Обзор на Google – ноември 2024
Google обяви November 2024 Core Update
В средата на ноември Google сподели, че пуска новата актуализация November 2024 Core Update. Нейната цел е да продължи работата на екипа по подобряване качеството на резултатите от търсене, за да се показва повече съдържание, което хората намират за полезно.
Google с нови добри практики в документацията за crawl budget
Google актуализира своята документация, отнасяща се до crawl budget. В нея екипът уточнява до колко добре е да имате различни линкове в мобилна и десктоп версия.
В документа компанията силно препоръчва да гарантирате същия набор от линкове както на десктоп, така и на мобилна версия, особено ако използвате отделен HTML за всяка една от тези версии. В случай, че това не е възможно, уверете се, че всички важни URL адреси са добавени в sitemap.
Google добави, че ботовете индексират предимно мобилната версия на страницата и ако част от адресите, които са на десктоп версията, липсват на мобилна, това може да забави и затрудни откриването на нови страници.
Създаване на отделни домейни и събдомейни – кога се прави?
Неведнъж SEO специалисти си задават въпроса кога наистина е необходимо и има смисъл да се хостват изображения и друг вид съдържание на отделни домейни или събдомейни.
На този въпрос отговори John Mueller от Google. Той написа, че ако ботовете на Google не могат да обходят толкова, колкото искат, поради технически причини, подобен тип разделяне на натоварването би имало смисъл да се направи. Като този подход е подходящ за всякакъв тип статично съдържание.
Той добави, че повечето сайтове нямат нуждата да разделят съдържанието си в няколко домейна или събдомейна. Това не означава, че сайтът ще бъде обхождан по-често, нито че по-честото обхождане ще доведе до подобряване на класирането в SERP.
Екипът на Google с полезни съвети за Version history pages
Version history pages или страници с история на версиите съдържат исторически данни за страницата, като това се отнася за пускането на продукти, спецификации, API и друг вид история на версията.
John Mueller сподели няколко добри практики, които да следвате. Накратко, ако сайтът ви е с версии като API, спецификации или годишни издания, силно препоръчително е да използвате същия URL адрес за текущата версия, а след това да архивирате по-старите детайли за историята на версии на URL адрес, който играе ролята на архивна страница.
Той даде пример със страницата “Release notes” за Google Ads API, където се показва всичко актуално в текущата версия, а по-старите версии са архивирани на различни URL адреси.
Google Search поддържа мета данни C2PA
Екипът на Google сподели, че Google Search вече поддържа C2PA мета данни за функцията About this image.
Във връзка с това, компанията актуализира своята документация Image metadata in Google Images, където добави нов раздел за това как този вид мета данни могат да се появяват в резултатите от търсене в Google.
В нея екипът описва, че ако дадено изображение съдържа C2PA мета данни, Google ще може да извлече детайли, като например как е създадено изображението, използван ли е изкуствен интелект за редакция и друга информация.
Относно C2PA, това е Coalition for Content Provenance and Authenticity. Тя се занимава с разпространението на подвеждаща информация в онлайн пространството чрез разработването на технически стандарти, с които се удостоверява източника и историята на даденото медийно съдържание.
Струва ли си да се фокусирате прекалено много върху структурата на URL адресите?
Още една тема, която е актуална за много бизнеси и експерти в SEO нишата, е дали структурата е толкова важна за SEO?
John Mueller сподели наблюденията си за това как прекалено много от специалистите се фокусират върху URL структурата. Той категорично заяви, че ако контекстът на дадена страница не е ясен, каквито и промени да направите по структурата на URL-а, няма да подобри представянето на тази страница.
Накратко той съветва следните няколко неща:
- Избягвайте да правите ненужни промени в структурата на URL адресите: от гледна точка на SEO, това ще се отрази за определен период, тъй като ботовете ще имат нужда от време да обходят отново и да преработят всички засегнати страници;
- Мислете предимно за потребителите: какво искат да видят те, тази страница дава ли стойност и ясно ли е каква е нейната цел. В днешно време огромен процент от потребителите не гледат структурата на URL адресите.
Разбира се, че добре изгреданата структура на URL адресите е полезна за групиране, анализ и като цяло за сайта, но не е най-важното върху което трябва да се фокусирате.
Google Trends: какво съветва компанията?
Планирането на теми, за които да пишете в блога и създаването на съдържание изискват доза креативност и детайлно проучване. От една страна е важно съдържанието да отговаря на важни за потребителите въпроси, да бъде атрактивно и да дава допълнителна стойност и изчерпателна информация по даден въпрос.
Инструменти като Google Trends показват какво търсят потребителите в реално време. Благодарение на него можете да проучите до колко голям е интересът по определена тема, на определено място и в определено време.
Във връзка с този инструмент John Mueller сподели няколко съвета относно използването му. Той каза, че не трябва да се разчита изцяло на него и не е необходимо да се създават нови публикации, които да обхванат всички възможни фрази, които потребителите търсят. Той напомни, че целта е да добавяте стойност, а не да повтаряте това, което другите са казали до този момент.
Към това изказване Glenn Gabe добави, че трябва да се внимава и с People Also Asked, което и John Mueller потвърди в коментар под публикацията. Glenn Gabe каза, че според него тези данни са чудесни за справка, проучване и анализ, но не трябва да се предприемат действия за всяко едно.
Google премахна отчета Page Experience в Google Search Console
През месец ноември екипът на Google съобщи, че премахва отчета за Page Experience в Google Search Console. Неговата цел бе да обобщава данните от други два отчета – Core Web Vitals и HTTPS. Те продължават да бъдат достъпни.
Причината за премахването на този отчет е желанието на компанията да редуцира претрупването в Search Console и да я направи по-лесна и изчистена за навигиране и достъп до нужната информация.
Използва ли Google отделни сигнали за класиране на ниво сайт и страница?
Екипът на Google актуализира документацията за Google Search ranking systems, за да уточни нещо много важно.
Компанията казва, че нейните системи за класиране са проектирани така, че да работят на ниво страница. За целта използват различни системи и сигнали, с които да разберат как да класират отделните страници. Наред с това обаче търсачката използва и сигнали на ниво целия сайт, което от своя страна помага за по-доброто разбиране на страниците.
Екипът на Google уточнява, че наличието на добри сигнали за целия сайт не означава, че цялото съдържание ще се подобри в класирането, нито пък няколко слаби сигнала ще се отразят зле на целия сайт.
Google поддържа Product variant structured data
Mark Williams-Cook, SEO експерт, сподели в LinkedIn съвет за индексиране и класиране на продуктови вариации. Той каза, че е добре да се използват product variant structured data, когато има вариации на продуктите, тъй като забелязва нова функция, която показва как продуктовите вариации могат да се визуализират като rich results.