Reading Time: 6 minutes
Обзор на Google - октомври 2022

Google: всичко, което говори за Link Juice, трябва да се игнорира

Започваме октомврийския обзор с темата за link juice и един въпрос, отправен в Twitter към John Mueller от Google. Както сме споделяли значението на различни термини, link juice служи да измерва изходящите връзки от даден сайт.

В своя въпрос потребител обясни, че в интернет пространството има тема, свързана с това, че даването на входящи (inbound) линкове е причина за това да се губи Link Juice. От друга страна се казва, че уебсайтовете, които дават добри изходящи връзки като справка, допринася за качеството на съдържанието.

Потребителят допълни, че за него и двете неща са важни и попита как трябва да се постъпи в тази ситуация. В отговор John отговори, че всичко, което говори за “link juice”, трябва да се игнорира. Той посъветва да се фокусира върху сайта и създаването на съдържание, което ще вдъхновява и ще бъде полезно на истинските хора.

 

Google споделя защо понякога сайтове, които копират съдържанието ви, се класират по-добре от вас

Неведнъж сме чували за случаи, а и самите ние най-вероятно сме се сблъсквали с това да наблюдаваме как сайтове, които копират нашето съдържание, се класират по-добре. Именно такъв въпрос имаше в Twitter, а в отговор Danny Sullivan от Google даде няколко полезни препоръки. Накратко, този тип проблеми често се дължат на проблеми със сайта.

туит на Danny Sullivan от Google за класиране на съдържание

Туит за копирано съдържание и класирането му

Google: Структурираните данни ни помагат да идентифицираме съдържание, което се отнася до отзиви на продукти

oogle потвърди, че именно структурираните данни са един от сигналите, които използва, за да определи дали дадена страница от един уебсайт има съдържание, което е отзиви на продукти или не. Това бе потвърдено от Alan Kent от Google, след което и Danny Sullivan го потвърди.

 

Google добави примери за видовете страници за Product Reviews в своята документация

Google добави в своята помощна документация примери за видове страници за Product Reviews. В нея описва, че можете да създадете такъв тип страница по няколко начина:

  • като експерт, който е част от екипа и насочва купувачите между различните конкурентни продукти;
  • като блогър, който споделя напълно независимо мнение за всеки един от продуктите;
  • като член на редакционен екип на новинарски или друг вид сайт.

 

Актуализацията на Google за Product Reviews е предимно на ниво страница

Danny Sullivan от Google написа, че актуализацията за Product Reviews оценява съдържанието за отзиви на продукти на ниво страница. Той обаче допълни, че ако нямате много отзиви за продукти, едва ли ще може да се направи оценка на целия сайт.

 

За Google няма значение дали използвате премиум плъгини

Именно това потвърди John Mueller, отговаряйки на въпрос в Twitter. Той каза, че Google не се интересува по какъвто и да е било начин от това дали използвате премиум плъгини или не.

Туит за това, че за Google нямат значение премиум плъгините

Метаданните на изображенията в Google поддържат Image Credits

Google сподели, че вече поддържа image credits за метаданните на изображенията. Напомняме, че до този момент Google поддържаше само за метаданни на снимките IPTC. А повече полезна информация можете да откриете в помощната документация “Image metadata in Google Images”.

 

Класирането на първи позиции може да е трудно, но не е невъзможно

Класирането на първи позиции и то по фрази и ключови думи, които са по-конкурентни, е трудна задача, но по никакъв начин не е невъзможно. Едно от най-важните неща в SEO е да положите необходимите усилия и да проявите нужното търпение. Това е ключът към успеха.

В тази връзка в отговор на въпрос дали оптимизацията за търсачки е мъртва, John Mueller каза, че не е достатъчно просто да сложите няколко ключови думи. И е така. Необходимо е да създавате и качествено съдържание, което да бъде интересно и полезно на потребителите.

 

Google: Пингването на вашите XML sitemaps може да помогне за по-бързото индексиране на ново съдържание

John Mueller сподели, че пингването на вашия XML sitemap, с което се съобщава, че файлът е актуализиран, може да помогне на Google да индексира много по-бързо вашето ново съдържание.

Той допълни, че това е добра практика и е много по-различно от това просто да го добавите в robots.txt файла. Трябва обаче да знаете, че пингването не гарантира, че Google винаги и всяко съдържание ще индексира.

