Google January 2020 Core Update

Какво показват инструментите за анализ?
Google January 2020 Core Update

На 13-ти януари 2020 представителят на Google – Дани Съливан /Google SearchLiaison/, който анонсира промените в алгоритъма на търсачката и комуникира с уеб мастър и SEO общността, обяви в Twitter, че същият ден е активиран нов обширен ъпдейт на Google, наречен January 2020 Core Update.

 

Дани Съливан обяви в Twitter, че същият ден е активиран нов обширен ъпдейт на Google, наречен January 2020 Core Update.

 

Той уточни, че напоследък Google вече реализира такива алгоритмични ъпдейти почти всеки месец. Указанията на Дани са – да се имат предвид общите съвети на Google за повишаване на качество на вашият сайт.

По-късно от Google уточниха, че ъпдейта вече работи и покрива дейта центровете, отговорни за всички региони, езици или категории сайтове. Възможно е да отнеме няколко дена, докато въздействието му се усети навсякъде.

Какво показват инструментите за анализ?

В следващите няколко дена различните инструменти за анализ на трафика показаха сериозни промени в ранкинга на сайтовете.

 

RankRanger

Mordy Oberstein от RankRanger заявява: „Това е огромна актуализация, има мащабно движение в горната част на SERP за нишите за здраве и финанси и невероятни увеличения за всички ниши, когато гледаме най-добрите 10 резултати като цяло.“

 

RankRanger

 

SEMRush

Юлия Ибрахимова от SEMRush потвърждава, че във всички категории се наблюдават големи промени и „можем да приемем, че тази актуализация на алогритъма не е била насочена към конкретни теми“.

 

SEMRush

Sistrix

Според Йоханес Беус от Sistrix: “Абсолютните колебания изглежда намаляват с всеки ъпдейт – Google вече става все по-сигурен в своята оценка и не се отклонява толкова много от предишната оценка.“

 

Sistrix

Мерки

При ъпдейти в алгоритъма на софуерния гигант не е нужно да се притеснявате, съветват от Google. Като ответно действие вие не трябва да предприемате някакви по-специални технически мерки. Тези ъпдейти променят начина, по който търсещата машина оценява и подрежда страниците при търсене, според анализа на съдържанието в тях. Ако имате спад в трафика и позициите ви, това не значи, че има нещо проблемно в сайта ви.

Но от Гугъл препоръчват да се запознаете с техните критерии за високо ниво на представяната материя във всеки сайт.

За целта те са подготвили няколко въпроса, на които да си отговорите и да оцените честно вашата интернет-страница.

 

Фокусирайте се на съдържанието

От Гугъл препоръчват да си зададете следните въпроси относно съдържанието в сайта ви и представянето му. Всичко това ще доведе до по-високо качество и по-добра оценка за вас от страна на търсачката.

 

Въпроси за съдържание и качество

  • Предоставя ли съдържанието оригинална информация, отчитане, проучване или анализ?
  • Дали съдържанието съдържа съществено, пълно и изчерпателно описание на темата?
  • Съдържанието предоставя ли проницателен анализ или интересна информация, която е извън очевидната?
  • Ако съдържанието използва други източници, избягва ли копирането или пренаписването на тези източници и вместо това предоставя съществена допълнителна стойност и оригиналност?
  • Заглавието на страницата предоставя ли описателно и полезно обобщение на съдържанието?
  • Заглавието на страницата избягват ли да преувеличават или шокират по своя характер?
  • Това ли е страницата, която искате да запазите, да споделите с приятел или да препоръчате?
  • Бихте ли очаквали да видите това съдържание или цитат от него в печатно списание, енциклопедия или книга?

Експертни въпроси

 

  • Представя ли съдържанието информация по начин, който ви кара да искате да се доверите на нея, като ясен източник на данни, доказателства за включения експертен опит, информация за автора или сайта, който я публикува?
  • Ако изследвахте сайта, произвеждащ съдържанието, бихте ли създали впечатление, че той е добре доверен или широко разпознат като ерудит по темата си?
  • Това съдържание пише ли от експерт или ентусиаст, който демонстрира, че познава добре темата?
  • Дали съдържанието не е с фактически грешки?
  • Бихте ли се доверили на това съдържание за въпроси, свързани с парите или живота ви?
  • Как е изпълнено и показано съдържанието?
  • Съдържанието съдържа ли правописни или стилистични проблеми?
  • Добре ли е произведено съдържанието или изглежда небрежно или набързо произведено?
  • Съдържанието масово ли се произвежда от или възлага на голям брой създатели или се разпространява в голяма мрежа от сайтове, така че отделните страници или сайтове да не получават толкова внимание или грижи?
  • Съдържанието съдържа ли прекомерно количество реклами, които отвличат вниманието или пречат на основното съдържание?
    Добре ли се показва съдържание за мобилни устройства, когато се гледа на тях?

Сравнителни въпроси

  • Съдържанието предоставя ли значителна стойност в сравнение с други страници в резултатите от търсенето?
  • Изглежда ли, че съдържанието обслужва истинските интереси на посетителите на сайта или е създадено от някой, който се опитва да отгатне какво може да се класира добре в търсачките?

 

Качество

Като цяло е важно да проучите по-добре указанията за оценителите на качество към Google и E-A-T / Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness = Експертиза, Авторитет и Доверие/ алгоритъма.

Този документ ще ви покаже как бива анализиран сайта ви ръчно и кои са параметрите, които са важни в него.

Тяхното прилагане и повишаване на качеството на материалите в сайта ви ще има силно положителен ефект за вас и вашият бизнес.

Обширен анализ и представяне на темата E-A-T и SEO можете да видите в нашият уебинар с Marie Haynes.

 

Полезни връзки:

Подобни статии