Обзор на Google – Май 2023

Google говори повече за Topic Authority
Обзор на Google Май 2023

Google говори повече за Topic Authority

През месец май Google сподели интересна блог публикация, която се отнася до съществуваща система за класиране, позната ни като topic authority. За да има повече яснота, Danny Sullivan от Google написа в Twitter, че това не е нова актуализация.

Към своя коментар той допълни, че целта на публикацията е да предостави малко повече детайли и разяснение относно това как работи тази система. Накратко, нейната цел е да подобри класирането на съдържание, което е релевантно, качествено и експертно написано, както в Google Search, така и в Google News.

В своята публикация Google обяснява, че тази система включва различни сигнали и споделя кои са най-важните сред тях, а именно:

  • Доколко даден източник е значим за конкретната тема или локация;
  • Колко влиятелен и оригинален е даден източник;
  • Каква е репутацията на съответния източник на информация.

Какво казва Google за E-E-A-T и YMYL?

Google с публикация в Twitter ни напомни за своята документация за E-E-A-T и YMYL. С нейна помощ всеки създател на съдържание може да разбере как трябва да ги разглежда и възприема, така че да създава качествено съдържание, което да бъде ориентирано към потребителите.

Както знаем, Google винаги ни е казвал, че няма какъвто и да е било алгоритъм за E-E-A-T, но има фактори и сигнали, които взима предвид и които е добре всеки собственик на сайт, SEO специалист и създател на съдържание да знае.

Публикация на Google за E-E-A-T

Google: Избягвайте да използвате “Coming Back Soon” при миграция

На всеки от нас се е случвало да посети даден сайт и да види страница “Coming Back Soon”. Тя най-често се използва, когато се правят промени по сайта, предстои неговото пускане или е в процес на миграция. В тази връзка, ако и вие самите сте в такъв етап или ви предстои, съветът на Google е да избягвате този тип страници.

John Mueller от Google написа, че ако искате да използвате такава страница, то е препоръчително да бъде за един или два дни, но да бъде 503. Той допълни, че използването на страница “Coming Back Soon” за по-дълъг период от време може да бъде болезнена за сайта след като официално бъде пуснат.

Google вече третира .ai като общ домейн, а не като gTLD домейн с код на държава

Gary Illyes от Google сподели, че Google вече третира ccTLD (Country Code Top Level Domains) .ai домейните като общи домейни gTLD(Generic Top Level Domains). Това означава, че вече няма да се третира като домейн за конкретна държава, а в случая се отнасяше за Ангила. Тази промяна е видима в документацията Managing multi-regional and multilingual sites.

Трябва ли да дадете disavow на връзки въз основа на метрики от различни инструменти?

John Mueller много често е споделял, че би бил внимателен, когато става въпрос за disavow. В тази връзка в Twitter имаше въпрос относно това, че според инструменти на трети страни има връзки към страници, чийто DR е от 0 до 10. Въпросът бе дали е необходимо в този случай да се направи disavow, особено предвид, че сайтът е голям и е с висок DR над 90.

В отговор John каза, че това би било голяма грешка. Той допълни, че за Google тези метрики, които различните SEO инструменти от трети страни показват, нямат такова значение.

Важно ли е какъв е процентът трафик на Googlebot във вашия сайт?

Ако сте си задавали въпросът дали има някакъв “здравословен” процент трафик, който би трябвало да очаквате от дейността на Googlebot на вашия сайт, то отговорът е, че няма конкретна метрика. Този въпрос вълнуваше и един от потребителите в Twitter, а в отговор John Mueller каза, че няма никакво значение.

Нова актуализация за структурираните данни за видеа

Още една актуализация, която Google направи през месец май, бе да промени някои от изискванията за структурирани данни за видеа. Промяната е свързана с премахване свойството за описание от задължителните изисквания в своята документация, като това свойство вече спада към препоръчителните практики на Google.

Така всички видеа, при които липсва описание, ще бъдат валидни и Google Search Console няма да ги докладва като невалидни. Нещо повече, след тази промяна е възможно част от вашите видеа да се показват като rich results в Google Search, като например video thumbnails и други.

част от документация за структурирани данни за видеа

Google: Не се доверяваме на връзки, идващи от спам сайтове

Именно това каза Duy Nguyen, който е част от екипа Google Search Quality. Неговият отговор беше провокиран от въпрос, зададен по време на Google SEO office-hours. Въпросът бе дали ще повлияе на изходящите връзки, ако домейнът е наказан.

Duy Nguyen предположи, че под наказан домейн се разбира такъв, чиито позиции при търсене в Google са понижени от алгоритмите за спам и ръчните действия. Въз основа на това предположение той каза, че Google не се доверява на връзки от сайтове, за които се знае, че са спам.

Всъщност тази информация не е нова, а по-скоро потвърждение и напомняне на това, което до този момент знаехме, че е важно.

Предимствата от използването на hreflang x-default

Свойството hreflang x-default цели да сигнализира на алгоритмите на Google, че дадена страница е страница по подразбиране, за която няма друга по-подходяща такава, както и че не е насочена към специфичен език или локация.

В тази връзка Gary Illyes от Google публикува статия, в която споделя кои са основните предимства от използването на hreflang x-default. Накратко, най-големият плюс на свойството е, че помага за лесното откриване на URL адреси. Това го прави препоръчително за сайтове с много категории и подкатегории, чиито структури са изключително сложни.

Висококачественото съдържание все още може да не дава достатъчно стойност за уеб

Това беше коментар на John Mueller от Google след като потребител в Twitter попита кое Google би предпочел да класира: малък брой ключови думи, по-малко информация, но повече на брой качествени backlinks или качествено съдържание с детайлна информация, но с малко на брой авторитетни backlinks.

