Обзор на Google – Август 2018

Голям ъпдейт на Google реализиран на 1.08 - наричан още "медицински" ъпдейт.
Обзор на Google - Юни 2018

Макар и август да е познат като отпускарски месец, Гугъл не спи и ъпдейтите на алгоритмите се създават и прилагат с пълна сила. През август търсещата машина беше актуализирана няколко пъти, и разбира се това създаде много слухове и коментари около ъпдейтите. Всеки от тези слухове беше опроверган от Гугъл, но все пак какво се случва и се променя четете в следващите редове.

Предварително искаме да се извиним за забавеното публикуване на новостите, но обемът работа и напливът от нови клиенти не ни позволи да завършим в обичайното време този обзор.

Голям ъпдейт на Google реализиран на 1.08 – наричан още „медицински“ ъпдейт.

Гугъл потвърдиха за реализирането на ъпдейт още в първия ден на август. Разбира се, веднага се появиха слухове, че този ъпдейт касае основно сайтовете с медицинска тематика, но това беше опровергано. Всъщност Гугъл за пореден път работиха върху основния си алгоритъм за класиране на сайтове.

Дани Съливан от Гугъл в Щатите ни призова да мислим малко по-мащабно и да не започваме редактиране на сайтовете си, на техническо или контент ниво, без това да е нужно. По негови думи не са необходими никакви поправки.

Много от уебмастърите споделиха, че имат голям спад в органичния трафик, а при други има голямо колебания в ранкингите. Google направи някои промени в актуализацията от 1 август и тези сайтове се „възстановиха“ в органичните резултати на търсачката (не е необичайно Google да променя актуализациите, след като бъде пуснати, което разбира се е нормално).

А ето и какво казва самият Дани Съливан:

Какво забелязахме ние от Серпакт? Ъпдейтът не касае само медицински сайтове или такива с такава тематика със сигурност. Нашите наблюдения:

  • Сайтовете с добра архитектура класират по-добре след ъпдейта
  • Сайтовете, които покриват очакванията на потребителите със съдържанието си
  • Добре обезпечените технически сайтове
  • Сайтовете с добро потребителско преживяване, особено изчистеното и ясно такова!
  • Сайтовете с експертно и богато по тематики съдържание

Има разлика между информацията за линковете в старата Search Console и новата

Новият отчет за връзките на GSC се изчислява малко по-различно, затова е нормално да видите някои разлики в данните от стария отчет. Новият отчет е по-точен.

Google също съветва: Фокусирайте се върху информацията от конзолата преди да създадете disavow файл за понижаване тежестта на входящи линкове към сайта Ви. Новата конзола ще ви даде по-добра представа върху какво да се фокусирате.

Гугъл игнорира много от .edu линковете

Джон Мюлер заяви, че Google пренебрегва много връзки от EDU TLDs, защото те са по-често създадени със спам цели. Джон още заяви, че има погрешно схващане, че връзките на EDU са по-ценни, поради което те са по-скоро спам и по този начин Google ги пренебрегва.

Гугъл третира еднакво съдържанието, без значение къде се намира на страницата

Обикновено приетото схващане е, че съдържание, което е най-полезно и подходящо за потребителя и отговаря на заявката за търсене, трябва да бъде позиционирано в най-високата точка на уеб страниците ви (очевидно под навигацията). Но Джон Мюлер от Google заяви на Twitter, че позицията на това съдържание не е от значение. Той каза: „Ако това е полезно съдържание, ще го третираме като такова, независимо къде на страницата е.“

Така че, докато съдържанието е полезно, ако го имате надолу по страницата, Google все пак ще счита това съдържание за полезно. И е напълно логично да е така, замислете се – Ще бъде ли Google по-полезно, ако е по-високо на страницата? 

Гугъл оценява всяко съдържание по страниците на сайта Ви – без значение дали е написано от вас, или гост автори или случайни потребители

Джон Мюлер от Google отново каза, че всякакъв вид съдържание на сайта Ви, независимо дали е създаден от Вас или публикувано от потребителите Ви – т.е. потребителско генерирано съдържание, може да бъде използвано за преценка на сайта Ви. Той каза, че показваното съдържание е това, което Google използва „за обхождането, индексирането и класирането на уебсайта Ви“.

