Обзор на Google – Август 2021
Google премахва богатите резултати от Performance отчета
От 1-ви август тази година Google премахна общия тип богати резултати от Performance отчетите и API в Google Search Console. Още в Обзора на Google за месец май 2021 година споделихме новината на Google за това, че ще премахне общото групиране на данни за богати резултати и днес вече официално ги няма. Google ни напомни за предстоящата промяна и в Twitter.
Google: Възможно е да получите известна привилегия в класирането, ако някой открадне вашите оригинални снимки
В Reddit имаше дискусия, която включваше следния казус: Имате 100% оригинална снимка, която качвате във вашия сайт, малко по-късно съдържанието се индексира и минават няколко седмици.
През това време друг сайт изтегля вашата оригинална снимка без да я променя и я качва на своя собствен сайт. В случая този сайт, който “краде” снимката, по никакъв начин не редиректва, не добавя източник на снимка и не слага линк към вашия сайт, от където е взета оригиналната снимка.
Въпросът в този случай е дали за вашия уебсайт би имало някаква ползва, заради това, че друг уебсайт използва ваши оригинални изображения или трябва да има линк към сайт ви, за да има някакъв вид сигнали?
В отговор Gary Illyes от Google каза, че е изненадващо трудно да се отговори, но накратко сподели, че може да получите ползи от ваше изображение, публикувано в други сайтове само ако вашата HTML лендинг страница може да стане канонична.
Google Merchant Center ще прилага точни производствени номера на продукти (MPN)
Google обяви, че започва да изисква от търговците в Google Merchant Center да използват акуратен Manufacturer Part Number. Google обясни, че от този месец в страницата за диагностика (Diagnostic page), намираща се в потребителския профил в Merchant Center, ще се издават предупреждения на ниво продукт за “неправилен идентификатор на продукта” (MPN).
Целта на предупрежденията е да ви уведомят, че сте подали некоректна стойност за атрибута MPN за един или повече продукти. Наред с това Google допълни, че трябва да прегледате страниците си за диагностика, за да проверите дали има или няма засегнати продукти и да предоставите валиден MPN. От септември Google няма да одобрява продукти, за които сте получили предупреждение.
В изявлението си Google сподели, че “Manufacturer Part Number (MPN) е уникален продуктов идентификатор, който се използва за идентифициране на конкретен продукт сред всички продукти, произведени от търговеца. Клиентите ще могат да търсят даден продукт, използвайки съответния MPN, така че предоставянето на такъв номер може да помогне да се гарантира, че продуктът ще се показва при релевантно търсене.”
Google: Ако премахнете част от вашия сайт, той ще се класира по различен начин
На въпрос в Twitter John Mueller сподели, че ако премахнем част от нашия сайт, то той ще се класира различно. Допълни, че това е така, защото той вече ще е различен сайт.
Защо няма Discover Data в API на Google Search Console?
Както знаем, API на Google Search Console ни предоставя програмен достъп до най-популярните отчети и действия в нашия акаунт в Search Console. По този начин можем да правим справки за анализ на търсенето, да съставяме списък с нашите верифицирани сайтове, да управляваме нашите sitemaps за нашия сайт и още много други.
Във връзка с това в Twitter имаше въпрос към Google относно това как може да се изтегли трафика от Google Discover в Data Studio и дали е възможно да се случи чрез API на Google Search Console.
В отговор John Mueller каза, че към момента API на Google Search Console не включва данни за Discover, защото те не са част от нормалните данни на API в Performance отчета, като частично се дължи на това, че няма понятие за “заявка”.
Google: Опитайте се да използвате един sitemap файл за Google News
John Mueller от Google сподели в Twitter, че е препоръчително да се използва един sitemap файл, когато се отнася за Google News. Това ще помогне на Google по-бързо да обходи страниците и “няма да се налага да консолидира сигнали”.
В помощния документ на Google се казва, че могат да се добавят до 1000 URL адреса в един sitemap файл. В случай, че са повече, то е необходимо да разделите файла на няколко по-малки sitemap файлове и да използвате sitemap index file, за да ги управлявате.
