Обзор на Google – Юли 2022

Rich Results на Google вече не са разрешени за забранени и регулирани продукти, както и такива, които могат да навредят
google recap july 22

Rich Results на Google вече не са разрешени за забранени и регулирани продукти, както и такива, които могат да навредят

Google добави нови насоки в своята документация за rich results относно съдържанието. Според написаното вече се забранява директното маркиране на продукти и съдържание, които са забранени или се спазват специфични регулации за тях. Наред с това забраната важи за продукти и съдържание, които по някакъв начин биха могли да навредят на всеки всеки един потребител.

Към това Google допълни, че богатите резултати за този тип продукти няма да бъдат показвани. А примери за такива продукти са наркотичните вещества, тютюнът, оръжия (включително огнестрелни), хазарт и други.

Тази забрана, която Google добави в своята документация, е вече в сила и със сигурност част от SEO специалистите я виждат. Можете да прочетете всички насоки и препоръки от Google.

 

Rich Results за учебни курсове изискват поне три предложения за курс

Във връзка с rich results за учебни курсове, Google потвърди, че е необходимо да маркирате минимум три курса, за да могат да се показват тези богати резултати.

пример за rich result за учебни курсове

Можете да изтриете вашия disavow-файл в случай, че не са предприемани ръчни действия до този момент

На традиционната SEO среща, провеждащата се всеки петък, John Mueller от Google каза, че е безопасно изтриването на вашия disavow-файл в случаите, когато до този момент не сте предприемали ръчни действия и/или когато нямате история на link scheme в сайта ви.

John допълни, че Google добре умее това да игнорира стандартните спам връзки. Заедно с това той сподели, че ако искате, то можете да изтеглите копие на вашия disavow-файл и да го съхранявате в случай, че пожелаете да го върнете отново.

 

Не маркирайте със структурирани данни ревюта, написани от трети страни

Коментар на John Mueller в Twitter беше напомняне за всеки SEO специалист, а именно, че не можете да маркирате отзиви, оставени от трети страни, със структурирани данни.

Накратко, още през 2016 година Google бе актуализирал своята документация за използването на schema markup на сайт с отзиви от трети страни, напомняйки ни за това отново през 2018 година.

Сега John Mueller отново акцентира върху това в своя коментар и допълни, че не трябва да се притеснявате да ги показвате на сайта си, но, разбира се, без маркировка.

туит за структурирани данни ревюта

Google: Страниците със заявки за търсене са еквивалентни на категорийните страници с low effort

Въпрос в Twitter бе зададен към John Mueller от Google, като бе попитан дали трябва да се блокират страниците с резултати от търсенето на сайта от индексиране. Това, което отговори, е, че би го направил, но допълни, че по-скоро ще блокира избран списък със заявки от търсенето, които са еквивалентни на страници на категория с low effort.

 

Google Search Console Insights вече поддържа Google Analytics 4

Преди всичко ще напомним, че Google Search Console Insights цели да улесни разбирането на ефективността на вашето съдържание и ви помага да си отговорите на ключови въпроси като:

  • Коя част от съдържанието ми се представя най-добре?
  • Кои нови части от дадено съдържание се представят добре?
  • Как потребителите успяват да открият съдържанието ми в интернет?
  • Какво търсят потребителите преди да посетят моя сайт?
  • Коя е статията, която успява да насочи потребителите към моя сайт?

В тази връзка една чудесна и дългоочаквана новина, е, че Google Analytics 4 вече се поддържа от Google Search Console. Точно това обяви и самият Google в своя Twitter акаунт.

Туит от Google Search Central относно пускането на GA4

Google: Това какво е съотношението на Follow и Nofollow линковете не е причина за проблеми от гледна точка на SEO

Темата за dofollow и nofollow линковете е още нещо, което вълнува немалка част от SEO специалистите. И тук един от основните въпроси е: Какво трябва да бъде тяхното съотношение от гледна точка на SEO оптимизация?

Именно такъв въпрос имаше отправен към John Mueller в Reddit, а неговият отговор бе, че проблемите при класиране и като цяло при SEO не са свързани с това какво е съотношението на dofollow и nofollow линковете във вашия сайт.

 

Вече има налична страница с всички ranking updates

Още една чудесна новина за всички собственици на уебсайтове и SEO експерти е това, че Google създаде страница, в която ще откриете информация относно всички актуализации на алгоритмите на Google. Ъпдейтите са подредени в хронологичен ред, като повечето от тях имат линк, който води към страница с повече информация относно дадената актуализация.

 

Google променя политиката си за Google Merchant Center Editorial & Technical Requirements

Google публикува, че има нанесени промени в политиката за Google Merchant Center Editorial & Technical Requirements. Тези промени се отнасят до безплатните обяви и са свързани с прилагането на действия при проблем с акаунти със статус “Website needs improvement”.

До този момент сайтовете с такъв проблем бяха автоматично неодобрявани. От месец юли тези сайтове ще останат активни, но трябва да имате предвид, че продуктите ще имат ограничена видимост в Google при търсене. А от гледна точка на статуса, обикновено се дължи на факта, че във вашия сайт може да липсват основни неща, отговарящи на изискванията на Google, и съответно да се осигури безпроблемно пазаруване.

