, включително продукти, услуги, дестинации, игри, филми и много други. Целта на този ъпдейт не е да наказва, а да насърчи по-детайлното предоставяне на отзиви, които включват лично мнение.
В тази връзка е важно да напомним, че отзивите трябва да се пишат от потребители, които са използвали даденият продукт или услуга. От края на май и началото на юни 2022 година в Европейския съюз това се следи стриктно и всеки собственик на онлайн бизнес трябва да може да докаже, че отзивите от потребители в неговия сайт са на реални клиенти.
Как Google се вслушва в обратната връзка от SEO специалистите?
Danny Sullivan от Google сподели в X (Twitter) документ, лично съставен от него, който обхваща темите, мненията, притесненията и предложенията на SEO експерти, които са били споделени с екипа на Google Search. Целта е да разберем как всъщност предава обратната връзка от SEO експерти към Google.
Нови structured data от Google
Google обяви, че добавя нови structured data, отнасящи се за Q&A форуми, форум дискусии, както и за страниците на профили в Google Search. Тази промяна идва с нова маркировка и нови отчети в Google Search.
Google сподели, че тази нова маркировка работи заедно с функциите на Google Search, така че да показва различните гледни точки от първо лице от социални мрежи, форуми и друг тип източници на информация. А целта на тези промени е предоставяне на максимално точни и детайлни резултати.
Google добави нови structured data с поддръжка на повече детайли
Още една новина е, че Google стартира нови structured data, които се наричат “Organization structured data”. Тези нови структурирани данни обединяват старите за логото и за URL адреса на даден бизнес. В новите има добавени нови полета, които включват име, адрес, информация за контакт, както и бизнес идентификатори.
Google: Очаквайте нови промени и подобрения, свързани с класирането в Google Search
По време на събитието BrightonSEO, провело се в Сан Диего, Danny Sullivan сподели, че ни очакват още нови подобрения и промени, които са свързани с класирането на нашия сайт в Google Search. В тази връзка той добави, че сайтовете с качествено съдържание няма от какво да се притесняват.
Google относно търсенето и резултатите от него
В X Danny Sullivan бе споделил част от своята презентация, по която говори на събитието Brighton SEO. Темите, които тя обхваща, са резултатите от търсенето в Google, за които компанията признава, че не са толкова перфектни, как актуализациите на Google целят да подобрят предоставяните резултати и как насоките на компанията за създателите трябва да се подобрят.
В своята презентация Danny говори и за това как Google не е перфектен като търсачка и също прави грешки.
Ето още какво сподели Danny Sullivan от своята презентация:
Какво казва Google за URLs, които са 404?
Потребител попита John Mueller от Google дали от гледна точка на SEO има някаква стойност и смисъл да възстановяваме страници, които са 404. В отговор John каза, че усилията, времето и енергията, които ще инвестирате в това да ги възстановите, са много по-големи от стойността, която ще получите, ако ги възстановите.
Документацията за Video Structured Data е актуализира
Google направи промени в своята документация за video structured data, като препоръчва да се добавят в structured data на видеата време и часова зона. В документацията се казва, че е препоръчително да се добавя дата и час на първото публикуване на видеото в ISO 8601 формат. В противен случай Google ще използва часовата зона, която е по подразбиране на Googlebot. В последно време Google често препоръчва да се добавят време и часова зона, което означава, че за търсачката е важен елемент.
Page Experience в Google Search Console
SEO специалисти забелязаха, че дизайнът на Page Experience в Google Search Console е променен. За това малко по-късно писа и Google в X, като каза, че целта е отчетът да се развива и да бъде по-полезен на собствениците на сайтове и SEO специалисти и да им даде да разглеждат цялостния page experience като част от процеса по създаване на съдържание.
Данни за learning video rich results са добавени в Google Search Console
Още една промяна от Google, за която компанията съобщи, е добавянето на нови данни learning video rich results. Те са видими в отчета за Performance в Google Search Console. Учебните видеа, за които се отнася тази промяна, са тези, предназначени за учители и ученици, така че лесно да откриват полезни видеа с образователна цел.
Новият отчет Robots.txt е вече наличен в Google Search Console
Google добави нов отчет в Google Search Console – Robots.txt report, като заедно с това каза, че премахва инструмента Robots.txt test tool. Новият инструмент ще ви показва кои robots.txt файлове Google е открил на вашия сайт, кога за последно са били обходени, както и евентуални предупреждения и грешки в случай, че има такива.
Нова follow функция е налична в Google
Google добави нова функция за търсене, наречена Follow. Нейната цел е да следите теми, които ви вълнуват. С кликване върху бутона Follow Google ще започне да ви показва съдържание на конкретната тема както в Discover, така и в Google Search.
Нова актуализация на документацията Google Search Quality Raters Guidelines
Google съобщи, че е направил промени в документацията Google Search Quality Raters Guidelines. Важно уточнение, което направи компанията, е, че тази актуализация не включва големи и съществени промени в насоките, а по-скоро целта е да опрости и направи максимално лесно за разбиране информацията, предоставена в насоките.
Промените включват опростени определения, актуализиране на примерите с такива, които са по-актуални и нови, разширяване информацията на някои от указанията, корекция на граматически и правописни грешки и други.
Премахната функция от Google
Функцията за контрол на скоростта на обхождане на вашия сайт ще бъде премахната на 8 януари 2024 година. В тази връзка Gary Illyes от Google каза, че предвид други подобрения, които са направили в логиката на обхождане, тази функция вече не е толкова полезна.
Какво казва Google за Helpful Content System?
Потребител в Twitter коментира това, че Google не разбира толкова добре нюансите и че може да накаже сайт заради малки корекция.
В отговор Google каза, че няма да накаже сайт, ако актуализациите, които се правят по съдържанието, целят да го направят полезно за хората. Наред с това уточни, че Google не използва само една малко промяна на символ или дата, за да определи дали даден сайт е полезен или не.
Компанията добави, че helpful content system е sitewide algorithm, което означава, че от гледна точка на системата за класиране, Google ще разгледа сайта като едно цяло, за да разбере съдържанието на него полезно ли е.
Google: Броят последователи не е фактор за класиране
От известен период от време Google показва броят последователи в резултатите от търсене. В тази връзка потребител попита дали това е фактор за класиране на профили в социалните мрежи. В отговор Danny Sullivan от Google каза, че това не е фактор и не трябва да се взима предвид.