Туит относно пингването на XML sitemap

Google промени името на документацията с насоки за уебмастъри, които предоставя

Така познатият ни документ Google Webmaster Guidelines вече се казва Google Search Essentials. Една от основните причини Google да променя името е свързана с усилията му да премахне термина ”уебмастър”, така че документацията да бъде достъпна не само за уебмастъри, но и за други потребители като разработчици, собственици на сайтове, създатели на съдържание, издатели и други.

 

Google съветва да оставите празен Alt text при декоративните изображения

Що се отнася до всички ваши декоративни изображения, John Mueller сподели в епизода “Let’s talk image SEO” от подкаста Search Off the Record, че е по-добре да оставите празен Alt text, когато добавяте декоративни изображения, като допълни, че го потвърждава и World Wide Web Consortium (W3C).

 

Трябва ли URL адресите да са на английски език за съдържание, което е на друг език?

Именно такъв въпрос бе зададен на John Mueller в Twitter и по-конкретно се питаше дали след като даден сайт таргетира потребители от Япония със съдържание на японски, трябва ли URL адресите да са на английски или могат да се използват японски символи.

В отговор John каза, че не е необходимо за страници, които не са на английски, URL адресите да са на английски.

Туит относно създаване на URL на английски език при сайт на друг чужд език

Необходим ли е символ след /? в URL адреса, за да бъде уникален?

Това по-скоро е напомняне и потвърждение относно уникалността на URL адресите във вашия сайт. В тази връзка, за да бъде до колкото е възможно уникален един URL адрес, то е препоръчително да има поне един символ след наклонената черта и въпросителния знак, който я следва.

Това означава, че ако имате URL адрес, който завършва на /?, то това е равно само на /. John Mueller от Google също потвърди, че е необходимо да имате поне един символ след /?.

 

Google пусна нов Spam Update за октомври

Google обяви актуализацията за Spam, която е глобална и засяга всички езици. Напомняме, че последният Spam Update беше преди 11 месеца.

Туит за октомврийския Google Spam Update

Google говори за SEO оптимизация за документацията Google SEO Search

В един от епизодите на подкаста Search Off the Record, Lizzi Sassman и John Mueller от Google говорят за това как екипът на Google прави SEO оптимизация за помощна документация за SEO. В този разговор двамата споделят наистина много интересни случки и полезна информация.

 

Google няма документиран лимит относно дължината на името на сайта.

В документацията на Google се казва, че няма ограничение за това колко дълго може да бъде името на сайта. Въпреки това препоръките са да бъде кратко, като допълва, че то може да бъде съкратено по различен начин в зависимост от устройството, от което се гледа.

Такъв въпрос бе отправен и към John Mueller от Google в Twitter, на който той също отговори, че няма каквито и да е било ограничения и все пак по-кратките имена на сайт са по-добрия избор за вас.

 

Google: Ще имате късмет, ако се окажете на същото място след промяната на URL адресите

Google неведнъж ни е препоръчвал да не променяме URL адресите с цел добавяне на ключови думи. Най-доброто, което можете да направите, е да запазите вашите URL адреси и да работите по други неща във вашия сайт. John Mueller също потвърди в Twitter, че след такава промяна ще е чист късмет да запазите позициите си.

 

Старите алгоритми за Page Speed на Google вече не се използват

John Mueller потвърди, че Google не използва старите алгоритми за Page Speed, които са от 2010 година и 2018 година. В коментара си написа, че единственото, което на този етап Google използва, e Core Web Vitals.

 

Google: Съдържание, което е написано от човек, не е задължително да бъде полезно

Съдържанието е важно и още по-важно е да бъде написано от човек. Да, но това не е достатъчно. Този, който пише съдържанието, трябва да е направил достатъчно проучване, за да може да предостави полезно и много интересно съдържание – именно това търсят потребителите.

Точно затова John Mueller посъветва да се фокусирате върху създаването на уникално и полезно съдържание, с което да успеете да помогнете на вашите потребители.

 

Ключовите думи, използвани в местни отзиви, не оказват влияние в класирането

Интересен case study, направен от Sterling Sky, ни показва, че ключовите думи, поставени в местните отзиви, по никакъв начин не помагат за подобряване на класирането в местните обяви на Google Search.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.