Топ 50 SEO специалиста, които да следвате в Twitter
SEO или Search Engine Optimization е обширно понятие и изключително динамично развиваща се индустрия, в която ъпдейтите и промените настъпват със скоростта на светлината. Затова един добър SEO специалист трябва да бъде винаги актуален, следейки всички новости около търсачката.
Как? Има много начини, а един от най-добрите според нас е именно Twitter. Причината за това е, че в платформата ще откриете много авторитетни SEO специалиста, които говорят не само за актуализациите и промените, които Google обявява, но и споделят своето мнение и опит, а често се получават и интересни дискусии.
Независимо дали сте тепърва стъпващ в SEO индустрията или имате професионален опит, то това е чудесен начин да следите всички новости. И тъй като в Twitter броят на потребителите, които са SEO специалисти е наистина огромен, по-долу ще споделим с вас топ специалистите, които си струва да следвате.
AJ Ghergich
AJ Ghergich е SEO, SEM и Content Marketing експерт. Той е главен маркетингов директор на Brado, а освен това е специалист, който споделя полезни статии, ръководства и казуси, свързани с SEO.
Aleyda Solis
Aleyda Solis е основател на Orainti, но наред с това тя е и SEO консултант, блогър, автор и лектор и със сигурност е сред дамите, които си струва да последвате в Twitter. През 2019 година тя беше и гост в уебинара на Serpact, а темата бе “What makes SEO fail?”
Annie Cushing
Annie Cushing е експерт по данните, като фокусът ѝ е да събира, анализира и визуализира всякакъв вид маркетингови данни, а в нейния профил в Twitter тя ежедневно споделя полезна информация и всички новости в SEO индустрията. Annie е автор на книгата “Making data sexy”, и има подкаст.
Areej AbuAli
Areej AbuAli е основателката на общността TechSEOWomen, а заедно с това е и SEO експерт, като нейният фокус е техническо SEO. Освен в Twitter тя споделя полезна информация и в нейния блог.
Aurora Morales
Към момента Aurora Morales е Monetized Education Specialist в Google. Нейната задача е да помага на издателите да печелят приходи благодарение на съдържанието си в AdMov и AdSense. Именно с темата “AdSense и AdMob монетизация в 2020” Aurora Morales беше гост в серия от поредицата SerpAsk на Serpact. Преди да влезе в света Google, опитът на Aurora е като Brand Specialist, в журналистиката, както и с платформите Twitter и YouTube.
Barry Schwartz
Barry Schwartz е изпълнителен директор на RustyBrick, основател на Search Engine Roundtable и редактор на Search Engine Land. Той е домакин на Search Marketing Expo в Израел, оратор, модератор и координатор на редица конференции за SEO.
С над 16 години опит в сферата на SEO, той често е давал интервюта или е бил цитиран в медии като Forbes, New York Times, USA Today Business Week, Wall Street Journal и други.
Наред с всичко това Serpact имаше удоволствието да води уебинар, на който Barry Schwartz, Никола Минков и Дидо Григоров дискутираха темата относно SEO индустрията през 2020 година.
Bartosz Góralewicz
Bartosz Góralewicz е откривател и CEO на Onely и експертът, който промени разбирането ни относно връзката на Google с електронната търговия и всичко това благодарение на неговото авангардно проучване. Той е и сред SEO експертите, с които сме имали честта да обсъдим темата относно индексирането на съдържанието в наш уебинар.
Brian Clark
Brian Clark е един от новаторите в ерата на SEO и човекът, който използва термина “content marketing” още преди някой да разбере какво точно представлява това. Освен че е следван от много други специалисти в Twitter, неговият блог е един от най-четените сред специалистите в тези среди.
Brian Dean
Brian Dean е още един известен SEO експерт и основател на Backlinko. Той е специализиран най-вече в това да предоставя практически стратегии на маркетингови специалисти и предприемачи, така че да получават максимално повече трафик от търсачките.
