Обзор на новото от Google – Октомври 2018

Обзорът на случващото се в Гугъл през октомври отново включва редица интересни новини. Една от водещите такива е официалното изказване от webmaster екипа на Гугъл за изчистване на значително много бъгове в конзолата.  За пореден месец Джон Мюлер сподели много ценна информация за нас, затова четете следващите редове и се надяваме да Ви помогнем, ако срещнете подобен проблем при Вашия сайт. В случай, че това не се случи, винаги можете да се възползвате от услугатa ни SEO оптимизация или в случай, че се нуждаете от консултация. И така нека пристъпим към най-новото…

Google: През изминалия месец бяха фиксирани 50 грешки в Google Search Console

Google обяви в Twitter, че през последния месец са коригирани над 50 грешки в Google Search Console. След това Google описва това не само за добавяне на нови функции, но и за поддържане на стари функции и за отстраняване на проблеми, които възникват.

Отстранените бъгове включват:

  • Връзката от / към мобилния тестер вече запомня езика на потребителя
  • Картите с резултат в отчетите показват броя на проблемите (не само на страниците)
  • Графиките на таблото започват от първата значима точка
  • Всички филтри и селекции се съхраняват при превключване между сайтовете (properties)
  • Филтърът по заявка вече е чувствителен към малки и големи
  • Премахнати са точки от графика за времето, когато няма подходящи данни, които да се показват

Алгоритмите не се променят според индустриите

Алгоритмите на Google няма да очакват различни неща от различни отрасли и няма да бъдат коригирани отделно. Това касае и случаят за неща като периоди от време, така че не са посочени алгоритми, които разглеждат заявките, свързани с Коледа или Хелоуин.

Блокираните мобилни страници няма да бъдат индексирани при mobile first indexing

При mobile-first indexing Googlebot за смартфон трябва да може да достъпи страниците, за да ги индексира. Ако блокирате определени страници за мобилни устройства, нито съдържанието, нито линковете ще бъде индексирани както за мобилни устройства, така и за десктоп, ако уебсайтът вече е преминал на mobile-first индексиране.

Наличието на HTTP версия на сайта ви в Гугъл или снипети може да генерира импресии дори и след преминаване към HTTPS

Ако виждате импресии и кликвания за HTTP версията на сайта си след мигрирането към HTTPS, това може да се дължи на това, че HTTP версията е свързана например някъде извън сайта Ви, например в Knowledge Graph или в Google My Business.

ANCHOR TAGS се разпознават като текстово съдържание от Гугъл и могат да участват в претрупването с ключови думи.

Ако има твърде много anchor тагове, които дублират ключова дума, то те могат да допринесат за преповтарянето и пренасищане на ключови думи, тъй като Google вижда anchor tags като част от текстовото съдържание на страницата.

GOOGLE може да асоциира IFRAMES & JAVASCRIPT съдържание с останалата част от страницата, на която се намират

Гугъл няма определени преференции към iframes или Javascript, защото „разбира“ съдържанието и от двете в цялостния контекст на дадена страница.

Броят на неиндексираните страници няма ефект върху класирането на даден сайт или неговото качество.

Ако имате не-индексирани страници със съдържание по сайта си в голям размер, това няма да повлияе на класирането ви или оценката за качество на Вашия сайт. Много сайтове умишлено спират голям брой страници, ако те нямат своето място в SERP, например потребителски профили, филтри и тн.

Ако даден текст е скрит, по време на рендиране, това не е в противоречие с Гугъл

Някои сайтове ще предотвратят видимостта на съдържанието, докато страницата не завърши рендиране, за да спре елементите да се визуализират на екрана, докато се зареждат. Това е добре за Google, стига текстовото съдържание да е в HTML, но проверете какво може да види Google с помощта на мобилния инструмент за тестване и Fetch & Render в GSC.

Миграциите на уебсайтовете на бек-енд ниво не причиняват проблеми на уебсайта, ако URL-ите остават същите.

Мигрирането на сайта Ви към друга CMS или платформа в back-end не трябва да създава проблеми за Google, защото в тези случаи HTML и URL адресите ще останат същите. Джон препоръчва проследяването по секции на сайта, за да следи всяко потенциално намаляване на ефективността.

HREFLANG е малък каноникализиращ сигнал

Google използва hreflang като малък сигнал при избора на каноничната версия на дадена страница, но това трябва да бъде подкрепено от последователни сигнали, rel canonicals тагове, вътрешни връзки и сайтмапове.

