Reading Time: 2 minutes
Serpact присъства на Google Webmaster Conference DACH 2019

Има места, където отиваш с трепет. Места, където знаеш, че ще видиш икони в твоята област, хора-легенди. Обикновени хора, на външен вид, но популярни със своите знания, принос за общността и собствена харизма. Също така ще срещнеш популярни колеги, изтъкнати в SEO областта.

Именно така се чувствахме, когато посетихме на 11 декември 2019 Google Webmaster Conference DACH 2019 в Цюрих, Швейцария. Екипът на Serpact, в лицето на Никола Минков, Борислав Арапчев и Дидо Григоров, за втори път посещава Цюрих, след паметното ни участие на Google Dance Zurich 2018, когато Дидо Григоров представи наше case study пред инженерите от Гугъл.

Martin Splitt откри събитието.

Daniel Waisberg говори за Speed Report и GSC.

Той обясни как Google Search Console екипа прави предложения за подобряване на уеб-сайтовете:

  • Define what can help a site succeed on G
  • classify al pages in the G index to annotate issues
  • help site owners fix their site

Даниел разясни и как е създаден Speed Report – изведени са характеристиките на бързите сайтове, след това данните от тях в реалният интернет са приложени в Google Index.

John Mueller ни запозна с промените в Google Search и как да се адаптираме към тях.

  • Goodbye flash
  • Goodbye rel=next, rel=prev
  • Goodbye noindex in robots.txt
  • Link naturally!
  • Differentiate paginated content vs detail links

Джон акцентира на подобряване на crawl бюджета – подобряване на скоростта на сайта, “разчистване” на непотребните или нискокачествени страници в сайта ни и т.н.

Джон акцентира на подобряване на crawl бюджета - подобряване на скоростта на сайта, “разчистване” на непотребните или нискокачествени страници в сайта ни и т.н.

Той говори и за Bert алгоритъм и Core Update. Дефакто Bert е създаден, за да разбира Googlebot смисълът на страниците по-добре и да показва още по-добри резултати. Понятие като “оптимизиране” за Bert няма. Важно е да продължим да създаваме страници, които са полезни за потребителите ни.

В следващият панел Community Lightning Talks първи беше Aleksej Dix. Той говори за JS уебсайтовете и в частност за Nuxt.js.

Tobias Willmann говори за News SEO. Той разказа как проучват сезонните трендове и как работят с тях. Обобщението му беше: write, publish, re-optimize.

Izzi Smith ни отвя главите с полезна и мотивираща лекция за featured snippets. Акцентът й беше не толкова на техническите параметри, колкото на това да даваме полезност и да сме ефективни.

Izzi Smith ни отвя главите с полезна и мотивираща лекция за featured snippets.

След въпросите от публиката Martin Splitt изнесе лекция за Java Script SEO,  в която навлезе надълбоко в механизмите на рендериране, оптимизиране и индексиране на JS сайтове.

Нови детайли за структурираните данни, Google Search Gallery и GSC ни разкри Daniel Waisberg.

С Gary Illyes от Google успяхме да разговаряме в кулоарите.

Успяхме да се видим и да разговаряме и с нашите уважавани колеги Aleyda Solis и Dawn Anderson.

Подробен обзор на конференцията, публикуван от Aleyda Solis можете да откриете на този адрес.

 

Видео

Заснехме и видео, което може да ви даде по-добра представа от събитието и атмосферата, която преживяхме. Насладете се!

 

Галерия снимки от събитието

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.