Обзор на Google – Август 2023
Връщаме се с месец назад, за да погледнем какво се случи в Google и кои са промените около търсачката.
Broad Core Update за август 2023 година е наличен
В последните дни на месесц август Google обяви новата глобална актуализация, която засегна всички езици и разглежда различните типове съдържание. Говорим за Broad Core Update 2023.
Целта на този ъпдейт бе да поощри и възнагради всички сайтове и страници, които се представят добре. И по-конкретно говорим за качеството, което предоставят, а именно предоставят ли качествено съдържание, лесни за навигиране ли са и разбираемо ли е за ботовете на Google и потребителите за какво е дадената страница.
Google все по-рядко ще ни показа FAQ и HowTo rich results в резултатите от търсенето
Това стана ясно през месец август, като Google обяви, че променя начина, по който ще показва част от structured data и по-конкретно FAQ и HowTo. За да бъдем по-точни, Google написа, че тези rich results ще са видими единствено и само в резултатите от търсене на десктоп и то за сайтове, които са здравни, правителствени, авторитетни и значително по-популярни.
Google премахна @ID от документацията за Site Name Markup
През месец август Google направи още една промяна, която засяга site name markup. Това, което компанията обяви и е видимо в документацията, е, че атрибутът @id е премахнат и вече не е сред задължителните елементи в структурираните данни на даден уебсайт. Като основна причина за това решение Google написа, че го намира за ненужно.
Ето и актуален пример с всички задължителни полета, които трябва да се включат:
Google добави CSV файловете в своя списък с всички типове индексируеми файлове
Comma-Separated Values, познато ни най-вече под абревиатурата CSV файл, вече е в списъка с всички типове файлове, които са индексируеми от Google. В този списък има включени още всички формати на изображения и видеа, които също влизам в списъка с индексируеми файлове.
В свой коментар John Mueller от Google потвърди, че това е не само актуализация в документацията, а е нещо ново за Google. Това означава, че до този момент CSV файловете не са били индексируеми от Google.
Google: По-добре е да не позволявате на Google да индексира съдръжание, събрано от резулатите от вашия интегриран чатбот с изкуствен интелект
Ако използвате чатбот с изкуствен интелект и не искате съдържанието да е видимо и да се индексира от Google, то може би е добре като използвате data-nosnippet, роботизиран iframe или JavaScript файл. Това бяха препоръки на John Mueller, а целта на тези практики е да се блокира такъв тип съдържание.
Google говори за Google Ranking Updates
Интересен бе един от епизодите на Google Search Off The Record, в който John Mueller, Danny Sullivan и Martin Splitt говориха за Google Ranking Updates. Те говориха за това какво да правим с нашата SEO стратегия при нова актуализация, кои са важните фактори за класиране в резултатите на Google и много други интересни теми.
Накратко, те казаха, че при нова актуализация не трябва изцяло да променяте своята SEO стратегия. От гледна точка на факторите за класиране User Experience и Page Speed са от съществено значение, както и това, че оптимизирането за един ranking factor няма да доведе до по-добро класиране.
Освен това, E-E-A-T са ключови, което означава, че е важно да бъдете професионалисти в съдържанието, което създавате, и да предоставяте експертиза. И не на последно място споделиха, че предпочитанията на Google са да класира по-свежо съдържание, така че мислете и за актуализирано на съдържание, което може да бъде обновено.
Google: Няма да навреди на SEO, ако домейнът ви за електронна поща е различен от основния ви домейн
Точно такъв въпрос се появи в Reddit. Потребител се интересуваше дали използването на различен домейн за електронна поща от този, който е на уейбсайта, оказва негативно влияние върху самия сайт и дали е лоша практика.
В своя отговор John Mueller от Google потвърди, че това е често срещана практика, която не оказва каквото и да е било влияние върху самия уебсайт. Всъщност това е наистина практика, която може и да сте срещали при по-големите компании.
Какво наистина значи за Google добро потребителско изживяване?
За да предостави качество един сайт, да бъде авторитетен и такъв, на който потребителите и Google се доверяват, е необходимо доста работа и внимание към всеки детайл.
Тук обаче Google прави едно уточнение, а именно че за Google е важно да види, че вашия сайт действително предоставя добро изживяване, а не че се опитва. Това бе потвърдено от John Mueller по време на августкия епизод от поредицата Google SEO office-hours.
Google относно това как да блокирате части от съдържанието в дадена страници
Gary Illyes от Google сподели в своя профил в LinkedIn няколко начина, по които можете да блокирате части от съдържание в определена страница от вашия сайт, за да не бъдат обходени от търсачката.
Един от начините, които той е описва, е да поставите частта, която не искате да бъде обходена, в JavaScript файл, който е забранен за обхождане. А друг метод според Gary е да хакнете вашия сървър, за да може условно да пропусне връщането на определени байтове.
Той допълни, че е важно да предвидите, че този тип практика не се харесва от повечето търсачки, тъй като в миналото се свързвала с лоши спам практики.
Google: Ако една страница е индексирана, то значи е била и рендирана от Google
Martin Splitt от Google сподели в X (преди Twitter), че ако дадена страница е индексирана, тя със сигурност е била рендирана или с други думи визуализирана. Той допълни, че всички страници от сайта биват рендирани с изключение на тези, които връщат 4хх и 5хх.
