Обзор на Google – Февруари 2021
Google Търсене може да използва основни данни от Core Web Vitals от неиндексирани страници
Google може или не може да използва показателите Core Web Vitals от страници, които не са индексирани от Google, страници, които можете изрично да блокирате от индексиране, като част от цялостното изчисление за предстоящата актуализация на Google Page Experience. Джон Мюлер от Google заяви, че вярва, че това е така, но не е 100% сигурен.
По-късно Джон обясни в Twitter рационалното за това, като каза, че „потребителският опит се основава на нещо повече от първоначалната целева страница в много случаи. Примерът за продукт / магазин / плащане се вписва добре там. Често хората ходят на уебсайтове, но не просто на отделна страница. Все пак не винаги е ясно и лесно. “ Накратко, щом потребителят отиде на определена страница чрез търсене, което е индексирано, ако другите страници, върху които кликват, са бавни или с лошо потребителско изживяване, тогава това добро ли е?
Но честно казано, Google никога не е работил по този начин. Ако нeиндексирате конкретна страница, Google вероятно не бива да отчита тази страница при класирането на другите индексирани страници. Бих казал, че Google трябва да игнорира страници, които не са в индекса на Google, за каквито и да било стойности на класирането около предстоящата актуализация на практическата работа с страници.“
Какво се случва при една и съща връзка на дадена страница, но различен anchor текст?
Какво ще стане, ако имате една и съща хипервръзка два пъти на една и съща страница, но първата хипервръзка използва един анкор текст, а втората хипервръзка използва различен такъв. Това лошо нещо ли е? Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че те ще бъдат третирани като нормални връзки и не се считат за спам.
Google: Основните стойности на Core Web Vitals няма да се различават в зависимост от типа на сайта
Google няма да дава различни нива или показатели на резултатите от Core Web Vitals въз основа на типа уеб сайт, който имате. Така че сайтовете за новини спрямо сайтовете за електронна търговия няма да имат значение, когато става въпрос за основния резултат на Core Web Vitals, който Google дава на сайта. Джон Мюлер от Google каза в Twitter „Не, ние не правим разлика между сайтове или типове страници“.
Google стартира функцията за показване на повече информация за featured snippets
Това е функция, при която щраквате върху трите точки на featured snippet-a и Google ви показва повече информация „за този резултат“. Той може да ви покаже информация за сайта от Wikipedia, ако е налична, дали сайтът е защитен, дали е органичен или платен резултат и дори повече. Google каза „когато е налично, ще видите описание на уебсайта от Уикипедия, което предоставя безплатна, надеждна информация за десетки милиони сайтове в мрежата. Въз основа на отворения модел за редактиране на Уикипедия, който разчита на хиляди глобални доброволци за добавяне съдържание, тези описания ще предоставят най-актуалната проверена и получена информация, налична в Уикипедия за сайта. Ако това е сайт, за който не сте чували преди, тази допълнителна информация може да ви даде контекст или спокойствие, особено ако търсите нещо важно, като здравна или финансова информация. “
Ако конкретен уебсайт няма описание в Уикипедия, Google ще покаже на търсещия допълнителен контекст, който може да е наличен, например когато Google за първи път е индексирал сайта.
Тестове на Google Сравнете резултатите от търсенето
Google тества метод за сравняване на набора от резултати от търсенето, който ще ви дава, след като въведете заявка. Google ви позволява да изберете редица фрагменти с резултати от търсенето и да ги сравните.
Напомняне: Google Search Console не измерва резултати ако за определен период даден уебсайт не е верифициран
Това е само напомняне, че ако потвърдите нов уебсайт в Google или старият ви сайт загуби своята проверка за определен период от време, данните, при които сайтът не е проверен, вероятно ще липсват. Джон Мюлер от Google наскоро ни напомни за това в Twitter. Джон каза: „Ако даден сайт загуби проверка за по-дълъг период от време, ние не събираме данните за Search Console и не ги попълваме обратно след това. Така че, за съжаление, вероятно няма да се появи. “
Етикетът за актуализация на Google Page Experience изисква всички фактори да бъдат съобразени
Джон Мюлер от Google заяви, че ако Google стартира етикета / индикатора за актуализация на страницата, за да се покаже вашият сайт за него, всички изисквания трябва да бъдат изпълнени. Той каза „наистина трябва да знаем, че всички фактори са в съответствие“. Така че, ако имате някой от показателите за page experience, който не отговаря на изискванията, няма да получите етикета.
Google показва звезди с отзиви в местния панел на знанието
Google вече показва действителни звезди в раздела за отзиви в областта за отзиви на местния панел на знанието. Том Уадингтън показа екранна снимка на това в Twitter.
Google може да разпознае дали даден сайт има добра репутация в определена област на темата
Google заяви, че може да разпознава и разбира дали даден сайт има репутация за определена тематична област. Джон каза, че има смисъл сайтовете наистина да усъвършенстват експертизата си в дадена тематика, защото това, което „по същество правите, е от една страна за търсачките, които изграждате репутацията си на знания по тази конкретна тематична област. „. В допълнение към това, Джон Мюлер каза, че това може да помогне на сайта да се появи и в резултатите от търсенето с Google „за по-широката тема“. Това изглежда показва, че Google има начин да разбере сайта като цяло, на ниво сайт, а не само на база URL адрес.
