Reading Time: 11 minutes
google november december 2019 recap

Инструментите за тестване на скоростта не отразяват способността на Google да пре-рендира и кешира AMP страници

Когато показва AMP страници, Google е в състояние предварително да ги изобрази и кешира директно от резултатите от търсенето, което спестява времето, обикновено изразходвано за извличане на първоначалния HTML, за да получите рендираната версия. Това обаче не е нещо, което се взема предвид в инструментите за тестване.

google page speed insights

Извършването на пренаписване на URL адреси е най-добрият начин за промяна на структурата на URL адресите на сайта

Ако променяте структурата на URL адресите на уебсайт, Джон препоръчва да запазите старите URL адреси и да пренапишете URL адресите на сървъра, ако е възможно. Това е така, защото от гледна точка на Google има много малка промяна и е по-лесно да се разбере съдържанието, отколкото да се налага да преработвате всички нови URL адреси. Ако не сте в състояние да запазите старите URL адреси, уверете се, че 301 пренасочвате от старите към новите. Пренасочването е много по-силен сигнал, че премествате съдържание към нови URL адреси, отколкото да използвате canonical tag.

Google коригира честотата на обхождане във времето въз основа на ефективността и съдържанието на сайта

Когато определя скоростта на обхождане за уебсайт, Google ще се опита да го коригира автоматично с течение на времето, като взема предвид колко бързо сайтът връща резултати и колко съдържание има за обхождане.

Ще има разлики между данните в GSC и Google Analytics

Search Console проследява нещата по различен начин, отколкото Google Analytics, така че Джон очаква да има известна разлика между показателите и в двете. Това е така, защото GSC проследява това, което потребителите кликват, когато посещават уебсайт, докато Google Analytics проследява сайта по различен начин, особено когато се използват пренасочвания.

google search console

Поддомейните трябва да включват отделни Robots.txt

Robots.txt е за име на хост и протокол. Ако страницата съдържа съдържание от различен поддомейн или домейн, Google ще уважава robots.txt за основния домейн за основното съдържание. За вграденото съдържание Google ще погледне robots.txt за домейна или поддомейна, от който е, и ще го спазва.

Google не обхожда никакви URL адреси от даден домейн, когато Robots.txt временно връща грешка 503s

Ако Google срещне 503, когато обхожда файл robots.txt, той временно няма да обходи никакви URL адреси на този домейн.

Инструментът за проверка на URL адреси обработва пренасочвания към показваната целева страница

Инструментът за проверка на URL адреси обикновено показва съдържанието, което Google ще индексира, а не въведения URL адрес. Ако има пренасочване, това ще бъде  обработено и вместо това ще се покаже целевата страница.

Инструментът за премахване на URL адреси не влияе върху избора на Google на каноничен или видим URL адрес

Инструментът за премахване на URL адреси не влияе върху избора на Google за каноничен или видимия URL адрес, той просто ще скрие страницата при търсене.

google removal tool

Google третира Escaped & Unescaped URL адреси и връзки като еквивалентни

Escaped версии на URL адреси и връзки се третират точно както тези, които са unescaped от Google.

Включете структурирана маркировка на AMP и на нормалната страница за показване в SERP

Структурираното маркиране трябва да бъде включено както в AMP, така и в нормалната версия на страницата, която да се показва при търсене, напр. маркиране на статията.

Инженерите на Google могат да отстраняват грешки от отделни заявки, за да разберат класирането

Инженерите за търсене на Google могат да отстраняват грешки при отделни заявки и да разберат защо страниците се класират по такъв начин, какъвто са.

Върнете 404 или 410 кодове за състояние, за да предотвратите обработката на файлове на Googlebot от хакнати домейни

Ако имате наследен хакерски домейн, най-добрият начин да попречите на Google да обхожда стари URL адреси е да създадете презаписващ файл във вашия htaccess, който връща код на състоянието 404 или 410, когато хакваният URL адрес е достъпен от Googlebot. Това ще го спре да обработва файловете и да извършва requests към базата данни.

