Обзор на eCommerce Annual Summit 2022
С огромна радост ви съобщаваме, че на 04-ти октомври се проведе ежегодната среща eCommerce Annual Summit в Inter Expo Center-София. Събитието се организира от списание Enterprise и включва три панелни дискусии и уъркшоп.
Официални партньори на събитието са:
- VTEX
- Stenik
- Еконт
- Brain Donors
- OLX
Неговите имиджови партньори са:
- Serpact
- Superhosting.bg
- BelugaIT
- GombaShop
А, дигиталните маркетинг партньори са:
- Stellary
- Etarget и други
Едни от най-известните експерти в света на електронната търговия и маркетинга споделиха своя опит и съвети за това как се привличат клиенти. Те също така издадоха и някои от своите стратегии за успех на различните пазари.
Участниците във форума дискутираха последните тенденции и иновативни решения в онлайн търговията, както и представиха на публиката практически казуси, свързани с онлайн потребителите.
Тазгодишният eCommerce Annual Summit форум всъщност е едно от първите събития в България, на което представител на Meta засяга темата за това каква роля играе мета вселената в онлайн търговията, както и за това как всеки бранд може да се възползва от предимствата, които виртуалните светове предлагат.
Meta представителят в случая е Емин Алиев, който е главен управител на Digital Ecosystems & Big Tech. Той дискутира популяризацията на метавселената и навлизането в резултат от нея на така нареченото потапящо пазаруване. Инфлуенсърското присъствие в комбинация с AR и VR технологиите предлагат едно съвсем различно изживяване по отношение на рекламите.
Емин Алиев сподели, че през 2022-ра Meta тества функционалност на Instagram, която позволява свързване на дигитални портфейли. През тестовия период тази функционалност ще е валидна само за САЩ, а впоследствие и в други държави.
Старт на форума даде Catalina Balasoiu, която е заместник изпълнителен директор на HTTPOOL Romania, която засегна темата за приложението Tik Tok и какво влияние има то върху електронната търговия.
Приложението се популяризира благодарение на ръста на мобилния трафик, както и факта, че е забавна алтернатива на традиционната дигитална реклама.
Димитър Димитров, който е директор по продажбите и собственик на Stenik, обсъди опциите за дигитализация на B2B продажбите. Той даде пример с данни за Великобритания, където B2B пазарът през 2020-та година е с 23% по-висок, отколкото е понастоящем, както и дискутира какви са трудностите пред дигитализирането на B2B продажбите.
Участие на една от панелните дискусии на форума, която е на тема „Преосмисляне на лоялността в дигиталната епоха“, взеха :
- Радко Славов, директор по продажби за България, Румъния и Северна Македония
- Иван Кутуев, главен управител на рекламния отдел на Link Mobility, Pulse Fitness, Grand Hotel Bansko и Grand Hotel Sveti Vlas
- Явор Стойчев, съосновател и технически директор на Releva
- Вяра Мишева, Category Specialist от продуктовия екип на OLX
Дискусията модерира Мариян Найденов, CEO на Prodesign.
Всички участници в дискусията подкрепиха равнодушно идеята за това колко е важно за всеки един бизнес да осъществява комуникация със своите клиенти по различни канали. Дискутираха се различните видове начини за изграждане на доверие сред потребителите.
CEO-то на дигиталната агенция Brain Donors Андрей Петров пък засегна темата за популяризирането на онлайн магазини на чуждестранни пазари. Той изрази мнението си, че проучването на пазара трябва да е на първо място в стратегията за успешност на бизнеса на чужди пазари.
Дигитална агенция Brain Donors е един от партньорите на Serpact и е известна с това, че осъществява комуникация със своите клиенти по различни канали и помага на международни компании да процъфтяват на европейския пазар за дигитален маркетинг. Андрей Петров организира и уъркшоп за изграждане на рекламна стратегия за цялата маркетингова фуния.
Други експерти, които се включват в панелна дискусия за най-горещите трендове в електронната търговия, са:
- Bogdan Colceriu, който е един от основателите и CEO на Frisbo
- Боряна Узунова, основател на NOLD
- Alexander Stoica-Marcu – основател на ProductLead
Модератор на дискусията е Никола Янев – marketing manager на Eleven Ventures.
Друга интересна тема, която беше засегната на форума, е Outreach маркетингът. Тя беше коментирана от SEO стратегът на Serpact – Борислав Арапчев, който посочи възможностите на този тип маркетинг за развитие на стратегията за създаване на съдържание на различните бизнеси.
Арапчев посочи, че с помощта на Outreach маркетинга може да се увеличи аудиторията на даден бранд и да се повиши уеб трафика му чрез сключване на партньорства с компании или личности. По този начин се реализира и привличане на линкове, които от своя страна са полезни за органичния ръст на самия бизнес.
Друга интересна дискусия на форума беше по темата за количката, продажния процес и платежните методи.
В нея участваха:
- Петър Дяксов, управляващ съдружник на Seomax
- Марио Пешев, основател на DevriX
- Както и изпълнителният директор на GombaShop Георги Костов
Сред другите участници на форума са:
- Методи Дреновски, CEO и основател на Superhosting.bg
- Николай Нероев, основател, RoboBizz
- Светлин Адриянов, асоцииран съдружник, ръководител на правната практика на EY България, Северна Македония, Албания и Косово
За нас е огромна радост да споделяме с вас своя опит и да предоставяме стойностно съдържание на всички наши потребители. Затова и ще продължаваме да ви държим в течение с последните събития от света на SEO.