Обзор на SMX San Jose 2018

За втора поредна година Никола Минков посети SMX San Jose

На снимката Никола Минков с част от лекторите на SMX

 

За поредна година се проведе SMX West конференция в Сан Хосе, Калифорния. Тази година основните тенденции бяха върху Voice Search, AMP, PWA, Structure Data, Local SEO, AdWords най-добри практики и Social Media Marketing.

Собственикът на SEO Агенция Serpact™ Никола Минков присъства за втора поредна година. Всички лектори отново бяха на висота, организацията беше чудесна, за което основна заслуга има Matt Van Wagner и екипа му.

„Определено миналогодишната конференция ме запали и бях длъжен тази година да повторя предизвикателството да летя 12 часа, за да обменям опит с най-добрите в бранша.“
Nikola Minkov в компанията на Marie Haynes, Glenn Gabe и Barry Schwartz

 

Hardcore Technical SEO Tactics & Techniques от Eric Enge

Eric Enge, един от топ експертите в световен мащаб и основател на Stone Temple, изнесе 8 часова лекция като засегна в много подробни детайли няколко аспекта на SEO:

Content Quality – качествено съдържание:

Анализът на съдържанието е много важен и ключов процес при изграждането на Content Marketing стратегия. В процеса участват няколкостепенни нива на оценка и сравнение чрез различни критерии, дори и Off-Page такива. Сравнението и образуването на коефициент на всяко съдържание или частица от съдържание определя ефикасността на стратегията и евентуални промени в указанията й за изпълнение.

UX играе ключова роля при създаване на подходяща среда на базата на оценка на целевата аудитория. Често се разработват различни типове шаблони, елементи от шаблони и се тества различно съдържание на една и съща тема, като данните сочат, че е възможно подобрение на реализациите до 35% в рамките на месец.

Корелациите между определени моменти е изключително важна, като ключът е инструмента за мерене и анализатора. Пример за важна корелация е дали връзките към съдържанието ни отговарят на подходящия предварително заложен коефициент за социално споделяне.

Hardcore Technical SEO Tactics & Techniques от Eric Enge

Техническо SEO:

Анализа е в основата на всяко техническо задание, но без реализация то се обезсмисля. Важно е да разберем как работи самия Crawling бот и да разберем логиката му, която определено не е сложна. Дублираното съдържание е често срещана грешка, която води до канибализъм на страници в SERP и понижава тежестта на целевата, за целта се прави микро-анализ на техническо ниво в тази му част.

Structure Data е важна, за да може Google по-добре да разбере вашето съдържание. Няма данни да е директен ранкинг фактор, но е много силен индиректен и се използва при всяка подходяща възможност. Крайната цел е да се предостави правилно форматирано и структурирано съдържание чрез Structure Data Markup към Google или Bing и те да го обработят правилно и коректно.

Други важни SEO теми и трендове:

Накратко за част от другите теми:

SMX започва

Bing – прогнози и анализи

50% от търсенията през 2020 година ще бъдат чрез Voice и снимки според данни на Bing. В момента 70% от търсенията са за кратки факти, 45-50% търсят Local Business или конкретен продукт, 20-30% правят резервации. Това е прогноза близка до тази на Google, като знаем че навлиза в ера на Voice Search.

Разбира се данните са базирани за САЩ, но за компании имащи клиенти на тези пазари това са данни, които би трябвало да сменят определени маркетингови стратегии на бизнеса.

Bing – Voice Search прогнози за 2020 година

 

Друга прогноза на Bing е за чат ботовете, като данните сочат, че до 2020 година около 80% от пазара ще използва тази услуга, независимо от доставчика. Услугата е доста популярна в момента, като има няколко основни доставчика.

Големият плюс за бизнеса е, че при съвършенни Chatbot системи ще могат да редуцират екипите си и намалят разхода си в това звено.

Chatbots прогноза на bing

On-Page

AMP: отричан, отхвърлян от много, но важен за агенциите, които имат една проста цел: „Да осигурят по-добро класиране = трафик = реализации на клиентите си„, а данните сочат точно това. Скоростта е важен довод за използването на AMP технологията и то сравнително лесно. Една много интересна графика:

  • Зареждане от 1 до 3 секунди ще увеличи bounce rate с до 32%
  • Зареждане от 1 до 5 секунди ще увеличи bounce rate с до 90%
  • Зареждане от 1 до 6 секунди ще увеличи bounce rate с до 106%
  • Зареждане от 1 до 10 секунди ще увеличи bounce rate с до 123%
AMP – скоростта е от значение, данни за нея и как рефлектира на Bounce Rate

 

Изследване на типовете заявки в Serp и възможните резултати базирани на персонално устройство и преживяване на потребителя са важни поради няколко причини. Можем да определим какви резултати имаме и какви са разминаванията от потребител до потребител. Дали има разлика между десктоп и мобилен потребител, а то е ясно че разликата е огромна.

