Обзор на Google – Септември 2023
Google актуализира Google Search Language Matching Systems
Нова актуализация от Google бе налична през септември, а именно тази на Google Search Language Matching Systems. Целта на този ъпдейт е да се подобри начина, по който търсачката сравнява езиците в Google Search. Крайният резултат трябва да бъде по-точни резултати от търсене, които са релевантни на езика, на който всеки потребител търси.
Google също добави, че това трябва да даде по-добри съответствия в резултатите при специфични търсения на потребители, които търсят на няколко различни езика.
Във връзка с тази актуализация Danny Sullivan от Google подчерта, че актуализацията на Google Search Language Matching Systems не е насочена към конкретен език или държава, а към всички езици с цел подобряване резултатите от търсене.
Нова актуализация на Google Helpful Content
През септември Google съобщи за още един важен ъпдейт – September 2023 Google Helpful Content Update. Както и името на актуализацията подсказва, тя е насочена към полезното съдържание, което както знаем е от съществено значение за изграждането на авторитетен уебсайт и за целите на оптимизацията за търсачките. Този ъпдейт идва с подобрен класификатор и засяга всички езици и държави.
Google относно коригирането на проблеми с INP и класирането
John Mueller от Google напомни нещо, което Google ни повтаря от известен период от време. То засяга Core Web Vitals и по-конкретно показателите на page experience system. Това, което John ни напомни, е, че оправянето на проблеми, свързани с INP, Interaction to Next, не означава, че видимо ще се подобри класирането ви при търсене в Google.
Той добави, че INP е свързано с потребителското изживяване, така че оправянето на проблеми с него е необходимо и ще допринесе за подобряване на page experience. А във връзка с това, ние ви напомняме, че през месец март 2024 година INP ще замени FID, First Input Delay.
Google използва Bloom филтър за бърза обработка на данни
Gary Illyes от Google сподели по време на септемврийския епизод на English Google SEO Office-hours, че Google използва Bloom филтър, с който обработва данните от Google Search Console. Това, което Gary каза е, че с помощта на този филтър Google може много по-ефективно и бързо да обработва данните и да прави проверка на отделни елементи дали са част от множество или не.
Накратко, Bloom филтърът представлява пространствено ефективна структура от данни, която се използва за проверка на даден елемент като част от определено множество. Тази структура е създадена през далечната 1970 г. от Howard Bloom.
Нови подобрения в Google Search Console
През месец септември Google съобщи за две нови подобрения, които е направил в Google Search Console и по-конкретно отчета на Shopping Tab Listings. От една страна ще можете да виждате кога продуктите спират да се появяват в раздела Shopping поради възникнали проблеми.
Освен това Google ще ви показва, ако има промени в кликовете и класирането на продуктите ви в Google Search. Заедно с това ще ви предлага различни възможности за увеличаване на кликовете и съответно подобряване на класирането.
Ето и как изглеждат данните и съветите от Google в отчета:
Google актуализира свои публикации в блога
Напомняме, че преди известен период от време Daniel Waisberg от Google написа две публикации.
Това са:
- Debugging drops in Google Search traffic
- Improving SEO with a Search Console bubble chart
Първият документ описва начините за отстраняване на грешки в случай на спад на трафика на сайта ви в Google Search, а другият документ предоставя съвети за подобряване на оптимизацията на вашия сайт за търсачката с помощта на Bubble chart в Google Search Console.
Към днешна дата двете публикации са обновени, като ще откриете актуализирано съдържание и диаграми относно това как да анализирате спада на органичния трафик.
Все още ли линковете са сред топ сигналите за класиране на Google?
Ако се чудите дали линковете са важни, ето и какво казва Google по въпроса. По време на конференцията PubCon, Gary Illyes от Google заяви, че не би поставил връзките сред трите основни сигнала за класиране, които Google Search използва. Това ни напомня много за важността на качественото съдържание като един от най-важните сигнали за търсачката за доброто класиране.
Разбира се, това че Google не поставя линковете в топ три като сигнал за класиране, не означава да пренебрегнете създаването на вътрешни линкове във вашия сайт. Те също допринасят за неговото по-добро представяне в Google Search.
Site names са актуализирани
През месец септември стана ясно, че Google е направил актуализация на site names, като промяната е свързана с това, че вече са достъпни на всички езици. До този момент те бяха достъпни само на четири езика – английски, немски, френски и японски.
Напомняме, че през октомври 2022 година site names стартираха само за мобилни устройства, а през 2023 година станаха достъпни и за десктоп. След това от месец май 2023 година Google започна да поддържа домейни и поддомейни.
Google: Няма как да се предотврати спад на трафик при обновяване на уебсайта
Потребител попита John Mueller дали има начин да се предотврати спада на трафик, ако обновяваме нашия уебсайт – в конкретния случай ставаше въпрос за промени в URL адресите на папки и подпапки.
