Обзор на Google – Февруари 2019
Преминаването към новата Google Search Console ще бъде завършено до края на 2019
Джон Мюлер разкри, че екипът на Google Search Console има за цел да прехвърли старата версия на конзолата към новата до края на тази година.
Идентификатори на локации, които изискват избор от страна на потребителя не оказват влияние на Гугъл
Ако местоположението на даден потребител е идентифицирано по начин, който изисква взаимодействие, което би променило съдържанието, това няма да повлияе на Google, тъй като не взаимодейства, не кликва или въвежда, както би искал потребител.
Скоростта на зареждане е малък фактор за класиране, сравнен с качеството на съдържанието и релевантността
Подобряването на скоростта на зареждане на един уебсайт няма да промени значително неговото класиране или видимост в органичните резултати, защото скоростта на зареждане е малък фактор за класиране, в сравнение с релевантността и качеството на дадена страница.
Единственият случай, когато други сайтове ще бъдат засегнати от проблемния сайт, е ако има очевидна взаимовръзка и усилия за манипулиране на класациите между тях. Ако два сайта споделят един и същ сървър или собственик, това не е проблем.
Robots.txt тестинг инструментът ще бъде преместен в новата версия на конзолата
Няма съобщения за премахването на тази функция, така че трябва да бъде преместена в новата конзола за търсене на Google. Няма времева рамка за това, кога това ще се случи още.
Използвайте пренасочвания вместо премахване на вътрешни линкове на стара страница при миграция на сайт
При имплементиране на миграция на сайт, пренасочването на старите страници към новите веднага щом е възможно е по-добра практика, отколкото изтриването на вътрешните линкове, за да предизвикате Гугъл да ги изтрие от индекса.
Същият URL не може да бъде използван за mobile и AMP, ако подава различен HTML код
Не можете да използвате същия URL адрес както за мобилни устройства, така и за AMP, ако и двете използват различен HTML, тъй като Google не знае какво да покаже за мобилните потребители. Можете да използвате AMP като основна мобилна страница.
Ранкинг факторите за органичните резултати важат и за Видео carousels в резултатите
Същите органични фактори за класиране се отнасят и за video caorousels в SERPs, така че увеличеният брой на създадени линкове няма да подобри шансовете видеоклипът да бъде показан в карoусела.
Сайт, който е изтрит от Google My Business няма да бъде изтрит от органичните резултати
Ако Google My Business обяви премахване на малка обява от уебсайт, това не означава, че уебсайтът ще бъде премахнат от органичното търсене, тъй като списъците на GMB и органичните резултати работят отделно един от друг.
Направете ключовото съдържание видимо за всички, тъй като персонализираното такова не може да бъде индексирано
Google може да вижда и индексира само публичното съдържание на страница. Персонализираното съдържание няма да бъде индексирано, затова се уверете, че ключовото съдържание, което искате да класирате, е достъпно за Google.
GSC URL INSPECTION TOOL показва целевия URL адрес, ако страница с пренасочване е въведена
Инструментът за проверка на URL адреси на GSC показва целевата страница, когато въведете пренасочен URL адрес. Джон призна, че това може да доведе до объркване, когато се изпълнява тест на живо на страницата.
Очаквайте колебания в резултатите на URL Inspection инструмента, когато даден URL адрес е нов или се обработва
Колебанията в данните, предоставени в инструмента за инспекция на URL адреси, могат да се очакват, ако URL адресът се обработва повторно или е адресът е нова страница. Например избраният каноникал таг може да не се покаже в инструмента за проверка за известно време, докато Google не приключи обработката на тага.
URL INSPECTION TOOL тестът в реално време може да не зареди вградени ресурси
Вградените ресурси може да не се заредят с помощта на инструмента за проверка на URL на живо, ако те са прекалено дълги за зареждане. Това не означава, че вградените ресурси няма да бъдат зареждани за индексиране, тъй като Google е проектирал инструмента да предоставя сравнително бърза информация.
GOOGLE кешира CSS & JS FILES, затова не е нужно да ги извличате постоянно
Google кешира ресурси като CSS файлове, така че да не им се налага да ги извлича отново в бъдеще. Комбинирането на няколко CSS файла в едно може да помогне на Googlebot с този процес, както и да намали JavaScript.
