Обзор на Google – Март 2023
Какво казва Google за тага lastmod в XML Sitemap?
SEO специалист отправи въпрос към John Mueller от Google във връзка с тага <lastmod> в XML Sitemap и това дали трябва да се актуализира само, когато има промени в съдържанието, H-заглавията и мета данните.
В отговор John Mueller каза, че ако предоставяте нещо ново за търсачките, което искате да бъде отразено в търсеното, то значи трябва да актуализирате датата. Ако не искате и това не ви е приоритет, в такъв случай не е необходимо.
Google третира всички hashtags като думи в съдържанието
Използвате ли трендове като #hashtag, когато създавате различно съдържание? А замисляли ли сте се как Google ги третира? Дали са част от съдържанието или ги възприема като нещо различно?
Такъв въпрос имаше и потребител в Twitter, като попита дали hashtags ще бъдат взети предвид при търсене в Google, ако се добавят в публикации в My Company на Google.
В отговор John Mueller каза, че когато говорим за уеб страници в Google, всички hashtags се възприемат като думи от търсачката и нямат някакво по-специално значение или какъвто и да е било ефект. Или с други думи, за Google те са част от вашето съдържание.
Google: Атрибутът <nofollow> не служи, за да трупате линкове
Ако се чудите дали многото на брой <nofollow> линкове ще намалят авторитета на вашия сайт и като цяло дали ще окажат влияние, отговорът е категорично не. Това потвърди и John Mueller. Той каза, че с използването на <nofollow> връзки не трупате нищо, и по-конкретно става въпрос за PageRank. Той допълни, че това е един от митовете в SEO.
Google за временното преместване към друг домейн и връщането му обратно към оригиналния
В Twitter се появи много интересен въпрос, по който се получи и дискусия между потребителите. SEO специалист отправи запитване към John Mueller относно проект, при който сайтът трябва да се премести от своя оригинален домейн (www.domain.com) на нов временен домейн (newshop.domain.com), а след около 3 месеца сайтът отново да се върне към стария (оригинален) домейн. В тази връзка потребителят попита дали е добра практика използването на 302 редиректи.
В отговор John Mueller отговори, че това не би предизвикало краткосрочни или дългосрочни проблеми с вашия уебсайт. По-вероятно е да се наблюдават спадове и покачвания, което се счита за нормално.
Към това той препоръча използването на 301 редиректи, а не 302, както и да не се използват инструменти, с които се променят URL адресите. Също така той каза, че не би използвал настройката за промяна на адреса.
John Mueller потвърди, че това не е възможно най-добрата практика, тъй като подобни премествания затрудняват проследяването на сайта, но допълни, че в някои случаи SEO специалистите трябва да се справят с това, което им се предоставя.
Google February 2023 Product Reviews Update приключи този месец
Връщаме се за кратко отново в месец февруари, когато започна разпространението на февруарската актуализация на Product Reviews. През месец март, 14 дни след пускането на ъпдейта, той официално приключи.
Тази актуализация първоначално засягаше само уебсайтовете на английски език, но вече обхваща и други езикови версии, а именно испански, италиански, френски, португалски, немски, холандски, полски, виетнамски, индонезийски и руски език.
Напомняме, че този ъпдейт разглежда съдържанието на отзивите за продукти и може да окаже влияние върху Google Discover.
Фактор за класиране ли е размерът на страницата?
Именно такъв въпрос беше отправен към John Mueller в Twitter. В отговор той заяви, че за Google това не е фактор за класиране. Това означава, че Google няма сигнал, който да казва дали определени по-големи или по-малки страници повлияват на класирането.
В своя коментар John предположи, че въпросът се отнася до HTML файла и добави, че все пак е добре да се погледне размерът на страницата, тъй като това може да окаже влияние върху Page experience и по-конкретно Core Web Vitals, както и върху обхождането от ботовете на Google.
