Reading Time: 10 minutes

Google E-A-T Updates

Все повече се говори за E-A-T / Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness/ и за качеството на резултатите. Защо ли? Защото всички ние сме отегчени тотално от сайтове, които са пълни със спам текст, наблъскани с повторени десетки пъти ключови думи и не носят никаква стойност и полза за нас.

E-A-T e част от част от ръководството за Гугъл оценители /Google Search Quality Raters/, които ръчно преценяват даден сайт дали е достоверен, качествен и полезен. Съответно му дават оценка за това, положителна или отрицателна.

През февруари 2019 от Гугъл потвърдиха, че EAT вече е важна част от алгоритмите на търсачката.

През август 2019 Гугъл публикуваха друг документ относно основните промени в алгоритъма. Техният съвет беше, ако сте пострадали от тези промени в начина на работа на търсещата машина, да се запознаете и да приложите указанията за оценители /quality rater guidelines/ и E-A-T.

E-A-T е много важно за всички сайтове, които имат комерсиална цел и предлагат продукти или услуги в интернет.

Както виждате на изображението по-горе, те акцентират, че E-A-T е много важно за всички сайтове, които имат комерсиална цел и предлагат продукти или услуги в интернет.

Другият важен критерий – YMYL (Your Money or Your Life) – част от това ръководство за оценителите, също набляга на това, че потребителят трябва да бъде информиран, образован и обучаван, а не единствено да се иска той да купи от нас. Това отново набляга на информацията в сайта, нейното ниво, експертиза, добра степен на запознаване с предлаганият асортимент и едва тогава да се отива към продажба.

Обширен анализ и представяне на темата E-A-T и SEO можете да видите в нашият уебинар с Marie Haynes.

Всичко това, а и други факти и наши анализи по клиентски проекти доказват, че Гугъл все повече дават приоритет на съдържанието и неговото качество в интернет страниците, за сметка на линковете, които са много по-лесно манипулируеми.

 

Полезни връзки

Search Quality Evaluator Guidlines – https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/bg//searchqualityevaluatorguidelines.pdf

SerpAsk уебинари със специалисти – https://serpact.bg/serpask/ .

 

Google Changes

1. Google Search Console

През 2019 Гугъл Сърч Конзолата премина изцяло към своята обновена версия. Същата тази версия претърпя доста обновления и промени през последните месеци, както и в момента бива разширявана с нови възможности и данни.

В най-новите възможности на Google Search Console /GSC/ са:

  • Преглед как Гугъл обхожда, индексира и показва вашето съдържание
  • Коригиране на грешки – Гугъл ви показва кои са техническите грешки в сайта ви и къде точно се намират
  • Подаване на обновено /променено/ съдържание към Гугъл
  • Ефективност/Резултати от търсенето – Преглед на представяне на сайта ни в органичното търсене /заявки, държави, страници, устройства и още/
  • Discover – дали сайта ни се показва в Google Discover и какви са статистиките за него от там
  • Покритие – кои части от сайта ви се показват на потребителите при търсене и кои части не се показват, съответно и каква е причината за това
  • Sitemap – как Гугъл “разбира” вашата XML карта на сайта, дали има проблеми с нея или всичко е наред
  • Скорост – нов и важен раздел, който ви показва кои ваши адреси са с бавна, средна и бърза скорост- това ви дава възможност да работите по страниците, които отнемат много време за зареждане.
  • Използваемост на мобилни устройства – доколко удобен е сайта на мобилни устройства и има ли нужда от корекции
  • AMP – правилна ли е интеграцията на AMP технологията в сайта ви, ако имате такава
  • Навигационни пътища – имате ли внедрени Breadcrumbs /хлебни трохи/ и дали всичко с тях е наред
  • Видеоклипове – този раздел се показва, ако имате видео съдържание в сайта си и сте поставили подходящата schema.org маркировка за него
  • Връзки – тук виждате всички връзки към сайта ви, които Гугъл открива и взима предвид при неговото класиране в SERP. Нашите анализи са показали, че другите външни инструменти могат да имат някои пропуски, но тук виждате всички линкове към вас. Единственият недостатък е, че новите линкове се появяват с известно закъснение.

От скоро в GSC бяха въведени и съобщения, които ви уведомяват за открити проблеми в сайта ви или за промени в начина на обработка от Гугъл. С хронологията на тези писма, и възможността им те да бъдат категоризирани, вие много лесно можете да видите кое сте отстранили като проблем и кои задачи ви остават да свършите.