В отговор John заяви, че едно качествено написано съдържание все още може да не носи достатъчно стойност за уеб на база всичко друго, което може да се открие в Search по темата.

Туит с коментар на John Mueller за качественото съдържание

Новата метрика INP заменя FID

Google обяви още една промяна в метриките на Core Web Vitals в Google Search Console, която предстои да се случи през март 2024 година. Това е, че новият показател INP (Interaction to Next Paint) ще замени текущия FID (First Input Delay), а целта на тази промяна е по-добре да оцени качеството на потребителското изживяване на дадена страница.

Графика от Google за въвеждането на INP

Нова актуализация на Google Helpful Content

Danny Sullivan от Google сподели, че в следващите месеци предстои нова актуализация, която е свързана с Google Helpful Content. Целта на Google е да подобри начина, по който класира резултатите в Google Search, за да може все по-видими да бъдат страници с полезна информация. Той допълни, че често се случва как наистина полезно съдържание е трудно за откриване или можем да го намерим на необичайни места. С тази актуализация целта е да се показват все повече от тези така наречени “скрити скъпоценни камъни” в Google Search.

Google: Не се планира експорт на исторически данни

Връщаме се обратно към миналата година, за да припомним това, че Google добави автоматизиран bulk експорт на данни от Google Search Console към BigQuery. Чрез тази функция можете да изведете данни, считано от датата, на която сте я настроили в Search Console. В тази връзка John Mueller заяви, че Google няма план да добавя експорт на исторически данни в GSC за последните 16 месеца.

Както знаем, функцията е много полезна за големи сайтове, които предлагат много и различни марки или имат по-необичайни заявки, които надхвърлят ограничението от 50 000 реда дневно на API.

Google известява за възможни промени на данните след миграцията на Google Analytics 4

Напомняме, че на 1 юли 2023 година започва миграцията на Google Analytics 4. В тази връзка Google започна да съобщава за това, че е възможно да забележите промени на данните в отчетите, които виждате в Google Search Console. Освен това, този месец Google уточни, че няма промяна в датата, затова посъветва максимално скоро да преминете към GA4, ако все още не сте го направили.

Google добави нов Googlebot

Google добави нов user agent в своя списък, който носи името Google-InspectionTool. Той ще служи като инструмент за тестване на търсенето, включително Rich Result Test и URL Inspection в Google Search Console.

Документация на Google с описание на новия user agent

Нов раздел в документацията Translated results in Google Search

Google добави нов раздел в своята документация за преведени резултати от търсенето в Google Search. В тази секция описва кои са езиците, за които функцията за превод на резултатите е достъпна за десктоп и мобилни устройства. Това са бенгалски, английски, френски, немски, хинди, индонезийски, малаялам, марати, португалски, испански, тамилски, телугу.

Може ли да се съкрати SEO пътя за постигане по-бързо на желаните резултати?

Това е въпрос, който вълнува много SEO специалисти и собственици на уебсайтове. Много често наблюдаваме как наш конкурент не следва стриктно насоките, съветите и правилата на Google, а в същото време успява да се класира добре.

Именно такава дискусия се появи в Mastodon, където потребител споделя как даден конкурент се класира добре, а това, което прави е да добавя отзиви и да генерира автоматично съдържание.

В отговор John Mueller каза, че това е просто опит за съкращаване на пътя и работата от гледна точка на SEO. Това, което посъветва, е да бъдете по-разумни и да мислите в посока как да изградите дългосрочно присъствие.

Неведнъж сме казвали, че SEO е дълъг процес, който изисква време, упорита работа и търпение, за да се изпълнят заложените цели и да берете плодовете от вашия неуморен труд. Това е най-сигурният начин за постигане на дългосрочни резултати, а именно увеличаване на видимостта, органичния трафик и съответно на печалбата.

John Mueller с коментар за практиките в SEO

Ще навреди ли задаването на грешна дата в last-modification в HTTP заглавието?

John Mueller коментира в Mastodon темата за използване на last-modification и вписването на неправилна дата. В тази връзка той каза, че е попаднал на статия, в която се казва как използването на грешна дата в last-modification оказва негативно влияние от гледна точка на SEO.

John написа, че това е напълно грешно и по никакъв начин няма да окаже негативно влияние върху вашия сайт, нито ще доведе до понижаване на класирането. Той допълни, че е добре и е препоръчително да вписвате коректна дата, тъй като това по-скоро ще помогне ефективното обхождане, но няма да окаже негативно влияние.

Имената на сайтове в Google вече се поддържат и за subdomain на мобилни устройства

Това съобщи Google в Twitter, заявявайки, че функцията за имена на сайтове вече се поддържа и за subdomains на мобилни устройства. Тази актуализация се вижда и в документацията Provide a site name in Google Search.

Документация на Google с поддържани site names

Google добави нов бутон в Rich Result Test

Това написа Ryan Levering от Google. Той каза, че на много хора им липсва стария процес на Structured Data Testing Tool, затова Google връща бутона, с който много лесно ще се правят поправки на кода.

Нова актуализация на Google Search Console Insights

Google обяви, че е направил актуализация, с която да показва повече insights за собствености, които не са асоциирани с Google Analytics. По-конкретно Google ще показва new content performance insights като най-популярно или търсено съдържание от вашия сайт в Search.

Google за Search Console Insights

Google актуализира своя помощна документация

Завършваме обзора за този месец с още една актуализация. Помощната документация, която се отнася за канонизацията, бе актуализирана от Google. Към днешна дата Google не препоръчва използването на noindex от гледна точка на това да не се блокира изцяло една страница от търсенето. Предпочитано решение според Google са каноничните връзки rel=canonical.

Подобни статии