Полезните сертификати за един SEO оптимизатор
Обучението е много важен фактор във всяка професия, независимо дали сте доктор, инженер или SEO оптимизатор.
Точно заради това екипът на Serpact™ реши да създаде това кратко въведение в сферата на SEO относно избора на обучение. Ще ви предложим определен набор от сертификати и ще ви запознаем с тях. Да започваме..
1. Google Дигитален Гараж
1.1. Google Дигитален гараж, определено е един от задължителните сертификати за начинаещи SEOта. Изпитът е изключително лек и за опитни специалисти в бранша не би било трудно да го вземат.
2. Google AdWords
Google AdWords предлага набор от цели 5 сертификата и ако добавим този от Google Analytics стават 6, като те, разбира се, не са задължителни за един SEO специалист, но е препоръчително да ги притежава, за да придобие основни умения и знания относно рекламирането чрез AdWords, което има индиректна връзка със SEO. Ако говорим за агенции, които предлагат и PPC услуги, това вече е абсолютно задължително. Като начало трябва да се покрие AdWords Fundamentals, за който не се получава сертификат. Всички сертификати за рекламиране на Google AdWords са с валидност от една година и трябва да се явявате всяка година за подновяването им. Също така имате и публичен профил, в който може да се направи справка за актуалността на сертификатите ви.
2.1. Следващият по ред от колекцията на AdWords е Search Advertising или така наречения сертификат за реклама в мрежата за търсене на Google. Изпитът се състои от 100 въпроса и имате 120 минути за тяхното решаване, като за целта от Google ви предоставят 9 урока. За да се сдобиете със сертификата, са ви нужни поне 80% успеваемост.
2.2. Пак при същите технически условия за успеваемост ви представяме сертификат за Display Advertising – Дисплейна реклама. Единствената разлика е, че тук уроците са 6, но за сметка на това този изпит е изпълнен с доста подвеждащи въпроси.
2.3. За Видео рекламирането или известно още като Video Advertising, Google AdWords 3 урока, 74 въпроса за 90 минути и пак минимален праг за успеваемост 80%, но не се заблуждавайте, този изпит е доста коварен. За да си гарантирате успех, трябва да познавате много добре YouTube.
2.4. За съжаление все още неприложим на практика е сертификата на Google AdWords – Shopping Advertising. Тези реклами не работят за Google.bg, но за клиенти от България, които развиват бизнес например в Google.co.uk, това е една много добра възможност за генериране на добри продажби. Пак ще са ви нужни 90 минути само за 60 въпроса и минимум 80% верни отговори, за да се сдобиете с този сертификат. За щастие уроците са само четири.
2.5. Последният сертификат, но не и по важност е сертификатът за Mobile Advertising или познат като Мобилно рекламиране. Излишно е да напомняме, но все пак над 50% от трафика в един уеб сайт идва от мобилни устройства. Това автоматично означава, че трябва да се постараем да бъдем запознати с вариантите при Мобилното рекламиране. Тук Google ни предоставя 90 минути за 60 въпроса, а темите за обучение са четири.
3. Google Analytics
3.1. Google Analytics е един от задължителните сертификати за всеки SEO експерт, поради простата причина, че голяма част от работата на една SEO Агенция е да анализира данните, чрез различни инструменти и да ги обобщи в един подробен SEO Анализ или Одит. Едва ли има агенция, която да не го използва или да не използва друг алтернативен инструмент. Този изпит пак е с продължителност 90 минути, въпросите са 70 и минималният процент на верни отговори трябва да бъде 80% отново. За разлика от AdWords сертификатите, този сертификат на Google е със срок от 18 месеца, но препоръчваме да проверявате знанията си веднъж годишно.
4. DoubleClick Search Fundamentals by Google
4.1. DoubleClick има няколко различни варианта за сертифициране: DoubleClick Bid Manager TrueView, DoubleClick Campaign Manager, DoubleClick Bid Manager Mobile, DoubleClick Bid Manager, DoubleClick Rich Media, DoubleClick AdX for Buyers, DoubleClick Dynamic Creative и DoubleClick Searchр, за който ще ви разкажем. Пак трябва да покриете минимум 80% от въпросите, за да се сдобиете с такъв сертификат. Нямате ограничение за време, а въпросите са общо 30. Може да прочетете повече за DoubleClick, както и да се сдобиете с такъв сертификат от официалния уеб сайт за обучение на DoubleClick.
5. Inbound Certified by HubSpot Academy
5.1. Inbound Certified е един от престижните сертификати в сферата на Дигиталния маркетинг. В академията на HubSpot трябва да изучите цели 12 урока, като след тях се явявате на изпит от 75 въпроса и имате общо 120 минути за отговорите си. Имате право на общо три опита на месец, като между всеки опит трябва да чакате поне 24 часа. Линк за за регистрация в Академията на HubSpot. Валидността им е 13 месеца.
5.2. С Inbound Sales получавате солидни знания относно онлайн продажбите. Тук условията на HubSpot Academy са абсолютно идентични за основния сертификат на Inbound от точка 5.
5.3. С Email Marketing обучение получавате основни знания за начинаещи в имейл маркетинга. Ще се научите на най-добрите практики и как да се предпазвате от спам методи. Отново условията са идентични като за предните два сертификата от HubSpot Academy.
6. Bing Ads Accredited Professional
6.1. Това обучение ще ви помогне да подобрите нивото си или да се запознаете с рекламните възможности в Bing. Изпитът е от 100 въпроса, като минималният праг за успех отново е 80%, няма ограничение във времето и самият тест е много приятен. Ако имате такъв сертификат от предна година и решите да тествате знанията си отново, тогава вторият изпит ще бъде от 50 въпроса.
7. SEO Certified Professional
7.1. Този сертификат е ценен заради ползите, които можете да извлечете за намирането на нови клиенти от САЩ. Самият изпит е доста различен, защото повечето въпроси са от така наречената „стара школа“, ако сте прохождащи SEO оптимизатори, ще ви бъде доста трудно. След успешното полагане на изпита ще се сдобиете и с такъв профил – www.seocertification.org/profile/3895.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Независимо от всички сертификати и знания, най-важното за един клиент е да бъде доволен от работата на една агенция, да вижда резултати от всички техники на SEO оптимизация. Все пак знанията винаги са полезни и е много ценно един оптимизатор да ги обогатява, за да бъде в крак с тенденциите и да не изостава с промените в нишата, а всички знаем, че в SEOто не означава, че ако днес си добър, утре това ти е гарантирано.