Обзор на Google – Март 2019

Малка част от страници със слабо съдържание по сайта не са проблем
recap 10

Малка част от страници със слабо съдържание по сайта не са проблем

thin contentСлабото съдържание е нормално явление на уебсайтове и не трябва да се разглежда като критичен въпрос, ако засяга само малка част от страници, напр. големите издатели на новини могат да имат по-кратки статии, които все още предлагат уникално съдържание.

Валидното маркиране със структурни данни не е непременно задължително за показване на Rich Results

Rich Results няма да се появяват непременно, само защото инструментите за тестване на Google твърдят, че структурираната маркировка на тази страница е валидна. John Mueller препоръчва да прочетете съответните документи на разработчиците, за да разберете за други изисквания за конкретни богати резултати.

Няма проблем за Гугъл, ако домейните сервират съдържание от различни IP адреси

Google няма нищо против, ако домейните невинаги са достъпни от един и същ IP адрес. Това е често срещано при много сайтове, които използват CDN, където потребителите от различни места се разпределят динамично на различни сървъри.

SOFT 404 страници не се пренасят към други страници чрез пренасочвания или каноникал тагове

Soft 404 страниците не могат да бъдат прехвърлени на друга страница чрез каноникал таг или пренасочване. Google игнорира съдържанието на дадена страница, ако открие, че е 404 или soft 404.

GOOGLE  ще използва други фактори за каноникализация, ако каноникал таг включва URL забранен за индексиране

Google ще получи конфликтни сигнали, ако каноничната страница е забранена за индексиране. Google разчита на други фактори за канонизация в този сценарий, за да реши коя страница да бъде индексирана, например вътрешни връзки.

paginationGOOGLE  вече не използва REL = NEXT / PREV, за да разбере страницирането

Google вече не използва rel = next / prev, за да разбере страницирането. По думи на Джон от Гугъл, няма промени, които трябва да направят оптимизаторите, ако страницирането работи правилно при търсене, стига вътрешното свързване да е налице.

GOOGLE не третира по-различно страниците, разделени на подстраници, спрямо останалите страници

Google третира страниците, разделени на подстраниици, по същия начин, както всяка друга страница в уебсайт. Докато Google се опитва да разбере как страниците се вписват в контекста на даден уебсайт като цяло, не е необходимо прилагането на атрибут, за да се посочи, че това е страница с pagination.

Гугъл може да индексира страници, блокирани от robots.txt

Google може да индексира страниците, блокирани в robots.txt, ако те имат вътрешни връзки към тях. В подобен сценарий Google вероятно ще използва заглавие от някои вътрешни връзки, сочещи към страницата, но тази страница рядко ще се показва в търсенето, защото Google има много малко информация за нея.

Сайтове, които класират за нерелевантни фрази е възможно да са хакнати

Ако даден сайт започне да се класира за напълно несвързани заявки, за които няма съдържание, заслужава да се провери какво съдържание се показва на Google чрез инструмента URL Inspection Tool, за да видите сайта да е бил хакнат.

GOOGLE показва дати и време на публикуване неправилно, ако получава неправилни данни

Google може неправилно да показва публикуваната дата и час в резултатите от търсенето, ако на страницата и в структурираната маркировка са предоставени непоследователни данни. Обикновено уебсайтовете предоставят време в структурираните данни, които се отнасят до различна времева зона.

Отхвърлените връзки ще продължат да се показват в отчета за връзките в конзолата за търсене на Google. Това не означава, че отхвърлянето на връзките не е работило, а по-скоро това е начина, по който се отчитат връзките.

Използвайте структурни данни и видео сайтмап, за да дадете на Гугъл повече контекст за видеата, които публикувате

Трябва да използвате структурирани данни, за да съобщите на Google дали видеоклипът е предаван или записан, а можете да използвате и Sitemap за видеоклипове, за да кажете на Google в кои държави се предлага конкретен видеоклип.

ETAGS & IF-MODIFIED-SINCE HEADERS могат да подобрят UX, дължащи се на функционалността на кеширане

Google не винаги използва ETags и If-Modified-Since HTTP заглавки, когато обхожда, тъй като не много сайтове ги използват и често ги поставят грешно. Те обаче могат да повлияят на UX, защото могат да подобрят кеширането на ресурсите за връщащите се потребители.

Използването на локален формат за дати на дадена страница е добре, стига изписването и в структурните данни да е в грегорианския формат

Уверете се, че Грегорианският формат на датата се използва в структурирани данни, за да стане това ясно на Google. Докато това се изпълнява правилно, тогава използването на вашия собствен формат на дата във видимото съдържание на страницата е добре.

Блокирането на изображения за индексиране не влияе на представянето на страниците и тяхното класиране в органичните резултати

Хубаво е да се дадат конкретни директиви за Googlebot-Image, които ограничават обхождането на изображения и това няма да повлияе отрицателно на редовните резултати от търсенето в мрежата.

Може да използвате URL Inspection Tool, за да проверите дали уебсайтът ви е хакнат

Ако не е очевидно, че даден сайт е бил хакнат, но е класиран за необичайни термини, използвайте инструмента за инспекция на URL адреси в GSC, за да извлечете HTML в реално време на страниците, които се класират, за да проверите за съдържание, което Google вижда.

GOOGLE игнорира линкове, генерирани от потребителски-създадено съдържание

Google е в състояние да идентифицира и игнорира връзки, насочени към други уебсайтове в рамките на генерирано от потребителя или автоматично генерирано съдържание.

