Reading Time: 12 minutes
туит на John Mueller относно линкове от малки сайтове

Google: Линкове към или от малки или нови сайтове е напълно нормално

John Mueller от Google потвърди, че линковете към или от малки или нови сайтове е в рамките на нормалното и по никакъв начин не създава проблеми от гледна точка на SEO. Той допълни, че повечето сайтове започват от малък сайт и това е в реда на нещата, съответно не трябва по никакъв начин да ни притеснява това да добавяме линкове към или да взимаме линкове от малки или нови сайтове.

туит на John Mueller относно линкове от малки сайтове

 

Google не индексира отделни части от една страница, освен ако няма вградено съдържание

John Mueller заяви, че Google не индексира отделни части от дадена страница като, например, header, footer или основната част от съдържанието. Той допълни, че Google може отделно да индексира вградено съдържание, каквито са снимките, но няма да индексира всички снимки.

 

Декември 2021 година: Пускане на актуализацията на Google за Product Reviews

Google обяви, че след актуализацията на Product Reviews от април 2021 година сега следва друга голяма актуализация, която може да доведе до промяна в класирането на ревютата за продукти, които излизат като резултат от търсенето. С цел да предложат максимално надеждни и полезни ревюта Google сподели, че добавя две нови добри практики, а именно:

  • могат да се добавят визуални, аудио или друг тип доказателства относно продукта и вашия опит с него – по този начин вие потвърждавате вашето експертно познание и подсилвате автентичността на вашите ревюта;
  • можете да включвате линкове към различни продавачи – така давате възможност на потребителя, който чете ревюта, да избере от кого да закупи продукта.

 

Google: Списък с линкове, които могат да се четат от човек, като HTML Sitemaps, не винаги са необходими

John Mueller сподели в Twitter, че ако Google може да обхожда нормално сайта и той е по-малък, то не е необходимо да имате страница със списък на линковете към тези страници, които да могат да се четат от човек.

туит с отговор на John Mueller относно sitemaps

 

Как да се справим с промяна в имената на авторите на статии?

Както знаем, не е изключена възможността за смяна на имената поради ред причина, каквато е сключването на брак, промяна от псевдоним към истинско име или обратното. И тук идва въпросът какво ще се случи, ако има такава промяна в името на автора на дадена статия, от гледна точка на SEO?

Такъв въпрос бе зададен в Twitter на John Mueller, а именно:

Какво ще се случи, ако даден автор е използвал псевдоним в продължение на години , но сега иска да използва истинското си име? Това до неприятни последици ли ще доведе?

В отговор John каза, че няма какво толкова да се направи. Той посъветва потребителите да бъдат последователни и да направят промените във всички сайтове, така че Google да може да хване промяна.

 

Performance отчетът на Google Search Console е актуализиран за Google News

Google сподели, че прави промени в Performance отчета на Google Search Console за Google News, като промяната основно е в импресиите.

Google сподели, че това е само промяна в отчета и спадът на импресиите по никакъв начин не повлиява на класирането, а по-скоро оказва влияние върху начина, по който Google измерва и проследява импресиите. Целта на Google е да гарантира, че ще получим максимално най-точните отчети за импресии от Google News.

 

Google: Факторите за релевантност и основни актуализации са повече от текст на дадена страница

John Mueller сподели в Twitter, че от гледна точка на разбирането на Google и документацията за класиране, Google гледа не само текста на страницата. Той допълни, че релевантността включва различни фактори и не е свързанa само с текста на страницата. Това изказване на Google дойде след въпрос относно Core updates и това даден сайт да бъде засегнат от такава актуализация.

туит на John Mueller относно релевантността на страница

 

Google: Името на категория или тема поставени в URL не е важно за SEO

John Mueller сподели, че от гледна точка на SEO и на класиране, поставянето на името на категорията или темата на страницата в URL адреса не влияе по никакъв начин.

 

Google: Специалните символи не повлияват на търсенето в Google

Един от въпросите, които SEO специалистите си задават, е дали специалните знаци, какъвто е например “✓ “ влияят на класирането, особено когато те се повтарят. Именно такъв въпрос имаше отправен към John Mueller в Twitter. В отговор той каза, че това не влияе на Google, но потребителите може да го видят.

въпрос в Twitter относно повтаряемите специални символи

 

Google: Няма да наказваме вашия сайт за това, че афилиейт линковете ви не са “nofollow”

На една от декемврийски срещи Google SEO office-hours hangout беше зададен въпрос относно това дали сайтът ни ще бъде наказан, ако линкът ни няма таг rel sponsored или rel nofollow.

