Обзор на Google – Септември 2019
Предоставянето на обобщение в How-to Structured Markup е приемливо.
Когато реализирате how-to structured markup, предоставянето на обобщено обяснение на стъпката трябва да е описано добре.
Няма вреда в пренасочването на паркирани домейни към активен уебсайт
Ако сте паркирали домейни, пренасочването към основния сайт, например за целите на офлайн маркетинга, това няма отрицателно въздействие от SEO гледна точка.
Автоматично генерираното съдържание е срещу Webmaster Guidelines
Използването на автоматично генерирано съдържание, например завъртяно съдържание за създаване на текстови страници, е против правилата за уеб администратори на Гугъл. Това е особено вярно, ако създаденото съдържание няма стойност за потребителите или е подобно на друго съдържание, предоставено другаде в мрежата.
Предотвратете търсещите машини да обхождат UGC с ниско качество
Когато работи с генерирано от потребители съдържание, Джон Мюлер препоръчва да се филтрират висококачествени страници, за да се гарантира, че търсачките могат да виждат това, а не по-нискокачественото съдържание.
Класификаторът за готовност за мобилни устройства ще преглежда съдържанието на двата сайта – мобилен и за настолни устройства
С индексирането на първо място за мобилни устройства Google ще индексира само това, което е в състояние да обходи в мобилната версия на сайта, така че ако има важно съдържание на версията за десктоп, която не е налична в мобилната версия, това няма да бъде индексирано. Класификаторът за готовност ще се използва, за да разпознае дали съдържанието е достатъчно сходно и на двете, преди да премине към индексиране на първа мобилна.
Използването на AMP или PWA трябва да се определя от нуждите на уебсайта
Когато решавате да внедрите AMP или PWA за вашия сайт, John препоръчва да изберете най-подходящата технология за вашите нужди. Например, PWA ще бъдат полезни за уебсайтове, предоставящи интерактивни елементи и достъпност офлайн, докато AMP е чудесен за публикуване на съдържание.
Вероятно дадено съдържание няма да бъде индексирано, ако не се показва в Google Testing Tools
Ако инструментите за тестване на Google са в състояние да извлекат всички различни ресурси за дадена страница, но липсва съдържание в представения изход, вероятно това съдържание няма да може да бъде индексирано.
Различните секции на сайта могат да класират по-бързо в зависимост от вътрешната свързваща структура
Някои секции на сайта са структурирани по-оптимално за откриване на URL адреси и могат да бъдат индексирани и класирани по-бързо. Например, блог секцията в WordPress сайт, която има добра вътрешна връзка и RSS емисия, може да се представи по-добре от други части на сайта.
Google може да обхожда различни части на уебсайт при различни скорости
Google е в състояние да открие колко често се актуализират различните секции на даден сайт и да ги обхожда с различна скорост, така че често променящите се страници да се обхождат по-редовно.
Изпълнете пренасочвания от мобилни страници към страници на десктоп уебсайта
Ако имате отделен m-dot сайт, Google обикновено ще избере това като предпочитана канонична версия след mobile-first indexing, а сайтът m-dot ще бъде показан в резултатите от търсенето на десктоп устройство. За да избегнете негативен UX, изпълнете пренасочвания към десктоп версията за потребителите.
Google може периодично да се опитва да обхожда 5xx страници за грешки
Ако грешка в сървъра се показва на страница за една седмица, Google може да третира това по подобен начин на грешка 404 и ще намали обхождането на тази страница и ще я премахне от индекса, но все пак ще има достъп до страницата във всеки момент, за да проследи дали съдържанието е достъпно отново. Ако е така, страницата ще бъде индексирана отново.
Сигналите се запазват за 4xx или 5xx страници с грешки, които преди това са изтрити от индекса, когато се добавят отново
Ако за известно време вашите страници показват грешка 4xx или 5xx и са отпаднали от индекса, но стават отново достъпни след около месец, например, Google ще може да ги върне в резултатите от търсенето в същото състояние, в което са били преди. Няма да им се налага да започват да се опитват да се класират отново.
Неправилно използване на HTTP хедъра на Vary User Agent няма да спре сайта да бъде преместен към Mobile-First Indexing
Използването на HTTP заглавката на Vary: User-agent може да бъде неправилно конфигурирано , но Googlebot все пак ще може да намери съдържание на страницата за индексиране и прехвърлянето към Mobile-First Indexing няма да бъде повлияно много.
Mobile-First Indexing не е фактор за класиране или сигнал за качество
Не е необходимо да изисквате даден сайт да бъде преместен към mobile-first indexing. Това е само техническа промяна в начина на обхождане и индексиране на страниците, а това, че е в индекса за първи път за мобилни устройства, не идва с никакви сигнали за качество или повишаване на класирането.
Използвайте пренасочвания и канонични тагове, за да спрете данните от друг сайт на същия IP да бъдат включени в GSC
Ако има вътрешни връзки между два сайта на един и същ IP адрес, данните за двата сайта понякога могат да се появяват в един и същ GSC акаунт. Ако не искате Google да обхожда другия сайт, добавете пренасочвания или канонични маркери, сочещи към основния сайт.
Класификатор и алгоритъм за готовност се използва за определяне дали даден сайт да премине към mobile-first indexing
Класификатор за готовност се използва за определяне дали страниците са готови за индексиране първо на мобилни устройства и разглежда елементи като вътрешно свързване, анкор текстове и разлики в съдържанието. Ако обаче алгоритъмът определи, че по-голямата част от страниците са готови, тогава сайтът ще бъде преместен, дори ако някои страници имат несъответствия в съдържанието. Това може да повлияе на класирането.