Craig Campbell
С над 17-годишен опит в сферата на SEO, Craig Campbell, освен че е изключителен експерт, той води курсове по SEO и е лектор на редица събития по дигитален маркетинг.
Craig Campbell е специализиран в link building и анализа на сайтове. Той е сред SEO специалистите, които са участвали в уебинар на Serpact от поредицата SerpAsk. А темата на събитието бе „Top Technical SEO Trends Predictions in 2019 with Craig Campbell“
Dana DiTomaso
Dana DiTomaso е президент и партньор в Kick Point, като е специализирана в Local SEO. Тя е сред SEO експертите, които могат да ви кажат стъпките от това да използвате публикациите в GMB до най-добрите практики за по-добри отзиви в Google.
А ако ви е любопитен светът на Local SEO, то можете да видите една от сериите ни от поредицата SerpAsk, в която именно Dana DiTomaso участва.
Daniel Waisberg
Daniel Waisberg е Search Advocate в Google, което го прави сред топ специалистите, които си струва да следвате. В неговия профил в Twitter можете да откриете новостите около Google, както и полезни съвети относно оптимизацията и добрите практики.
Danny Sullivan
Danny Sullivan е един от най-популярните SEO специалисти в Twitter и в индустрията като цяло. Той започва да се занимава с търсачките още в далечната 1995 година. Danny е сред Twitter потребителите, които първи споделят новостите около търсачката на Google.
И не на последно място, той е откривателят на Search Engine Land – един от първите онлайн информационни портали за SEO, открит през 1997 година.
Dan Shure
Dan Shure е SEO специалист и собственик на Evolving SEO. Нещо повече, той създава подкасти на теми, свързани с оптимизацията на сайтове, а в неговия Twitter ще откриете последните новини от света на SEO и Google търсачката.
Darren Rowse
Darren Rowse е професионален блогър и един от първите, които превръщат писането в своя професия. Той има изключително богат опит, като през последните 15 години става автор на няколко книги и основава редица уебсайтове. В Twitter споделя полезни съвети относно изграждането на успешни уебсайтове, а наред с това вдъхновява и мотивира.
Dawn Anderson
Dawn Anderson е SEO консултант, асистент-преподавател и лектор на теми, свързани с SEO и дигитален маркетинг. Тя е основател и директор на Top Tradespeople и управлява SEO агенция, носеща името Move It Marketing.
Тя е сред експертите, които е взела участие в редица конференции като European Search Conference, BrightonSEO, MozCon и още много други. Също така, тя взе участие и в уебинар на Serpact на темата Mobile First Indexing & Mobile Information Retrieval.
David Amerland
Друг специалист, който също е бил гост на наш уебинар, е David Amerland. Той е бизнес журналист, световен лектор и автор на книги за SEO, Social Media и Web. Неговата мисия е да помага на стартъпи и международни клиенти да създадат SEO и Social Media стратегии. Заедно с това той пише за Forbes и в блога си, като основните теми отново са оптимизация за търсещи машини и социални мрежи.
Doc Sheldon
Doc Sheldon е с над 14 години опит в сферата на SEO. Той е собственик и основател на Intrinsic Value SEO, а фокусът му е техническа оптимизация, сигурността и скоростта на уебсайта. Doc Sheldon е сред специалистите, с които имахме възможността да дискутираме темата за оптимизацията на скорост на зареждане на уебсайт.
Eric Enge
Eric Enge е специалист по дигитален маркетинг в Perficient Digital, който в своя акаунт в Twitter споделя експертно SEO съдържание и актуални новини от света на SEO. Освен това, през 2018 година една съвместна инициатива на Eric Enge и Serpact ражда уебинара на тема “Voice Search and Featured Snippets in SEO with Eric Enge“.
Fernando Angulo
Fernando Angulo е Senior Market Research и Global Speaker в Semrush, а неговият фокус е Content Marketing, SEO, Market Research и Influencer Marketing. Освен това, той също е взимал участие в уебинар на Serpact, като темата бе насочена към това как да се подобри Content Marketing стратегията и да се извлече максимума от създадено съдържание.