В отговор John каза, че няма как да се избегне това, като той уточни, че когато се правят промени и обновяване на сайта, връщане към това, което е било преди, няма. В тази връзка той добави, че търсачките се адаптират към всяка промяна, която правим на сайта си, като тя може да бъде отрицателна и положителна.
Помага ли добавянето на езикови индикатори в title tag за SEO?
Това бе въпрос на потребител и по-конкретно дали добавянето на езиков индикатор, като например EN, в title tag ще помогне при обхождане, индексиране и разбиране на съдържанието от ботовете на Google. В отговор John Mueller каза, че не смята как това би помогнало от гледна точка на SEO нито в положителен, нито в отрицателен аспект.
Услугата Search Generative Experience е актуализирана
Google заяви, че е направил целенасочени подобрения и актуализации на услугата SGE (Search Generative Experience) за случаите, когато дадена заявка включва невярно или обидно твърдение. Целта е да помогне за по-доброто обучение на модела на изкуствения интелект и за по-прецизното откриване на такъв вид заявки.
От една страна, Google цели да предостави по-добра информационна грамотност, като дава повече контекст на потребителите. От друга страна, иска да предоставя резултати, съдържащи много по-точна и надеждна информация, а това от своя страна е свързано с подобряване системите за качество и безопасност на Google.
И третото подобрение, свързано със Search Generative Experience, е пускането на AI в Search for teens. Идеята зад това е да предостави надеждна информация по въпроси, които тийнейджърите търсят и на които не могат да открият отговор.
Новият Googlebot е тук
Запознайте се с Google-Extended, новият Googlebot, който Google пуска. С негова помощ можете да контролирате дали съдържанието, намиращо се на вашия сайт, може по някакъв начин да е от полза за подобряване на генеративните API-та на Bard и Vertex AI.
Разбира се това не е задължително. Можете да добавите Google-Extended във вашия robots.txt файл, като по този начин казвате на Google, че забранявате на Bard да използва вашето съдържание.
Използва ли Google meta keywords tag за класиране?
Краткият отговор е не, Google не гледа думите, които използвате в meta keywords tag за класирането в Google Search. Въпреки това създаването на привлекателни мета данни е важно от потребителска гледна точка, като по този начин можете да привлечете вниманието им и да ги накарате да кликнат върху вашата страница.
Google може да накаже сайт независимо какъв е родният език на автора
Потребител попита дали Google би санкционирал сайтове, в които е очевидно, че пишат автори, чиито роден език не е английски. В отговор John Mueller каза, че всички ръчни действия и промени в алгоритмите на Google са независими от родния език на даден автор.
Той допълни, че независимо от родния език на автора, той пак може да създаде полезно и качествено за потребителите съдържание. А както знаем, това е най-важното за търсачката.
Или накратко казано, Google ще накаже един сайт, ако е в разрез с политиките на Google, независимо на какъв език е сайтът и независимо от това дали английският език е роден или не на автора.
Scrolljacking няма да повлияе директно на класирането, но може да предизвика проблеми при rendering
Scrolljacking е сравнително нова тенденция в дизайна, която представлява основно взаимодействие, позволяващо на потребителите да виждат пиксели, които се простират извън височините на екрана.
И тъй като тази практика е много популярна в уеб пространството, се появи такъв въпрос към John Mueller. Потребител попита как Google ще обходи такъв тип съдържание и дали от гледна точка на потребителското изживяване използването на такъв тип действия би оказало влияние върху класирането.
В отговор John Mueller каза, че няма нещо специфично в тази тенденция, заради което Google да предприеме ръчни действия или да накаже сайт, заради използването на scrolljackng.
Той допълни обаче, че използването на scrolljacking няма да предизвика толкова проблеми с качеството, колкото може да е причина за проблеми при rendering, както и да се появяват технически проблеми.
Google потвърди, че качеството на даден сайт рефлектира върху почти всичко
По време на епизода от поредицата Search Off the Record Gary Illyes и John Mueller от Google дискутираха темата за качеството и това как то повлиява върху системите за търсене на Google. Накратко, отговорът е, че влияе на почти всичко – това включва crawling, indexing, ranking, scheduling и sitemaps.
Наред с това Google може да разбере кои части от вашия сайт предоставят по-качествено съдържание и кои не, включително и User Generated Content.
Какъв съвет дава Google относно създаването на съдържание за електронна търговия?
По време на септемврийски епизод на English Google SEO-office hours, Gary Illyes посъветва да се стараете да създавате наистина полезно, качествено и уникално съдържание, насочено към потребителите.
Екипът на Google, най-вече в лицата на Gary Illyes, John Mueller и Danny Sullivan, непрекъснато говорят за важността на съдържанието и това да избягвате да създавате автоматично генерирано и нискокачествено съдържание. Това говори, че за всеки онлайн бизнес съдържанието трябва да бъде сред топ приоритетите от гледна точка на SEO.
В тази връзка през месец септември John Mueller също говори за съдържанието, като посъветва да избягвате да публикувате съдържание, което е генерирано с ChatGPT и е на теми, които са често обсъждани от много и различни сайтове.