Обзор на Google – септември 2025

Как Google Search се развива през годините?
Обзор на Google и топ новините

Как Google Search се развива през годините?

WordCamp е широкообхватно събитие, което събира на едно място разработчици, дизайнери и маркетолози, давайки им възможности за създаване на нови контакти и споделяне на идеи.

По време на него Danny Sullivan, който е част от екипа на Google, говори на темата за това как и защо Google Search продължава да се развива. Темите са били свързани с индексирането, тестове, които Google прави, актуализациите на алгоритмите.

Заедно с това той е говорил за AI Overviews, AI Mode и Web Guide като част от еволюцията на Google. Той коментира, че това, което до този момент сте правили за SEO е подходящо и за AI Search, или с други думи, качественото и уникално съдържание, което е предназначено за хора, е добро и за AI Search.

Google премахва няколко типа structured data

Екипът на Google съобщи, че преустановява поддръжката на няколко типа structured data. Това се отнася за rich snippets, тестът за rich snippets и списъкът с филтри за search appearance в Course Info, Estimated Salary, Learning Video, Special Announcement и Vehicle Listing. Това означава, че повече няма да се показват данни за тях в Google Search Console.

Има ли филтър за AI Overviews в Google Search Console?

През последния месец имаше много коментари и дискусии сред собственици на онлайн бизнеси и специалисти в SEO индустрията относно данните в Google Search Console и данни за AI Overviews.

В крайна сметка John Mueller от екипа на Google категорично заяви, че в Search Console и по-конкретно в Performance отчета няма филтър, с който да се филтрират данните за AI Overviews.

Известен е фактът, обаче, че Google обединява данните от AI Mode и AI Overviews с уеб данните в Search Console, но не и да ги разделя едни от други. Няма информация и за бъдещи такива планове.

John Mueller от екипа на Google с коментар относно това, че няма филтър за AI Overviews в GSC

Нова актуализация в документацията на Google

Екипът на Google актуализира документацията си за Search Quality Raters Guidelines. В нея са добавени пояснения по отношение на оценяването на YMYL съдържание и примери за добри практики, включително примери за AI Overviews.

YMYL е абревиатурата за „Your Money or Your Life“ (Парите ти или живота ти), което се отнася до добрите практики за създаване на уеб съдържание в ниши като здраве, финанси и стабилност.

Примери от документацията на Google с примери за AI Overview
Друг пример от документацията на Google с примери за AI Overview

Има ли връзка между актуализациите и промените в индексирането в Google?

Много често SEO специалисти дискутират и коментират дали промените в начина, по който ботовете на Google, обхождат и индексират уеб страниците, са пряко свързани с големите актуализации, които компанията Google регулярно пуска.

В отговор на този въпрос John Mueller от екипа на Google, категорично заяви, че краткосрочните промени в индексирането са независими и не се повлияват от ъпдейтите на Google.

Question Fringe Score- какво трябва да знаем?

Mark Williams-Cook, SEO експерт, сподели интересна информация от източниците на Google. И това е, че Google изчислява „question_fringe_score” при обработването на търсенията на потребителите.

Според него става въпрос за оценка на това колко далеч се намира дадено търсене и колко нетипично е то. Ако даден въпрос се идентифицира като периферен, това би помогнало да се реши в кои случаи да се разчита на семантична генерализация (като например RankBrain) и в кои случаи на точни сигнали.

От това, което е известно, RankBrain е инструмент, който се използва за нови (“невиждани”) до този момент заявки, за които няма много данни в базата на Google. Според Марк това означава, че се разчита основно на показатели и изчисления за изчисляване на класирането, а не на показатели за ангажираността на потребителите.

Ето и целият пост от Mark Williams-Cook:

Публикацията на Mark Williams-Cook за Question Fringe Score

Ще блокира ли Cloudflare съдържанието да се показва в AI Overview?

Ако вашият домейн използва Cloudflare, то е важно да обърнете внимание на Content Signals Policy – политика, която е ново допълнение към robots.txt. То ви позволява да изразите предпочитанията си за това къде може да се показва съдържанието ви, след като е било достъпено от ботовете на Google.

Целта на тази нова политика на Cloudflare е да попречи на Google да използва съдържанието ви в AI Overviews. Компанията уточнява, че това няма да попречи да се показвате в стандартната търсачка на Google.

Разбира се това е функционалност, която ако искате да се показвате в AI Overviews, може да бъде премахната. И отново напомняме, че тази новост е валидна само за уебсайтове, които използват Cloudflare.

Публикация на Glenn Gabe за промените, които Cloudflare прави

Подобни статии