От скоро в GSC бяха въведени и съобщения

Агенция Serpact имаше честта да бъде одобрена и да посети Google Webmaster Conference DACH 2019 в Цюрих, Швейцария, в централата на Гугъл. Там Никола Минков /CEO и Founder/, Дидо Григоров /Head of SEO/ и Борислав Арапчев /SEO Strategist/ присъстваха на лекциите на инженерите от Google и успяха да разговарят лично с John Mueller, Martin Splitt, Gary Illyes и Daniel Waisberg. В своята лекция John Mueller разказа за новите функции в Google Search Console и как да ги използваме. Martin Splitt навлезе в дитайли как точно се рендерира JavaScript и как да го интегрираме най-правилно, за да имаме успешно SEO. В нашият видеоматериал можете да бъдете част от нашето пътуване и да съпреживеете събитието заедно с нас.

 

 

Полезни връзки

Google Webmasters – https://www.google.com/intl/bg_bg/webmasters/

Google Search Console – https://search.google.com/search-console

Official Google Webmaster Central Blog – https://webmasters.googleblog.com/

Google Webmasters Youtube Channel – https://www.youtube.com/channel/UCWf2ZlNsCGDS89VBF_awNvA

 

2. PSI

Необходимостта от добра скорост и бързо зареждане на сайта ви винаги е била на дневен ред. Сега тя е още осезаема, в сферата на мобилните телефони и употребата на сайтове предимно през смартфон. От Гугъл акцентират и на това, че при бавен сайт, който се зарежда повече от 3 секунди, голяма част от потребителите нямат търпение да изчакат зареждането му. Така вие губите клиенти и пари. От софтуерният гигант правят и сравнителен анализ на всяка бизнес ниша и ви дават как се движите вие, като скорост, спрямо другите конкуренти в този бизнес.

Lighthouse (който е в основата на PageSpeed Insights инструмента) е с обновена 5.0 версия на 7 май, 2019. На този адрес можете да видите новите неща в този open-source туул.
По описание от Гугъл, “Lighthouse е автоматичен инструмент с отворен код за подобряване на качеството на уеб страниците. Можете да го стартирате за всяка уеб страница. Той има одити за производителност, достъпност, прогресивни уеб приложения и други.
Можете да стартирате Lighthouse в Chrome DevTools, от командния ред или като модул Node. Посочвате URL адрес на Lighthouse за одит, той провежда поредица от одити на страницата и след това генерира отчет за това колко добре страницата е направена.
Оттам използвайте неуспешните одити като индикатори как да подобрите страницата. Всеки одит има референтен документ, който обяснява защо одитът е важен, както и как да го поправим.”

От интернет-гиганта обясняват тук кой параметър в Google PSI за какво е и как да го разбираме.

От интернет-гиганта обясняват тук кой параметър в Google PSI за какво е и как да го разбираме.

Lab data в PSI се базира на следните метрики:

Всяка от тези показатели получава резултат и иконка: зелена отметка,, когато оценката е добра (90+), оранжев кръг за средната оценка и червен триъгълник за най-ниската степен.

Тъй като характеристиките, анализирани от Google PSI са доста специфични и изискват професионално тълкуване и намеса, ние ви препоръчваме за отстраняването на откритите проблеми там да използвате услугите на професионалист или фирма.

 

Полезни връзки

Google PageSpeed Insights Tool –
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

About Google PageSpeed Insights – https://developers.google.com/speed/docs/insights/v5/about

LightHouse Tool – https://developers.google.com/web/tools/lighthouse/

Site Speed Tool – https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite/

Google Developers /Speed/ – https://developers.google.com/speed

Google Developers blog – https://developers.googleblog.com/

 

3. Mobile First Index /MFI/

От 1-ви юли 2019, Google активираха mobile-first индексирането за всички сайтове. Това означава, че вашият сайт вече се чете и анализира от Гугъл бот за смартфони. Поради това, вие би трябвало, за да добиете най-добра представа как се “вижда” вашият сайт от търсачката, да го тествате през вашият мобилен телефон. Не през мобилни емулатори, а през реален смартфон, защото тогава използвате действителната мобилна интернет връзка и ще бъдете напълно в реални условия.

От 1-ви юли 2019, Google активираха mobile-first индексирането за всички сайтове.

Тази промяна в алгоритъма на търсещата машина на Гугъл е свързана с доста други технически и поведенчески аспекти.

За преминаването към MFI ние сме създали подробна статия, която ще ви въведе стъпка по стъпка как да се адаптирате към тази промяна.

