Обзор на уебинар: Mobile First Indexing & Mobile Information Retrieval with Dawn Anderson

Представяме ви обзор на уебинара „Mobile First Indexing & Mobile Information Retrieval with Dawn Anderson“, проведен на 22-ри януари 2019 г.

Даун е асистент-преподавател и изнася лекции по SEO и диджитал маркетинг стратегия в Manchester Metropolitan University, също е лектор на множество международни конференции и управлява консултантска агенция за SEO, Move It Marketing, базирана в Манчестър, Великобритания. Директор и основател на Top Tradespeople.

Dawn е участвала на някои от водещите британски и глобални маркетингови конференции за търсене, включително Pubcon (Las Vegas and Florida), SASCON (Manchester, UK), European Search Conference (Liverpool, UK), Search Leeds (Leeds, UK), Brighton SEO (Brighton, UK), SMX London (London, UK), SMX East (San Jose, US), Ungagged London (London, UK), Ungagged Las Vegas (Las Vegas, US), MozCon (Seattle, US) and State of Search (Dallas, US).

Тя също така изнася лекции и провежда семинари за търсене и маркетингови анализи на студенти в Manchester Fashion Institute.

Нека преминем към разговора ни:

Дидо: Здравей, Даун! Би ли ни казала как започна твоята кариера в SEO, кое те вдъхновява в SEO  и нещо интересно или забавно за теб?

Даун: Благодаря за поканата ви да бъда ваш гост. Със SEO  се занимавам от 12 години, уча се сама. Започнах да уча, да чета книги, да посещавам конференции, за да се развивам и повишавам знанията си. Във времето прочетох много книги в моята област. Това е вечно развитие и никога не спира.

Дидо: Как можеш да обясниш mobile first indexing от техническа или семантична перспектива?

Даун: Мобайл UX  е много различен. Снимки, икони, текстове – всичко е доста по-различно.

Боби: Даун, дали смяташ че сега сигналите за качество на Гугъл ще бъдат променени или сменени, в мобайл фърст ерата?

Даун: Не, затова се нарича search policy, защото отговаря за качеството на резултатите и щастието на потребителя. Той трябва да е удовлетворен, и даните показват кога това  е така. Така че – това остава постоянно – съдържанието и контекста трябва да дават отговори на хората и това да става бързо. Качеството ще има винаги значение и това е нещо хубаво.

Боби: Има ли някакви добри практики, които ние можем да приложим, за да се подготвим за MFI?

Даун: Скоростта е много важна при мобайл, също така трябва да преглеждате демографските  и Google Analytics данните си, за да реагирате спрямо тях. Трябва да обръщате внимание на техническите параметри на SEO, но също така и на съдържанието, то трябва да отговаря на търсенията на потребителите ви. То трябва да  е конкретно  и ясно. Снимките и видео-материалите са също така много важни, използвайте ги, защото те са търсени и ви носят трафик, но също така и при тях работете за добра скорост.

Дидо: Кои са според теб най-честите грешки, срещани  при мобайл и които трябва да избягваме?

Даун:  Основен проблем е да нямаш респонсив уебсайт, също така голям проблем е използването на много JS файлове, прекалено много снимки, прекалено много CSS. Проверете  че всичко е минава Fetch as Google успешно.

Боби: Даун, смяташ ли, че има специални начини за създаване на съдържание, което ще повиши нашата възможност да постигнем featured snippets?

Даун: Да. Първо, трябва да направите проучване  с keyword research туул. Повечето такива резултати идват от висококачествени сайтове. Ако искате да се класирате за events  или reviews вие трябва да поддръжате актуална информация. Трябва да анализирате – ако искате да се класирате за Question and Answer – трябва да подготвите добри въпроси и най -вече добри отговори към тях.     

Дидо: Каква е според теб разликата между традиционният information retrieval и мобилният такъв?

Даун: Да, mobile information retrieval e подкатегория на information retrieval и разглежда теми като conversational research,  conversational search /което е voice search/, assistive search /Google Assistant/, assistive IR, различни мобилни устройства, всичко което може да се носи и пренася – като Google Home  и т.н. Така че mobile information retrieval е една от най-бързо развиващите се теми. Книгата Mobile Information Retrieval /от Fabio Crestani/ е малка и аз я чета през почивните дни. Информационната нужда в мобилното устройство, как потребителя чете, дали бързо, дали бавно, съдържанието трябва да  е разбито на малки къси парчета, разсейването на потребителя, разбирането на поведението на хората – всичко това са важни неща, част от които тази книга разглежда.

Дидо: Да, също така Гугъл имат вече патенти за multimedia retrieval, разбирането на изображения, видео-материали и техните субтитри и ранкирането на тези материали при търсене.

Даун: Да, multimedia retrieval  е по-различно, тук имаме други характеристики  –  Гугъл чете всички тагове по изображението и текста около него. Снимките ангажират вниманието много повече.

Дидо: Тоест, ти си съгласна че information retrieval  и multimedia retrieval са свързани?

Даун: Да, те са свързани!

Боби: Даун, би ли ни казала повече за две важни точки в Mobile IR – Context Awareness & Content Adaptation? Каква роля играят те? Те свързани ли са помежду си?

Даун:  Те играят важна роля. За търсачите на информация  – разбирането на заявката и конкретният сценарий са важни – да разберем намерението на търсещия, дестинацията, цената и т.н. Ние трябва да имаме предвид екрана, който те ползват, мястото им, вида на устройството им.  Това е много важно!

Боби: Ние започнахме да говорим за entities. Смяташ ли, че Entity-тата са важни да mobile informational retrieval? И защо?

Даун:  Първо, всяка страница в Уикипедия  е за някое entity. Ентити-тата правят уточнения и улесняват разговора. Уикипедия за мен е най-добре структурираният справочник в света. Всеки индивидуален документ там е като отделна книга.

Боби: Преминаваме към последните въпроси в уeбинара ни, защото времето ни свършва. Каква е твоята прогноза за SEO –  ще видим ли изненадващи промени според теб, или не, и как да променим статегията си?

Даун: Смятам, че ние постоянно трябва да адаптираме стратегията си към това, което търси потребителят. Уеб-сайтовете да имат локализация,  да се има предвид намерението на хората, да преценяваме различните нужди на аудиторията. Различните намерения и нужди при търсене от различни устройства.

Има много книги в тази област вече, много конференции се провеждат, затова ние трябва да следим тези неща и да сме  в крак с тенденциите. Само това ще ни гарантира едно правилно развитие и успех в науката на търсещите машини.