В отговор John Mueller каза, че вероятно няма да последва наказание, но допълни, че все пак една от най-добрите практики в този случай е да се добавя nofollow или rel sponsored. Той сподели, че Google възприема афилиейт линковете като нещо финансово, затова е добре да се използва тази настройка, но от друга страна не е нещо, за което Google ще тръгне да предприема ръчни действия.

изображение на телефoн и дисплей, на който е изписано link
Източник на снимка: Pixabay

 

Задължителни ли са backlinks за класирането по ключови думи?

Именно такъв въпрос бе зададен в Twitter към John Mueller, а в отговор той каза Не. Още през 2015 година John беше заявил, че наличието на backlinks не е задължително условие за класиране при търсене в Google.

Тук, обаче, е важно да уточним, че това зависи и от ключовите думи, по които искате да се класирате. Ако целта ви е дума, която не е конкурентна и не толкова използвана, то със сигурност няма да имате нужда от backlinks, но ако искате да се класирате по конкурентни ключови думи като “дамски дрехи” или “козметика за лице”, например, то със сигурност ще имате нужда от backlinks.

 

Имаше ли проблем с индексирането и обхождането през декември?

В средата на месец декември Google Search Central сподели в своя Twitter акаунт, че има проблем с обхождането и индексирането, което е оказало влияние върху показването на ново съдържание при търсене в Google. Няколко часа по-късно написаха, че проблемът е разрешен и новите URL адреси трябва да са видими в търсачката.

Туит от Google Search Central относно възникнал проблем

 

Google: Трудно е да определите кои SEO практики са довели до успех в класирането

John Mueller каза, че приотизиране на нещата, които са довели до успех в класирането, е изключително трудно и изисква огромен опит. Той допълни, че е лесно да се открият 100 неща, които да правите за SEO оптимизация, но трудно бихте могли да кажете над кои от тях да се фокусирате.

Това изказване на John Mueller дойде след като SEO специалист сподели в Twitter, че SEO експертите често търсят решение без да се опитат да разберат какъв точно е проблемът. Той допълни, че според него донякъде това идва и от Google, който натиска в определени посоки.

 

Google Analytics 4 поддържа данните от Google Search Console

През месец декември Google обяви, че Google Analytics 4 вече поддържа данните от Google Search Console. До момента тези данни се поддържаха от оригиналния Google Analytics, който бе от 2011 година, но сега вече това е променено.

Тази промяна можете да я активирате в рамките на новото управление на асоциациите на Google Search Console. Там можете да асоциирате вашият Google Analytics профил с профилът ви в Search Console, за да виждате данните от Google Analytics в Search Console Insights, както и данните от Search Console в Google Analytics.

графика на отчет в Google Analytics
Източник на снимка: Pixabay

 

SEO съвети от Google относно изключването на сайта, за да се отстрани уязвимост в сигурността на Log4j

John Mueller от Google сподели туит с няколко много полезни съвета относно това как да се справите с изключването на сайта с цел да се отстрани уязвимост в сигурността на Log4j. Той започна с това, че може и да сте късметлия, а може и да не сте, ако знаете какво точно означава “log4j issues”.

Накратко той препоръча:

  • да извлечете данните от вашия сайт, да направите статично копие и натам да насочите DNS (domain name system);
  • John силно препоръча да използвате същите URL адреси, което означава, че ще има малко промени от гледна точка на търсенето. Той допълни, че динамичната функционалност не играе роля в SEO оптимизацията с изключение на някои страници за търсене. Същите URL адреси означава, че не са необходими редиректи, а това от своя страна означава същото съдържание, подчертаване на текста, заглавия, вътрешни линкове и т.н.;
  • ако е възможно същите изображения, CSS и т.н. – това може да се окаже лесен начин да спечелите време. Освен това е добре да се добавят грешки за динамичната функционалност за потребителите;
  • в случай, че всичко това не може да се направи за целия сайт, то е добре да се направи за основните страници. В тази връзка той сподели линк към документация на Google с полезни съвети относно това как да паузирате вашия онлайн бизнес в Google Search;
  • ако е необходимо да хоствате статично съдържание на друго име на хост, то 302 редиректите са най-добрият начин да го направите. Разбира се по-добре е да няма пренасочвания. Той сподели, че Google ще чака сайтът ви да се върне и че Google се старае да върне нещата бързо в нормалния ред.

