Обзор на Google – Август 2022
Google не се интересува от това колко линка за проследяване на Facebook има в GTM
Стартираме с един от първите въпроси за месец август, който бе отправен към John Mueller от Google в Twitter, а именно дали за Google са важни линковете за проследяване на Facebook, които има в GTM? Накратко в отговор John каза, че доколкото той самият е запознат, това няма значение за Google.
Google: Актуализирайте вътрешните линкове от HTTP на HTTPS, но може би ефектът ще е минимален
Във връзка с актуализацията на вътрешните линкове от HTTP формат на HTTPS, John Mueller сподели в Reddit, че би направил всичко възможно, за да ги промени, но към това допълни, че ефектът може да не е толкова видим и голям, колкото се очаква.
Връщаме се няколко години назад, когато Gary Illyes от Google бе казал, че ако редиректите са правилно имплементирани, положителният ефект от преминаването към HTTPS е много минимален, затова и по негово мнение не си струва.
Преглед на търсенето в Google в 3D формат за някои обяви
Напомняме, че още през 2019 година Google за първи път демонстрира изглед на 3D изображения в резултатите от търсенето в Google. От този момент насам немалък брой търговци опитаха тази функционалност.
Днес продължава да има потребители в Twitter, които споделят за това как техни продукти се показват като 3D изображения в Google Search. Включително и Glenn Gabe, SEO специалист, вижда такъв тип изображения за компанията Wayfair.
Google: Лимитът от 50 000 URL в sitemap е базиран на <loc> URL-и, а не на алтернативните URL адреси
Както знаем, всеки един XML sitemap може да съдържа до 50 000 URL адреса. Това означава, че ако имате повече от този брой адреси, то трябва да създадете няколко XML sitemaps.
А във връзка с ограничението на броя URL адреси, които може да има в един sitemap, то потребител в Twitter отправи въпрос към John Mueller, в който попита дали Google брои не само адресите на местоположение, но и алтернативните такива. В кратък отговор John каза, че Google брои само <loc> URL адресите.
Google относно рекламите и това колко са твърде много
Друг интересен въпрос, който SEO специалистите и собствениците на сайтове си задават, е това какво би било добро съотношението между съдържание и реклами от гледна точка на класиране при търсене в Google и кога рекламите са твърде много за нашия сайт.
В отговор John Mueller каза, че няма конкретно число, което Google препоръчва и че времето и практиката ще покажат кога е твърде много.
Google актуализира търсенията с кавички
През месец август Yonghao Jin от Google сподели, че подобряват търсенето и резултатите от него в Google. Така, когато търсите дадена дума или фраза в кавички, Google ще ви извежда резултати с извадки, където се споменава това, което търси.
По този начин ще можете много по-лесно да разберете къде в уеб документа да откриете информация, която ви вълнува, след като кликнете върху линка на страницата, която ви излиза като резултат. А ето и пример:
Google официално поддържа предимства и недостатъци за структурирани данни за страниците с отзиви
В началото на месец август Google официално обяви, че вече поддържа структурирани данни за плюсове и минуси на страници с отзиви. Можете да използвате инструмента Rich Result Test, за да валидирате тази маркировка и да сте сигурни, че е правилна за Google Search.
Ето и пример на това как би изглеждал rich result markup, ако го използвате за вашия сайт:
Google: <Noindex> на един URL може да доведе до неиндексиране на всички URL адреси в даден клъстер
В един от епизодите на подкаста Search Off the Record, Lizzi Sassman от Google зададе въпрос на Gary Illyes от Google относно използването на <noindex> за международни URL адреси. Въпросът на Lizzi Sassman бе:
“Какво ще се случи, ако имате други езици? Например, ако имате noindex на един език, ще направите ли нещо и за другите езици? Може би, предполагам, ще го зададете като rel=canonical?”
В отговор Gary Illyes каза, че до голяма степен зависи от това как е настроено, тъй като ако имаме дублиране на езици, например, и Google открие това като дублиране, то значи, че един noindex може да засегне целия клъстер.
