Обзор на Google – Октомври 2023
Новият обзор за октомври месец е тук с нови ъпдейти и промени от Google. А кои са те, предстои да разгледаме.
Нова актуализация Google October 2023 Spam Update
През месец октомври Google съобщи за новата актуализация на Spam Update, която стартира на 4 октомври и отне няколко седмици, за да приключи. Нейният фокус е автоматично генерирания спам, като Google ще наказва спам техниките, които са в разрез с неговите политики. Към това добавяме, че актуализацията е глобална и освен английски засяга и други езици. Сред тях са турски, виетнамски, хинди, индонезийски и други.
Google October 2023 Core Update е тук
Още една важна актуализация, която се случи през месец октомври, е тази на Core Update. Този ъпдейт стартира ден по-късно след като Google обяви Google October 2023 Spam Update. Core Update обаче е насочен към всеки тип съдържание и цели подобряване на търсачката, за да може да предоставя на потребителите максимално релевантни резултати.
Google добави нов markup structured data за автокъщи
Google добави към отчетите на Google Search Console нова маркировка за превозни средства, наречена vehicle structured data. Целта на този markup е да се дава актуална информация на Google относно нови обяви за автомобили, като по този начин се подобрява видимостта в резултатите от търсенето в Google.
Важно уточнение, което трябва да направим, е, че тази актуализация към този момент е валидна само за САЩ. Предстои да видим нейното разпространение и дали ще стигне до България и Европа като цяло.
Google: Schema markup и structured data markup не подобряват класирането на вашия сайт
Това заяви Danny Sullivan, уточнявайки, че целта на използване на schema markup и structured data markup няма да ви помогнат за това да се класирате по-добре в резултатите от търсене в Google. Той каза, че те нямат общо с класирането и не са фактор за това. Но са важен компонент, тъй като тяхната цел е по-скоро да подобрят вашия сайт.
Syntax Graph Merge вече се поддържа от Google
По време на събитието Google Search Central, провело се в Цюрих, Швейцария, Ryan Levering, който е софтуерен инженер в Google, сподели, че компанията официално вече поддържа syntax graph merge.
Благодарение на тази актуализация ще можете да използвате два различни формата на structured data, като например JSON-LD и Microdata. Той каза, че това ще позволи да използвате предимствата на множество синтаксиси.
Освен това добави, че са актуализирани валидатора validator.schema.org, Google Reach Results и “all Google ingestions”.
А новината за поддържането на Syntax Graph Merge сподели и Aleyda Solis в своя профил в X (Twitter):
Спад в трафика на Google Discover: ето и някои от причините за това
В документацията си за Google Discover, Google добави повече разяснения относно причините, поради които може да има спад в трафика на Google Discover.
Ето и три от причините, които Google посочва:
- Промяна в интересите – Discover е базиран на това да показва съдържание, което е съобразено спрямо интересите на даден потребител, както и според неговата активност при търсене. Твърде възможно е дадена тема вече да не го интересува, съответно това да даде отражение на трафика.
- Типовете съдържание – Discover винаги коригира типа съдържание, което може да показва, за да е релевантно спрямо това, което потребителите търсят. Най-често Discover показва съдържание на теми като спорт, здраве, забавление и lifestyle.
- Актуализации на търсенето в Google – както знаем, Google периодично пуска актуализации на търсенето, за да подобри резултатите и да предоставя все по-полезно съдържание. Съответно тези актуализации също могат да повлияят на трафика и да доведат до промени.
Cumulative Layout Shift не е причина за внезапен спад на класирането на определен сайт
John Mueller от Google, сподели, че Cumulative Layout Shift няма как да бъде причина за това да виждате внезапен спад на класирането на вашия сайт при заявки в резултатите от търсене.
Този коментар на John Mueller дойде след именно такъв въпрос от потребител. Потребителят уточни, че е добавил бавно зареждащ се банер на сайта и попита John дали това може да бъде причината за резкия спад. В отговор John каза не и отрече това да е причина.