Google може да обхожда по-често, ако открие, че структурата на сайта се е променила

Ако премахнете голям брой URL адреси, което кара Google да обхожда много 404 страници, това може да се приеме като сигнал, че структурата на вашия сайт е променена, което може да доведе до това, че Google да обхожда сайта по-често, за да разбере промените.

Няма гаранция за по-бързи резултати, като използвате 410 кода за състояние

За да премахнете пълен раздел на сайт от индекса, най-добре е да включите 410 код на състоянието на страниците. И двете 404 и 410 показват различни сигнали към Googlebot, като 410 е по-ясен сигнал, че страницата е премахната. Въпреки това, тъй като Google среща голям брой неправилни сигнали, Мартин обясни, че те ще използват тези кодове на състоянието като „намеци“, така че не е гаранция, че ще видите по-бързи резултати, като използвате 410.

Използвайте Chrome DevTools и Google тестови инструменти, за да прегледате страницата на Shadow DOM

Има два начина да проверите Shadow DOM на дадена страница, за да я сравните с това, което вижда Googlebot. Най-лесният начин е с помощта на Chrome DevTools, в рамките на инспектора ще видите # сянката, която можете да разширите, това ще покаже какво съдържа DOM за сянка. Можете също да използвате някой от инструментите за тестване и да прегледате предоставения DOM, той трябва да съдържа това, което първоначално е било в Shadow DOM.

chrome dev tools

Няма риск да бъде прехвърлен сигнал Noindex към целевата канонична страница

Ако дадена страница е маркирана като noindex и също има канонична връзка към индексируема страница, няма риск noindex сигналът да бъде прехвърлен към целевата канонична страница.

Google ще разглежда страница, канoникализирана до URL адрес с Noindex като страница, която не трябва да бъде индексирана

Ако имате канонична връзка, сочеща към страница, която не е индексирана, страницата, канонизирана към нея, също ще се счита за noindex. Това е така, защото Google ще го разглежда като пренасочване към страница noindex и следователно ще я премахне.

Hreflang не се изисква за непреведени страници

Тъй като hreflang се обработва на база страница, ако имате различни езикови версии на вашия сайт, но не всяка страница е преведена, не е изискване hreflang да е настроен за тези страници. Джон препоръчва да се избере методът, който е най-подходящ за отделни уебсайтове, това може да бъде или включване на URL в набора hreflang, или не включващ URL адреса.

Уверете се, че видеосъдържанието се поддържа от подходящ описателен текст

За Google може да бъде трудно да разпознае какво се показва във видеоклипове, ако няма описателен текст около него. Това може да доведе до проблеми с обхождането и индексирането на тези елементи, особено за големи сайтове, които имат много съдържание във видео формат.

video around text

Множество алгоритми се използват за определяне на кои резултати от търсенето да се показват

Google разполага с редица алгоритми, които се използват за определяне на кой от блоковете на резултатите от търсенето (например видеоклипове, изображения и резултати от новини) да се показват над другите въз основа на това, което се счита за подходящо за отделни заявки. Тези алгоритми се използват за разбиране на това, което се търси конкретно със заявката.

BERT се използва за определяне кои страници са най-подходящи за различни заявки

BERT се използва от Google, за да им помогне да разберат както потребителските заявки, така и съдържанието на уебсайтовете, за да подават най-подходящите резултати за потребителите. Джон повтори, че освен че трябва да създавате съдържание, което е лесно разбираемо за потребителите, няма нищо конкретно, което трябва да се направи на уебсайтовете, за да може те да работят по-добре за BERT. Google непрекъснато разширяват и тестват разбирането си за заявки, за да го прилагат за различни езици.

Неестествените връзки могат да бъдат проблем за даден сайт, независимо от актуализациите на алгоритмите

Ако смятате, че вашият сайт е жерта на лоши схеми за изграждане на връзки, Джон препоръчва да се съсредоточите върху премахването на тези неестествени връзки, независимо от алгоритмичните актуализации. Това може да стане по много начини, включително използването на disavow file или премахване на връзки от сайта на източника.