Sitename, Favicon и Sponsored Label са достъпни и на десктоп
Google обяви в Twitter, че sitename, favicon и sponsored label вече се показват и в търсенията на десктоп. През октомври миналата година Google ги направи видими за мобилни търсения, а сега официално го прави и за десктоп.
В своята публикация Google споделя и документациите, в които ще откриете информация за това как да предоставите site names и как да определите favicons в резултатите от търсене.
Google относно използването на disavow files
Неведнъж Google е съветвал да не се използват disavow files, особено ако не сте сигурни. Gary Illyes от Google беше споделял, че в повечето случаи това би навредило, отколкото да помогне, затова е препоръчително да не се използва.
През месец март отново се получи интересна дискусия между потребители в Twitter и по-конкретно се появиха два въпроса, а именно дали все още SEO специалистите използват disavow за токсични backlinks и дали си струва да се отделя време за това.
В отговор John Mueller каза, че всеки, който не е сигурен и не знае, не трябва да го използва, затова и не е част от Google Search Console. Той допълни, че ако не сте сигурни за това дали има действителен проблем, то е по-добре да не се прибягва до disavow.
Как да генерирате функцията за инсталиране на мобилно приложение в Google Search?
Именно на такъв въпрос отговор Gary Illyes от Google по време на един от мартенските епизоди на Google SEO office hours и по-конкретно кога Google показва връзки на мобилно приложение на дадена компания в Google Search и как можем да генерираме такъв тип sitelinks.
Накратко, в отговор Gary Illyes каза, че това идва от така наречения knowledge graph. Веднъж, когато мобилното приложение е асоциирано с вашия уебсайт, като например чрез deep linking или чрез предоставяне на уебсайта в магазина за приложения, Google ще разбере за него и ще може да го показва като резултат с приложения или като sitelink.
За Google по-малко разпространените езици не се считат за нискокачествено съдържание
SEO специалист попита дали е добра практика да се премахнат от индекса страници, чието съдържание е на по-рядко срещан език, за да не се възприемат като нискокачествено съдържание. В отговор John Mueller каза, че доброто съдържание си е добро съдържание и не би премахнал от индекса качествено съдържание, написано за нишова аудитория, независимо на какъв език е то.
Google актуализира JSON файла с IP адреси
Gary Illyes сподели в LinkedIn, че са актуализирали JSON файла, като са публикували списък с IP ranges и са актуализирали time creation. Той допълни, че често получават въпроси относно това дали файлът е актуален, като той го потвърди. Освен това е видно, че има добавен нов IP адрес {„ipv4Prefix“: „34.22.85.0/27“}.
Google: Игнорирайте спам връзките, сочещи към вашия уебсайт
Това беше отговор на John Mueller относно въпрос на потребител в Twitter. Той сподели в коментар, че след актуализацията на Link Spam е забелязал много спам referral връзки, които са с разширение .xyz. Той попита дали Google се справя изцяло с подобни линкове. John каза, че би ги игнорирал.
Актуализацията Google March 2023 Core Update е вече налична
Първият Core Update за годината е вече наличен. Актуализацията започна няколко дни след като февруарският ъпдейт на Product Reviews приключи. Тази актуализация е глобална и ще засегне всички езици. Това, което таргетира, е всички видове съдържание. Google March 2023 Core Update ще окаже влияние не само върху Google Discover, но и върху други функции като feature snippets.
Google актуализира своята помощна документация за Googlebot
Google направи промяна в своята документация за Googlebot, за да уточни, че ограничението за размер на извличане от 15 MB се отнася за всяко извличане на отделните subresources, които са посочени в HTML, като например CSS и JavaScript файловете.
Ето и какво точно пише в своята документация:
Пренасищането с ключови думи само по себе си не прави дадена страница по-малко полезна
Именно това каза John Mueller в коментар в Mastodon. Той добави, че Google е добър в това да игнорира подобни тактики за злоупотребата с ключови думи. Той напомни, че това бе едно от първите неща, което SEO специалисти правиха през 90-те именно с цел за по-добро класиране.