Гугъл конвертира PDF файловете в HTML

Отново по думи на Мюлер, Гугъл конвертира PDF файловете, както и други формати документи, в HTML, за да може да ги индексира и класира по-добре.

Гугъл приема и обработва каноникал тагове в Javascript

Джон Мюлер от Google заяви, че Google може технически да обработва канонични файлове в JavaScript. Това предполага, че това, което е показано в JavaScript, не е в конфликт с други сигнали.

FAQ, Q&A and How-To секциите на сайта ви изискват Schema.org маркиране от Гугъл

По думи на Гугъл от Google Dance Singapore:

We’re always looking for new ways to provide the most relevant, useful results for our users. We’ve recently introduced new ways to help users understand whether responses on a given Q&A or forum site could have the best answer for their question. By bringing a preview of these answers onto Search, we’re helping our users more quickly identify which source is most likely to have the information they’re looking for. We’re currently working with partners to experiment with ways to surface similar previews for FAQ and How-to content.

Rich резултатите няма да се показват винаги в резултатите от търсене

Страниците понякога имат различни маркировки и богати резултати, които биха били визуално объркващи или претрупани, така че Google ще избере кой богат резултат да се покаже от даден сайт в зависимост от заявката, напр. видео резултат за един и преглед за друг.

CCTLD домейните не могат да бъдат използвани за таргетиране на цял регион

По потвърдена информация от Гугъл, CCTLD работят само на ниво държава, но не можете да таргетирате цял регион с тях.

HREFLANG не генерира дублирано съдържание, защото URL aдресите се прехвърлят от Гугъл по релевантност за потребителя

Не е нужно да се притеснявате за дублирането на съдържание с hreflang, защото Google ще разпознава клъстерите на URL адреси и връзките между тях и ще размени URL адресите в резултатите от търсенето, за да покаже най-подходящата страница за потребителя.

Има 3 нива на HREFLANG: LANGUAGE, LANGUAGE + COUNTRY & X-DEFAULT

Hreflang се използва на 3 нива: language, language + country and x-default, като последното се използва за страници, които не таргетират определен език и страна.

Гугъл използва X-DEFAULT, ако няма други настройки на hreflang от вида COUNTRY + LANGUAGE или LANGUAGE

С други думи как Google с hreflang? Търсачката първо ще потърси релевантен резултат за потребителя в съответната държава и език,  след това ще търси общ език, например английски или в случая български в България и след това ще пристъпи към обработка на  x-default.

Всяка езикова версия на даден сайт се обхожда и индексира поне 2 пъти, за да заработи hreflang

Гугъл най-напред приоритизира „разбирането“ на различните страници, техните езици и след това обръща внимание на hreflang анотациите. Поради това, индивидуалните езикови версии трябва да бъдат обходени и индексирани няколко пъти, за да се задейства приложението на hreflang.

Джон Мюлер от Гугъл препоръчва да използваме hreflang на страници, където почти не се променя съдържанието, а там където го променяме често, каквото например е блог секцията на даден сайт и статиите,  да държим това съдържание на определена локация на сайта.

GOOGLE не следва датите изписани в RETRY-AFTER HEADER

Полето Retry-After HTTP е добра практика да се използва успоредно с 503 код за статус, но Google не винаги го следва, тъй като много сайтове го използват по общ начин и Google може да опита да обходи и ре-индексира отново сайта ви по-рано, отколкото сте посочили.

Ако използвате тази грешка за период от време в поредни дни, Гугъл може да приеме, че сайтът ви няма да се завърне отново и да започне да премахва страници от индекса си.

Използването на различни пренасочвания от 301 кара Гугъл да обработи всеки URL от сайта Ви отново

При миграции към HTTPS винаги използвайте 301 редиректи, вместо 302 или 303, защото те са по-чист сигнал за Гугъл, че тече процес на миграция. Ако използвате 302 или 303 Google ще обработи URL адресите Ви отново.

Репутацията на авторите онлайн не се използва от алгоритмите на Гугъл за класиране

Гугъл не търси и не поглежда репутацията на авторите на съдържание, за да класира даден уебсайт. Не обръща внимание на предишна тяхна работа или цялостен опит. Зависи от вас самите да доставите доверие на вашите посетители, чрез авторитетно съдържание, както и изписаното съдържание по страниците на сайта ви.

