Обзор на Google Декември 2018

За много години на всички! С пожелания за много здраве, късмет, по-добри позиции в Гугъл и повече успехи в бизнеса. За съжаление търсачката и през декември не „заспа“ дори за секунда. Преминаха няколко ъпдейта, за които почти няма никаква забележителна информация, но по традиция, в хенгаутите си Джон сподели за пореден път с нас интересни добри практики, които бихме могли да приложим.

През изминалия месец Гугъл официално публикуваха наръчник за оптимизация на изображения

Новият документ разширява в малки детайли познатите до момента практики, като предлага повече информация относно lazy-loading технологията и респонсив изображенията. Наръчникът можете да намерите тук: https://support.google.com/webmasters/answer/114016 .

Имате шанс да се класирате дори и ако сте избрали да създадете страница по много популярна или слабо популярна тема

Гугъл не класифицира тематиката на страниците по популярност, за да ги класира, а по-скоро обръща голямо внимание на качеството на страницата.

GSC неправилно отбелязва страници като неподходящи за мобилни устройства, ако няма капацитет да извлече CSS.

Конзолата за търсене може неправилно да маркира страниците като неподходящи за мобилни устройства, ако сървърът на сайта е твърде бавен, за да може Google да изтегли CSS файловете за тези страници. Джон каза, че може да видите отделни страници, които сигнализират за тази грешка, и те могат да се колебаят с течение на времето, но това не е проблем, ако видите, че страницата е удобна за мобилни устройства.

Бюджета на обхождане се актуализира на базата на промените направени по сайта

Бюджетът за обхождане на сайт се променя с течение на времето, тъй като алгоритмите на Google реагират бързо на промените, направени в даден уебсайт. Например, ако нова CMS се стартира неправилно, без кеширане и е бавна, Googlebot вероятно ще забави обхождането през следващите няколко дни, така че сървърът да не се претоварва.

Добре е да предоставим датата на последната модификация в съдържанието и структурните данни при rich snippets.

Осигуряването на датата на последната промяна в съдържанието на страницата и като структурирани данни улеснява Google да я показва като богат фрагмент в SERPS, особено ако и двете дати съвпадат.

Поставете видеата си по-високо на страницата, за да по-добър шанс да бъдат показани в SERP

По думи на Джон, ще е по-добре да поставите видеата си колкото се може по-високо на страниците си, за да може Гугъл да ги разбере като видео целеви страници.

Гугъл избира снимка с по-висока резолюция, когато съществуват няколко версии на изображения 

Ако на сайта си имате снимки с висока и ниска резолюция, Гугъл ще предпочете тези с по-високата резолюция.

Гугъл кеш, кешира статичен HTML, a не рендериран чрез Javascript HTML

Кешът на Google показва статичната версия на HTML на дадена страница, така че ако цялата страница е изградена с помощта на JavaScript, тя може да не се показва в кеша.

Google преоценява страниците, на които URL адресът е променен

Ако преместите страница в нов URL адрес, Google ще го преоцени отново и класирането може временно да се промени.

Очаквайте спадове в класирането, когато обединявате сайтове

Ако обедините уебсайтове, трябва да очаквате да видите спад в някои класации, тъй като Google не просто събира всички сигнали, а страниците трябва да бъдат преоценени на новия сайт. Осигуряването на правилното пренасочване на всяка страница трябва да помогне на сигналите да бъдат преместени.

Ако добавите структурирани данни чрез Javascript тяхната обработка ще отнеме повече време

Google ще вземе структурирана информация, добавена чрез JavaScript, като Google Мениджър на маркери, но може да има забавяне, преди Google да покаже страницата с JavaScript. Може да е по-трудно да се диагностицират технически проблеми, така че Джон препоръчва да го включите директно в страницата.

Неразрешените ръчни наказания към вашия уебсайт може да отнемат години докато изтекат

Ако игнорирате наказателна мярка за ръчно действие, може да отнеме години, за да изтече. Трябва да опитате да поправите причината и да подадете заявка за преразглеждане.

Ограниченията в бюджета на обхождане може да забавят рендерирането в Javascript

Понякога забавянето на JavaScript рендирането на Google е причинено от ограниченията на бюджета за обхождане. Google активно работи за намаляване на различията между обхождащите страници и ги прави с JavaScript, но това ще отнеме известно време, така че те препоръчват динамично, хибридно или сървърно съдържание за сайтове с много съдържание.

GOOGLE поддържа X-ROBOTS NOINDEX при блокиране на изображения за GOOGLEBOT

Google взима под внинмание x-robots noindex в html хедърите на изображението.

Не имплементирайте Структурни данни там ако няма съответстваща релевантна информация.

Няма нужда да интегрирате структурни данни на страници, където липсва релевантната информация, поставена в тях. Например ако имате продуктова страница и сте маркирали със структурни данни ревюта, а няма такива на самата страница под формата на съдържание, по-добре премахнете тази част от структурните данни.

Използвайте URL INSPECTION TOOL, за да привлечете Гугъл да обходи страниците ви по-бързо

Нормално е Google да отнеме няколко месеца, за да преработи промените на страница, която не е начална страница, тъй като тези страници може да не бъдат често обхождани. Можете да насърчите Google да обхожда страница малко по-бързо, като oбходите дадения URL и след това изискате индексиране в инструмента за инспекция на URL адреси.

Индексирайте създаденото от потребители съдържание, ако то носи стойност

Няма проблем в това създаденото от вашите потребители съдържание да бъде индексирано, но само ако то носи стойност. Ако става дума за коментари, по-добре е те да не бъдат обхождани и индексирани.

GOOGLE NEWS SITEMAP е най-бързият начин за издатели и журналисти, новите им страници да бъдат обходени

Изпращането или повторното изпращане на Google News sitemap е най-бързият начин да подтикнете Гугъл да обходи отново страниците ви, ако управлявате сайт с регулярно публикуване на съдържание от типа новинарска медия.

Имплементирането на няколко формата структурни данни не е добра практика

Джон препоръчва да има един формат структурирани данни на дадена страница (например само JSON-LD), тъй като ще са необходими повече усилия от страна на Google за поддържане на два вида маркиране и може да доведе до несъответствия между тях.

Преместете остарялото съдържание към архивна страница

За повтарящо се съдържание, помислете за наличието на една главна страница за най-новата версия и след това преместете това съдържание на страница с архив, когато вече не е актуална. Например, целевата страница за най-новия iPhone може да съществува с архивни страници за предишни версии на iPhone.

NESTED SITEMAP INDEX FILES не се поддържат от Гугъл

Google не поддържа nested sitemap index files, където една карта на сайта препраща към друга. Вместо това създайте отделни сайтмапове и ги изпратете отделно.