Обзор на Google – Ноември 2021

Google: Използваме много сигнали, за да открием guest постовете, не е само анкор текста, препращащ към линк
google recap november 21

Google: Използваме много сигнали, за да открием guest постовете, не е само анкор текста, препращащ към линк

Връщаме се към началото на месец октомври, когато на една от срещите Google SEO office-hours hangout попитаха John Mueller относно това как Google открива и определя дали дадено съдържание е guest пост. Google разбира ли, че дадено съдържание е платено или не и по какъв начин решава дали да приеме даден линк в съдържанието или да не го?

В отговор John започна с това, че за гост постовете трябва да се използват nofollow връзки, както за всяка друга реклама. Той каза:

Ако това е guest пост, то то си е guest пост. И нашите препоръки относно връзките и гост постовете са свързани с това, че линковете трябва да бъдат nofollow. Ако пишете тези гост постове с цел да привлечете вниманието към вашия бизнес, то това е напълно нормално. Просто наистина бих внимавал линковете да са nofollow.

Той допълни, че това все пак си остава реклама за бизнеса. А относно това как Google разпознава, че дадено съдържание е гост пост, John Mueller каза само, че Google използва различни сигнали, за да се опита да разбере дали това е гост пост и съответно как да се справи с него. И към това сподели, че не само анкор текста е сигнал за разпознаване на guest постове.

 

Google откри възможност за подобряване на страниците с обяви за работа

Google публикува статия в блога си, в която споделя, че е открил възможност за подобряване на страниците, в които публикувате обяви за работа. Това, което съветват от Google, е да добавяте повече детайли в раздела за описание на вашите структурирани данни на обявите ви за работа.

Bobby Panczer, софтуерен инженер в Google, споделя в статията си, че за подобряване на тези страници, е необходимо да се направят само няколко промени, а именно повече информация относно квалификацията за длъжността, уменията, предимства и други.

Към това Google добави, че за да сте сигурни, че потребителите виждат пълното описание на обявата за работа, трябва да прегледате полето за описание и да се уверите, че включва цялата информация, която можете да добавите само в определени полета като, например, свойството за квалификация.

Ето и пример, който Google сподели относно това как правилно да се използва полето за описание, така че обявата за работа да включва всички релевантни данни и съответно потребителят да може да вземе информирано решение относно това дали иска или не да кандидатства за дадена позиция:

пример на Google за пълно описание на обява за работа

Google Search Console преизчислява данните за Mobile Page Experience в продължение на четири месеца

Google сподели, че в периода между 29 юни и 1 ноември 2021 година е преизчислявал данните за Mobile Page Experience. В тази връзка от 1-ви ноември 2021 година потребителите вече трябва да виждат коректните данни в Page Experience и Performance отчетите.

 

Google Search Console тества формата за проблеми при верификация на домейн и при управление на потребителите

Google въвежда нов метод за свързване с лице от Google за помощ при проблеми с верификацията на домейн в Google Search Console или при проблем с управлението на потребителите. Важно е да уточним, обаче, че тази възможност е достъпна само за някои англоговорещи потребители, най-вече в САЩ.

Освен това, Google има изключително полезна документация относно верификацията на домейн, в която описва какво представлява тя, както и кои са най-често допусканите грешки, които можем да направим.

 

Максимално популяризиране на видеоклипове чрез създаване на специална страница за видеото

Google актуализира помощната си документация за най-добрите практики за видеа при търсене в Google, добавяйки раздел относно създаването на специална страница за всяко видео. Google обясни,че за да има максимална видимост на видеоклиповете, то трябва да се създаде специална страница за всеки един от тях.

Към това допълни, че за да може видеото да бъде акцент, то трябва да се постави в горната част на страницата, която е и най-видима. Ето и примерът, който Google даде в своята документация:

примерна страница за видео

 

Google с нов Spam Update през ноември

През месец ноември 2021 година Google обяви, че е стартирала нова актуализация на алгоритмите, насочена към спам при търсене. Тя носи името November spam update, като нейното пускане ще отнеме около седмица. Заедно с това Google отново насърчи потребителите да се стараят да следват документацията за най-добри практики при търсене.

 

Туит от Google SearchLiaison за Spam update

 

Google пуска актуализацията Desktop Page Experience през февруари 2022

Malte Ubl, от Google, сподели, че ще пуснат актуализация, при която page experience ще бъде фактор за класиране при търсене в Google за лаптопи, таблети и настолни компютри. Към това допълни, че всички метрики и фактори ще бъдат същите като за мобилни устройства, с изключение на mobile friendliness. Ъпдейтът ще стартира през февруари 2022 година и се очаква да приключи в края на март 2022 година.