Проверете дали алт текстът се появява и при изображенията на мобилната версия на уебсайта

Джон препоръчва да се провери дали алтернативният текст на изображенията е налице за мобилната версия на изображения за при mobile-first indexing. Това е нещо, което Google е прихванал, че липсва от сайтове, които обслужват различно съдържание в мобилни устройства.

IMAGE ASPECT RATIO е важно за някои типове структурни данни

Image aspect ratio може да е важно за някои видове структурирани данни и богати резултати като рецептите например. Джон препоръчва да се следва препоръчаното съотношение на изображенията на Google и минималния размер.

RECONSIDERATION REQUESTS трябва да бъдат изпращани поотделно за събдомейни

Изпратете заявките за преразглеждане поотделно, ако са получени ръчни действия за различни поддомейни, и се уверете, че disavow файлове се актуализират за всеки от тях.

Актуализирайте LAST MODIFIED датата в сайтмапа на сайта си & и използвайте функцията VALIDATE FIX в конзолата, за да обходи Гугъл тези страници по-скоро

Ако технически проблеми причиняват неправилнo показване на страниците (например показване на празна страница), можете да ги обхождате по-рано, като подадете сайтмап с последната дата на промяна, определена, когато са били възстановени засегнатите страници. Можете също така да кликнете върху „Validate Fix“ на страници с грешки в Search Console, за да може GoogleBot да обходи тези страници по-бързо.

Ако даден сайт все още не е прехвърлен към Mobile First Indexing, това не означава, че не е готов за това.

Mobile-first indexing беше активирано за много домейни, но ако за Вас не е, това не означава, че сайтът Ви не е готов за това.

Начални страници, които не класират добре може да са пре-оптимизирани.

В случаите, когато началната страница не се класира добре, понякога може да се дължи на прекомерна оптимизация, като Google разпознава прекомерната употреба на ключова дума / фраза в съдържанието.

Изполвайте страници за авторите и Article markup при Schema.org, за да информирате Гугъл за авторите на съдържание.

Докато авторството и Google Plus бяха премахнати (Гугъл плюс е пред спиране), можете да позволите на Google да знае за авторите на вашето съдържание със страници с потребителски профил и чрез внедряване на маркиране на статиите в сайта ви.

Физическият адрес на страниците на вашия сайт не е сигнал за класиране

Google не използва наличието на физически адрес като сигнал за качество на уебсайта, но това може да е важно за потребителите.

Ако конзолата ви даде съобщение „А URL is not in a sitemap“, то проверете внимателно този URL

Ако инструментът за проверка на URL адреса показва, че дадена страница е индексирана, но не е подадена в XML картата, John препоръчва да проверите дали точният URL адрес, който се вижда в Search Console, е налице в sitemap-a на сайта. Например, трябва да проверите дали няма разлики с наклонени черти или символи.

Невалидният HTML код, може да навреди на правилното разбиране на структурните данни от страна на Google

Невалидният HTML може да затрудни Googlebot да разбере кои части от страницата принадлежат на маркирането със структурирани данни.

Гугъл обхожда hashed URLs когато има наличие на уникално съдържание

Google обикновено не обхожда хеш URL адресите, освен ако не е установил с времето, че има нещо уникално, което трябва да вземе от хешираната версия.

Използвайте X-ROBOTS-TAG HTTP HEADER, за да премахнете от индексация сайтмапа на сайта си

Ако Sitemap файловете са индексирани за нормални заявки за търсене, можете да използвате HTTP заглавката X-Robots-Tag, за да не се индексират всички страници, завършващи с .xml или .gz.

Големите сайтове с често променящо се съдържание трябва да използват динамично рендиране, а не client-side такова

Препоръчва се за уеб сайтове с бързо променящо се съдържание и големи уебсайтове да прилагат динамично рендиране, а не рендиране от страна на клиента – client-side. Client-side rendering може да доведе до забавяне на индексирането и може да доведе до проблеми с UX, особено при мобилни устройства.

GOOGLE може да обработи Javascript пренасочвания, стига да може да ги обходи

Пренасочванията на JavaScript обикновено не създават проблеми за Google, стига да могат да ги обхождат и те се третират като обикновени пренасочвания. Уверете се обаче, че тези пренасочвания не са забранени, тъй като Google няма да може да ги обработи.