Наред с това се препоръчва използването на XML формат, както и да не се създава нов sitemap файл при нови URL-и, а да се актуализира вече съществуващия.
Google Core Updates могат понякога да окажат влияние върху Image Search
В Twitter Danny Sullivan от Google сподели, че Core Updates могат да включват резултати на изображения и всякакъв друг тип съдържание, тъй като те включват всички core ranking systems на Google, които сами по себе си включват всички типове съдържание. Към това Danny приложи и полезен документ и допълни, че това е една от основните причини в тази документация толкова често да се споменава думата “съдържание”.
Безопасното сърфиране вече не е сигнал за класиране в Google
Google обяви, че премахва сигнала за безопасно сърфиране като част от актуализацията на Page Experience. Това, което Google сподели, е, че системите за безопасно сърфиране в Google са създадени с цел да осигурят безопасността на потребителите в интернет.
Към това допълни, че са наясно с това, че подобни проблеми не винаги могат да бъдат под контрола на собствениците на сайтове. Това е и причината Safe Browsing вече да не се използва като сигнал за класиране, съответно няма да е част от Page Experience отчета.
Но Google ще продължи да уведомява всеки собственик на сайт при проблем с безопасното сърфиране. Това ще е видимо в Google Search Console, а не в самия отчет.
Google сподели, че актуализацията на Page Experience е повече от решаващ фактор за класиране
John Mueller от Google сподели в Reddit, че актуализацията на Page Experience, която включва Core Web Vitals “е фактор за класиране и е повече от решаващ, но не измества релевантността”.
В коментара си той каза още, че много зависи и от сайта върху който работите. Като част от работата на SEO специалиста е да вземе предвид всички възможни начини за оптимизация и да открие този, който най-добре работи в конкретния случай. Но намирането на елементите, които да работят за вашия сайт, изисква опит.
John допълни, че друго нещо, на което трябва да се обърне внимание, е Core Web Vitals. То не е просто случаен фактор за класиране, а нещо, което оказва влияние на използваемостта на сайта ви след като се е класирал.
В случай, че получавате повече трафик, но Conversion Rate е нисък, то този трафик няма да е толкова полезен, колкото ако имате висок Conversion Rate. Затова CWV е чудесен начин за разпознаване и определяне на нещата, които дразнят потребителите.
Google: Alt текстът е важен от гледна точка на SEO
В Twitter Martin Splitt от Google сподели, че Alt текстът е важен за SEO. Както знаем, той служи за описване на дадено изображение. В документацията си за най-добри SEO практики за изображения Google казва, че alt текстът подобрява достъпността за хора, които не могат да виждат изображенията в дадена уеб страница поради различни причини.
Google пусна изпит за Google Crawling
Google публикува изпит за проверка на вашите SEO познания относно обхождането. Целта на теста е да проверите какви са познанията ви относно това как Google обхожда и индексира вашия сайт. Възможните отговори, които можете да дадете, са “True” или “False”, като има включени обяснения относно това защо дадено твърдение е вярно или грешно. А ако искате да проверите вашите познания и да научите повече за обхождането и индексирането, то можете да направите теста тук. Ето и само един пример за това какво ви очаква, когато правите теста:
Всеки Google Core Update може да повлияе по различен начин на класирането при търсене
На една от срещите Google SEO office-hours hangout за месец август John Mueller уточни, че когато Google пуска нови core updates, всяка една от тези актуализации може да бъде уникална и по различен начин да повлияе на класирането в Google. Това означава, че когато нашият сайт е засегнат от един вид core update, то не значи, че ще бъде засегнат и от друг вид.
Към това John допълни, че различните core updates могат да повлияят на различни части в системата за класиране на Google. Това означава, че един core update може да повлияе на определена част от тази система за класиране, като фокусът може да е върху съдържанието, линковете или featured snippets.
Google Search Console не филтрира целия трафик от ботовете
John Mueller потвърди, че Google Search Console не филтрира целия бот трафик. Като отговор в Twitter той каза, че “понякога може да бъде от ботовете – не е задължително да филтрираме всичко това в Search Console”.
