Обзор на Google – септември 2024

Google с актуализация на Web Search Spam Policies
Обзор на Google за септември 2024 с основни новини

Google с актуализация на Web Search Spam Policies

Google направи актуализация на документацията за Spam Policies. Основната промяна е в добавянето на повече детайли относно политиките за злоупотреба с репутацията на сайт.

Промяната е свързана със съсредоточаването и изчерпателно уточняване на това какво представлява web spam и какви са тактиките, свързани с него. Екипът на Google добави изрично, че заобикалянето на политиките и тяхното неспазване може да доведе до класиране на задни позиции.

Google за API за индексиране

Екипът на Google актуализира документацията, свързана с API за индексация. Новото и най-важно от нея е, че всички заявки за индексация през API ще бъдат подложени на прецизна детекция за спам.

В своето съобщение Google казва, че всякакъв вид злоупотреби при използването на API за индексиране, включително използването на много на брой акаунти и други начини за превишаване на позволените квоти, ще доведат до отнемане на достъпа.

Съобщение на Google относно Indexing API

Използва ли Google EXIF за класирането?

EXIF или Exchangeable Image File Format е стандартизиран начин за съхраняване на метаданни във файловете на цифрови изображения, като съдържа техническа информация, свързана с начина на създаване на изображението. Това включва дата, час, настройки и други.

От гледна точка на SEO, през годините за експертите в тази област често е стоял въпроса дали и до колко Google използва тези данни за целите на класирането. През годините екипът на Google говореше за това, че Google може да анализира тези данни и си запазва това право, а няколко години по-късно Gary Illyes от Google заяви, че не използват EXIF за класиране.

Това стана ясно и по време на събитието SMX Advanced, провело се през септември в Лондон. На него Martin Splitt от екипа на Google каза, че Google Search не използва данните EXIF за класирането.

Екипът на Google актуализира документацията Crawlers & Fetchers с Affects & Snippets

През септември екипът на Google направи пълна реорганизация на своята документация за Crawlers & Fetchers с Affects & Snippets. Промяната е свързана също с добавяне на бележки за това кой продукт всеки един crawler засяга, както и robots.txt snippet за всеки crawler.

С това Google иска да демонстрира как да се използват user agent tokens. В своето съобщение допълни, че няма съществени промени в самото съдържание.

Съобщение на Google за промените в документациите

Как да направите вашия сайт по-бърз: 3 съвета от Google

През септември екипът на Google сподели кратко видео, в което Martin Splitt дава три кратки съвета, които ще помогнат за подобряване представянето на вашия сайт и това да бъде по-бърз.

Накратко трите основни съвета от Google са:

  • Редуцирайте използването на JavaScript;
  • Избягвайте използването на ненужни редиректи;
  • Оптимизирайте изображенията.

В това видео Martin Splitt също добавя, че Core Web Vitals не са чак толкова важни, колкото някои SEO специалисти смятат. Въпреки това, не трябва да ги пренебрегваме, защото са важен показател за представянето на даден сайт, но не са и единствения фактор върху който трябва да се концентрираме.

изображение, визуализиращо Google crawler

Google поддържа AVIF изображения

John Mueller от екипа на Google сподели, че търсачката официално вече поддържа AVIF изображения за Google Search, Google Images, както и за всяко друго място, което като цяло използва изображения, като например Google News и Google Discover. Той добави, че не е необходимо да правите нещо конкретно, за да могат вашите AVIF изображения да бъдат индексирани от Google.

А какво точно представлява AVIF? Това е отворен файлов формат на изображения, който се базира на стандарта за компресиране на AV1 видео. Този тип формат се поддържа от всички основни уеб браузъри, а самите AVIF изображения като формат се поддържат от различни платформи, сред които са WordPress, Joomla и CloudFlare.

John Mueller посъветва да бъдете внимателни при избора на формат на изображенията. Той не препоръчва да правите радикални промени, а по-скоро да отделите време, за да видите кой формат работи най-добре за вас и вашите нужди.

Google за Fragment URL адресите

Още една документация, която беше актуализирана от екипа на Google, е за canonical тага и използването му. В нея компанията добави още едно уточнение, а именно да не посочвате Fragment URL като канонични. Причината е, че така или иначе Google не поддържа този тип URL адреси.

Ето и кои са най-добрите практики, които Google съветва да следвате при използване на canonical таг:

Скрийншот с всички най-добри практики на Google за canonical

Google добави ново свойство към VideoObject structured data

Екипът на Google актуализира документацията Video Structured data, за да уточни, че вече поддържа и свойство, с което да кажете за кои региони дадено видео не е позволено да се показва. Това свойство ineligibleRegion ви дава възможност да кажете на Google къде не искате да се показва видеото.

Напомняме, че към video structured data съществува и свойството regionsAllowed, с което да посочите конкретните региони, в които искате да се вижда.

От документация на Google - информация за ineligibleRegion

Alt text: Все още ли е важен от гледна точка на SEO?

Alt text е кратък текст, който използваме, за да опишем какво има на дадено изображение. От гледна точка на SEO винаги е бил важен елемент, който не бива да се пренебрегва. Предвид напредване на технологиите, включително и по-лесното разпознаване на изображения, SEO специалист се обърна към John Mueller с въпрос дали все още използването на alt text е важен елемент за оптимизацията на даден сайт.

Това, което John Mueller обясни е, че при търсене на изображения, едно от ключово важните неща е контекстът. Той е комбинация от страница и изображение.

Когато, например, видим и знаем, че дадено изображение е на плаж, това не ни дава достатъчна информация за контекста. То може да значи, че това е снимка на фотограф, който презентира своята работа, или е изображение, с което хотел иска да покаже, че се намира на плажа или в негова близост.

По-голямата част за контекста идва от самата страница и това за какво е. Alt text от своя страна е уникален с това, че именно той прави директна връзка на изображението със страницата с конкретен контекст. Или с други думи използването на alt text за изображенията помага за даването на конкретен контекст.

Как Google стимулира създателите на съдържание?

Екипът на Google добави значка, с която да акцентира върху създателите на съдържания и техния опит в Knowledge Panels. Това със сигурност е чудесен стимул за създаването на съдържание и превръщането им в надеждни онлайн източници. Освен това говори и за това колко важно е за Google създаването на качествено съдържание, което дава стойност на потребителя.

Подобни статии