 

Предстои Google да пусне Video Index Report в Google Search Console

Google обяви, че в следващите няколко месеца пуска новия Video Index Report. В тази връзка трябва да знаете, че този отчет може да не го видите, тъй като Google не е открил видеа във вашия уебсайт.

При наличие на видеа във вашия сайт Google ще покаже новия отчет в навигационния бар, намиращ се в лявата страна.

Благодарение на Video Index Report ще получите следните детайли:

  • Колко от индексираните страници на вашия сайт съдържат видеоклипове;
  • На колко индексирани страници Google е откриел един или повече видеоклипове, които не е успял да индексира, както и какви са възможните причини за това.

Имайте предвид, че Video Index Report обхваща само индексираните страници. Сред най-често срещаните грешки, които този отчет може да ви покаже, са:

  • няма видими видеоклипове на дадена страница
  • не може да се определи какъв е размерът и позицията на видеото
  • видеото е твърде голямо или твърде малко
  • видеото все още не е обработено
  • невалиден URL адрес на видеото
  • неподдържан или неизвестен формат на видеото и много други.

 

User-agent string за мобилния web crawler AdsBot е актуализиран

През месец юли Google актуализира user-agent string за web crawler-а AdsBot. В тази връзка Google сподели, че трябва да проверите и при нужда да коригирате кода, като новият user agent string е Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 14_7_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/14.1.2 Mobile/15E148 Safari/604.1 (compatible; AdsBot-Google-Mobile; +http://www.google.com/mobile/adsbot.html).

 

Нов начин за верификация на име на домейн в Google Search Console

Google обяви, че добавя нов начин, по който можете да верифицирате името на вашия домейн, както и свойствата в Google Search Console. Сега вече е възможно с помощта на DNS CNAME. Припомняме кои са останалите методи, а именно:

  • чрез качване на HTML файл
  • чрез HTML таг
  • чрез код за проследяване на Google Analytics
  • чрез сайтове и домейни на Google
  • чрез доставчика на името на домейн
  • чрез фрагмент на Google Tag Manager Blogger

 

туит относно верификацията на домейн с DNS CNAME

4 verify domain dns record

Google: Уникалният IP адрес не ви дава предимство при класирането в Google

Именно това заяви John Mueller в Twitter. Той сподели, че използването на споделен IP адрес е напълно нормално от гледна точка на класирането на вашия сайт при търсене в Google и SEO Оптимизацията.

John Mueller в Twitter сподели, че използването на споделен IP адрес е напълно нормално

Google с кратко видео за SEO

В YouTube канала на Google for Creators ще откриете полезно и кратко видео на тема SEO, както и как да класирате вашия сайт и съдържанието в него при търсене в Google.

Накратко, съветите са:

  • Създавайте полезно и информативно съдържание
  • Не копирайте съдържанието от други сайтове
  • Проверете какво търси вашата аудитория
  • Съсредоточете се върху това да дадете повече стойност на вашата аудитория

 

Google промени политиката си в Google Merchant Center

Месец юли донесе още една промяна от Google, този път се отнася до Google Merchant Center. Това, което се променя, е, че акаунтите за безплатни обяви, които са със статус “Login Required” и “Restricted purchase”, ще продължат да бъдат активни, но една част от продуктите е възможно да имат ограничена видимост.

В тази връзка припомняме, че:

  • статусът “Login Required” означава, че клиентите, които посещават вашия онлайн магазин, ще е необходимо да предоставят информация за достъп да акаунта им като потребителско име и парола;
  • статусът “Restricted purchase” означава, че закупуването на продукти от вашия онлайн магазин е ограничено до определени клиенти, като в този случай има значение местоположението, вида устройство, от което се прави покупката, предоставената информация и други специфични критерии.

 

Четвъртата версия на актуализацията за Product Reviews стартира

Google сподели в своя профил в Twitter, че пуска четвъртата версия на актуализацията Google Product Reviews. Характерното е, че на този етап тази актуализация се отнася единствено и само до продуктите на английски език. Очаква се актуализацията да отнеме между две и три седмици.

туит на Google Search Central за четвъртата актуализация на Product Reviews

Google актуализира ръководството Search Quality Raters Guidelines

През този месец Google актуализира и ръководството Search Quality Raters Guidelines. Промените, които Google, е направил, са свързани с:

  • Обновяване на езика, така че да бъде съобразен с направените промени в Search Quality Rater Guidelines;
  • Прецизиране на YMYL, така че фокусът да е върху теми, които изискват максимална прецизност и точност, за да се предотврати вреда;
  • Добавени са разяснения в разделите Low и Lowest Page Quality, за да се подчертае, че вида и нивото на E-A-T зависят от целта на страницата, както и че нискокачествените страници и тези, които могат да навредят на сайта, могат да се появят във всеки един сайт, независимо от неговата цел;
  • Преработен е езикът, така че да бъде приложим за всички видове устройства;
  • Направени са други по-малки промени като актуализация на екранни снимки, премахнати примери, които вече не са актуални и други).

 

Google: Вграждането на Iframes с noindex-tag не може да доведе до noindex на страницата

На въпрос в Twitter John Mueller от Google отговори, че вграждането на iframe, който съдържа noindex няма да доведе до премахване на съответната страницата от индекса на Google.

 

туит относно вграждането на iframe с noindex таг

Подобни статии