GOOGLE рендерира страници веднага, ако те са важни за търсенето

Времето, необходимо на Google, за да визуализира дадена страница, може да варира в зависимост от това къде е била намерена страницата, кога е била намерена и какво още се случва на тази страница. Ако Google види една страница като много важна в търсенето, той ще я рендерира почти веднага.

mobile friendly test google

Mobile-Friendly test грешките не са непременно представителни за Google процесите на индексиране

Тестът за мобилни устройства може да не изтегли всички ресурси на страницата, тъй като е инструмент на живо и трябва да бъде ефективен във времето. Това обаче не е представително за процеса на индексиране на Google, който използва кешираната версия за някои от ресурсите на дадена страница.

JSON-LD маркирането е предпочитаният формат на структурни данни от Гугъл

Google предпочита структурираните данни да бъдат в JSON-LD маркиране, за разлика от други като микроданни, тъй като повечето нови типове структурирани данни излизат първо в този формат.

json ld schema mark up

Google използва анкор текст като сигнал за класиране, за да разбере контекста на връзката. Препоръчва се да се приложи по-полезен текст като анкор текст, който предоставя по-значима информация, отколкото „кликнете тук“.

Hreflang не е необходим за всички типове страници, тъй като могат да добавят ненужна сложност

Използвайте hreflang за страници, които трябва да бъдат свързани между различните езици и държави. Hreflang не е необходим за всички типове страници, като например страници с подстраници и филтърни страници, тъй като това може да добави ненужна сложност.

GOOGLE може да избере връзки, свързани с Javascript след зареждане на страницата

Google може да вземе връзки, които се извършват с JavaScript, след като страницата е заредена, но не и след конкретно действие, като например, когато потребителят се движи над връзката.

MOBILE-FRIENDLY грешки на десктоп страница може да означават, че Гугъл не разбира връзката на сайта с мобилната му версия

Ако за версията на десктоп на страницата, която има таг с  rel alternate – алтернатива на мобилната версия, се отчитат грешки, това може да означава, че Google няма ясно разбиране за това кои страници принадлежат заедно и могат да бъдат индексирани отделно.

duplicate content Увеличаването на дублираното съдържание може да бъде поради промени в репорта на Google Search Console

Увеличаването на броя на дублираните страници, отчетени в конзолата за търсене, може да се дължи на това, че инструментът е започнал да докладва за това през втората половина на миналата година, а не че Google изведнъж вижда тези страници по различен начин.

GOOGLE може да разчете и обработи миграции към HTTPS, изпълнени с 302 пренасочвания

Въпреки че е препоръчително да се използват 301 пренасочвания, където е възможно за миграциите на сайта, Google често вижда грешни типове пренасочвания и се е приспособил да се опита да се справи с това.

Canonical таг може да бъде игнориран, ако страниците не са еквивалентни

Google ще игнорира каноничните тагове, където целевата страница и канонизираната страница са различни. Canonicalization е предназначен да се използва само за идентични или еквивалентни страници.

Използвайте hreflang и canonical tag при частично преведените уебсайтове

Джон Мюлер от Гугъл препоръчва да се използват канонични тагове и hreflang тагове, за да се покаже на Google коя езикова версия е предпочитана, ако имате само части от уебсайт, които са преведени, вместо целия сайт.

Можете да използвайте различни видове маркиране на структурни данни на алтернативни версии на страница

Когато прилагате структурирани данни, е добре да използвате JSON-LD на десктоп версията на сайта и да използвате микроданни в AMP версията на даден сайт, например.

Скритото съдържание за постоянно може да окаже влияние върху появата и в органичните резултати

Макар съдържанието, което е постоянно скрито на страница, да не бъде наказвано ръчно, алгоритмите на Google ще го открият и ще покажат по-рядко страницата в SERP.

google pure spam

Само ръчните действия за спам оказват влияние с последствия

След като ръчното действие бъде премахнато, няма да има последствия. Единственото изключение са ръчните действия за спам, тъй като тези сайтове се премахват изцяло от индекса и трябва да бъдат повторно обработени, преработени и индексирани отново от самото начало.

Избягвайте да използвате трафик метриките, за да прецените качеството на страниците

Самият трафик не е истинска индикация за качеството на съдържанието на дадена страница, затова се уверете, че по време на анализа използвате комбинация от различни показатели, преди да премахнете страници от сайта си.

Пренапишете страниците с ниско качество или ги пренасочвайте към релевантни страници

Екипът по качеството на Google избягва да казва на собствениците на уебсайтове да изтриват страници и вместо това насърчава идеята за пренаписване на страници с ниско качество или за комбинирането им с качествени страници, или пренасочването им към подходящи страници с по-високо качество.

Честотата на обхождане се превръща в проблемна, когато тя е по-ниска спрямо честотата на публикуване / актуализиране на съдържание

Скоростта на обхождане може да бъде отрицателен фактор, ако Google обхожда страници по-рядко от скоростта, с която се актуализират страниците. Google трябва да обхожда страниците, за да отчете промените.

google crawling rateНяма начин да се намали честотата на обхождане на определени страници от GOOGLE

Не можете да инструктирате Google да обхожда по-рядко страниците, но вместо това можете да поставите по-голям акцент върху по-важните страници, които да бъдат обхождани, като използвате вътрешно свързване.

GOOGLE може да прехвърля наказание от мигрирани сайтове със спам

Ако пренасочите уебсайт, който е получил ръчно действие за спам в друг уебсайт, Google ще може да проследи това и ще може да накаже целевия сайт, ако сте пренасочили между уебсайтовете.

Включете подпомагащо описателно съдържание към видеата

От гледна точка на Google, страница, която съдържа само видео, е трудна за разбиране от гледна точка на актуалния фокус. Уверете се също, че добавяте  описателно съдържание, за да помогнете на търсачките да разберат целта на страниците, които съдържат видеоклипове.

Подобни статии