 

Полезни връзки

Удобство за мобилни устройства – https://search.google.com/test/mobile-friendly

Google Search Console – https://search.google.com/search-console

Prepare for MFI – https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing

Какво е Mobile First Index – https://serpact.bg/kakvo-e-mobile-first-index/

 

4. Featured snippets, Voice Search и Rich snippets

Featured snippets и Voice Search са новото голямо нещо при Google. От корпорацията въведоха тези нови резултати при търсене /featured snippets/, които излизат най отгоре като топ резултат. Те се наричат още нулев резултат /zero position, zero result/. Тези варианти ви дават възможност да получите страхотна видимост и да излезете преди другите резултати.

Featured snippets са 3 вида:

  • Параграф (отговорът е даден в текст). Това може да бъде панел с текст или панел с текст и снимка в него.
  • Списък (отговорът е даден под формата на списък / изброяване)
  • Таблица (отговорът е даден като таблица)

Чрез подготовка и оформяне на вашето съдържание по този начин вие увеличавате шанса си Гугъл да избере и изведе вашата информация като нулев резултат.

Гласовото търсене /Voice Search/ набира все повече сила и става важен фактор в дигиталните стратегии. То има голям растеж основно по две причини:

А. Много лесно за употреба – внедрено е вече в търсенето на Гугъл, Гугъл картите, home assistant устройствата /домашен помощник/ и подобни. А последните са свързани с IoT /Internet of Things/ и смарт домовете /smart homes/. Чрез глас търсите в мрежата, намирате обекти /болници, ресторанти, офиси/ и в модерните жилища можете да включвате осветлението, климатика, телевизора, да спускате щорите и други подобни дейности.

Б. Новото поколение потребители /деца/ все още не могат да пишат много добре, заради възрастта си, но си служат добре чрез задаване на гласови заявки и команди на смарт устройства.

Тези два фактора неминуемо предопределят бума на гласовите търсения.
Тяхната пресечна точка с featured snippets e следната:

При гласово търсене, независимо дали е home устройство или мобилен телефон, се извежда само 1 отговор/ резултат. Това е или featured snippet, или първият сайт от органичните резултати. Именно за да сте това вие, трябва да положите усилия да направите съдържанието си добро от гледна точка на featured snippet или адаптирано за гласов отговор /voice answer/.

Featured snippet и Voice search са големи теми, които ще търпят още по-голямо развитие и които вие трябва да следите. В полезните връзки по-долу можете да откриете насоки и информация, за да развиете добре вашата стратегия.

Rich Snippets са също благодатен източник на трафик и видимост, след като от тази година Гугъл въведоха много видове различни резултати в търсенето.

Новини, рецепти, ревюта, събития, HOW-TO, FAQ, обяви за работа и други ви дават възможност чрез съответното форматиране със структурирани данни да получите отново топ резултати във най-видимата област на SERP. Необходимо е само да подготвите технически сайта си за това, според указанията на Гугъл и Schema.org.

 

Полезни връзки

Инструмент за тестване на структурирани данни – https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=bg

Тест за разширени резултати – https://search.google.com/test/rich-results

Rich Snippets Gallery – https://developers.google.com/search/docs/guides/search-gallery

Voice Search – Definitive Guide – https://backlinko.com/optimize-for-voice-search

 

Google Hangouts – John Mueller Top 100 Statements

По-долу извеждаме някои от най-важните цитати на John Mueller /Senior Webmaster Trends Analyst at Google/, при неговите видео дискусии с уебмастъри и SEO специалисти в редовните Hangouts серии.

Подробно по месеци можете да разгледате всеки обзор на адрес – https://serpact.bg/google-news/ .

 

John Mueller /Senior Webmaster Trends Analyst at Google/

 