Разминаванията между статистическите данни за обхождане в GSC и Log файловете са нормални

В отчета за статистиката за обхождане на конзолата за търсене на Google ще бъдат включени всички requests за достъп, които минават през инфраструктурата, която Googlebot използва. Това включва обхождане и изобразяване на Googlebot, както и достъп до robots.txt и sitemap. Джон информира, че докато статистическите данни за обхождането са полезни, може да бъде трудно да ги сравним с лог файлове.

Използвайте GSC и log сървърни файлове, за да разберете бюджета за обхождане на вашия сайт

Джон препоръчва два подхода за разбиране на бюджета за обхождане на сайта, като единият от тях е със скоростта, с която Google успява да изтегли отделни страници, които могат да бъдат намерени в GSC. Ако това е високо, това може да показва, че Google е обхождал колкото е възможно, но може да е пропуснал някои страници. Другият аспект са грешките на сървъра, тъй като те могат да повлияят на възможността за обхождане на сайта. Прегледът на log файловете на сървъра ще ви позволи да установите дали се появяват грешки в сървъра.

Обобщени отчети в GSC се фокусират върху примерен брой URL адреси

Обобщените отчети в конзолата за търсене, например използваемостта на мобилните устройства, AMP и богатите резултати, се фокусират върху извадка от URL адреси от даден сайт. За сравнение докладът за покритие включва всички индексирани URL адреси и това означава, че може да бъде трудно да се сравнят общите числа, наблюдавани във всички отчети. Например докладът за покритие може да показва 4000 валидни индексирани страници, докато в отчета за използваемостта на мобилните устройства общият брой може да бъде само 2 000 валидни страници, тъй като това е размерът на извадката.

Google определя мобилната използваемост въз основа на способността да се изобразява – рендира страницата

Google определя резултатите за използваемост на мобилни устройства въз основа на способността за изобразяване на страници по начин, който съответства на това, което потребителят би видял на мобилното си устройството. Понякога могат да се появят проблеми при извличането на CSS или JavaScript файловете и това ще покаже малък брой проблеми по отношение на използваемостта на мобилните устройства в Google Search Console. Въпреки това, Джон препоръча, че те обикновено се основават на временни колебания в способността на Google да извлича отделни файлове, но това няма да повлияе на индексирането на тези страници.

Google няма предпочитание за абсолютни или относителни вътрешни връзки

Когато свързвате вътрешно, няма значение за Google дали използвате абсолютни или относителни URL адреси. Джон препоръчва използването на което и да е по-лесно за всеки отделен сайт. Въпреки това използването на абсолютни URL адреси, насочени към каноничната версия, може да улесни както потребителите, така и на ботовете да могат да намерят предпочитаната версия на URL адреса.

Google все още може да обхожда части на сайт с desktop crawler

Дори с преминаването към индексиране за мобилни устройства, Google все още може да обхожда части от даден сайт с desktop crawler. Джон обясни, че това няма да повлияе на сайта, стига нещата да работят добре на мобилни устройства.

google web crawler

FAQ & Rich Results може да не се появяват всеки път, когато страницата ви се показва в резултатите от търсенето

Не е гарантирано, че Schema маркирането за често задавани въпроси ще се появява всеки път, когато страницата се показва в резултатите от търсенето. Това е подобно на богатите резултати – rich results , където Google ще разгледа различни фактори, преди да ги покаже. Google също се опитва да ограничи богатите типове резултати, които се виждат в резултатите от търсенето, за да предотврати претоварването им.

Google диференцира между правни и рекламни interstitials

По принцип Google ще се опита да разпознае законните interstitials и банери, за да ги разграничи от рекламните банери. Това трябва да се направи, за да не създават проблеми, когато Google обхожда сайта. Единственият път, когато това може да се превърне в проблем, е когато въпросният interstitial замества съдържанието на страницата и не позволява тя да бъде обходена.

BERT няма да доведе до отпадане на сайтове в класиране или загуба на видимост

BERT се използва от Google за по-добро разбиране на заявките и текста. Това няма да накара целия сайт да бъде по-малко релевантен, а по-скоро помага да се установи дали уебсайтът е подходящ за зададената заявка. Това може да повлияе на трафика от заявки от типа long-tail, но ще помогне да се изпратят по-подходящи потребители на страницата.