Не използвайте допълнни, които са достъни като CDN поддомейни

Ако съдържание на основен домейн се съдържа и на събдомейн на CDN, то може да бъде обходено и индексирано допълнително от Гугъл. Това също означава, че Гугъл ще трябва да обхожда повече и да вижда едно и също съдържание. Използвайте пренасочвания, каноникал тагове, вътрешни линкове и сайтмап, за да настройте предпочитаната от Вас версия.

Не е необходимо да изпращате мобилни URLs в сайтмап

URL адресите за отделни мобилни сайтове не е необходимо да се изпращат в сайтмапа на сайта. Ако алтернативните маркери са правилно настроени, тогава Google ще може да намери тези страници чрез връзката им с техните еквиваленти на десктоп сайта.

PAGERANK може да бъде „пренесен“ чрез META REFRESH REDIRECTS, но е добре да не се използват.

Избягвайте използването на meta refresh като пренасочване, тъй като те могат да имат проблеми с достъпността, особено когато вместо това може да се използва пренасочване 301. Ако Google може да разпознае meta refresh redirects, PageRank ще бъде предаван въпреки всичко.

„Инжектираните“ в Javascript тагове не трябва да се дублират в HTML.

Използването на JavaScript за промяна на canonical или robots meta tags може да промени сигнала, предоставен на Google, когато той обработи рендерираната версия на страницата. Ако маркерите се инжектират чрез JavaScript, тогава Джон препоръчва да не ги има в статичния HTML, така че сигналът, предоставен на Google, да е ясен.

Некосистентните миграции могат да предизвикат колебания в класирането на сайта Ви

Google е по-предпазлив при миграции към HTTPS, където няма ясно създадени 301 пренасочвания от единия URL към другия релевантен с HTTPS. Миграциите в HTTPS, при които също се премахват много URL адреси или блокират URL адреси от robots.txt, вероятно ще видят по-големи колебания в класирането.

Включете датата при структурирани данни от типа articles

Google препоръчва използването на дати директно в структурираните данни на статиите, тъй като това улеснява Google да извлече правилната дата.

GOOGLE не винаги третира заявките в единствено и множествено число като синоними

Не е задължително Google да показва същите резултати при заявки в единствено или множествено число, тъй като целта на търсещия може да не е еднаква.

Частично преведените страници може да бъдат най-добрият отговор на заявка на потребителя

Google се опитва да покаже най-подходящата версия на страницата за потребителите според езика и региона, които търсят, дори ако тази версия е само частично преведена.

Създаването на връзка до всяка страница от Вашата начална страница ще обърка Гугъл в разбирането на Вашата уебсайт архитектура.

Свързването с всяка страница на даден сайт от началната страница означава, че Google ще загуби представа за структурата на уебсайта като цяло, освен ако сайтът има малък брой страници.

Дублираното съдържание по страниците на сайта Ви не е наказуемо, но ще изразходи вашия crawl budget.

Google не наказва сайтовете за дублиране на съдържание вътрешно, но може да загуби бюджета за обхождане.

Уеб спам екипът на Гугъл работи активно се бори със сайтовете, които манипулират класирането си с изтекли домейни

Екипът на Web Spam активно работи, за да се занимава със сайтове, които търсят да манипулират класацията с изтекъл домейн. Джон казва, че това не е просто пропуск, който се експлоатира, но може да има случаи, в които хората се измъкват от тези техники за спам.

Гугъл индиректно интерпретира таблици и графики, за да разбере контекста GOOGLE INDIRECTLY INTERPRETS CHARTS & GRAPHS TO UNDERSTAND CONTEXT

Google не може да интерпретира по свой начин графики и таблици, за да извлече данните от тях, но може да използва други сигнали като заглавия, описания, текста около таблицата / графиката, алт текст и други, за да разбере контекста.

LAZY-LOADING изображения могат да бъдат имплементирани чрез noscript tags или structure data.

При така наречените мързеливо зареждащи изображения за Гугъл е важно да открие source tag-а на изображението на дадена страница. Това може да бъде имплементирано и чрез noscript tаg или структурни данни, като по този начин Гугъл може и да не рендерира изображението, но ще „установи“ връзката между изображението и съдържанието на страницата.

Подобни статии