  • Гугъл решава дали даден Title tag да се използва за класиране или не
  • Използвайте DISAVOW ако имате съмнение, че ще получите ръчно предупреждение от Webspam екипа на Гугъл
  • Следвайте насоките за качество, но се фокусирайте върху UX
  • Lighthouse инструментът използва среден клас смартфон на 3G връзка
  • Създавайте страници, които се рендерират на сървърно ниво, така че ако Javascript се счупи, съдържанието да не бъде изтрито
  • GOOGLE третира CDN сайтове по същия начин като не-CDN хостнатите сайтове
  • GOOGLE третира XML сайтмаповете различно от HTML страниците
  • Споделянето на същия сървър като собственик на проблематичен сайт не е проблем
  • Сайт, който е изтрит от Google My Business няма да бъде изтрит от органичните резултати
  • Ранкинг факторите за органичните резултати важат и за Видео carousels в резултатите
  • GOOGLE кешира CSS & JS FILES, затова не е нужно да ги извличате постоянно
  • NOFOLLOW X-ROBOTS-TAG не би спрял Гугъл да последва пренасочване
  • Гугъл може да индексира страници, блокирани от robots.txt
  • DISAVOWED линковете не изчезват от Links репорта на Google Search Console
  • Използвайте структурни данни и видео сайтмап, за да дадете на Гугъл повече контекст за видеата, които публикувате
  • GOOGLE игнорира линкове, генерирани от потребителски-създадено съдържание
  • GOOGLE рендерира страници веднага, ако те са важни за търсенето
  • JSON-LD маркирането е предпочитаният формат на структурни данни от Гугъл
  • Анкор текстът се използва като ранкинг сигнал, за да разбере Гугъл линк контекста
  • Само ръчните действия за спам оказват влияние с последствия
  • Пренапишете страниците с ниско качество или ги пренасочвайте към релевантни страници
  • GOOGLE може да прехвърля наказание от мигрирани сайтове със спам
  • Включете подпомагащо описателно съдържание към видеата
  • Висококачествените коментари могат да добавят стойност към дадена страница
  • Коментарите могат да бъдат индиректен ранкинг фактор
  • Използвайте voice assistant, app или собствени умения за изпитване на възможностите за търсене на глас за вашия бизнес
  • Featured snippets & serp results дават трафик с по-висока стойност към сайта ви, но от по-ниско ниво на маркетинговата фуния
  • Обвързването на страниците с вътрешни линкове помага на гугъл да ги намери по-добре отколкото чрез странициране
  • Неправилното маркиране със структурни данни може да накара гугъл да не взима структурните данни за целия сайт в SERPs
  • Маркирането за събития не трябва да се използва за онлайн събития
  • Показването на експертност по дадена тема играе роля при класирането на сайтовете
  • Ключовите думи в url адресите са малък ранкинг сигнал
  • Бъдете внимателни с infinite scroll по издателските сайтове
  • Убедете се, че вградените изображения са ясно маркирани като изображения
  • Гугъл взима под внимание disavow файла веднага
  • Рендеринга на javascript съдържание ще продължи да отнема повече време в сравнение с html съдържанието
  • Съдържанието, скрито в табове няма да се визуализира в feature snippet
  • Посетителите от Гугъл Discover ще се отчитат като органичен трафик
  • Съсредоточете се върху създаването на по-силни страници, отколкото върху разделянето им на повече на брой по-малки
  • Последната актуализирана дата на страница не играе роля в класирането на сайтове
  • Google има лимит от около 5000 вътрешни връзки на страница за обхождане
  • Уверете се, че Googlebot & Users виждат същото основно съдържание за избягване на cloaking проблеми
  • Получете обратна връзка от реалните потребители, за да оцените E-A-T на вашия сайт
    Страниците могат да се класират за Image Alt Текстово съдържание в уеб търсенето
  • Множество H1 не са голям проблем, ако използвате HTML5
  • Опцията за заявка за преглед в GSC е най-добрият начин да информирате Google, че съдържанието е изчистено от хакване
  • Google Discover не е ограничен до съдържание от новинарски сайтове
  • Автоматично генерираното съдържание е срещу Webmaster Guidelines
  • Mobile-First Indexing не е фактор за класиране или сигнал за качество
  • Скоростта е критична за Google да индексира бързо съдържанието
  • Използвайте инструменти за тестване, за да гарантирате, че цялото хакнато съдържание е премахнато от вашия сайт
  • Необходимо е само веднъж да добавите Author Structured Markup
  • Преведеното съдържание се третира като напълно нова част от съдържанието
  • Няма проблеми с повече от един автор за публикация
  • Връзките не се обезценяват по стойност с течение на времето, но страниците, на които се намират може да се обезценят
  • Google проверява status код-а на страниците, преди да опитате да ги рендерира

 

2019-та беше много плодородна, динамична и интересна. Освен многото новости за SEO специалистите, от самите Google през тази година публикуваха много видео материали, публикации и други помощни материали за експертите, уроци за начинаещи, оборване на митове, новини за Javascript SEO  и други.

Като компания, която цени световната SEO общност, и в голяма степен приноса на специалистите от Гугъл, за тяхното време и усилия да обучават и развиват SEO бранша, ние от Serpact изработихме тази инфографика, за да покажем малко факти за дейността на John Mueller и Martin Splitt от Google, които безкрайно уважаваме.

Благодарим ви!

 

А на вас, наши колеги и приятели, ние от Serpact ви желаем успешна Нова 2020 SEO година!!

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.