В заключение John Mueller отново каза, че техническите проблеми не са признак за ниско качество на сайта. Случва се понякога нещо да се “счупи”. Системите на Google ще продължат да работят, така че страниците от вашия сайт да се индексират и класират след като сайтът ви отново е онлайн.

 

Google: Броят на линковете не е полезна метрика

John Mueller заяви, че броят на линковете, от гледна точка на SEO, не са полезен показател. Той каза, че няма начин, по който да имате пълното число и че веднъж сайтът има ли повече от просто няколко връзки, то тяхното преброяване става теоретично невъзможно. А основните и най-важни указания относно локалното класиране при търсене в Google можете да видите тук.

 

Google потвърди Local Search Update

Google сподели в Twitter, че актуализацията на Local Search от ноември 2021 година е приключила. Тя започна на 30 ноември и продължи до 8 декември. Това, което включва е ребалансиране на различни фактори, имайки предвид генерирането на резултатите от местно търсене.

туит от Google за приключване на Local Search ъпдейта

 

Google: Ние гледаме езика за всяка страница, а не за целия сайт

На SEO Office-Hours Hangout имаше въпрос към John Mueller, който гласеше следното:

Следващият въпрос отново е свързан с езиците на различни държави. Имаме сайт с 300 индексирани страници, всички те са на американски английски. Ние искаме да преведем половината от тези страници на испански език, които ще бъдат поставени в поддиректория на същия домейн и маркирани като алтернативни езикови версии на съдържанието на английски език. Добре ли е да преведем само част от съдържанието на уебсайта или трябва да преведем всичко и точно да отразим английския уебсайт, така че да имаме максимални шансове за класиране в други локации? Дали Google ще гледа на сайта като непълен или по-малко авторитетен за испанските потребители, ако цялото съдържание не е преведено? Счита ли се за проблем, ако испанската версия на дадена страница има вътрешен линк към съдържание, което е на английски?

В отговор John Mueller каза, че преди всичко Google разглежда език на база страница, за да разбере, че тази част от уебсайта е на испански, а друга е на английски. Съответно от тази гледна точка няма никакво значение за Google, че част от уебсайта е преведен на друг език.

От гледна точка на вътрешните линкове, John каза, че това може да предостави лошо потребителско изживяване. Той допълни, че е препоръчително да се обърне внимание на това всяка версия тя да бъде правилно свързана.

 

Google: Директориите-призраци не оказват влияние върху SEO или класиране

На въпрос относно това дали директориите-призраци оказват влияние върху SEO оптимизацията, John Mueller каза, че няма ефект. Примерът, който потребител даде бе следния:

Ако домейн.com/example/ е 404 и домейн.com/example/page-a и домейн.com/example/page-b са със статус 200, как това ще повлияе на страниците от гледна точка на SEO?

 

Google: Не всички уебсайтове трябва да бъдат авторитетни

На една от петъчните SEO срещи John Mueller сподели, че не е необходимо всички сайтове да са авторитетни. Той допълни, че има малки сайтове, опитващи се да продават продукти, които не са в конкурентна ниша, които не е необходимо да се възприемат като авторитет.

Той обясни, че това се отнася за сайтове на малки предприятия, които са с една страница и в повечето случаи са фокусирани върху един продукт или една услуга, то не е нужно те да са авторитети, за да могат да продават. Такива, например, са сайтове, които предлагат електронна книга или искат да дадат просто някаква информация за бизнеса, работно време и т.н. В този случай, малък сайт с една, две или три страница е напълно нормално.

Освен това каза, че е важно да помислите какво искате да правите и докъде искате да стигнете в даден момент. Започването с една страница е добър старт и не е необходимо да се ограничавате да правите малък уебсайт или такъв, който по-нататък няма да ви позволи да го разширите и да покажете вашата авторитетна експертиза.

 

Google: 100 000 URL адреса не биха повлияли на бюджета за обхождане

John Mueller сподели в Twitter, че сайт, в който броят на URL адресите е 100 000, не би повлиял на така наречения бюджет за обхождане (crawl budget), който е <1/минута в продължение на 3 месеца. В случай, че са noindex или 404, то Google няма да ги обхожда толкова често, а с robots.txt рядко ще ги показва в търсенето.