 

Google: Ако CTR определяше класирането при търсене, всички резултати щяха да бъдат Clickbait

Неведнъж е имало въпроси към Google относно това дали процентът на CTR се използва за целите на класирането. В Twitter отново имаше такова питане към John Mueller, който в отговор заяви, че не вижда Google да използва CTR като сигнал за класиране. Той също така каза, че ако CTR беше това, което да определя класирането при търсене в Google, резултатите щяха да бъдат изцяло click-bait.

Тук е важно да припомним какво означават понятията CTR и click-bait, тъй като и двете са от съществено значение, когато говорим за SEO.

  • CTR или Click-through-rate е метрика, която можем да видим в Performance отчета в Google Search Console. Тя показва процентa честотата на кликове, които са довели до посещаване на вашия сайт от органичните резултати.
  • Click-bait е понятие, което описва уеб съдържание, целящо да генерира приходи чрез реклама. Характерното тук е, че се разчита на атрактивни заглавия, тип сензация. В този случай се пренебрегва качеството и достоверността на съдържанието. Разбира се, за целите на SEO това не е добра практика. Качественото и истинно съдържание е нещото, което Google харесва.

John Mueller относно ролята на CTR при класиране

 

Google потвърди, че натрапчивите interstitials ще се прилагат за и сайтове на настолни компютри

Алгоритъмът за натрапчиви interstitials, които обикновено са изскачащи прозорци или друг тип реклами, пречещи на потребителите да четат или да навигират в даден сайт, ще бъдат негативен сигнал и за десктоп версиите на сайтовете. Това потвърди John Mueller в Twitter във връзка с актуализацията на page experience за десктоп, която ще бъде пусната през февруари 2022 година.

Напомняме, че един от факторите на Page Experience е да няма натрапчиви изскачащи прозорци . Първоначално това се отнасяше само за мобилните устройства, но сега е актуално и за десктоп версиите на сайтове.

 

Glenn Gabe с въпрос относно натрапчивите interstitials

Отговор от John Mueller на въпрос на Glenn Gabe

 

Google: Ще има още актуализации на алгоритмите

Danny Sullivan от Google потвърди, че Google ще пуска още актуализации на алгоритмите за търсене. Това включва core updates, spam updates и други актуализации на алгоритми, свързани с търсенето.

 

Danny Sullivan от Google потвърждава за предстоящите актуализации

 

Google за вграждането на видеа в страници от уебсайта: добра скорост на сайта или класиране на видеото

На първата за месец ноември SEO среща, а именно Google SEO office-hours hangout, SEO специалист сподели, че управлява блог и за да подобри резултатите на Core Web Vitals, тя внедрява видео, използвайки така наречения метод lazy load. Това подобрило метриките на Core Web Vitals, но довело до премахването на видеото от резултатите при търсене в Google Video.

В тази връзка нейният въпрос бе свързан с това какво може да се направи така, че да се гарантира, че Google ще намери видеото. Това, което John препоръча е да се използват структурирани данни и video sitemaps, с които да кажете на Google, че видеата са на вашата страница.

В заключение на тази тема ще сподeлим, че вграждането на видеа в страници от вашия сайт определено може да забави работата на страницата и да доведе до влошени резултати на Core Web Vitals. А от друга страна, използването на lazy load е може да доведе до това, че видеата да не се класират при търсене в Google.

графично изображение на видео
Източник на снимка: Pixabay

Google: Скоро машинно написаното съдържание може да бъде добро за целите на класирането

На едно от ноемврийските издания SEO office-hours hangout се обсъждаше това, че към момента машинно написаното съдържание противоречи с ръководствата на Google, но някой ден това може и да се промени. Напомняме, че още през 2017 година Google заговори за това, че може и да се промени.

На петъчната среща John Mueller говори по тази тема, като сподели, че в крайна сметка Google няма да се интересува дали съдържанието е написано от човек или машина, а по-скоро е важно дали то е качествено или не. Той каза: “Имам усещането, че в някакъв момент това ще се промени, като се фокусираме повече върху качеството, а не върху това как е генерирано”.

А дали това наистина ще се случи и кога, можем само да гадаем. Вземайки предвид това, колко динамично се променят нещата от гледна точка на SEO, то няма да бъде изненада за нас и подобна промяна.

