Как да конвертираме потребители и да угодим на Google боговете?
Кейт Тоун е писателка, предприемач, както и популярен лектор, оратор, автор и подкастър. Тя също е и изключително добра с обръча за въртене! Нейните бизнеси за дигитално образование „Recipe for SEO Success“ и “The Clever Copywriting School” са помогнали на над 8000 собственици на малки фирми да създадат съвършеното съдържание за Google. Кейт ръководи единствената годишна конференция за копирайтинг на Австралия “COPYCON.” Тя представя лекции на събития по целия свят и ръководи няколко изключително успешни Facebook групи. Автор на популярната книга за самопомощ за бизнеса „Изповеди на един неуспешен предприемач: “Confessions of а Misfit Entrepreneur: How to succeed in business despite yourself”, Кейт живее на централния бряг на Сидни, където обича да се скита на плажа със сина си и нейния пухкав директор - кучето им - Pomplemousse.
Гост
Kate Toon
The Recipe for SEO Success и The Clever Copywriting SchoolВодещ
Dido Grigorov - Head of SEO at Serpact Ltd.
Serpact
Уебинар подтеми
Копирайт за потребители през 2020
Копирайт за SEO през 2020
Какво е "converting copy"?
Какво е перфектно оптимизирано парче съдържание за търсещи машини и хора?
На 22-ри януари 2020 проведохме един страхотен уебинар с участието на очарователната Кейт Туун!
Кейт Туун е писателка, предприемач, както и популярен лектор, оратор, автор и подкастър. Тя също е и изключително добра с обръча за въртене! Нейните бизнеси за дигитално образование „Recipe for SEO Success“ и “The Clever Copywriting School” са помогнали на над 8000 собственици на малки фирми да създадат съвършеното съдържание за Google.
Кейт ръководи единствената годишна конференция за копирайтинг на Австралия “COPYCON.” Тя представя лекции на събития по целия свят и ръководи няколко изключително успешни Facebook групи.
Автор на популярната книга за самопомощ за бизнеса „Изповеди на един неуспешен предприемач: “Confessions of а Misfit Entrepreneur: How to succeed in business despite yourself”, Кейт живее на централния бряг на Сидни, където обича да се скита на плажа със сина си и нейния пухкав директор – кучето им – Pomplemousse.
Наш домакин беше Дидо Григоров: – Head of Content Department в Serpact.
При нас често се случва рамката от един час да не стигне защото гостите ни са изключителни не само професионалисти, но и хора, с които да не искаш да приключите разговора!
Ето и едни от най-основните точки:
Дидо Григоров: Разкажи ни за конференцията ти? Кога стартира с първите организации и как? Колко време отнема нещо такова?
Кейт Туун: Имам няколко членства, платени членства и едно от тях е за копирайтъри, също имах около триста копирайтъри там. И кампанията тъкмо беше стартирала, като начин да се съберем. Австралия е много голяма. И така, направихме среща в Мелбърн, после в Пърт, но хората от Сидни не могат да отидат в Пърт, защото отнема около шест часа, за да стигнете до Пърт.
Затова решихме, че ще имаме едно събитие и то започна точно като среща и се превърна в конференция. Вече три години го организирам. Следващата такава е през 2021г. и ще е нещо … наистина нечувано! Кой би помислил, че има толкова много копирайтъри …?! Но има!
Както каза обаче, това е много работа. Събитията са много тежки, но е забавно. И аз силно вярвам, че бизнесът трябва да печели пари, да дава на клиентите това, което искат, но също така да бъде има елемент на забавление, да е приятно!
Дидо Григоров: Какъв формат планираш да е, повече като Q&A сесии или по-презентационно?
Кейт Туун: Имаме ден на уъркшопи, това, което наричаме Мastermind, което е малка група от около 30 души, които седят и работят заедно и се запознават отблизо с лекторите, а след това се състои самата конференция и това е комбинация от презентации, панели, сесии с въпроси и отговори, стандартната конференция, и тъй като ние искаме да я направим малко по-специална. Така че имаме масажисти, имаме обръчи…
Всеки има такъв обръч. Имаме балони. Много е забавно.
Конференцията е нещо наистина сериозно, но е и добра възможност за копирайтърите, тъй като хората често са доста затворени в себе си, доста са срамежливи и работят сами и е хубаво веднъж в годината да се съберат с други хора от същата сфера и просто да се освободят и да полудеят малко заедно.
Дидо Григоров: Преди да приключим… Би ли обобщила съветите си от днес в няколко изречения?
Кейт Туун: Дадено!
- Разберете публиката си!
- Разберете въпросите, които те задават, и болезнените точки, които имат.
- Признайте, че страхотното писане не може да прикрие лошо техническо SEO. Първо трябва да поправим това.
- Забравете понякога за инструментите и просто се пуснете в Google и поиграйте си и вижте какво се случва.
- Форматирайте копито си, направете го лесно и приятно за четене.
- Дайте на хората множество начини да консумират вашето копи, видео, изображения, pdf за изтегляне…
- Експериментирайте! Поиграйте с различни формати, различно съдържание, въпроси и отговори, нещо което да обобщава различни публикации. Няма съвършена формула, която да пасне на всички, а Google се старае да разглежда нещата максимално близкото до човешкото поведение. Пък то самото, човешкото поведение, е странно и не пасва в един калъп…
Можете да разгледате целия рекап на английски на този линк, да изгледате самия уебинар или, за всички забързани професионалисти – ето и линк към подкаста ни.
Пък за най-любопитните, тук можете да хвърлите и поглед над участието на Никола Минков в нейния подкаст „Recipe for SEO Success“