Никола Минков представи презентацията си за AMP скорост на Ecomm Congress 2018
Какво се случи на Ecomm Congress 2018?
На 11-ти май се проведе поредното вълнуващо събитие за тази година, събиращо електронни търговци и експерти в дигиталния маркетинг от цялата страна и чужбина – Ecomm Congress 2018 в Sofia Event Center, който се провежда с подкрепата на isobar commerce.
Никола Минков взе участие като лектор на тазгодишното Ecomm събитие с нова презентация за AMP скорост. Никола Минков е собственик на SEO агенция Serpact, която е с богат опит в сферата на SEO оптимизацията, On-Page SEO, Off-Page SEO, технически интеграции, консултации и изработка на Content Marketing стратегии. Той е бил лектор на редица други конференции в България като например Online Advertising Live 2018– първата по рода си конференция в онлайн формат.
На Ecomm конференцията Никола Минков сподели също и ценен опит, придобит по време на двугодишното си участие в световноизвестното събитие за дигитален маркетинг SMX West Conference в Сан Хосе. В презентацията си Никола Минков сподели защо е важно събирането на знания и контакти за успешното ни развитие в света на SEO.
Главната тема на презентацията засегна основно въпроса за AMP скоростта. Той отново изненада публиката със своята презентация на тема „Mobile умря, да живее AMP! (Защо Google фаворитизира AMP?“).
AMP (accelerated mobile pages) е проект на Google, който цели да създаде нова форма за уебсайтовете, която да е още по-бърза, с по-голяма производителност и добър външен вид. Тъй като проекта е все още в развитие доста от нещата не са стандартизирани, тъй като AMP се надгражда постоянно, така че ще очакваме сериозни промени в бъдеще.
Главната причина за развитието му е повишаването на процента на мобилния трафик в последните години, който в настоящия момент е много повече от този през настолни устройства. Въпреки непрекъснатото развитие на технологиите мобилните устройства все още притежават някои недостатъци спрямо настолните компютрите, които вероятно скоро няма да бъдат преодолени. Това са главно по-слабия хардуер, който ограничава ресурсите, които могат да се отделят за всяко приложение и малкия екран, който дава различен изглед за отделните сайтове.
Целта на AMP проекта се стреми да създаде среда, където уеб страниците да бъдат подавани във максимално олекотен и стандартизиран формат, който е по-бърз и в същото време изглежда много добре на екрана. Съществува и възможността AMP да се добави към съдържанието на сайтовете в допълнителни приложения за съответните мобилни устройства, от която опция доста водещи западни компании се възползват в момента.
Линк към презентацията за AMP на Никола Минков
Ето някои от темите, които презентацията за AMP включва:
- Защо скоростта е важна?
- Какво е AMP?
- Какво е Open Source екосистема
- AMP са ограничени, нали?
- Кой използва AMP?
- Едни от сайтовете с AMP страници са водещи сайтове като: Google, Amazon, AliExpress, Tumblr., Index Exchange, Amazon, BMW, Twitter, Pinterest The New York Times, The Washington Post,Wired, Lancome, Triplelift, Sharethrough, Wego и много други.
Какви са ползите от AMP?
- Над 4 милиарда АМР страници
- Над 25 милиона домейна
- Над 10 хиляди АМР разработчици
- Под 0.5 сек. зареждане на страница с АМР
- Над 20% увеличение на реализациите
- Над два пъти увеличение на престоя на сайта