Google игнорира нискокачествени връзки за връщане в блога
Още в супер старите времена на блогове, като през 2004, обичаме технологията за pingback в блоговете, защото това беше автоматизиран начин да получим връзка от съответната публикация в блога на нечия публикация в блога и да привлечем малко внимание. Накратко, човек, публикувал в Reddit подобна тема с такъв въпрос, се страхува, че тези връзки в крайна сметка ще навредят на сайта в Google Търсене. Той каза, че един сайт „е довел до над 2200 обратни връзки без последване от един пингбек, а като малък блог това е огромното мнозинство от моите препратки. Всички те имат един и същ прикрепен текст, тъй като са дубликати на едно и също нещо. “ Искаше да разбере дали „трябва ли да се опитам да премахна pingback-а или няма вероятност да е проблем? И ако те не ми отговорят с молба да го премахна, какви опции имам?“
Гари Илиес от Google заяви, че не бива да се притеснява и че Google така или иначе игнорира тези връзки. Gary написа „това причинява ли проблеми или просто се нуждаете от спокойствие? Питам, защото е много вероятно тези пингбекове да бъдат маркирани като безполезни (което означава, че са пренебрегнати) в края на Google, така че е малко вероятно да ви причинят проблеми. “
Да, Google много пъти е казвал, че е добре да се игнорират връзки, на които нямате доверие или има спам. Ето още един път, когато представител на Google каза това.
Google: Ръчни действия за новини или Discovery не влияйте на търсенето
Вчера съобщихме, че Google стартира цял набор от нови ръчни действия за Google News и Google Discover. Добрата новина е, че Google заяви, че ръчното действие за Google News или Google Discover няма да повлияе на начина, по който се справяте с Google Търсене. Това просто ще повлияе на представянето ви
Дани Съливан от Google заяви в Twitter „ако получите такъв за Discover, това е само за Discover. Това не оказва влияние върху търсенето.“ Така че изглежда, че ръчните действия, издадени за Google News, няма да повлияят на ефективността ви в Google Търсене. Причината, поради която възникна въпросът, е, че има конкретни нарушения на правилата, които могат да нарушат Google Discover или Google News, но не нарушават правилата на Google за търсене. Като съдържание за възрастни, медицинско съдържание и други.
Непотвърдена актуализация на алгоритъма за класиране в Google Търсене на 8 февруари
Има някои ранни признаци както от SEO общността, така и от инструментите за проследяване, че се извършва голяма актуализация на алгоритъма за класиране в търсенето с Google. Това не е потвърдено от Google, но това не е и необичайно. Тази актуализация може да е достигнала още в неделя вечер, 7 февруари и е увеличила активността си в понеделник и вторник.
Google Търсене предпочита да неутрализира ефекта от спама
Още от Penguin 4.0 знаем, че Google предпочита да игнорира лошите връзки, вместо да ги наказва. Е, това се отнася и за друг вид спам при търсене. Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че „ако успеем да неутрализираме ефекта от лоши връзки, това е достатъчно; тогава няма нужда да премахваме сайта напълно от търсене“.
Той каза „но има много нива“ за това как Google може да се справи със спама при търсене. Той каза, че „през повечето време алгоритмите сами се грижат да неутрализират проблема.“ Джон е казал това и преди, не с думата „неутрализиране“, но основно казвайки, че Google има двупосочен подход към спама и игнориране срещу наказание. Разбира се, процесът на неутрализация може да се окаже като наказание, но не е така. Ръчните действия обаче са наказание.
Scroll to text в Google Търсене за безплатни резултати от продукти
Google разширява функцията за превъртане до текст, която има във featured snippet-и и някои други елементи за търсене, в безплатните най-добри полета с продуктови списъци. Функцията за превъртане до текст е, когато щракнете върху резултат от търсене в Google, след което Google ви отвежда до уеб страницата и ви превърта надолу по страницата до конкретния пасаж и подчертава съответния блок текст. Откривали сме това много пъти, но не вярвам, че това доскоро е било в резултатите от продуктите.
Класирането на Google Passage е актуално в резултатите от американския английски
Денят, който чакахме, дойде в сряда, 10 февруари – класирането на пасажи (по-рано известно като индексиране на пасажи) е на живо в резултатите от търсенето на английски в САЩ. Google потвърди това: Дани Съливан сподели: „класирането на пасажи, стартирано вчера следобед по Тихоокеанско време за заявки в САЩ на английски. В близко бъдеще ще дойде за повече страни на английски, а след това към други държави и езици.“
Google SEO Съвети за временно премахване на функционалността на сайта в подкрепа на действия от страна на потребителите
Джон Мюлер от Google сподели редица туитове онзи ден със специфични съвети за SEO относно това какво да правите, когато премахвате или деактивирате функционалността на части от вашия уебсайт или целия ви уебсайт, за да насърчите потребителите да предприемат действия по даден проблем. Така че може би замествате началната си страница със съобщение или нещо друго, искате да избегнете всякакви SEO проблеми с това.
