Обзор на Google – октомври 2024
Какво да избягвате при създаването на нов сайт?
Потребител отправи въпрос към екипа на Google, за да научи кои са топ 3 най-важните неща при създаването на нов сайт с основна цел – изграждането на трафик в следващите 6 месеца. В своето питане уточнява, че трябва да се изключат фактори като ниша, бизнес и добавянето на сайта в Google Search Console.
В отговор John Mueller от Google беше кратък и ясен в това кое е важно. Ако нямаме готов сайт, той препоръча да оставим деактивиран DNS-а на домейна или да създадем специална „Coming soon“ страница. John препоръча и да не се използват такива готови страници от използваните CMS / хостинг плаформи, тъй като те не са персонализирани и биват третирани като дублирано съдържание. Впоследствие това би отнело повече време на Google да открие и разпознае новия сайт като уникален.
Canonical или Noindex – какво да изберем?
Темата за използването на canonical и noindex таговете не е нова за никого и е нещо, което винаги се появява като въпрос. Използването на двата тага е винаги актуално и много собственици на бизнеси, които сами управляват своите сайтове, както и много SEO специалисти си задават понякога въпроса кой от двата тага да използват.
John Mueller отново отговори на този въпрос по много достъпен начин. Той заяви, че ако искате да “обедините” или по-скоро да свържете логически две страници, то е по-добре да използвате rel canonical. В случай обаче, че целта е дадената страница да изчезне от търсачката и резултатите на Google, но да е видима за потребителя, препоръчително е да използвате noindex.
Когато имате две и повече страници, които говорят за едно и също нещо и са смислово свързани е възможно Google да не направи разлика между тях и това да доведе до канибализация. С canonical тага казваме на Google коя е важната и основна страница за нас, с която искаме да се борим да се класираме и кои Google да игнорира.
От друга страна с noindex казваме на Google, че страницата не е важна за нас и не искаме да я индексираме или показваме в резултатите от търсене.
Google с нови промени в Google Search Console
Екипът на Google съобщи, че вече ще могат да ви се запазват настройките на филтрите в Performance report. Или с други думи, когато разглеждате вашите отчети с настроените от вас филтри и преминавате между отчетите, настройките ще се запазват. Същото се отнася и в случаите, когато решите да излезете от GSC – следващия път, когато отново влезете, настроените преди това филтри ще са се запазили.
Така няма нужда отново да избирате нужните филтри, а ако искате да премахнете всички тях, трябва просто да изберете “Reset filters” и ще започнете наново.
Промяната се отнася за три основни отчета в Performance: Search results, Discover и Google News.
Google за Product Markup, генерирана с JavaScript
И през месец октомври екипът на Google не пропусна да работи върху своите документации и да ги обновява. Две от тях са за Merchant listing structured data и Generate structured data with JavaScript. В тях компанията уточнява и силно препоръчва да се използва Product markup в HTML кода. Това ще гарантира постигане на възможно най-добрите резултати.
Екипът уточнява, че е възможно и използването на product markup, генерирана с JavaScript, но за целта трябва да сте сигурни, че вашият сървър може да рендира страниците достатъчно бързо за Googlebot.
Google премахна Noarchive Meta Tag Directive
По-рано тази година Google премахна оператора за кеширане от услугата си за търсене. Вследствие на това сега компанията спря да поддържа и noarchive директивата в Google Search. Тя указваше на Google да не запазва кеш копие на вашата страница. Предвид, че Google не поддържа оператора за кеширане, то и тази директива вече не е необходима.
Какво ще се случи със Sitelinks Search Box?
В края на октомври месец екипът на Google съобщи, че след почти 10 години на съществуване на Sitelinks Search Box в Google Search, компанията забелязва, че използването му с времето намалява. Това е и причината да решат да премахнат визуалния елемент, като по този начин ще опростят резултатите от търсене. Тази промяна ще започне да се случва на 21 ноември 2024. Важно е да уточним, че това не засяга нормалните sitelinks.
Ето и как изглеждаше sitelinks search box в резултатите от търсене:
Google: Изкушаващо е да оптимизирате за SEO метрики
John Mueller коментира, че напълно разбира защо SEO метриките, които различни инструменти ни дават, са изкушаващи. Но той допълва, че е важно да разберем, че в SEO няма преки пътища за постигането на добри резултати и оптимизирането спрямо тези показатели няма да доведе до по-добро класиране на даден сайт в резултатите от търсене.
Според John Mueller едно от най-интересните неща в SEO е това, че създава усещането за съществуване на бързи, лесни и достъпни трикове, но когато стигнем до тях, разбираме, че всъщност такива няма.
За постигането на добри резултати в дългосрочен план John Mueller препоръчва да търсите начини за добавянето на истинска стойност, която сама по себе си е уникална и е нещо, което потребителите търсят.
И когато говорим за уникалност, не се има предвид създаването на уникална комбинация от думи, а по-скоро нещо, което другите не дават като стойност, което може да отнеме повече време и ресурс, но да е качествено и да отговори на ключови за потребителите нужди и въпроси.
Какви още актуализации от Google се случиха през октомври?
Част от документациите на Google бяха актуализирани. Това са тези за URL structure и Favicon. В URL structure документацията екипът на Google добави информация с добри и лоши практики при посочване на URL structure.
Ето и какво ще откриете в документацията:
Що се отнася до тази за Favicon, компанията добави препоръка, казвайки, че вашият favicon трябва да бъде квадрат (съотношение 1:1) и да е с размер поне 8х8px. Въпреки препоръчителния минимален 8х8px размер, екипът на Google съветва да се придържате към по-голям от 48х48px размер. Всеки валиден формат на favicon се поддържа от Google.
И не на последно място е новата Google Trends документация. Компанията я разработва с цел да ви помогне по-добре да разберете как потребителите намират информация в търсачката. Това от своя страна е полезно за създаването на ефективни стратегии на съдържание и прецизиране начина, по който комуникирате с вашата аудитория.
Google Search понижава класиране на съдържание, което значително се различава от основното
Google заяви, че разполага със системи за класиране, които целят да разберат дали даден раздел на сайта значително се различава от основното съдържание в него или е изцяло независима секция.
Подобни сайтове и раздели биват класирани на по-задни позиции от Google. А с помощта на тези системи за класиране екипът на Google може да открива най-полезната информация от различни сайтове.
Google: Много скоро предстои Search Ranking Update
Това стана ясно по време на събитието Web Creator Summit, което се проведе в последните дни от октомври. По време на него екипът на Google заяви, че много скоро се очаква нов search ranking update. Това, което обаче добавиха, е, че сайтовете, които са били силно засегнати от последните ъпдейти, включително и от September 2023 helpful content update, не могат да очакват да се възстановят.