Google добавя Author Markup към препоръчителните свойства на структурираните данни за статии
Google обяви, че е добавил ново свойство author.url към документацията за структурирани данни за статии. Това свойство помага на Google да изясни кой е истинският автор на дадената статия. Накратко може да се каже, че в последно време Google е добавил и други свойства, базирани на автора. Тези нови свойства са:
- author: авторът на статията. В случай, че са няколко, то трябва да се изброят всички;
- author.name: името на автора;
- author.url: линк към уеб страница, която описва автора на статията по уникален начин. Примери за това са страници към профили на автора в социална мрежа, страница “За мен” или биографична страница.
Инструментът за тестване на структурирани данни на Google ви насочва към тест за богати резултати или schema.org
Google актуализира страницата на инструмента за тестване на структурирани данни, като я направи страница, която инструктира потребителя да се носочи към инструмента за тестване на богати резултати в Google или към валидатора за schema markup в Schema.org.
Google допълни, че валидаторът за schema markup е стабилизиран и Google пренасочва инструмента за тестване на структурирани данни към лендинг страница, за да ви помогне да изберете правилния инструмент.
Google споделя подробности за обработката на данни при отчитане на Google Search Insights
Daniel Waisberg и Maya Mamo от екипа на Google Search Console публикуваха статия с името Google Search Console Insights behind the curtains. В нея те са включили нови детайли относно това как Google обработва данните, които не са били достъпни преди. В тази статия подтемите, които са засегнати, са:
- Защо не мога да видя данни от Google Analytics в Search Console Insights?;
- Защо данните, които виждам в Google Analytics, се различават от тези в Search Console Insights?;
- Как Search Console Insights избира “ново съдържание”?;
- Как Search Console Insights избира “най-популярното съдържание”?;
- Как е възможно кликовете да бъдат по-малко от прегледите на страница в Google Search card?;
- Какво означават различните значки в Google Search Console Insights cards?;
- Научете повече за данните, намерете съвети и други ресурси.
Всеки един от тези въпроси е важен за собствениците на сайтове и SEO специалистите, така че определено този документ на Google е полезно четиво.
Google все още работи по преместването на всички сайтове към Mobile First Indexing (MFI)
John Mueller сподели в Twitter, че Google все още не е приключил с преместването на сайтовете към mobile first indexing. Накратко да припомним, че целта на MFI е Google да обхожда и индексира мобилната версия на вашия сайт като основен източник за съдържание и като сигнали за класиране на сайта ви.
Google: Линкването към по-малък сайт не прави вашия сайт по-малко релевантен
В Twitter John Mueller беше попитан дали Google ще счете нашия сайт за по-малко значим, ако той е със сравнително висок DR, но го линкваме към по-малък сайт, който е по-нов и с по-малък DR, но е легитимен.
В отговор John каза: “Един от начините да помислите върху това е като разгледате крайната цел: предоставяне на подходяща информация. Дали линк към “по-слаб” сайт прави резултата по-малко релевантен? А дали линковете в Уикипедия я правят по-малко полезна? Ни най-малко. (Нещо друго, нито една търсачка не използва DR/DA/PA и т.н.)”
Google: Разместването на връзките в една страница няма да доведе до подобряване в класирането ви при търсене в Google
На въпрос в Twitter John Mueller каза, че ако просто премествате дадена връзка от едно място в страницата на друго, то това най-вероятно няма да доведе до подобряване в класирането на сайта ви при търсене в Google.
Предстоящи промени в изискванията на Google за създаване на подкасти
Google публикува документ, в който споделя, че на 21-ви септември тази година ще настъпят промени в изискванията за създаване на подкасти. С цел да помогне на слушателите да откриват нови подкасти в Google, компанията ще наложи нови изисквания за RSS емисиите на подкастите, така че да се появяват в препоръките в Google Podcasts и при друг тип търсене в Google.