Това изказване на John Mueller не е ново. През годините той е казвал, че прекомерното използване на ключови думи в съдържанието не е нещо, заради което Google ще накаже вашия сайт. И въпреки това, то е видно и за обикновения потребител, а той със сигурност не търси това.
Най-доброто, което можете да направите, е да бъдете умерени с ключовите думи и да ги използвате максимално естествено, създавайки едно наистина уникално и полезно съдържание.
Google: URL адресите, изключени от robots.txt, се премахват едва, когато бъдат обработени индивидуално
John Mueller разясни в дискусия в Mastodon, че Googlebot няма да премахне веднага URL адреси, за които сте направили заявки за премахване или изключване във вашия robots.txt.
Преди това той ще обработи самия файл и едва тогава ще обработи отделните URL адреси един по един, за да могат да се направят промените в Google Search. Трябва да се има предвид, че в някои случаи става бързо, а в други отнема време в зависимост от това колко бързо Google обработва всеки отделен URL адрес.
Google Search Console показва If embededURL страницата, ако се използва тага <indexifembedded>
Това е забелязал Jon Henshaw, Senior Director и SEO във Vimeo, който сподели в своя LinkedIn профил, че URL Inspection Tool на Google Search Consoleвече може да отчита дали If embededURL страницата използва таг <indexifembedded>, с който се казва на Google, че може да индексира съдържанието на страница, която е вградена в друга страница чрез iframes или други видове HTML тагове.
Напомняме нещо, което и Jon Henshaw обяснява в своята публикация, а именно, че ако например използвате YouTube видео, което вграждате в страница от вашия сайт, то няма да бъде индексирано, защото се добавя <noindex> директива. Ако обаче добавите тага <indexifembedded>, Google ще игнорира правилото за <noindex> и ще индексира и видеото.
Google ще вземе предвид само Rel атрибутите за връзки, които поддържа
Това ни напомни John Mueller през месец март, казвайки, че Google ще разпознае и ще направи нещо единствено и само с атрибути за връзки, които поддържа. Такива са rel=nofollow, rel=sponsored и rel=ugc.
В тази връзка rel=dofollow не означава нещо за Google. Той само ще го погледне и ще игнорира. Това, което каза John е, че можете да го добавите, но не е необходимо. Google може да не визуализира изцяло новинарска статия преди да я покаже в Google Search Това, което Gary Illyes от Google написа, е, че в някои случаи Google може да не рендира (визуализира) изцяло дадена страница преди да я е показал в Google Search или Google News. Това зависи най-вече от типа новина, която се публикува и колко бързо Google трябва да я индексира и покаже в резултатите от търсенето.
Google разделя отчета Merchant listings на две части
Google обяви, че отчетът Merchant listings, който пусна миналата година в Google Search Console, е актуализиран.
Google добавя опцията за измерване на влиянието на Merchant listings, като разделя Product results search appearance на две части:
- Merchant listings
- Product Snippets
Това ще ви позволи да видите колко импресии и кликове получавате. Напомняме, че целта на отчета е да ви покаже валидността на вашите оферти с продукти.
Google актуализира опцията bulk data exporting в Google Search Console
Google сподели в Twitter, че след обратната връзка, която е получил от потребителите, прави актуализация на bulk data exporting, като вече можете да експортирате няколко свойства на Google Search Console в един Cloud project.
Google актуализира отчета за Core Web Vitals в Google Search Console
Завършваме обзора за месец март с една много важна новина, а именно че Google актуализира един от ключовите отчети в Google Search Console – Core Web Vitals. Google сподели, че е възможно сега да виждате промяна в броя на URL адресите във вашия отчет. А като причина посочи това, че сега повече URL адреси ще могат да бъдат отчетени.