Динамичното рендиране е заобиколно, а не дългосрочно решение
Именно това сподели Google в своята обновена помощна документация, казвайки ни, че при проблеми със съдържанието, генерирано с JavaScript, “динамичното рендиране е заобиколно, а не дългосрочно решение”. Вместо това, Google ни съветва да използваме статично рендиране.
В кратко видео Martin Splitt от Google също споделя повече за динамичното рендиране.
Използвайте описателни заглавия RSS feed и един единствен feed
През месец август Google направи няколко промени в своята документация за функцията Follow в Google Search.
Това, което посъветва, е следното:
- използвайте описателни заглавия за RSS feed;
- използвайте един feed.
А какво трябва да знаем за функцията Follow? Тя позволява на потребителите да следват даден уебсайт и да получават най-новите актуализации от този уебсайт в раздела “Follow” в Discover в Chrome.
Към всичко това трябва да добавим, че към момента тази функция е достъпна на английски език само за потребители, регистрирани в САЩ и използващи Chrome Android.
Google добави свойството GTIN 12 в своята документация
Още една промяна, която настъпи през месец август, е това, че Google добави в своята документация за Product Structured Data свойството GTIN12, като препоръките са да се предоставя в цифров формат. Тук е важно да уточним, че това свойство не е ново, винаги се е поддържало от Google. Единствената промяна е това, че то е описано в документация.
Google прави подобрения на Featured snippets, False Premises, MUM и много други
Август месец донесе и подобрения на featured snippets за резултатите и за препоръките за съдържание в Google Search, така че потребителите да откриват качествено съдържание.
В тази връзка споделяме, че MUM работи с featured snippets, за да помогне на Google да разбере значението на консенсус и да подчертае думите във featured snippets, познати като “callouts”.
Кликането върху вашия сайт в резултатите от търсенето в Google няма да навреди или помогне за класирането
Чудили ли сте се дали, ако често кликате върху вашия сайт, може да му навредите или си мислите, че това ще помогне за по-доброто му класиране? Е, Google неведнъж ни е казвал, че CTR не влияе на класирането на сайта ви. Това бе отново потвърдено и от John Mueller, който каза, че постоянното кликане върху сайта ви няма да му навреди, нито ще му помогне.
Google споделя какво можете да направите с отминали събития
Ако създавате събития, които публикувате във вашия сайт, то най-вероятно сте се чудили какво да направите с тях – дали да ги запазите, пренасочите или да ги направите със статус 404? Накратко ще кажем, че това дали да ги запазите или изтриете зависи от различни фактори.
На такъв въпрос John Mueller отговори, че ако искате поради някаква причина сайтът ви да бъде намерен именно заради дадено събитие, то можете да го запазите, ако не – изтрийте го.
Най-честите причини да запазите събитие във вашия уебсайт е, защото искате да публикувате кратък обзор от изминалото събитие, както и снимки.
А може би е събитие, което се провежда редовно. В този случай запазете страницата и я актуализирайте, когато наближи моментът, в който отново ще се осъществи.
Ако нищо от това не предстои, то е по-добре да го премахнете, като няма защо да се притеснявате от това, че сте я изтрили.
Google: Много SEO специалисти не създават качествено съдържание
Отново се връщаме на темата за съдържанието и за това, че то трябва да бъде добре форматирано, последователно и не на последно място да предоставя полезна информация, която да е в помощ на потребителите.
В тази връзка John Mueller от Google коментира в Twitter, че много SEO специалисти и уебсайтове създават некачествено съдържание, което не си струва да бъде индексирано. Той допълни и отново ни напомни, че това просто да съществува в нашия сайт, не означава, че то е полезно за потребителите.
Google поправи грешка в Google Search Console
Google съобщи в Twitter, че са поправили грешка в Google Search Console, която се характеризира с маркиране страници като индексирани, въпреки че те всъщност не са.