Уверете се, че мобилните и десктоп страниците осигуряват еквивалентно съдържание
Премахването на описателното съдържание от страниците за мобилни устройства може да намали способността на Google да ги разбере и класира. Уверете се, че еквивалентно, полезно съдържание все още е включено някъде на страницата, дори и да е зад разширяващите се раздели.
СЪДЪРЖАНИЕТО, което не е видимо за потребителя, трябва да бъде лесно откривано
Ако потребителят пристигне на страница от органичните резултати при търсене, но не може да намери съдържанието, което се очаква да види, това е негативен сигнал за Google. Уверете се, че съдържанието, което може да се разширява или не се вижда по подразбиране, е ясно достъпно за потребителите.
SCHEMA грешките се отчитат на ниво Feature
Наличието на невалидна схема за една функция не оказва влияние върху схемата за друга функция на същата страница, тъй като това се разглежда на ниво функция и Reviews.
Изпозлвайте отделни URL адреси за подобни продукти, само ако те се свързват със специфични заявки
Обикновено е по-добре да се консолидират сигнали за различни варианти на продукта, като се използва един URL адрес. Ако съответстват на конкретни потребителски намерения, тъй като една основна страница на продукта може да е твърде обща за определени заявки, би било добре да ги разделилте на отделни URL адреси.
Вместо да се пренасочват временни страници, окуражавайте потребителите да създават линкове към по-постоянни страници
Ако имате страница, която ще съществува само за кратък период от време, вместо да се опитвате да консолидирате тежестта на сигналите и връзките чрез пренасочвания, Джон препоръчва да се насърчават потребителите да създават връзки към по-постоянни страници на сайта Ви, като страници с категории.
Ако имате секция на сайта, която е трудна за обхождане, това може да затрудни обхождането на целия сайт
Google определя честотата на обхождане на ниво хост, така че ако две секции на даден уебсайт (т.е. магазин за електронна търговия и блог) седят на един и същи хост и един от тях е бавен или труден за обхождане, Google ще намали честотата на обхождане на двата раздела.
NOFOLLOW X-ROBOTS-TAG не би спрял Гугъл да последва пренасочване
Nofollow X-Robots-Tag няма да попречи на Google да следва пренасочването от страна на сървъра, тъй като Google дори не би погледнал съдържанието на страницата, така че няма да има никакви връзки, които да следват.
Сайтове, блокирани от интернет доставчици могат да имат индиректен ефект в органичните резултати от това
Ако даден сайт е блокиран от доставчици на интернет услуги, това няма да окаже пряко въздействие върху обхождането и индексирането на Googlebot. Възможно е обаче да има косвени проблеми, тъй като някои потребители няма да могат да получат достъп до сайта Ви и да го препоръчат, така че Google няма да може да вземе тези препоръки.
Страниците за държави с един и същи език могат да създадат проблеми по отношение на спефицичната за дадена локация информация в SERP
Размяната на URL адреси на Google за страници от една и съща страна на една страница може да бъде проблематична, когато заглавието или структурираните данни, показани в SERPs, включват специфична за местоположение информация, като например ценообразуване.
Google идентифицира различните URL версии за държави с един и същ език, като дубликати и ги обединява заедно за индексиране. След това Google може да размени URL адресите – в зависимост от това къде се извършва търсенето.
URL INSPECTION TOOL може да включва и рендериран скрийншот на десктоп версията на сайта
По думи на Джон, той не може да обещае, кога и дали това ще се случи, но със сигурност той призна, че това липсва и ще го акцентира пред . Search Console екипа.
URL адресите с вътрешни линкове към тях може да бъдат индексирани, независимо от това, че каноникал тагът води към чистата версия
Когато използвате URL адреси с параметри за вътрешно свързване, не винаги се гарантира, че чистата версия на URL адреса ще бъде индексирана, ако има каноничен маркер за тази версия. Това е така, защото Google трябва да прецени кой URL адрес трябва да се показва в търсенето.
Използвайте LIGHTHOUSE метриките, за да разберете потребителския опит на посетителите, а не алгоритмите на търсачката
Google използва различни показатели, за да определи скоростта на сайта, но много от показателите в Лайтхаус е по-вероятно да повлияят на това, как потребителите преценяват скоростта, отколкото алгоритмите за търсене на Google. Джон препоръчва да се тества скоростта на сайта с потребителите, вместо да се опитва да определи дали Google го вижда като твърде бавен.