 

Ако имате волатилност в индексирането и класирането, то това е проблем с качеството на уебсайта

Преди време Gary Illyes от Google говори за това кога и защо може да имаме проблем с качеството, а сега John Mueller споделя за това, че когато на кратки периоди страниците се покачват или спадат или индексират и деиндексират, то това показва, че тези страници имат проблем с качеството.

Според Google, причината за това може да се дължи на факта, че тези страници са на границата на необходимото качество, за да бъдат в индекса на Google. Съответно това води поява или отпадане от индекса. John Mueller допълни, че собственикът на даден сайт трябва да убеди Google, че си струва да индексира повече.

Туит на John Mueller относно индексирането

 

Google: Как работят ключовите моменти във видеата при търсене

Danielle Marshak, която е продуктов мениджър в Google, публикува изключително интересно и полезно видео, в което говори за това как работят ключовите моменти във видеата в търсачката на Google и съответно как да ги използвате във вашите.

Във видеото освен кои са ключовите моменти, Danielle споделя и как автоматично да ги активирате и обяснява как Google ги идентифицира, използвайки разпознавач на реч, оптимално разпознаване на символи и дори визуални сигнали и seek markup.

Когато искате да изберете ваши собствени ключови моменти, Google обяснява как да използвате Clip markup и други платформи на трети страни, каквато например е платформата YouTube.

 

Google: Не трябва да създавате линкове към сайта си

В Twitter John Mueller заяви, че не трябва да се създават връзки към сайта ви и препоръча да се разгледат указанията на Google за уебмастъри. А този отговор и препоръка бяха отговор на въпрос от собственик на сайт за онлайн покер, който попита дали могат да се създават органично backlink-ове към неговия сайт от такъв, който е за казино. Ето и туитовете:

въпрос в Twitter относно създаване на backlink-ове

Туит от John Mueller за създаване на линкове

 

Настройката за скоростта на обхождане от ботовете на Google не ускорява самото обхождане

Както може би повечето от вас знаят, Google разполага с функция на Search Console, която ви дава възможността да ограничите или да забавите скоростта, с която Google може да обхожда вашия сайт с помощта на настройката за скорост на обхождането. На функцията ѝ е нужно около ден, за да се задейства, като тя не може да ускорява обхождането, а само да го забави.

 

Google отговаря на въпроси, свързани с блокиране на CSS файлове, актуализация на Sitemap, изтриване на RSS и други

John Mueller публикува 2-минутно видео, част от серията #AskGooglebot, в което дава отговори на четири основни въпроса, свързани с блокирането на CSS файловете, актуализацията на sitemap, изтриването на RSS файлове, както и повторното въвеждане на сайта в търсенето на Google.

И за да бъдем по-конкретни ето и четирите въпроса, на които John отговори:

  • Може ли блокирането на CSS файлове в robots.txt да доведе до някакви проблеми?
  • Как трябва да актуализирам sitemap за моя уебсайт? Има ли ръководство стъпка по стъпка?
  • Какъв е правилният начин за повторно въвеждане на сайта в Google?
  • Добре ли е да се изтрият RSS каналите, за да може Googlebot да обходи по-лесно страниците?

Всички тези четири въпроса са важни и са част от основата в SEO, затова и смятаме, че това видео заедно с всички останали, които са част от серията #AskGooglebot са изключително полезни.

 

Официално от Google: IP адресите на Googlebot, представени в JSON файл

Още през далечната 2007 година Google предложи механизъм, с който SEO специалистите или собствениците на сайтовете да проверяват дали Googlebot е този, за когато се представя. А това бе възможно с помощта на DNS проверка.

Днес, обаче, Google реши да публикува и списък с IP адресите, които Googlebot ще използва, за да обхожда вашия сайт, като публикува два различни JSON файла.

 

Структурираните данни за лого на Google поддържат ImageObject

Google добави в своята помощна документация информация относно схемата/структурираните данни за логото, като вече можете да използвате ImageObject, за да посочите логото на организация. Google смята, че това ще осигури по-голяма гъвкавост. А ако искате да предоставите данни за изображението, то значи е необходимо да използвате ImageObject. А данните включват височина и ширина на изображението, неговият автор, надпис и други.

 

Google за бъдещето на SEO

Бъдещето на SEO е тема, която винаги е вълнувала специалистите в това направление. В забавен и интересен подкаст John Mueller, Gary Illyes и Martin Splitt от Google говорят за HTML, JavaScript, уеб приложенията, структурираните данни, обхождането и машинно генерираното съдържание и обучение.