Ако замените началната си страница с ново съобщение, Google може да обходи и индексира тази нова начална страница и след това да мисли, че сайтът ви е за нещо друго. Така че, ако продавате сини джаджи и началната ви страница е свързана със сини джаджи и след това решите да ги замените със съобщение за социална промяна – Google вече няма да вижда нищо за сините джаджи. Това може да повлияе на класирането ви и да обърка Google.
Джон Мюлер от Google заяви, че 503 кода на състоянието на сървъра може да ви помогне. Джон каза: „Ако премахнете, замените или пренасочите нормалното си съдържание, търсачките могат да индексират страниците ви така (или да ги пуснат от индекса). Това може да има отрицателен ефект върху цялостната видимост на вашия сайт в търсенето. Той добави „връщането на 503 HTTP код с резултати казва на търсачките да игнорират текущото съдържание и да се върнат отново малко по-късно.“
Google няма да накаже вашия сайт за липсващи логотипи, връзки в менюто или неработещи футъри
Джон Мюлер от Google заяви, че Google няма санкции за ръчно действие за изграждане на сайтове, на които липсват лога или липсват връзките към менюто в горната част или дори футърите. Джон заяви в Twitter „Не съм наясно с каквито и да било ръчни действия / санкции, които да прилагаме поради липса на тези елементи. Понякога минималните, стари, опростени или дори грозни страници се класират добре, понякога това също се променя с течение на времето.“
Джон добави, че „зле направени страници могат да се появят в търсене, понякога дори без да виждаме съдържанието (например блокирано от robots.txt). Това обаче не означава, че е оптимално. Не мисля, че има и едно „оптимално“ положение , така че може да се наложи да изпробвате това, което работи добре за вашия конкретен сайт. “
Google: Общият брой връзки е напълно без значение за SEO
Джон Мюлер от Google заяви, че броят на връзките е „напълно без значение“ и че Google претегля различните връзки по различен начин. Той каза, че една връзка може да бъде много по-ценна от хиляди връзки, тъй като Google може да игнорира връзките.
Промени в конзолата за търсене на Google в отчета за ефективността на уеб историите
Google направи промяна в отчета си за ефективността около отчитането на вашите уеб истории. Тази промяна може да доведе до повече импресии и кликвания от Google Discover към вашите уеб истории. Google каза по-рано, че ако потребител щракне върху уеб история в Discover, а след това продължи от там в допълнителни уеб истории, само първата уеб история се приписва като импресия и кликване. От 16 февруари 2021 г. и нататък, всички допълнителни уеб истории, достигнати от първата уеб история в Discover, също ще бъдат кредитирани с импресия и щракване в отчета за ефективността на Discover.
Google: Етикетите на заглавията, по-дълги от показаното, имат SEO полза
Gary Illyes от Google заяви, че има SEO предимство, да имаме заглавни маркери, по-дълги от това, което се показва в търсенето. По-късно той добави, че трябва да държите заглавието „прецизно“ написано към темата на страницата и не се притеснявайте колко е дълъг или ако е твърде дълъг.
Google: Актуализацията на Page Experience няма да бъде значителна промяна, за да започнете от нея
Дани Съливан от Google каза, че когато стартира актуализацията на страницата, това няма да е причини огромна промяна, но може да нараства по отношение на важността през годините. Но за начало Дани каза, че „няма да бъде така, че за една нощ, ние превключваме някакъв тип превключвател и има огромна промяна.“ За напомняне, тази актуализация стартира през май 2021 г. и оптимизаторите говорят за това много, но повечето SEO не мислят, че това ще бъде огромна промяна.
Google тества възпроизвеждането на видеоклипове като наслагвания при търсене
Google Search за много запитвания и страници с резултати от търсенето показва видео поле, което отвежда потребителите към видеоклипове предимно в YouTube, но също и на други платформи. Сега Google тества възпроизвеждането на тези видеоклипове директно на страницата с резултати от търсенето и не ви отвежда до YouTube.com или сайта, на който се хоства видеоклипът.
Google: Структурата на URL адреса е от значение за международни сайтове и съдържание за възрастни
Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че мястото, където структурата на URL адресите ви има най-голямо значение, е вероятно с международни уебсайтове и сайтове, които имат раздели на съдържание, ориентирано към възрастни. Това ще помогне на Google да разбере сайта по-добре и да знае как да сегментира или филтрира елементи, ако имате правилната структура на URL. Със съдържание за възрастни в части от вашия сайт наличието на отделни директории може да помогне на Google да разбере всеки раздел и след това да филтрира в SafeSearch само тези секции, а не целия сайт.
По отношение на международните сайтове той каза, че това важи за сайтове с gTLD с поддиректории на държави, като тази структура помага на Google да определи кои части от сайта са насочени към кои държави или езици. Джон намекна, че „контекстът“ не се подразбира винаги в структурата на вашия URL, но по-често се подразбира във вътрешните ви връзки, котва текст и съдържание на вашата страница.