GOOGLE няма да извлича скриптове на трети страни, ако те не са важни за рендерирането на страницата.

Google се справя все по-добре с това да разпознава скриптове от трети страни, които не са полезни за извличането и изобразяването на дадена страница, така че ще се избегне извличането на онези, които могат да бъдат пропуснати.

GEOTARGETING CAN’T BE APPLIED TO LANGUAGE VERSIONS WHICH ARE SPLIT OUT USING PARAMETERS

Google не може автоматично да открива и прилага географско насочване, ако различни езикови версии на даден сайт са отделени чрез параметри.

Когато използвате подпапки при URL-ите на международните структури на сайтове, използвайте държавата преди езика

Ако използвате подпапки за различни варианти за страна и език, те трябва да бъдат валидирани поотделно в Google Search Console. Поставянето на подпапката за държавата преди езиковата подпапка ще направи нещата много по-лесни за Гугъл.

Включете съдържание, което се свърза със стари версии на сайта Ви, когато сливате сайтове

При сливането на няколко сайта в едно, Джон Мюлер препоръчва включването на някакво съдържание в целевия домейн, което съответства на оригиналните домейни, които са били обединени.

Сливането на вътрешни или външни страници по една тема ще класира дадената страница по-високо

Ако отделни сайтове, които се класират добре и са съсредоточени върху една и съща тема или услуга, ще се увеличат класиранията, тъй като Google вижда по-силна и качествена страница от преди.

В един от последните си Google Search Console актуализации, Гугъл филтрира някои специфични заявки, касаещи лични данни на потребителите

Причината, поради която изглежда, че има намаление в данните за ефективността в Search Console, е, че е актуализирана, за да филтрира много специфични потребителски заявки и свързаните с тях данни за ефективността по отношение на лични данни на потребителите.

Ново съобщение на Google Search Console – Fix Slow Page Loading

Google изпраща ново предупреждение и известие чрез Google Search Console, за да позволи на уеб администраторите да знаят, че трябва да коригират своите наистина бавно зареждащи страници. Съобщението е озаглавено с „fix slow loading page on domain.com“, след което имейлът обяснява, че някои страници са „значително по-бавни от средното“ по отношение на скоростта и се препоръчва да използват доклада за потребителски опит на Chrome, за да сенаправят промени.

Наказание за линкове може да премахне Rich Snippets/Results за Вашия сайт

Google заяви, че може да издаде ръчно наказание за rich snippets/results, премахвайки възможността за даден сайт да показва обогатени резултати в Гугъл. Наказания за линкове също могат да повлияят за това.

Google каза, че не е необичайно за един сайт, който има едно ръчно наказание да има други или други алгоритмични проблеми в класирането. Така че, може би това е един от проблемите и може би това не е единствената причина сайтът да не показва богати резултати в Google. Ясно е обаче, че Google е посочил това като причина.

Google: Третираме цитатите по същия начин като стандартен текст

Джон Мюлер от Google заяви в Twitter, че третира цитатите / съдържанието в кавички и blockquote/ по същия начин като друго стандартно съдържание на страницата. Така че, ако цитирате някой друг, като го поставите в кавички или блокови кавички, Google няма да обезценява това съдържание.

Google: Броят на думите, броят на линковете и коефицентът на анкор текстовете не са индикация за качество.

Джон Мюлер сподели в отговор на запитване в Twitter, че броят думи, коефицентът на анкор текстовете спрямо думите, броят на входящите линкве и на изходящите, процентът на анкор текстове и т.н., не са индикатор за качество.

Google: Други сайтове може да класират по-високо от Вас с Вашето съдържание като ви и споменават като източник

По думи на Джон Мюлер:

Понякога когато създаваме съдържание, например новина написана от нашите редактори или копирайтъри, а друг сайт преразкаже или използва тази информация в новината и ни цитира като оригинален източник на информация, този сайт може да класира по-високо в Гугъл Новини или органичните резултати.

И така това може да е малко изненадващо, че не оригиналните автори на дадено съдържание, а тези, които ги използват като източник класират по-високо от тях.  И аз знам, че това е нещо като проблем за някои сайтове, но изглежда, че ако те имат повече връзки от популярни сайтове или по-висока класация в Google, изглежда, че тези сайтове ще ви превъзхождат в класирането за собственото ви оригинално съдържание, въпреки че сте източникът на съдържанието.