Обзор на Google – април 2024
Gary Illyes отговори на важни SEO въпроси по време на SERP Conf. 2024
За финал в последния панел от втория ден на конференцията SERP Conf., която се проведе на 18 и 19 април 2024, в НДК- София, Gary Illyes от Google, отговори на едни от най-важните въпроси за SEO специалистите.
Един от тях беше за линковете и имат ли толкова голямо значение в SEO. В отговор на този въпрос той каза, че през годините важността на линковете все повече намалява. Illyes добави, че един сайт може да се класира добре дори и с ограничен брой линкове.
Това, което допълни, е, че е важно линковете, които сочат към нашия сайт, да бъдат релевантни и да са свързани с темата на нишата, в която сме.
Друга ключова тема, която се засегна, бе така нареченото Parasite SEO. Това, което Gary Illyes коментира, е, че компанията е взела мерки за справяне с него и последните актуализации са доказателство за това.
И не на последно място, той потвърди, че начинът, по който сигналът за 301 redirect работи за SEO и класирането при търсене в Google, няма да се промени. Illyes допълни, че това е един от надеждните сигнали за Google.
Google: Прекаленото фокусиране върху външните връзки е загуба на време
John Mueller от Google акцентира върху това, че прекаленият фокус върху така наречените backlinks е по-скоро загубено време, което можете да използвате за други по-важни неща, с които да подобрите вашия сайт. Така например от ключово значение е да се отстраняват различен тип технически грешки, да се създава ново и качествено съдържание, както и да се оптимизира и подобрява съществуващото на сайта.
Той препоръча да не се съсредоточвате върху това и добави, че за Google съществуват много начини, по които да открива даден уебсайт, например с помощта на sitemap.
Ще обхожда ли Googlebot по-малко?
Gary Illyes сподели в LinkedIn, че целта му тази година е да открие начин как ботовете на Google да обхождат още по-малко. Той сподели, че Googlebot трябва да бъде по-интелигентен от гледна точка на кеширането и споделянето на вътрешния кеш между user agents.
Той допълни, че подобно намаляване на обхождането, без то да е за сметка на качеството, би било от полза за всички. И не на последно място той уточни, че в момента Google обхожда толкова, колкото е обхождал и преди. Това, което се е променило, че компанията много по-интелигентно планира и и се фокусира най-вече върху URL адреси, които е по-вероятно да си струват обхождането.
Споделените IP адреси и сървъри пречат ли на SEO?
Именно на такъв въпрос отговори John Mueller и по-конкретно дали споделянето на IP адреси или хостинг със спам сайтове би могло да навреди на нашия сайт от гледна точка на SEO.
Това, което John каза, е, че е нормално сайтовете да използват CDN, споделен сървър и споделени IP адреси, особено предвид, че техният брой е ограничен. Или с други думи, това по никакъв начин не пречи на оптимизацията на сайта ви.
Трябва ли да използвате disavow вътрешните връзки във footer?
Ако се чудите дали трябва да забраните за обхождане част от страниците ви, намиращи се във footer, то отговорът е не. John Mueller препоръча да не забранявате тези страници да бъдат обходени от ботовете на Google. Той добави, че това може да създаде бъдещи проблеми.
Google няма да премахне оператора „site:“ в търсачката
Това потвърди Danny Sullivan от Google. Този коментар идва след като е имало оплакване от потребители, че операторът не е работил правилно. Напомняме, че с този оператор можете да ограничите вашето търсене до определен сайт, който ви интересува.
Така например, задавайки в търсачката “site:domainname.com “дума/фраза, която ви интересува”“ ще получите резултати със страници единствено от този домейн, които съдържат зададената от вас дума или фраза.
404 и 410 status code: Има ли разлика?
Една от вечните теми в SEO е използването на 404 и 410 status code и кое да изберем за целите на SEO. От една страна 404 е временен отговор към сървъра, който казва, че даденият URL не може да бъде намерен временно. Този адрес е все още там, но сървърът не може да го намери.
От друга страна, 410 казва, че дадена страница е изтрита завинаги и няма да бъде възстановена. Използвайки този status code, можем да насърчим Googlebot по-бързо да премахне съдържанието от индекса си.
Това, което наскоро John Mueller отново даде като отговор, е, че разликата между 404 и 410 е минимална, затова и не може да даде препоръки кое е за предпочитане.
Google актуализира документацията за Structured Data Carousels
През месец април бета версията на документацията за Structured Data Carousels беше актуализирана от Google. Целта бе да уточни кои са наличните функции за този тип структурирани данни, както и къде и как да се добавят в markup. Напомняме, че тази документация е нова и се създаде заради промените в Закона за цифровите пазари, приложими в европейските региони.
Google: Индексирането и актуализациите на алгоритмите са независими едни от други
Това е напомняне, което Gary Illyes направи отново. Той написа, че индексацията, канонизацията и системите са независими от Core Update. За да е по-ясно Gary даде следния пример: нека да си представим, че Core Update е като игра със съставките, които използваме за готвене – например променяме количеството сол, което слагаме.
Резултатът ще бъде различен спрямо това колко сол добавяме. В тази връзка индексацията и канонизацията са по-скоро свързани с това, което се случва в мините и фабриките за сол – все още няма какво толкова да се направи с готвенето.
Google с актуализация в своята документация за image search help
Google направи актуализация в своята документация за image search help. Целта бе да уточни, че всички изображения се извличат само от атрибута src на img таговете в Google Search. Тук е важно да допълним, че това не е нова информация, а по-скоро актуализацията на самата документация.
Google ще се бори със спама както с ръчни действия, така и с алгоритми
Новата актуализация на Spam Algorithm, която бе пусната от компанията през месец март тази година, въведе и нови спам политики. Сред тях е и политиката за злоупотреба с репутацията на сайт, която влиза в сила през месец май. Google заяви, че ще се бори със спама както с ръчни действия, така и с помощта на алгоритми.
Google добави нова функция в Google Search Console
В Google Search Console има нова функция за сигурност, намираща се в раздела за управление на потребителите и разрешенията. Тази нова функция се казва Unused ownership tokens, чиято цел е да ви помогне лесно да управлявате достъпите и да гарантира, че премахнатите собственици не могат да възстановят достъпа си до собствеността.
Google вече не поддържа Video Carousel Markup
Google съобщи, че спира поддръжката на video carousel markup, като премахна и информацията за тази маркировка от документацията си за video structured data. Като причина компанията обясни, че вътрешно са тествали този тип маркировка и са установили, че не е полезна в глобален мащаб. Google добави, че може да оставите тази маркировка на сайта си, за да могат търсачките и другите системи по-добре да разберат вашата уеб страница.
За какво можем да използваме Google Indexing API?
Потребител отправи въпрос към Google, като искаше да знае дали може да използва Indexing API за сайт за недвижими имоти и по-конкретно като реклама. В отговор Gary Illyes препоръча да се разгледа детайлно документацията за Indexing API.
В своя отговор той напомни, че работата на това API е ограничена до обяви за работа и излъчване на събития. В случай, че решите да го използвате, първоначално може да проработи, но не е изключено и бързо да спре.
Google добави определения в документацията за Favicon
Още една документация, която екипът на Google актуализира, е тази за Favicon. Целта е да добави определения за всеки rel attribute value в Google Search. Причината за тази актуализацията е това, че много потребители задават въпроси, свързани с това кое value да използват и има ли разлика между различните типове.