Обзор на Google – юни 2024

Google с нова актуализация за спам
обзор на Google за юни 2024

Google с нова актуализация за спам

През месец юни екипът на Google пусна June 2024 Spam Update. Тази актуализация е глобална и таргетира сайтовете, които нарушават политиките за спам при търсене в Google. Важно уточнение е, че ъпдейтът е широкообхватен и не таргетира link spam, както и site reputation abuse policy или някои други политики на Google.

Какви действия предприема Google срещу нарушения на политиките за спам?

Във връзка с актуализирания от Google формуляр за докладване на спам, в който потребителите могат да избират конкретен проблем при докладването, Danny Sullivan от екипа на Google направи едно важно уточнение.

В коментар той написа, че екипът на Google не предприема директни действия срещу нарушенията. Въпреки това, докладите, които получава, играят съществена роля в това да разберат как да подобрят своите системи за откриване на спам и по-добре да защитят Google Search.

Ще индексира ли Google сайтове, които са недостъпни на мобилни устройства?

Екипът на Google съобщи, че след 5 юли 2024 година няма да индексира сайтове, които не са достъпни на мобилни устройства.

Тази промяна, която Google нарича “последна стъпка” на миграцията към mobile-first index за Google Search, доведе до объркване сред специалистите от SEO индустрията в цял свят, мислейки си, че ако даден сайт не е mobile-friendly, то той няма да се индексира. Това обаче се оказва невярно.

John Mueller от Google написа, че промяната се отнася за сайтове, чието съдържание като цяло не може да се достъпи от мобилно устройство.

Gary Illyes от екипа на Google също потвърди, че сайтове, които не са mobile-friendly ще продължат да се индексират и след 5 юли. Той добави, че когато Googlebot не може да получи достъп до даден сайт (т.е. при мрежова или http грешка), сайтът няма как да се индексира от Google.

Това винаги е било така с единствената разлика, че сега сайтът ще трябва да е достъпен за smartphone user agent на Googlebot.

Коя е новата маркировка от Google?

През месец юни екипът на Google актуализира своята помощна документация за forum structured data, за да уточни, че вече поддържа SocialMediaPosting markup.

Това е вариация на DiscussionForumPosting markup и е предназначена най-вече за сайтове, които са по-обща платформа за социални медии, отколкото тип форум за дискуси. Тази нова маркировка позволява публикуването само на видеа и изображения в коментари без текст.

В своята документация Google уточнява, че въпреки новата маркировка, изискванията остават същите и сайтове, които са по-скоро форуми и с цел дискусии, ще намерят за по-подходящо използването на DiscussionForumPosting markup.

Наред с това в своята документация Google добави свойствата, които се изискват при представяне на съдържание на публикация, а именно:

скрийншот от документация за DiscussionForumPosting маркировка и задължително свойства.

Какво посочват данните за въздействието на Google AI Overviews?

BrightEdge, компания в областта на органичното търсене, съдържанието и автоматизацията на дигиталния маркетинг, управлявани от AI, публикува данни, свързани с AI Overviews.

Едно от нещата според тези данни на BrightEdge е, че AI Overviews постепенно започват да намаляват в резултатите от търсене от 84% на под 15%. Като вероятната причина за това се счита, че е с цел да се намали риска от некоректни отговори на изкуствения интелект.

Още ключови неща, които проучването включва, е, че featured snippet служат като ключов предсказващ фактор за генеративните AI отговори и подобряването на Google в това да предоставя точни отговори и да предвижда последващите въпроси на потребителите.

Премахната функционалност в Removal Tool в Google Search Console

Ако влезете в Google Search Console и изберете инструмента Removals ще видите съобщение, с което Google казва, че актуализациите на кеша вече не са налични. Към това компанията уточнява, че все още могат да се заявяват актуализации на snippets.