Към това Google допълни, че ако вашите подкасти не отговарят на новите изисквания, те отново ще бъдат достъпни в Google, но няма да могат да бъдат препоръчвани. А новите изисквания включват:
- валидно изображение, което да може да се обхожда от Google;
- user-friendly описание;
- името на автор;
- валиден e-mail адрес на собственика;
- валиден линк към начална страница – свързването на вашия подкаст с началната страница ще помогне за откриването и представянето на съответния подкаст в Google.
Google: Повечето актуализации на Google не са в отговор на спама при търсене
John Mueller сподели в Twitter, че повечето актуализации, които Google прави във връзка с търсенето в Google, не са в отговор на какъвто и да е било спам.
Google: Преди да докладвате Indexing Issues, консултирайте се във форумите на Google Community или проверете в помощната документация
Google сподели в Twitter, че опцията за докладване на грешки в индексирането вече е налице за САЩ. Към това допълни, че информацията е достъпна за всички потребители, регистрирани в Search Console. Като в документациите на Google можете да откриете повече за Index Coverage Report и URL Inspection Tool.
Наред с това винаги можете да се консултирате и да споделите проблема, с който сте се сблъскали в Google Search Central Help Community.
Google: Ние ще продължим да разглеждаме стари пренасочени URL адреси в продължение на години
John Mueller отново потвърди в Twitter, че Google ще продължи да преглежда стари пренасочени URL адреси в продължение на години, дори и ако редиректът остане в сила за дълъг период от време (една година).
Той допълни, че те значително са забавили обхождането на подобни редиректи, но дори и така пак е някакъв вид обхождане на тези URL-и. John завърши коментара си с това, че то не води до появата на проблеми с останалата част от SEO оптимизацията на вашия сайт.
Какво да правим, ако съществува заплаха, че сайтът ни ще бъде изтрит?
В Twitter се появи интересен казус, в който потребител отправя запитване към John Mueller от Google и търси съвет. В запитването си потребителят споделя, че негов клиент иска да смени уеб агенцията си с друга, но получава заплаха от настоящата агенция, че ще изтрие сайта на клиента, ако се прехвърли в друга.
Renard сподели, че може да създаде нов уебсайт за клиента и да получи цялото съдържание от уебсайта, но се притеснява, че това може да доведе да загуба на трафика, който е получен с помощта на SEO оптимизация.
В отговор на въпроса John Mueller посъветва да изтеглят сайта на статичен хостинг и след това да започнат да го възстановяват стъпка по стъпка. Това е начинът, по който съдържанието и всички URL адреси ще се запазят, SEO оптимизацията ще продължи да действа, а новата уеб агенция ще разполага с достатъчно време, за да се справи добре с прехвърлянето.
Google не планира да раздели контрола върху индексирането за Discover или Top Stories
John Mueller сподели в Twitter, че не е наясно с това Google да планира да раздели контрола на индексирането и видимостта за Discover или Top Stories. В коментара си допълни, че добавянето на повече варианти прави всичко по-сложно, има по-голяма вероятност от допускане на грешки и съответно, когато функционалностите се развиват във времето, това води до неуспехи.
Google: Персонализацията при търсене е изключително слаба и много рядко срещана от гледна точка на класиране
На въпрос в Twitter от Glenn Gabe относно това дали персонализацията е все още слаба като фактор за класиране, Danny Sullivan от Google потвърди, че персонализирането е слаб сигнал за класиране, като допълни, че много рядко се използва.
Наред с това каза, че голяма част от хората, които търсят на един и същ език и от една и съща локация, в повечето случаи ще виждат еднакви резултати. Локацията и езиците повлияват много повече върху това защо резултатите се различават.
Google потвърди, че заглавията са се променили, за да не използват заявката на потребителя, който търси
Google обяви, че този месец е въвел нова система за генериране на заглавия за уеб страници. В документацията на Google Search Central ще намерите полезна информация относно актуализацията.
Актуализацията на Google Link Spam завърши
Google обяви, че актуализацията на Google Link Spam вече приключи. Да припомним, че тя започна още през месец юли и нейното цялостно пускане отне един месец.