В тази връзка напомняме какъв е пътят на ботовете на Google, когато открият една страница:
- Crawling – или обхождане, при което Google ще посети нови или актуализирани страници, за да събере необходимата информация и да продължи към следващата стъпка;
- Rendering – рендирането или визуализирането е следващата важна стъпка, която включва информация от HTML, JavaScript и CSS, за да се генерира как съответната страница ще се визуализира за потребителите на десктоп и мобилни устройства;
- Indexing – след като страницата бъде обходена и рендирана, ботовете ще я обработят допълнително, за да се определи дали тази страница ще бъде индексирана или не. Причините за noindex могат да са много, в някои случаи ние сами искаме да не се индексира, а в други Google решава това на база различни фактори;
- Ranking – класирането е последната стъпка, като тук отново Google вече има списък с всички страници, които са свързани с определена ключова дума или фраза. На база различни фактори трябва да се определи как тези страници ще бъдат подредени при търсене по конкретната ключова дума.
Google: Съдържание, написано на база популярни търсения, не е съдържание, насочено към хората
Danny Sullivan от Google коментира една от популярните тактики в SEO средите и при създаването на съдържание.
Той говори за това как много експерти преди да започнат да създават съдържание, първо искат да проверяват какви са тенденциите при търсенията и кои ключови думи са с най-голям обем на търсения с помощта на различни иснтрументи. На база на това проучване се откриват теми, които са актуални и популярни.
Неговият коментар по този въпрос е, че съдържанието, чиято основна цел е да използва популярни търсения, по-скоро не е насочено към хората, а към търсачките. Той не препоръчва тази практика, тъй като не води до дългосрочен успех.
Това, което ние бихме добавили, е, че такъв тип проучване помага да разберем по-добре потребителските търсения и да се насочим към теми, с които ще можем да отговорим на очакванията на потребители, техните нужди и болки.
Тук въпросът е по-скоро съдържанието да бъде релевантно за вашия бизнес, за това, което вашите потенциални клиенти се обръщат към вас и може да им помогне да изградят доверие към вас. В противен случай резултатът наистина е съдържание, което не е написано за потребителите, а по-скоро за целите на SEO.
Google не архивира собствените си страници с резултатите от търсене
Ако сте се чудили дали Google кешира страниците с резултатите от търсенето, създавайки им постоянни или не толкова постоянни копия с цел бъдеща справка при нужда, не сте сами. Именно такъв въпрос бе отправен от потребител към John Mueller.
В отгвор John каза, че не вижда смисъл в това, нито да е ефективно. Той добави, че уеб е толкова динамичен, че заявките постоянно се променят и идват все нови и нови.
Трябва ли да се притеснявате за keyword stuffing и кога?
Така нареченото keyword stuffing или с други думи набиване на ключови думи е една от важните теми в SEO и по-конкретно при създаването на съдържание. Ако сте се чудили какво е правилото, ето какво казва John Mueller, след като му бе зададен въпрос по темата.
Той коментира, че не би се притеснявал от 10-20 повторения на ключовата дума в една страница и то от гледна точка на SEO. John сподели, че по-скоро би проверил дали за потребителите това е нормално или не. Той смята, че трябва наистина прекалено много пъти да повтаряте една и съща таргет фраза, за да бъде приета като спам.
Въпреки това нашият съвет е да бъдете внимателни. Едно от ключовите неща е да споменавате фразата по възможно най-естествения начин, да има смисъл и последователност цялото съдържание и ключовата дума в него.
Google с нова помощна документация за собствениците на бизнеси
Google съобщи, че са добавили нова документация, която включва общ преглед на правилата за използване на Google Business Profile. В нея ще откриете повече информация относно забраненото и ограничено съдържание, какви са ограниченията на ниво акаунт и ограниченията за публикуване, какво представлява право на участие, собственост и други.
Google: Не е нужно една страница да е на даден сайт в конкретна ниша, за да бъде полезна
Това бе коментар на John Mueller относно изказване на потребител в X (Twitter) относно факта, че често вижда как сайтове, които не са свързани с конкретна ниша и не казват много, се класират много по-добре. В отговор John написа, че не е необходимо една страница да е в сайт, който е свързан с конкретна ниша, за да се счита като полезно съдържание. Нещото, което стои зад това изказване, е, че не трябва задължително да слагаме страници с линкове от тематични външни сайтове.
Google говори за имената на домейни
Една от темите, които вълнува много SEO експерти, е именно изборът на име за домейн и до колко оказва влияние върху SEO. Накратко, John Mueller каза, че името на вашия домейн няма да подобри, нито ще попречи на SEO на вашия сайт.
Той посъветва да не използвате запетаи, двоеточия, интервали и други подобни символи. Наред с това препоръча да избирате името на вашия домейн в дългосрочен план, а не само на база ключови думи и техният обем на търсене.
Google спря да показва анонимни ревюта
Завършваме обзора на Google с една новина от края на месец август, а именно това, че от 25 август Google вече не показва на потребителите анонимни ревюта. Всъщност това се е коментирало още преди да настъпи, тъй като в своята документация Google е съобщил за предстоящата промяна.