Обзор на Google – юли 2024
Google Search Console позволява да добавяте директно информация за доставка и начини на връщане
Именно това обяви екипът на Google в първата половина на месец юли. Google добави нова функционалност в настройките на Google Search Console, с която ви позволява лесно да добавите информация относно доставката на продукти и методите за връщане. Целта на тази актуализация е да улесни търговците, така че информацията да се показва в Google Search.
Екипът на Google Search тества нова значка
Google тества нова значка – Top Quality Store Badge, която се визуализира точно до името на бранда в резултатите от търсене. Това забеляза Gagan Ghotra, SEO консултант, който го сподели в своя профил в X и добави скрийншоти с примери.
Защо грешките Soft 404 са лоши за вашия сайт?
Gary Illyes от Google посочи 2 причини защо грешката Soft 404 е лоша за вашия сайт.
Това са:
- Crawl budget ще се използва за обхождане на тези Soft 404 страници вместо за истински и важни за вас URL адреси. Това от своя страна хаби така или иначе ограниченият “crawl budget”.
- Тези страници най-вероятно няма да се покажат в резултатите от търсене, тъй като по време на индексирането те се филтрират, като по същество няма ROI в ресурсите, които да сте изразходвали за обслужването им.
Soft 404 са грешки, за които сървъра връща статус код 200 OK, а Google смята, че трябва да връща 404.
В тази връзка Gary Illyes обясни, че обхождащите машини използват тези кодове, за да интерпретират и разберат дали извличането е било успешно, независимо дали дава грешка. При наличието на такива страници така наречените crawlers могат отново и отново да се връщат към тази страница, като по този начин се изразходва ценен ресурс.
Това от своя страна е пряко свързано с crawl budget, който вместо да се използва за реални и важни за вас страници, то той се изразходва за страници, които връщат Soft 404.
Google направи актуализация на най-добрите SEO практики за embedded images
Екипът на Google направи малка актуализация в документацията си с най-добри практики за SEO на embedded images. Промяната е в раздела Use HTML image elements to embed images. Това, което се уточнява в тази част от документацията е, че Google може да намери изображения в src атрибута на img елеманта, дори и в случаите когато е “дете” на други елементи, като например picture element.
Google относно CDN и Robots.txt
Ако използвате CDN за част или целия уебсайт и се чудите дали трябва да управлявате един или два robots.txt файла, то Gary Illyes дава изчерпателен отговор за това.
В случаите, когато имате два файла – един, който е на адрес https://cdn.example.com/robots.txt и един на https://www.example.com/robots.txt, можете да създадете един основен robots.txt файл с всички правила, които трябва да се управляват.
За целта Gary Illyes казва, че единственото, което в този случай трябва да направите, е да редиректнете https∶//www․example․com/robots.txt към https∶//cdn․example․com/robots.txt.
Google: Заявките за индексиране не променят каноникализацията
Потребител попита дали подаването на заявка Request Indexing за URL адрес, който е със статус 301 Redirect, би ускорило процеса на премахване. В тази връзка John Mueller от Google отговори, че подаването на заявката “Request indexing” в URL Inspection Tool в Google Search Console няма да промени каноникализацията.
Наред с това допълни, че ако искате да премахнете URL адреси от Google Search, то можете да използвате инструмента за премахване в Google Search Console.
Google относно класирането по нерелевантни ключови думи
Има случаи, при които наблюдаваме как даден уебсайт или определени страници в него се класират по ключови думи и фрази, които не са релевантни за страницата, уебсайта и бизнеса като цяло. Обикновено това се дължи на неясни заглавия и липса на съдържание, което да даде ясна представа за какво е дадената страница или сайт.
Именно това и потвърди John Mueller. Той написа, че има два варианта – в единият случай игнорирате случващото се, а във втория работите по вашия сайт, така че да подобрите заглавията и описанията на страниците, в които забелязвате такъв проблем.
Ясно създадени H1 заглавия в страниците, добре написани мета данни и качествено създадено и релевантно съдържание с добре обособени подзаглавия са сред добрите практики, които ще ви помогнат да избегнете подобни казуси. Неслучайно Content marketing играе толкова ключова роля.
Google: Не използвайте фрагмент за промяна на съдържанието на страницата
Още една документация, която екипът на Google актуализира през месец юли, е тази за добрите практики за URL structure.
В нея Google описва, че не препоръчва използването на URL фрагменти, за да промените съдържанието на дадената страница. Към това допълва, че ако използвате JavaScript за промяна на съдържанието, то Google препоръчва използването на History API вместо това.
Google Search поддържа нов тип дигитален източник IPTC за изображения
Именно това съобщи компанията. Google е добавил compositeWithTrainedAlgorithmicMedia към своята документация за IPTC photo metadata. Така Google вече може да извлича compositeWithTrainedAlgorithmicMedia IPTC NewsCode. С помощта на този нов източник може да прочита дали дадено изображение е създано с AI или не.
ccTLD и локализираният език помагат ли за по-доброто класиране?
ccTLD или Country code top-level domain представлява код на държавата на домейна от първо ниво. Такива примери са example.bg – за България, example.it за Италия, example.de за Германия и т.н.
В тази връзка по време на юлския епизод на Google SEO office hours Gary Illyes каза, че използването на ccTLD, както и локален език в уебсайта може малко да помогне за по-доброто класиране в регионалната версия на Google.
Причината за това е, че Google Search насърчава съдържание, което е локално за потребителя. Така например, ако оперирате на българския пазар, то домейн .bg, както и изцяло създаване на съдържание на български език определено би допринесло за по-доброто представяне на вашия сайт.
Gary Illyes уточни, че ако домейнът е .com не означава, че ще се справи по-зле. Той добави, че със сигурност по-голямо влияние оказва това дали езикът на сайта съвпада с езика на заявката, която потребителят я прави.
54% от SEO специалистите виждат положителен ефект от ъпдейтите на Google
Aleyda Solis сподели резултати от своя анкета относно това дали SEO специалистите виждат повече положителен или негативен ефекто от ъпдейтите. Анкетата е попълнена от 109 участници и резултатите са, че 54% от тях са видели положителен ефект от актуализациите, които Google е пускал през последните няколко години.
Останалата част от резултатите показва:
- 18% са видели по-скоро негативен ефект;
- 25% казват, че не са били засегнати;
- 3% са отговорили, че не знаят или не са сигурни.
URL адресите на Google – goo.gl ще бъдат премахнати
Екипът на Google обяви, че ще спре да поддържа Google URL Shortener, така че всички URL адреси, които са били настроени да редиректват към goo.gl ще спрат да работят.
От 23 август 2024 година Google ще започне поетапно да предупреждава с такова съобщение. А след 25 август 2024 година, тези страници ще бъдат 404 и няма да пренасочват към правилните целеви URL адреси.