Основна промяна би имало в machine learning, обхождането и индексирането. Освен това, може да се очаква във времето Google да разчита по-малко на alt текста и повече на визуалните алгоритми. Но една от интересните теми беше свързана с машинното писане на съдържанието и съответно неговото бъдеще.

 

Google: 30 статии на сайта ви няма да го направят авторитетен при търсенето в Google

Имаше дискусия, в която се обсъждаше индексирането на нови публикувани статии в даден сайт. Накратко John Mueller каза, че сайт със само 30 статии не е достатъчно, за да бъде авторитет и напълно индексиран от Google. Той каза:

Трудно е да се нарече един сайт авторитетен след 30 статии, особено ако сте спрели да публикувате за известно време. Забелязвам как Google може да е малко по-консервативен по отношение на индексирането на повече страници. С течение на времето, когато видим, че вашият сайт е нещо повече от “30 хубави статии” и е нещо, което искаме да изпратим на възможно най-много потребители, то със сигурност индексирането ще се ускори…

 

Активна е обновената версия на Google PageSpeed Insights

През месец ноември Google започна да въвежда новата и обновена версия на PageSpeed Insights на новия адрес pagespeed.web.dev . Има много направени промени в потребителския интерфейс, с което се цели по-лесно използване и разбиране на отчетите. Ето и част от основните промени, които Google направи:

  1. Ясно разграничение на разделите Field Data и Lab Data
    пример за промяната в раздел Field dataпример за промяната в раздел Lab data
  2. Етикети за справяне на мобилни и десктоппример за етикети за справяне на мобилни и десктоп
  3. Обобщение на Origin в потребителския интерфейс
    пример за раздел Origin в потребителския интерфейс

  4. Споделена карта на field и lab
    пример за споделена карта на field и lab

  5. Разширяване на изгледа
    пример за разширен изглед
  6. Изображение на страницата и/или скрийншот са преместени и други

изглед на диагноза за performance issues

 

Google: Оставянето на стари XML Sitemaps след миграция на URL адреси ще има минимален ефект

John Mueller беше попитан дали е добре да се запази стария XML sitemap за известно време след като е направена голяма миграция на URL адреси, така че ботовете да имат достъп до тях и да намират новите URL адреси по-бързо чрез пренасочвания? Накратко, John отговори, че ефектът от това ще е минимален.

 

Нови изисквания от Google за вашето лого

Google актуализира своите изисквания в документацията си, които се отнасят до маркиране на структурираните данни за логото. В този случай Google казва, че логото ви трябва да изглежда добре, когато е на чисто бял фон. Това означава, че е необходимо да тествате как вашето лого изглежда на бял фон.

 

Нови помощни документи на Google за преведени резултати при търсене и рекламни мрежи с Google Translate

Този месец Google публикува два нови помощни документа, отнасящи се до превода. Първият документ включва информация относно това как Google може автоматично да преведе на друг език фрагменти от резултатите от търсенето ви. Вторият, от своя страна, описва как може да се гарантира, че когато потребителите кликнат на даде страница и Google я преведе, то страниците ви ще работят и в преведен вариант.

Целта на автоматичния превод е да се достигне до по-широката аудитория. Всъщност, преведеният резултат при търсене е функция на Google Search, която позволява на потребителите да виждат резултати, които са на други езици, преведени на техния език.

Ключовият момент за собствениците на сайтовете и SEO специалистите идва, когато търсещия кликне върху преведения резултат от търсенето в Google. Тогава Google казва, че всяко следващо взаимодействие на потребителя със страницата ще е чрез Google Translate, който автоматично ще преведе всички следващи връзки. Именно тук е важно вие да се уверите, че връзките ви работят. Тук идва и ролята на двата помощни документа, които ще ви помогнат за това.

пример на Google как ще излизат преведени резултати

 

Интерактивен SEO контролен списък на Google за собственици на бизнес/маркетолози, разработчици и SEO специалисти

Google изготви нов интерактивен списък, който включва специфични неща, които можете да направите, за да подобрите оптимизацията на вашия сайт. Той е направен така, че можете да избирате дали сте собственик на бизнес или маркетолог, разработчик или SEO специалист, след което списъкът ще се промени на база това, което сте избрали.

 

пример на новия интерактивен списък

Можете да се откажете от Google Read Aloud чрез “nopagereadaloud” мета тага

В помощната си документация Google добави обяснение относно това как да се откажете от Google Read Aloud с помощта на мета таг. В нея разяснява и какво е поведението на user agent при обхождане.