John допълни, че robots.txt ще е почти равностоен на noindex и ако обхождането е проблем като, например, сложен код от страна на сървъра, то може да се използва именно robots.txt.

туит на John Mueller относно броя линкове и бюджета за обхождане

 

Google не използва Google Analytics 4 за целите на класирането

John Mueller публикува в Twitter едно уточнение относно Google Analytics 4 и по-конкретно сподели, че Google не използва GA 4 за целите на класирането.

 

Отчетът за линкове в Google Search Console не е приоритет за Google

Въпрос към John Mueller, зададен в Twitter, се отнасяше до това каква е причината за това, че потокът на данни в отчета за линкове в Google Search Console е по-бавен в сравнение с други отчети. Накратко, John сподели, че линковете не трябва да са основен фокус на SEO специалистите.

Той допълни, че различните части от отчетите използват различни потоци, съответно данните се появяват с различна честота. Това е и една от причините, когато добавите нов сайт, в самото начало виждате част от данните, а други не, а дни по-късно се появяват и останалите данни.

 

Google: Голяма част от алгоритмите за търсене на Google работят на повечето езици, но не на всички

Интересен е фактът, че повечето алгоритми за търсене на Google работят на всички езици. Разбира се има изключения като първото стартиране на Panda, актуализацията Product Review и други. Част от алгоритмите първо стартират на английски, докато други на всички езици, какъвто е Penguin.

Така, например, последната актуализация на Product Review е само на английски език. Също така, някои алгоритми, базирани на изкуствен интелект като MUM първо стартират на английски език. В крайна сметка, обаче, във времето Google ги разширява и за други езици, както се случи с BERT.

Това бе скорошна тема в Twitter, като потребител отправи въпрос към John Mueller относно това дали алгоритмите на Google работят по един и същ начин на всички езици. Накратко, John Mueller отговори, че по-скоро да, но донякъде и не. Той добави, че разбирането на езика е трудно и понякога започват с един и след това разширяват и на други.

Туит относно алгоритмите на Google и разчитането на езиците

 

Google следи промените в алгоритъма, но е трудно да се използват

SEO специалист отправи въпрос към John Mueller на петъчна SEO среща, като го попита дали Google има “Книга на тайните на Google”, в която да съхранява всички промени, свързани с алгоритмите. В отговор John Mueller каза, че Google документира всички промени, които прави. Но той добави, че дори и за Google с такъв тип документация понякога е трудно да се проследи кои от промените са оказали влияние и какво е причинило промяна в класирането при търсенето.

 

Актуализацията Product Reviews на Google вероятно ще се разшири и на други езици

Product Reviews ъпдейтът, който Google пусна през април и декември 2021 година беше насочен единствено и само към съдържанието, което е на английски език. На Google SEO office-hours hangout John Mueller каза, че подозира за вероятността актуализацията да се разпространи и на други езици.

Той допълни, че при такъв тип актуализации това е и целта. Google опитва да започне с един език и едно място, за да разбере какво трябва да се коригира, след което разширява обхвата.

Google: Няма разлика в SEO стойността на атрибутите nofollow, UGC или sponsored link

В Twitter John Mueller потвърди, че няма разлика по отношение на SEO стойността на трите атрибута за линкове, а именно nofollow, UGC и sponsored link. И трите типа атрибута служат за това да не предават стойност на даден линк.

 

SEO стойност на nofollow, UGC и sponsored линквое

 

Google: Можем да се справим с наистина дълги HTML размери

Има ли лимит Google относно обхождането на дълги страници?” беше въпрос, който потребител в Twitter зададе на John Mueller, той сподели, че Bing има лимит и за дългите постове е дал статус “HTML размерът е прекалено дълъг”.

В отговор John Mueller каза, че когато става въпрос за наистина дълги по размер HTML файлове, то Google може да се справи с тях и това не бива да ни притеснява.

 

Google: Качеството на езиците в многоезични сайтове могат да се повлияят един от друг

На последната за месец декември, и за годината, петъчна SEO среща, John Mueller от Google потвърди, че ако имате няколко версии на вашия сайт и едната Google я приема за висококачествена, а другата за нискокачествено, то тази с ниско качество може да повлия на версията, която е с високо качество.

Той допълни, че не е необходимо сайтът да има различни езикови версии, за да се сблъска с този проблем. Това може да се наблюдава и при различни секции в даден сайт. В тази връзка е важно да напомним, че качеството се определя на ниво сайт.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.