Google каза, че тази грешка е засегнала много от свойствата в Search Console, като в резултат от отстраняването на грешката някои от SEO специалистите и собствениците на уебсайтове могат да видят спад в броя на индексираните страници в отчета Index Coverage.
Google може да премахне URL адреси от индекса
Повечето SEO специалисти, които се занимават от дълго с оптимизация за търсачките, знаят или по-скоро предполагат, че Google може да премахне определени URL адреси от индекса, особено ако са по-стари.
Потвърждение на този въпрос дойде и от John Mueller, затова ви препоръчваме да поддържате всички важни за вас страници, така че да са уникални и да предоставят полезна информация за потребителите.
Още нещо, което се счита за добра практика, е създаването на вътрешни линкове към други популярни страници от вашия сайт. Така дори и сега Google да реши да не индексира една страница, на по-късен етап може и да го направи.
Google: Нито динамичното, нито server side рендирането носят някакви SEO ползи
Както малко по-горе споделихме, през месец август Google обнови помощната си документация, като заяви, че ако имате проблеми със съдържанието, генерирано с JavaScript, то динамичното рендиране не е дългосрочно решение.
През този месец в Reddit се появи въпрос относно рендирането и класирането на сайта. В тази връзка John Mueller каза, че нито динамичното, нито server side рендирането ще повлияят на класирането, и допълни, че това са просто два различни начина за индексиране на съдържанието.
HTTPS не е изискване за класиране на вашия сайт
Както знаете, HTTPS протоколът е защитен и много по-сигурен както за вас, така и за потребителите, които посещават вашия сайт. Това обаче не означава, че той е фактор за класирането на вашия сайт при търсене в Google.
Такъв въпрос се появи към John Mueller в Twitter и по-конкретно дали Google все още класира сайтове, които не са HTTPS. В отговор John потвърди и допълни, че няма изискване да използвате HTTPS, за да можете да класирате вашия сайт.
Google пуска нови актуализации на Product Reviews и Helpful Content
Google знае, че една от най-големите “болки” на потребителите е разочарованието от това да попаднат на страница, която не отговаря на очакванията им от гледна точка на полезна информация. Именно затова и Google работи усилено, така че да извежда най-подходящите и полезни резултати спрямо търсенето на потребителите.
По тази причина Google обяви, че ще има нова актуализация, “Helpful Content Update”, която ще гарантира, че при търсене няма да се класират страници, които не съдържат качествено, полезно и уникално съдържание.
Нещо повече, Google знае и че ревютата на продукти често играят ключова роля във вземането на решение за покупка на определен продукт, затова и Google обяви, че пуска нова актуализация на Product Reviews, с която цели да предостави на потребителите оригинални и полезни ревюта, написани от експерти.
Официално Video Index Report е достъпен в Google Search Console
През месец август Google официално обяви в Twitter, че отчетът за Video Index вече е наличен в Google Search Console. Ако имате видеа във вашия сайт, то можете да използвате този отчет, за да разберете как те се представят при търсене в Google. Отчетът е видим в лявата част на Search Console, в раздел Coverage.
Google добави данни на ниво URL за примерни URL адреси в отчета Core Web Vitals
Google написа в Twitter, че добавя данни на ниво URL в примерните URL адреси, които можете да видите в отчета Core Web Vitals. В тази връзка Google сподели, че целта е отчетът да бъде по-ясен, а ето как ще изглежда:
Google: Добавянето на структурирани данни за видео няма да го направи по-видимо
Това бе отговорът на John Mueller от Google на въпрос в Twitter. А въпросът гласеше дали при проблем с показване на видеото добавянето на структурирани данни ще помогне. В отговор John каза, че ако то не е видимо на страницата, структурираните данни няма да окажат влияние.
Google: Soft 404 хабят вашия Crawl Budget
В един от епизодите на подкаста Search Off The Record Gary Illyes каза, че Soft 404 URL адресите, които Google вижда като 404, а те връщат 200, хабят Crawl Budget-а. Към това доуточни, че това не се отнася за статус 404 и 410 – те не хабят от Crawl Budget-а.