Типове заявки в Serp и възможни резултати

 

PWA и AMP работят заедно? Да възможно е, въпреки че технически е трудно постижимо и макар и да има успешни такива опити, все още е рано да се влиза смело в съчетанието. Данните сочат, че подобна комбинация може да бъде изключително положителна:

PWA:

  • App Shell
  • Persistent Header & Menu
  • Rich Functionality
  • Load AMP Pages

AMP:

  • Lightweight units
  • AMPs load instantly & update smoothly
  • Cached on CDN & Service worker
PWA и AMP заедно е възможно, но трябва да се изработи от екип с опит

 

Structure Data: Ако приeмем, че не е ранкинг фактор, то тогава защо да я използваме изобщо? Причините са много: индиректно влияе, а в следващия слайд на Alexis Sanders се вижда много ясно основната причина. Начина, по който сервираме определено съдържание, е определящ и е важен за търсещите машини, а и крайният резултат е при On-Page SEO анализ да имаме добър резултат.

Structured Data как работи и каква е целта му

 

Промени по алгоритъма на Google, кога?

Сега! Да, това е краткият отговор, вече рядко стават големи ъпдейти, по-скоро постоянно има сътресение в SERP, а причините са много. Навлизането на AI {Artificial Intelligence} и ML {Machine Learning}! Все пак съществуват ъпдейти и експерт като Glenn Gabe успява винаги да излезе с интересно Case Study.

В този случай той разказа за няколко негови клиента, как са пострадали от ъпдейт на Google. Пострадалите сайтове са на: Charlie Sheen, Will Smith, Marilyn Monroe и други, а данните са с доста сериозно притеснителен спад, както може да се проследи на следващия слайд.

Charlie Sheen Analytics Data след Google Update – Glenn Gabe

Off-Page и Local SEO

Доста интересни данни представи Dana DiTomaso от kickpoint.ca за Local SEO и как да следваме последователно предварително изработена персонализирана стратегия за всеки клиент. Определено ключът в Local SEO е „Brand Mentions“.

Dana DiTomaso за Local SEO и колко ценно споменаването на марката

 

Local Ads: Доста силен канал, който може да осигури много сериозен ръст на реализациите при правилно управление. За жалост в България е доста подценяван и се наблюдава само в определени ниши, но все пак очакванията са други.

Local Ads – генератор на поръчки

Съдържание

Събиране и сравнение. Основните източници, използвани от Google за намиране на знание или така наречените Entity Knowledge Box са: добре познатата Wikipedia, Wikidata, Google Plus, IMDb, About.me и Twitter. Живеем в ерата на семантичния уеб и както част от вас знаят, става все по-важно използването на векторния модел за „натрупване“ на думи и храктеристики, а и при наличието на онтологията все пак търсещите машини трябва да сравняват отнякъде тези данни, както и да събират още повече информация за всяка същност. Това от своя страна означава още нещо много важно – търсачките започват да разбират още по-добре всяко понятие онлайн.

Поради тази причина за целта Google използва изключително сериозно това сравнение на базата на съдържание, източник и семантика, като естествено се подразбира, че контектстът е изключително важен и Machine Learning в комбинация с Artificial Intelligence улесняват и автоматизират процеса до голяма степен.

Entity Knowledge Box

 

Voice Search!

Абсолютно естествено е Voice Search да е пряко свързан със съдържанието, но има други On-Page параметри, които са ключови за да се отвори. Да приемем, че имаме от една страна Featured Snippets {нулев резултат в Google}, а от друга Voice Search, ако трябва да ги съчетаем в маркетинговата си стратегия, най-логично би било да направим цел VSFS {Voice Search for Featured Snippets}, където FS винаги би бил VA {Voice Answer}.

С навлизането на Google Home Assistant, Alexa на Amazon, Siri на Apple и Cortana на Microsoft тренда или ръстежа на Voice заявките е огромен, като по данни на Google те са над 100 милиона за 2017 година. Добре, имайки всички тези данни, откъде да започнем?

  • Създаване на Content Marketing Strategy и интеграция.
  • Анализ на конкуренцията
  • Анализ на всички FS {Featured Snippets} резултати на конкуренцията
  • Събиране на данни от Knowledge Graph-a на Googlе
Featured Snippets стъпки за влизане

 

Динамиката в дигиталния маркетинг и по-специално в SEO оптимизацията е изключително голяма и тенденциите са изключително важни да се следят от всяка SEO Агенция. Точно тук се крие и голямата инвестиция в знания и умения чрез обучение и посещение на важни и качествени конфренции, лекции и семинари.