Google с предупреждение за използването на твърде много вътрешни връзки
Google обръща внимание, че използването на твърде много вътрешни връзки на една и съща страница може да намали стойността им.
John Muеller обяснява, че използването на твърде много вътрешни връзки в конкретна страница може да намали релевантността и значимостта им и дава съвети какво да се прави вместо това.
Тази тема се обсъжда във видео на Google Search Central SEO, записано на 2 юли 2021 г. Зрител на рубриката изпраща въпрос дали има някакви опасности, свързани с използването на прекомерно количество вътрешни връзки.
Темата за външните връзки е често дискутирана, но рядко се обсъжда цялостното влияние им влияние върху сайта.
Със сигурност те са важни от SEO гледна точка, тъй като изпращат сигнали до Google за това кои страници са най-значими за конкретен уебсайт. Те нямат същата тежест за класиране като външните връзки, но все пак имат значение.
Освен това Google анализира вътрешните връзки, за да разбере по-добре структурата на даден сайт. Картата на сайта може също да се използва за предаване на тази информация, но логическата структура на вътрешните връзки помага да стане още по-ясна.
Имайки предвид значимостта на вътрешните връзки, може ли твърде честата им употреба на дадена страница в крайна сметка да навреди? Ето какво казва Mueller.
Използването на твърде много вътрешни връзки може да доведе до проблеми, най-същественият, от които е, че Google няма да може правилно да разбере структурата на сайта.
На въпроса дали твърде многото вътрешни връзки на дадена страница причиняват повече вреда, отколкото полза, Mueller отговаря:
„И да и не. Имайки предвид, че вътрешните връзки се използват, за да разберем по-добре структурата на сайта, ако всяка една страница има връзка към друга, което създава една цялостна взаимосвързаност, то това не би могло да се определи като качествена и логична структура.
По този начин не можем да разберем коя е най-важната страница за конкретен сайт както и каква е логическата взаимовръзка между отделни страници с допълващо се съдържание.
Това затруднява търсещите машини да разбират контекста на отделните страници във вашия уебсайт.“
Вторият проблем е, че използването на твърде много вътрешни връзки ще намали стойността им. Една вътрешна връзка може да сигнализира на Google, че дадена страница е важна за уебсайта, но тя започва да изглежда по-малко важна с добавянето на повече.
Ако на страницата има двадесет вътрешни връзки, те няма да бъдат третирани със същото значение, както ако има само една или две.
„Прекалената наситеност с вътрешни връзки ни затруднява да разберем какво смятате за важно на вашия уебсайт.
Създавайки правилната структура се придава тази тежест на дадена страница, която е важна, защото ви дава малко по-голяма възможност да прецизирате по някакъв начин да присъствате в резултатите от търсенето.
Ако кажете на търсачките доста ясно и директно, че това е основната ви страница и оттам свързвате към различни категории и категориите към различни продукти, тогава за нас е много по-лесно да разберем, че ако някой търси тази категория на продукта, това е тази страница, която трябва да показваме в резултатите от търсенето.
Ако всичко е навързано с вътрешни връзки, тогава всяка от тези страници може да бъде уместна. В такъв случай ще изпратим потребителя към произволен продукт, вместо към страницата с вашата категория, на която целите да придадете повече тежест.“
Според съветите на Мюлер, собствениците на сайтове трябва да се стремят да имат структура на вътрешните връзки, която прилича на структурата на самия сайт.
Това потенциално може да изглежда така: начална страница> страница с категории> страница с услуги> страница за отправяне на запитване.
Ако добавяте вътрешни връзки в блог статия, можете да добавите контекстуални връзки към свързани статии на сайта.
Ако употребата на малко на брой вътрешни връзки е добро решение, използването на повече не е. Ще изпращате по-силни сигнали с по-малко връзки.
Можете да чуете отговорите на John Muеller във видеото тук: