Reading Time: 12 minutes
google recap march

Джон Мюлер от Google подчертава значението на E-A-T за уебсайтовете на YMYL

Джон Мюлер подчертава, че Google се занимава най-много с експертиза, авторитетност и надеждност (E-A-T), когато класира съдържание, което се разглежда теми в здравеопазванете и финансите. Тази тема се обсъди надълго по време на Google Search Central SEO, записан на 26 март.  Мюлер казва, че медицинските сайтове за електронна търговия вероятно попадта в категорията на YMYL сайт, за който Google държи на по-висок стандарти спрямо други видове сайтове. Следването на най-добрите практики за SEO винаги е добра идея. Що се отнася обаче до класирането на YMYL сайтовете, става дума по-малко за индивидуалните тактики и повече за това дали съдържанието идва от експертен орган, на който потребителите могат да се доверят.

Googlebot не кликва върху бутони – какво да използва вместо това

Google съветва собствениците на сайтове, че използването на бутони на уеб страници не е оптимално, тъй като Googlebot не може да кликва върху тях. Това означава, че всичко скрито зад бутон, като например бутон „Зареждане на още“, който разкрива допълнително съдържание при кликване, може да не бъде обходено от Googlebot.

Ако Google не може да обхожда съдържанието, то със сигурност не може и да го индексира, поради което собствениците на сайтове се съветват да използват алтернативи. Тази тема се появи по време на терена за търсене на Google в SEO с Мартин Сплит, записан на 24 март. Собственик на сайт на име Tamás Somogyi пита Сплит за бутона „Зареждане на още“ на сайта му, който задейства повече връзки към статии за зареждане на същата страница. Той е чувал, че тази настройка не е идеална за обхождане на Googlebot, но не е намерил ясен отговор относно това какво да прави вместо това.

Google за това как да използвам отчета за обхождане на Search Console

Новият доклад за статистиката за обхождане на Google Search Console е подробно обяснен от  Daniel Waisberg в ново видео за обучение. Новото видео на Google разглежда всеки раздел от отчета за статистиката на обхождането и обяснява, че данните могат да се използват, за да се определи доколко Googlebot е в състояние да обходи определен сайт. Когато Googlebot може ефективно да обходи сайт, това помага бързо да се индексира ново съдържание в резултатите от търсенето и помага на Google да открие промени, направени в съществуващото съдържание.

Ето резюме на видеото, започвайки с абсолютните основи: какво е обхождането? Отчетът за статистиката за обхождане в Search Console получи основна актуализация преди няколко месеца. Ако не сте имали възможност да разгледате новия отчет, сега е подходящ момент да се запознаете с всички прозрения, които са добавени.

Богатите резултати изчезват? Google казва, че това може да е проблем с качество на сайта

Джон Мюлер от Google изброи няколко причини, поради които вашият сайт може да не показва богати резултати в резултатите от търсенето с Google. Една от трите причини е, че понякога Google не се доверява на сайта достатъчно, на ниво сайт, за да може Google да гарантира, че сайтът показва богати резултати.

Джон заяви във видео разговор, че една от причините, поради които богатите резултати няма да се показват, е „обикновено сигнал за целия сайт, който е за качеството на сайта като цяло“. Джон обясни: „Можем ли да се доверим на този уебсайт да предостави нещо разумно със структурирани данни, които можем да покажем в богатите резултати? И обикновено какво се случва, когато всичко от техническа гледна точка е настроено правилно и имаме достатъчно време за обработка за индексиране и все още не се показва, тогава това обикновено е знак, че нашите качествени алгоритми около богатите резултати като цяло не са 100% доволни от вашия уебсайт. “

Другите причини могат да бъдат технически проблеми, или структурираните данни са невалидни, или съдържанието на страницата не отразява това, което показват структурираните данни.

Google препоръчва пирамидална структура за навигация за големи сайтове

Преди няколко месеца на Джон Мюлер от Google беше зададен въпрос за сайт с мега меню от около 1000 връзки в него, но тези връзки ще се променят динамично въз основа на действията на потребителя. Джон отговори, че може да е проблем за Google да разбере меню, което има толкова много връзки и промени, които често.

Вместо това Джон препоръча тази промяна на сайта от фалшива плоска структура за навигация на пирамида или по-дълбока навигационна структура на сайта. Сайтът се опитваше да накара Google да види възможно най-много свои страници от основните си страници, както наскоро казахме, че нивото на страницата показва важност за Google, но това не означава, че трябва да поставите 1000 или повече връзки в основната си навигация. Вместо това покажете на Google структурата на сайта чрез пирамида като навигационната структура. Той каза, че преминаването към по-задълбочена структура за навигация на сайта може да има смисъл в тази ситуация.

По думи на Джон: „И това е нещо, при което понякога това определено може да има смисъл. Така че е нещо – понякога виждаме хора, които се вманиачават да ограничат дълбочината на обхождане, например и се опитват да направят така, че Googlebot да може да пълзи до всички страници в много бързо време. И до известна степен мисля, че това има смисъл „, каза той. Той добави, „От друга страна, по-скоро подходът отгоре надолу или пирамидалната структура ни помага много повече да разберем контекста на отделните страници в сайта.“

sitemap pyramid
sitemap pyramid

Ключови моменти за успешна миграция на сайт от Джон Мюлер

Проследете URL адресите „Преди и след“

Джон съветва да се проследят всички URL адреси на текущия ви уебсайт, преди да започне миграцията на сайта. Наличието на карта на сайта ви позволява да използвате тези URL адреси като списък, който може да бъде качен в инструмент като Screaming Frog, за да намерите страници, които нямат 301 пренасочване към нов URL адрес, както и да намерите URL адреси, които може да са пренебрегнати и сега да връщат код за отговор на грешка 404.

Мигриране на вътрешно свързване

Този втори съвет е основен аспект на миграцията на сайта и нещо, с което Screaming Frog може да бъде полезежн инструмент за проследяване преди миграцията на сайта. Пълното обхождане на сайта може да разкрие вътрешната структура на свързване за всяка уеб страница и тази информация може да бъде експортирана в електронна таблица. Като цяло обаче старото съдържание от един сайт често се пренасочва (обединява) към съществуващо съдържание и на новия уебсайт. И при този сценарий вътрешната структура на свързване на оставащата страница ще бъде запазена (освен ако не се добавят нови страници). Ключът към осъществяването на прехода е, че пренасоченото съдържание се пренасочва към страници, които по същество са подобни. Така че старата страница, която изчезва, трябва да пренасочи към страница на новия сайт, която е по същество същата.

Google актуализира резултатите от PageSpeed Insights

google page speed
google page speed

Резултатите от PageSpeed Insights (PSI) наскоро се подобриха изцяло. Но подобренията нямат нищо общо с промените, направени в уебсайтовете с по-добри резултати. Подобренията се случиха от страна на Google.

Google актуализира как PageSpeed Insights събира данни

Google обяви важна промяна в начина, по който инструментите PageSpeed Insights събират информация. Промяната е преминаване към използване на протокола http / 2 за връзка към уеб страница.

PageSpeed Insights с помощта на HTTP / 2

HTTP / 2 е усъвършенстван протокол за мрежова връзка, който позволява по-бързо предаване на данни. Съгласно предишния протокол HTTP / 1.x имаше ограничения за това колко данни могат да бъдат предадени, което доведе до различни заобикалящи мерки. Протоколът HTTP / 2 няма тези ограничения.

Ако Google не може да извлече / прочете файла на sitemap-a на сайта, опитайте с нов URL адрес за него.

Джон Мюлер от Google беше попитан за грешка с файлове със Sitemaps. Въпросът беше около това, че Google не може да изтегли и прочете два от малкото XML Sitemap файлове, но тези файлове са напълно валидни. Джон каза, че може да има много проблеми, но има един трик, който можете да опитате.

Ако проблемът е в края на Google и файлът на Sitemap е достъпен и технически фин, тогава понякога промяната на URL адреса и името на файла на Sitemap файла може да свърши работа. Джон каза, че е трудно да се каже без конкретни примери и да се публикуват такива във форумите.

Но той добави, че понякога, ако промените името на файла / URL на картата на сайта, той може да нулира нещата в края на Google и да ги преработи от нулата. Джон каза, че новият URL адрес може да „нулира мнението на Google“ за файла на картата на сайта. Това може да свърши работа, но наистина зависи.

Google: Когато деиндексирате страници от търсене, използвайте Noindex, а не Robots.txt

Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че когато искате да „деиндексирате“ индексираните страници от Google Търсене, не трябва да ги блокирате Google с robots.txt, а по-скоро да използвате noindex. Той каза, че това важи само когато ако не ви интересува дали страницата не се класира, но ако искате тя да се класира, тогава подобрете страницата.

Така че виждаме няколко неща от този туит:

(1) Деиндексирайте страници само когато те не се класират по заявки, които ви интересуват.

(2) Ако ви е грижа за тези заявки, подобрете страниците и не ги деиндексирайте.

(3) Ако решите да ги деиндексирате, използвайте noindex вместо robots.txt.

Google официално добавя връзки за новини с пълно покритие от резултатите от търсенето

Google обяви, че новините с пълно покритие вече се разпространяват в Google Търсене на мобилни устройства в САЩ.  Ето как изглежда сега достъпът до пълно покритие в Google News от Търсене. Google каза „когато търсите информация по навременна тема, виждате въртележка от статии в горната част на резултатите от търсенето, подчертаващи съответните новини. Сега за големи, развиващи се новини можете да достъпите страница с пълно покритие след превъртане до края на въртележка с най-важни истории или като изберете „Още новини на …“ точно под въртележката. “

google search full coverage link 1615214335

Q&A and FAQ репортите бяха актуализирани в Google Search Console

Google надгради отчетите на Search Console специално за структурирани данни за въпроси и отговори, както и често задавани въпроси. Сега Google ще проверява валидността на структурираните данни зад тези елементи на страниците на сайтовете. По-рано Google заяви, че докладът е маркирал само обекти на основно ниво, а не под нивото на основния обект.

Така че, ако видите увеличение на валидностите, предупрежденията или грешки за невалидност на вашите ЧЗВ и въпроси и отговори, това не би трябвало да бъде толкова голяма изненада. Google каза, че целта на това е „да отразява точен брой на основни и вложени обекти, които откриваме на вашия сайт.“ Тази промяна влезе в сила на 2 март 2021 г.

Google: Технически индексиран или практически индексиран?

Джон Мюлер от Google написа: „Да, разликата между технически и практически индексирани е трудна.“  Е, и в двата случая всъщност страниците са и „технически“ индексирани, но въпреки че са и практически индексирани,  но „технически индексираният“ всъщност не се вижда при търсене, но практически индексираният се вижда при търсене.

Джон го обясни като „Индексиран и практически виждан в нормални резултати от търсенето спрямо невиждан до този момент. Често се случва със старо / премахнато съдържание, премествания на сайтове, роботизирани URL адреси и т.н. нещо, което никой не вижда и което не предизвиква проблеми? „

Ванеса Фокс, бивш служител на Google, обясни това като „блокираният URL може да бъде технически индексиран, но тогава много малко се знае за страницата. Google обикновено ще иска да класира страница, за която знае, че има добра релевантност и стойност (което изисква Google да обходи съдържанието на страницата). “

Google: Сайтът е офлайн за по-дълго от един ден – качете статична версия

Знаем, че Google препоръчва да използвате код за състояние на сървъра 503 за вашия уебсайт, който временно излиза офлайн или временно за по-малко от един ден (часове, а не няколко дни). Но какво, ако знаете, че вашият сайт ще бъде офлайн в продължение на дни? Джон Мюлер от Google каза, опитайте се да видите дали можете да качите статична, HTML и временна версия на вашия сайт и / или най-важните уеб страници.

Джон каза в Twitter „За по-дълги прекъсвания, ако търсенето е критично за вашия сайт, препоръчвам да създадете временна, статична версия на вашите важни страници. Това помага да се запазят индексираните страници.“ Ако планирате това, би било лесно да запазите уеб страниците си като HTML, но ако сайтът излезе офлайн непланирано, тогава вероятно ще трябва да го намерите в Wayback Machine, за да вземете копие на статичния HTML, за да го качите на вашия сървър.

Martin Splitt: Страниците с Core Web Vital могат да имат малко предимство

„При всички равни условия, страница с данни за CWV може да има малко предимство пред такава без“. Накратко, ако вашата страница има основни данни Core Web Vitals, това може да ви е от полза в сравнение със страници, които нямат тези данни. Да, не всяка страница в интернет ще има основни данни за Core Web Vitls – всъщност подозирам, че повечето страници в интернет няма да имат тези данни, затова Google използва техники за оценка на останалите страници, които ги нямат.

Защо страница с добри Core Web Vitals показатели има малко по-голямо предимство в класирането? Мартин обясни, „защото потребителското преживяване на страницата е комбинация от множество сигнали, включително CWV. Ако се покаже етикетът CWV, той може да има предимство при класиране, ако потребителите предпочитат тези страници пред останалите.“

Google Video SEO Съвети в ново видео и актуализирани помощни документи

Google публикува някои нови и актуализирани ресурси около оптимизацията на видеа. Първо, има нов видеоклип  на тема най-добрите практики за видео SEO от Даниел Маршак, продуктов мениджър в Google. Второ, има актуализиран раздел за помощния документ за най-добрите практики за видео SEO. За тези, които правят видео SEO, не мисля, че ще намерите нещо ново тук, но винаги е добре да проверите отново знанията си.