Отчетите за скоростта на GSC може да не съдържат данни за малки сайтове

Отчетите за скоростта на Search Console се основават на данни от потребителското преживяване на Chrome, които са данни в реално състояние от потребителите. Следователно, за по-малките сайтове Google може да няма достатъчно данни, за да направи смислена преценка относно показателите за скорост.

google search console speed report

Освен ако видеоклипът не е наличен само на вашия сайт, целевата страница на YouTube ще бъде показана вместо вашата в SERP

Вижда се, че страниците на видеоклипове в YouTube съдържат полезно съдържание, така че те често се показват в резултатите от търсенето вместо на целевата страница на вашия сайт, която представя същото видео.

Google не показва предпочитания към уебсайтове с много страници пред уебсайтове с една страница в класирането

Google няма предпочитание за класиране на уебсайтове с много страници пред уебсайтове с една страница, като последните могат да се класират също добре.

Структурираните данни остават важни въпреки все по-голямото разбиране от естествен разговорен език на Google

Google все още разчита на някои елементи на ръчно въвеждане от уеб администратори, за да може правилно да подчертае структурираното маркиране. Един пример за това е в богати резултати, при които отделни елементи на дадена страница трябва да бъдат извлечени, за да може Google да ги разбере правилно. Джон обясни, че в момента е трудно те да бъдат извлечени автоматично.

Алгоритмите на Google непрекъснато оценяват качеството на съдържанието на уебсайтовете

Съществуват различни алгоритми, работещи през цялото време за събиране на сигнали за съдържанието на уебсайта, за да се добие представа за качеството и уместността на отделните заявки. Актуализацията на основния алгоритъм няма да доведе до преоценяване на уебсайта напълно, но ще актуализира използваните резултати.

404 или 410 статуси за състояние няма да повлияят на класирането на уебсайта

Ако Google идентифицира 404 или 410 страници в даден сайт, той ще продължи да обхожда тези страници в случай, че нещо се промени, но ще започне постепенно да премахва честотата на обхождане, за да се концентрира повече върху страниците, които връщат 200 код на състоянието.

URL адреси с параметри може да бъдат обходени от Google, въпреки задаването им в инструмента за обработка на параметри в GSC да не бъдат обходени

Google все още може да обходи URL адреси с параметри, дори ако зададете параметъра за обхождане GSC да не бъде обхождан. Ако искате да гарантирате, че URL адресите никога няма да бъдат обхождани, Джон препоръчва вместо това да използвате файла robots.txt.

Поставянето на канонични тагове за URL адреси с параметри помага на Google да разбере връзките между страниците

Google се опитва да разбере каноничния URL адрес за страници с параметри, които са включени в инструмента за обработка на параметрите GSC, така че той може да обхожда тези страници, за да идентифицират, разберат и научат каноничните настройки и връзка.

google rich snippets

Rich Snippets ще се показват в резултатите от търсенето, само ако са изпълнени необходимите условия

Google ще показва богати резултати от фрагменти само ако са изпълнени необходимите условия. Това включва да се гарантира, че маркирането е технически правилно, което можете да потвърдите с помощта на инструмент за тестване, както и да се уверите, че е логически правилно. Крайното изискване е да се гарантира, че уебсайтът съдържа качествено съдържание, така че Google да може да се довери на информацията, която се предоставя.

Нормално е старите URL адреси да са все още видими в резултатите от търсенето след извършване на миграция на домейн

Когато извършвате миграция на домейн, е напълно нормално страниците от стария домейн да се показват в резултатите от търсенето. Въпреки това вероятно е кешираната страница вече да се разглежда като новия URL адрес на домейна, тъй като Google ще определи, че старият URL е алтернативна версия на новия. Джон не препоръчва използването на инструмента за премахване на URL адреси за това, тъй като няма да осигури дългосрочна корекция, просто ще скрие URL адресите в резултатите от търсенето.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.