Той допълни, че за да предотвратите четенето на платено съдържание “използвайте структурирани данни за абонаментно и платено съдържание. Уверете се, че свойството isAccessibleForFree е настроено на False. За да се откажете напълно от Google Read Aloud, използвайте мета тага nopagereadaloud”.

изписан мета таг nopagereadaloud

 

Грешка при user permissions в Google Search Console и някои закъснения в Performance отчета

Google потвърди, че има грешка, при която част от потребителите не виждат users и permissions в Google Search Console. Освен това, някои се оплакват и от това, че има забавяне и на Performance отчетите.

Освен забавяне в отчетите се оказа, че има и грешка с user permissions. В тази връзка Caio Barros от Google публикува във форумите на Google Search Console съобщение за това. В него споделя съвет какво да правите, ако трябва да управлявате потребители.

 

Новият дизайн на интерфейса на Google Search Console вече е в действие

Още една новина от Google през ноември бе новият дизайн на интерфейса на Google Search Console. Именно това обявиха и Google в Twitter, като допълниха, че това има за цел да подобри достъпността и потребителското изживяване. Според Daniel Waisberg от Google новият дизайн е много по-изчистен.

Tweet за новия интерфейс на Google Search Console

 

Google: Не се “сърдим” за технически проблеми

John Mueller заяви в Twitter, че Google не се сърди за технически проблеми, които са свързани с оптимизацията на даден сайт. Коментарът на John дойде от въпрос на потребител в Twitter, в който се питаше дали URL адресите ще бъдат възстановени на предходното си място при класиране.

John Mueller каза: “няма ‘обида за технически проблеми’ в нашата система. Веднъж, когато нещата се оправят, всичко е същото. Понякога вътрешното налинкване отнема време (ние трябва да преиндексираме други URL адреси), но в нашите системи няма ‘този сайт е имал проблем преди, не трябва да му се доверяваме’.”

 

Google: Семантичният HTML не е сигнал за качество на търсенето в Google

Коментар на SEO специалист в Twitter гласеше, че правилната семантика на HTML и йерархията на таговете трябва да бъдат сигнал за качество. В отговор John Mueller каза, че това не го вижда като сигнал за качество. Той допълни, че това помага на Google единствено и само, за да разбере дадени страници, така че да може да ги показва по-добре за съответните заявки при търсене.

 

Грешка в данните на Crawl Stats в Google Search Console

Този месец се появи още една грешка, която се отнасяше до Craws Stats отчета в Google Search Console. При запитване в Twitter John Mueller потвърди, че проблемът идва от тях и екипът на Google работи върху отстраняването му.

туит относно наличните грешки в Google Search Console

 

Google: Удебеляване на произволни изречения за SEO

Както знаем, удебеляването или така нареченото bold-ване на текст работи за целите на SEO и класирането при търсене в Google. Но разбира се всичко трябва да бъде премерено. В тази връзка John Mueller се включи с коментар по темата в Twitter, като каза, че удебеляването на случайни изречения в даден текст не замества качественото, полезно, уникално и завладяващо съдържание.

 

Google: Можете да използвате една и съща тема на различни уебсайтове

В Twitter имаше въпрос от потребител, който сподели, че е създал WordPress тема за сайт и искаше да знае дали може да се използва за няколко различни сайта. В отговор John Mueller каза, че има много сайтове, които използват едни и същи теми.

 

Google отменя крайния срок за Mobile-First индексирането

На една от петъчните SEO срещи John Mueller обяви, че Google премахва крайния срок, в който сайтовете трябва да преминат към Mobile-First индексирането.

В съобщението си Google споделя, че след анализ на сайтове, които все още не са преминали към mobile-first индексирането, те са установили, че тези сайтове не са готови да преминат към това индексиране заради различни неочаквани предизвикателства, пред които са изправени. Поради тази причина Google реши да премахнат крайните срокове.

 

Google: Сайтовете могат да се окажат блокирани в алгоритъма за наказания в продължение на няколко години

На последната за месец ноември петъчна SEO среща John Mueller каза, че в редки случаи някои сайтове могат да попаднат в някакъв вид алгоритмично наказание или в нещо като “черна дупка” и да не могат да се възстановят, поради това, че Google е спрял да актуализира този алгоритъм. Той допълни, че това може да доведе до невъзможността тези сайтове да се възстановят в продължение на няколко години.

Подобни статии