Видеото на Даниел Маршак обяснява тези концепции:

Как Google индексира видеоклипове:

  • Видео HTML тагове
  • Структурирана маркировка за видеа
  • Видео Sitemap

Сигнали:

  • Текст на страницата
  • Връзки към видеото
  • Маркиране на структурирани данни
  • Файлове с видео съдържание

Видеоклиповете се появяват на:

  • Търсене в мрежата: Google показва видеоклипове в полето за въртене на видео в мрежата за търсене, когато видеото е основното съдържание на уеб страницата. Google може също да показва видеоклипове от уеб страници, които съдържат смесено съдържание и видеоклипове в полето за новини, водещи истории и други елементи.
  • Раздел за търсене на видео
  • Раздел за търсене на изображения
  • Google Discover

Най-добри практики за видео

  • Направете вашите видеоклипове в мрежата публично на уеб страница
  • Предоставете структурирани данни с маркиране на VideoObject
  • Включете висококачествено миниизображение към Google
  • Изпратете видео карта на сайта
  • Направете достъп до файлове с видео съдържание (не блокирайте Google)

Google не отчита броя на публикациите в блога във вашия блог за целите на класирането

Джон Мюлер от Google беше попитан дали Google разглежда броя на публикациите в блога като някакъв показател, за да разбере дали сайтът трябва да се класира добре или не. Джон Мюлер каза в Twitter „Google не брои публикациите ви в блога“. Джон добави, че не става въпрос за количеството на вашите публикации в блога, а за качеството им. Джон каза: „Бих се съсредоточил върху качеството, а не върху количеството. Направете нещо наистина страхотно, уникално, завладяващо и проницателно. Ако това е една страница, това е една страница. Повече страници или повече думи на страница, не помагат.“

Google: Лоша идея да направите изображенията си с ниско качество, за да подобрите Core Web Vitals

Често когато става въпрос за получаване на по-добър резултат в Core Web Vitals, става въпрос за ускоряване на зареждането на изображенията ви. Един SEO специалист попита дали те могат да намалят изображенията по много тежък начин, където изображението ще стане размазано, за да подобри резултата. Джон Мюлер от Google заяви, че „това звучи като лоша идея.“ Джон добави „Потребителското преживяване на страниците е само едно от многото неща, които разглеждаме за класиране, но ако потребителите не харесват съдържанието ви, е малко вероятно да конвертират (както и да искате) и е малко вероятно да искат да се върнат.“

pixelized images
pixelized images

Google: Не използвайте отворени пренасочвания на уебсайта си

Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че Google „обикновено препоръчва да не се поддържат отворени пренасочвания“. Отвореното пренасочване е, когато стойностите на параметри (частта от URL след „?“) В HTTP GET заявка съдържат информация, която ще пренасочи потребител към нов уебсайт, без никакво потвърждаване на целта на пренасочването. Това може да доведе сайта ви до разрешаване на пренасочвания към всякакви URL адреси в мрежата, дори до зловреден софтуер.

Джон Мюлер обясни, че ако някой експлоатира вашите отворени пренасочвания, това може да накара търсенето с Google да маркира вашия уебсайт и потенциално да го премахне от търсенето. Джон каза „ако някой трябва да пренасочва към злонамерен софтуер или фишинг съдържание чрез вашия сайт, тогава URL адресите на вашия сайт ще водят до там и могат да бъдат маркирани“.

Google: Не използвайте код за състояние 502, когато трябва да използвате A 503

Наскоро Джон Мюлер от Google публикува какво да правите, ако сайтът ви излезе офлайн. Съветът беше да се сервира код на състоянието на сървъра 503, ако прекъсването е краткосрочно. Така че някой попита дали вместо това може да обслужва код за състояние на сървър 502. Джон Мюлер каза, че не трябва.

Джон беше попитан в Twitter „работи ли и грешка 502, или се изисква само 503? Искам да проверя, защото хостинг компаниите хвърлят различни кодове за грешки в различни случаи.“

Джон отговори в Twitter „502 не е същото като 503 – бих препоръчал да се използва правилният код на резултата. Тези продължителности не са документирани в абсолютно изражение, тъй като могат да се променят и варират.“ Той даде тази аналогия: „Ако автобусът закъснява временно за неизвестно време, колко време чакате, докато потърсите нещо друго?“ Кодът за отговор на грешка на сървъра за лош шлюз на протокола за прехвърляне на HyperText (HTTP) 502 показва, че сървърът, докато действа като шлюз или прокси, получава невалиден отговор от сървъра нагоре по веригата. Затова се придържайте към правилния код за отговор на състоянието на сървъра за правилната ситуация.

what is a bounce rate

Google: Не се притеснявайте за степента на отпадане за целите на SEO

Джон Мюлер от Google за пореден път заяви, че за целите на SEO, за класиране в целите на Google, не е нужно да се притеснявате за степента на отпадане на вашия сайт. Джон каза това в Reddit „Google не използва това за SEO, така че ако сте фокусирани върху SEO, можете да игнорирате това“. Това са преобладаващо последователните съобщения от Google в продължение на повече от десетилетие, като например през 2020 г., но 2017, 2018, 2019 и 2020 г.

Google заяви, че нивата на отпадане не са добри сигнали, през 2008 г. Google заяви, че това е шумен сигнал, а също и през 2008 г. данните за кликвания не се използват за класиране. Това е мит, казан от Google, но тогава в Google има хора, които говорят неправилно, причинявайки повече объркване.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.