Google: Страниците за мобилни устройства и настолни компютри не е необходимо да съвпадат, но трябва да изпълняват една и съща цел
John Mueller отново заяви, че не е необходимо страниците за настолни компютри и за мобилни устройства изцяло да съвпадат. Единственото, което се изисква, е да изпълняват една и съща цел. Като пример даде, че ако в десктоп версията ви имат 16 елемента, а в мобилната те са 8, това няма значение стига странирането все още да работи под една или друга форма.
Google: Кликането върху имейли с бюлетини не ви помага за по-доброто класиране при търсене в Google
John Mueller заяви, че кликовете върху имейлите с информационни бюлетини не ви помагат в подобряване на класирането на вашия сайт при търсене. Към това той допълни, че е добре да имате няколко източника на трафик и не е необходимо всички те да оказват влияние върху SEO оптимизацията.
Google отвори тема за оплаквания относно промените в заглавието
Google отвори специална тема, в която всеки собственик на сайт или SEO специалист може да публикува примери за лоши заглавия, които Google е създал и ги е използвал вместо вашите HTML title tags. Към това изявление John Mueller сподели, че за Google вашето мнение е от съществено значение и помага да подобрят техните системи, така че да направят търсенето в Google максимално лесно за всеки един от нас.
Google каза, че премахването на AMP страница като цяло не би трябвало да доведе до спад в класирането при търсене
В Twitter имаше въпрос, отправен към John Mueller, който се отнасяше до това дали, ако се премахне AMP страница, това ще доведе до спад в класирането на конкретната страница. Той допълни, че все пак има леки ефекти като скорост, но в зависимост каква е страницата и заявката, то може да има минимален спад.
Google: Богатите на ключови думи домейни няма да помогнат на вашия сайт да се класира
В Twitter John Mueller беше попитан дали си струва купуването на домейни, които са богати на ключови думи. В отговор John каза, че за целите на SEO не е необходимо покупката на такъв тип домейни. Към това той допълни, че те могат да са полезни от гледна точка на реклама.
Промяната в Title/Header, направена от Google, няма да се отрази на класирането
След генерирането на нова система от Google за заглавията, има много въпроси относно това дали Google използва новото заглавие, което самият той е генерирал, за целите при класиране. Отговорът на John Mueller от Google беше Не.
А точният въпрос, който потребител в Twitter зададе, беше: “Ако Google пренапише заглавието ми, взема ли предвид ключовите думи в заглавието, когато измерва релевантността на дадена страница въз основа на новото или старото заглавие?”
Google: Резултатите от Lighthouse не повлияват на търсенето в Google
Lighthouse е автоматизиран инструмент с отворен код, който е за подобряване качеството на уеб страниците. Той може да се използва срещу всяка една страница, публична или изискваща удостоверяване. Инструментът разполага с одити за изпълнение, достъпност, прогресивни уеб приложения, SEO и други.
Във връзка с това John Mueller написа в Twitter, че резултатите в Lighthouse не повлияват на класирането. Към това той допълни, че използването на black hat SEO практики не е добра идея, като това може единствено и само да ви попречи да откриете истинските проблеми, които съществуват.
Google: Не заменяйте на сляпо вашия HTML Title Tag със заглавия на Google
На една от срещите Google SEO office-hours hangout, провела се в края на август, John Mueller сподели, че не е добре да сменяте вашия HTML Title Tag на сляпо. Той каза, че ако заглавието на Google ще направи нещата по-добри за вашите потребители, то го сменете, но не приемайте, че алгоритъмът на Google е винаги прав.
Към това John допълни: “Това, че един алгоритъм избира нещо като заглавие, не означава, че то е по-доброто заглавие… Със сигурност има ситуации, в които може би алгоритмите на Google избират по-лоши заглавия, съответно вие искате да запазите вашето.”
Данните от Performance отчета в Google Search Console могат да се загубят
На питане в Twitter John Mueller сподели, че понякога Google успява да възстанови данните, но понякога те се губят. Към това допълни, че в миналото те са разглежд али възможността да добавят интерполирани данни, но John смята, че това е несигурен начин, особено що се отнася до ключови думи.