Hreflang може да бъде приложен на малки групи страници
Ако виждате само проблеми с показването на началната ви страница, тогава можете да добавите hreflang към тази страница. Не е нужно да прилагате hreflang в големи секции на сайта.
Google не може да обходи User-triggered Events
Googlebot не може да обходи събития, задействани от потребители, например зареждане на съдържание, след като потребителят превърта. Джон препоръчва да се използва динамично изобразяване, за да се даде възможност за обхождане на тези събития и осигуряване на зареждането на съдържанието с връзка, а не с взаимодействие.
Невалидни структурирани данни няма да повлияят на класирането на страница
Наличието на невалидни структурирани данни на страница няма да повлияе на класирането, но това може да попречи на страницата да се появи като богат резултат и да повлияе на видимостта на търсенето. Това от своя страна може да повлияе на взаимодействието на потребителите с списъка с резултати от търсенето.
Новите нови данни в GSC ще се различават леко, докато нещата не се установят
Новите по-свежи данни, които вече са налични в Search Console, се изчисляват по малко по-различен начин, за да се получат данните в Search Console възможно най-бързо. Следователно Джон Мюлер отбеляза, че може да има малко по-различни данни от времето, когато е данните са свежи, в сравнение с вече калкулираните данни.
Уверете се, че Google е в състояние да обхожда всички страници, включително при Infinite Scroll
Когато прилагате infinite scroll, уверете се, че Google е в състояние да достигне до всички включени страници или съдържание. Джон препоръчва – най-добрият начин да направите това е чрез свързване към всички страници поотделно чрез странициране, за да се гарантира, че всяка страница може да бъде обхождана.
Основните актуализации на Google засягат редица сигнали за класиране, а не конкретни
Основните актуализации, внедрени от Google, засягат редица сигнали за класиране, които се използват в алгоритмите. Те не са фокусирани само върху специфични сигнали като съдържание или връзки.
Скоростта е критична за Google да индексира бързо съдържанието
За да индексира бързо съдържанието, например новинарски статии, Google трябва да може бързо да обхожда страниците. Това включва бърз достъп до сървъра, като страниците също се зареждат бързо.
Няма начин да се даде приоритет на структурираните типове маркировка на страница
Някои богати резултати могат да комбинират два типа структурирани маркировки в резултатите от търсенето, но някои могат да се сблъскат, така че Google ще избере само един, който да се покаже. Няма начин да се даде приоритет на различни типове маркиране, по-скоро алгоритмите на Google ще определят най-добрият тип за показване.
Очаква се автоматично генерираните указания за съдържание да станат по-подробни в бъдеще
Джон очаква, че в бъдеще ще има преглед на указанията за автоматично генерирано съдържание, за да се разграничат видовете автоматично генерирано съдържание. Това се дължи на напредъка на моделите за машинно обучение, които могат да генерират логическо съдържание.
Уверете се, че автоматично генерираното съдържание е полезно за всички посетители на сайта
Ако включвате автоматично генерирано съдържание на вашия сайт, уверете се, че има смисъл за потребителите и се съдържа на страница, която има друго съдържание с достатъчна стойност, така че посетителите да могат да намерят полезно за тях съдържание.
Основната промяна с нови атрибути, които не се използват, е за изходящи връзки
Планът за актуализацията на rel = nofollow връзки да стане подсказка е да се направи така, че да се изискват минимални промени, когато се използват nofollow за вътрешни връзки в сайта. Джон вярва, че те ще продължат да виждат вътрешните nofollow страници, които не са толкова важни, за да бъдат обхождани или индексирани.
Ако съдържанието е заредено след interstitial, Google няма да може да индексира страницата
Googlebot не взаимодейства със заставки, напр. Известие за GDPR. Вместо това той ще се опита да обхожда и рендира страницата, докато се появи съдържание. Ако показвате съдържание в HTML от самото начало, Google ще продължи да вижда останалата част от страницата, но ако съдържанието се зареди само след приемането на съобщението, Google ще може да вижда само прозорецът и ще опита да индексира това, а не действителното съдържание.
Използвайте инструменти за тестване, за да гарантирате, че цялото хакнато съдържание е премахнато от вашия сайт
Ако вашият сайт е бил хакнат и ви оставят виртуални страници, които са индексирани в Google, Джон препоръчва да използвате инструменти за тестване като инструмент за проверка на URL адреси на GSC, за да разберете как Googlebot обхожда тези страници, преди да извърши необходимите стъпки за премахването им от индекса.
Google вече не поддържа Webpage Review Structured Markup
Webpage Review Structured Markup вече няма да се показва в резултатите от търсенето с Google, тъй като преглеждането на цяла страница няма много смисъл за тях, вместо това те очакват отзивите да са за конкретен продукт.
Промените в Review Rich Snippets лимитират наличните Review типове
Промените, направени в Review Rich Snippets, означават, че Google ограничава поддръжката до определен набор от маркиращи типове, като се изменя и подхода за преглед на entities.
Необходимо е само веднъж да добавите Author Structured Markup
Джон не би препоръчал да добавяте маркиране на автор с itemprop на две различни места на една страница, тъй като е трудно да се поддържа и по-трудно да се разбере от Google.