Не чакайте клиентите да открият сайта ви

Този съвет на John Mueller от Google касае всяка фирма, която стартира своя сайт.
Не чакайте клиентите да открият сайта ви! (1)

Този съвет на John Mueller от Google касае всяка фирма, която стартира своя сайт.

По време на Google webmaster hangout, отворена дискусия през април тази година, собственик на сайт разказа за казуса си – малко заявки в Google Search Console.

Ситуацията е следната: сайтът имал само 5 до 10 импресии в search резултатите като се надявали да видят по кои заявки се класират.

John Mueller сподели, че GSC евентуално ще показва данни за заявките, когато сайтът получи повече импресии.
Той подчерта, че от ключово значение е webmaster-ите да бъдат проактивни вместо да се чака потенциалните клиенти сами да открият сайта при търсене в Google.

“Предполагам, че просто все още сайтът няма достатъчно заявки при търсене. Ние филтрираме заявки, които са под даден праг като този праг не е точно дефиниран и зависи от различни фактори. 5 до 10 импресии за сайт са под този праг. Сигурен съм, че при увеличение на импресиите на сайта ще се увеличат и заявките към него.”

Действайте проактивно, за да получите повече посещения в сайта!

Разбира се, когато става дума за стартиране на нов сайт, то следва да се изчака Google ботът да обходи и индексира сайта, за да разбере как се отнася, къде спада в голямата картина на уеб пространството. През това време собствениците на уебсайтове следва да не чакат безучастно. Mueller споделя:

“Бих препоръчал да не чакате с идеята, че след няколко месеца ще настъпи подобрение. Ситуацията е сходна с отваряне на бизнес в нова локация – т.е. следва да предприемете определени стъпки, за да развиете този нов бизнес.”

Той подчертава многократно, че собствениците на сайтове следва да мислят като собственици на бизнеси. Когато откривате нов бизнес или магазин, тогава не чакате да ви намерят, нали?

Чуйте видео записа от цялата дискусия от Google webmaster hangout.

 

Докато чакате Google да обходи новия ви сайт, е препоръчително да изготвите маркетинг стратегия за трафик към сайта си. Ето и няколко тактически препоръки:

  • Таргетиране на теми с т.нар search traffic потенциал – т.е създавайте съдържание по теми, за които потребителите се интересуват и търсят информация. Затова без съмнение SEO е един от най-добрите начини да постигнете консистентни дългосрочни резултати.
    Съвет за напреднали: търсете т.нар. high – volume думи със слаба конкуренция.
  • Участие в други тематични блогове със свои статии – когато създавате съдържание под формата на блог статия в чужд сайт на релевантна тема, свързана с вашата специализация или ниша, то може да получите линк от чуждия сайт към вашия. Така получавате повече трафик от реферали, повече backlinks и съответно допринасяте за разпознаваемостта на бранда ви.
  • Промотиране на съдържание в тематични онлайн общности/ групи – тези групи са подходящи места на алокиране на вашата таргет аудитория (например FB групи, форуми и т.н.)
  • Включване с отговори на въпроси в Quora – популярна платформа със секции тип Q & A. Отговорът ви на въпроси във вашата ниша спомага за увеличаване на авторитета си, както и за генериране на трафик към сайта си.
  • Участие в тематични подкасти – все по-често предпочитан формат от голяма част от потребителите за информиране по дадени теми
  • Партньорство в други неконкурентни брандове със сходна аудитория
  • създаване, поддържане и промотиране на Youtube канала си

Това са само малка част от арсенала от безплатни тактики или такива, които изискват малко ресурси. Ако разполагате с бюджет за реклама, планирайте и рекламна кампания в подходящи канали за вашата аудитория. Експериментирайте и миксирайте безплатни с платени канали.

И не забравяйте – не чакайте клиентите да ви намерят. Бъдете проактивни!

Подобни статии