Google вече не показва indenting results
Така наречените indenting results са snippets, които показват допълнителни страници от един и същ домейн при една заявка, за които Google смята, че са релевантни за съответното търсене.
Това, което стана ясно за тях, е, че Google спира да ги показва. Това бе потвърдено от Danny Sullivan от Google, който каза, че ги премахват, тъй като не ги намират за толкова полезни, колкото са били преди.
SEO специалисти коментираха в X (Twitter) дали това не се дължи на последния Core Update. В тази връзка Danny Sullivan отрече да има връзка.
Google: Search Generative Experience може да води към платено съдържание
Това бе уточнение на Google относно Google Search Generative Experience. През месец октомври Google направи актуализация на още една своя документация – Paywalled Content Search Developer. В нея разяснява именно това, че SGE може да води към платено съдържание като метод, по който потребителите да откриват тези страници.
В обновения документ за Robots Meta Tags Google споделя повече детайли относно това как да се използвате robots meta tags, data-nonsnippet и страницата със спецификации на X-Robots Tag за правилата на nosnippets и max-snippet за SGE.
Google: И висококачествените страници може да не бъдат индексирани
Следвайки документациите на Google, всички ние знаем, че когато дадена страница не се индексира и няма технически проблеми, причината за това да не бъде индексирана от Google най-вероятно се крие в това, че тази страница не отговаря на изискванията за качество.
Това, което John Mueller от Google допълни и уточни, е, че дори и за висококачествените страници има риск да не бъдат индексирани. Той добави, че в мрежата има както много добри, така и съмнителни страници, а това може да е причина Google да не вижда смисъл вашата страница да бъде индексирана. Освен това и Google не е съвършен и той самият като търсачка понякога има своите пропуски.
Инструментът Rich Result Test е актуализиран
Още един ъпдейт от месец октомври е този на Rich Result Test. Това обяви Google, а целта да го направи е поддържането на валидиране на structured data за платено съдържание.
Благодарение на тази актуализация всеки, който иска, може да провери в реално време дали даден сайт е приложил правилно structured data и дали за търсачката е напълно разбираемо, че URL адресът има платено съдържание. Наред с всичко това Google добави и раздел за генеративен изкуствен интелект към paywalled structured data.
Google премахна Favicon User Agent
Още една актуализирана документация, този път документацията за разработчици, отнасяща се за Favicon. Google уточни, че е премахната информацията за HTTP user agent на Google – Favicon, тъй като той вече няма да се използва.
Google уточни, че това няма да доведе до промени за собствениците на сайтове и добави, че Google-Image и Googlebot продължават да се поддържат. Това означава, че трябва да им разрешите да обходят дадените страници от вашия сайт.
Google относно неполезното съдържание
Danny Sullivan от Google дефинира значението на безполезно съдържание и това кои са признаците за това, че то не е качествено. Накратко, безполезното съдържание е съдържание, което е написано единствено и само за целите на класиране в търсачката.
Ако пишете по теми, които са актуални, но не са релевантни за вас и не са теми, за които обикновено говорите, това може да бъде признак за съдържание, което не е полезно. Той напомни, че най-важният фактор за Google, е да създавате съдържание, насочено към вашата аудитория, което дава допълнителна стойност и е на теми, за които говорите във вашия сайт.
Google: Съдържание, което е старо на вашия сайт, не го прави безполезно
Ако се чудите дали съдържание, което отдавна е на вашия сайт, се е превърнало в безполезно, то Danny Sullivan отговори на този въпрос. Той категорично заяви, че старото съдържание не е непременно равно на безполезно. Всъщност то може да е много полезно и качествено, особено ако е написано за хората, а не за търсачките.
Ако се чудите дали дадено съдържание на вашия сайт е все още полезно и качествено, разгледайте го отново, прочетете го и оценете дали предоставя полезна и детайлна информация, която същевременно да бъде актуална.
Ако има пропуски или информацията вече не е валидна, винаги можете да го коригирате, обогатите и подобрите, така че да се превърна в актуално и полезно съдържание.