Съобщение на Google в Removal Tool в Google Search Console

Нова актуализация в Performance report в Google Search Console

Още една промяна в Google Search Console, и по-конкретно в Performance report, е, че Google добави по-задълбочени данни за тези, които използват merchant listings. Google съобщи, че вече може да видите представянето на използваните от вас merchant listing в раздела Google Search Image.

Google за merchant listings в Google Search Console

Google премахна функцията home activity

През месец юни компанията обяви, че е премахнала home activity structured data и функцията, която се показваше в резултатите от търсене, и вече не са налични.

Напомняме, че целта на тази функция беше да показва на потребителите локални дейности, които могат да извършват в близост до локацията, на която са. Това включваше онлайн събития, видеа и неща, които могат да правят у дома.

Google вече поддържа structured data за политики за връщане

Екипът на Google обяви, че вече поддържа structured data за политики на връщане и на ниво организация. Това означава, че можете да посочите общата политика на връщане за вашия бизнес, вместо да трябва да определяте такава за всеки отделен продукт, който предлагате.

Тази актуализация улеснява определянето и поддържането на общите политики на връщане за целия сайт.

В своето съобщение Google каза също, че добавянето на такъв тип политики към structured data на вашата организация е изключително важно, особено ако нямате акаунт в Merchant Center и искате да предоставите такива.

Google: Забранете обхождането на action URL адреси

Action URL адреси са HTTP заявки, които системата изпраща и които се задействат от определени събития. Те обикновено изпълняват функции или вземат свързаните с тях параметри в рамките на дадения URL адрес. Примери за такъв тип URL адреси са “купи сега”, “регистрирай се”, “добави в количката”, “добави в списък с желания” и т.н.

В тази връзка Gary Illyes сподели, че тези action URL адреси трябва да се забрани да се обхождат от Google. Той добави, че едно от често срещаните оплаквания, които екипът на Google получава, е свързано с това, че ботовете на Google обхожда твърде много и използва голям ресурс на сървъра.

Това, което Gary каза е, че тези URL адреси са безполезни за обхождани.

Google актуализира документацията за hreflang

Документацията за hreflang на Google беше актуализирана. В нея се уточнява, че не трябва да комбинирате link tags за представяния на документа. Така например е грешно, ако комбинирате hreflang анотации с други атрибути като media в един и същи link tag.

Gary Illyes също сподели това, давайки пример за добра и лоша практика.

Не трябва да го правите по следния начин:
< link rel= „alternate“ media=“handheld“ hreflang=“de-CH“ href=“https://m·example·com/ch/de/page“ / >

Вместо това трябва да е:
< link rel= „alternate“ hreflang=“de-CH“ href=“https://m·example·com/ch/de/page“ / >
< link rel= „alternate“ media=“handheld“ href=“https://m·example·com/ch/de/page“ / >


Той уточни, че това не е нещо ново, а единствено и само добавено като уточнение в самата документация на Google.

Показва ли Google оригиналния източник в резултатите от търсене

В един от епизодите на SEO Google Office Hours John Mueller уточни, че резултатите от търсене не са индикация за това какво системите на Google считат за оригинален източник.

Той допълни, че когато препубликуваме съдържание в различни платформи и медии, ние даваме допълнителни видимост за това, което искаме, в рамките на дадената платформа или медия. Това означава, че има вероятност тя да се появи преди вашия сайт, като може да бъде добре за вас или не в зависимост от вашите бизнес решения и очаквания.

Кога повишената активност на Googlebot е лош сигнал?

Ако ботовете на Google изведнъж започнат прекалено често да обхождат страниците от вашия сайт, това може да не е винаги добър признак. Има случаи, в които това е лоша индикация. В тази връзка Gary Illyes сподели две често срещани причини за това ботовете да започнат прекалено често да обхождат вашия сайт.

Това са:

  • Безкрайните пространства – пример за това са страница с безкраен списък с филтри на продукти;
  • Хакнато съдържание – възможно е недоброжелатели да са успели да достъпят системата с файлове на вашия сървър или тази за управление на съдържанието.

Подобни статии