Glenn Gabe
Glenn Gabe е SEO консултант в G-Squared Interactive (GSQi) и има над 24 години професионален опит в областта на дигиталния маркетинг. Към момента той главно помага на клиенти да се възстановяват след ъпдейти, както и се занимава с технически SEO одити, SEO за редизайн и миграция на уебсайтове, както и SEO обучения.
Google Search Central
Да, сред топ 50 включваме не само специалисти, но и компании и инструменти, в чиито профили в Twitter ще откриете важна информация. Именно Google Search Central предоставя изключително много полезни ресурси относно SEO, свързани с това как да оптимизирате вашия сайт, така че да се класира добре при търсене в Google. Освен това, в акаунта в Twitter ще получавате всички новости около Googlе.
Google SearchLiaison
В акаунта Google SearchLiaison ще намерите официални туитове на Danny Sullivan за това как работи търсенето в Google.
Ian Lurie
Ian Lurie е основател на блога Portent, в който ще откриете полезни статии относно SEO, PPC и маркетинг. Той е дигитален маркетолог и консултант в Ian Lurie.
Jeff Bullas
Jeff Bullas е блогър и лектор на теми, свързани с маркетинга в социалните мрежи. Той е обявен от Forbes за един от влиятелните личности в областта на социалните медии. В своя профил в Twitter той пише главно за SEO и социални мрежи.
John Mueller
John Mueller е един от най-следваните специалисти, които са част от екипа на Google. Често можете да видите въпроси в Twitter, които са насочени именно към него. Освен това, екипът на Serpact имаше честта да води първия по рода си в България уебинар с неговото специално участие. А темата, която се дискутира, бе “From Javascript SEO to the new GSC with John Mueller”. По-късно последва втори уебинар на тема “Webmaster Guidelines Recap 2019 & Future SEO Best Practices in 2020”.
Kate Toon
Kate Toon е предприемач, copywriter, оратор, лектор, автор и подкастър. Тя е ръководител на COPYCON, което е единствената такава конференция за копирайтинг в Австралия. Тя е автор и на книгата “Confessions of а Misfit Entrepreneur: How to succeed in business despite yourself”.
През 2020 година проведохме интересен уебинар заедно с Kate Toon и Дидо Григоров, в който двамата дискутираха темата: “Как да конвертираме потребители и да угодим на Google боговете?”
Kevin Indig
Kevin Indig е Head of SEO на Shopify, а освен това той също споделя интересни неща, фокусирани върху SEO и увеличаване на органичния трафик.
Koray Tuğberk GÜBÜR
Koray Tuğberk GÜBÜR е експерт по цялостно SEO, като неговият опит е насочен в изграждане на E-A-T и техническо SEO, както и управление на дигитален маркетинг.
Kristina Azarenko
Kristina Azarenko е специализирана в електронната търговия и техническото SEO. Освен това тя е и създател на курса SEO Challenge.
Kristine Schachinger
Kristine Schachinger е SEO консултант и дигитален стратег, а в своя профил в Twitter споделя SEO съвети и прозрения, свързани с нейната работа.
Lidia Infante
Lidia Infante е SEO консултант, писател и лектор. Нейният фокус в работата ѝ е да развива стратегическа комбинация на техническо SEO, стратегия за съдържание и дигитален маркетинг. В нейния профил ще откриете полезна информация и съвети, свързани с SEO, дигитален PR и маркетинг.
Lily Ray
Lily Ray е старши директор, SEO и Head of Organic Research в Amsive. Нейната кариера в SEO индустрията започва през 2010 година, като е специализирана най-вече в техническата SEO оптимизация, анализа на алгоритмите, както и в изготвянето на SEO стратегии.
Lukasz Zelezny
Lukasz Zelezny е SEO специалист и автор, чийто фокус е да помага на компаниите да увеличават своя органичен трафик.
Marie Haynes
Marie Haynes е SEO експерт, чиято кариера в областта започва още през 2008 година. Тя е сред признатите специалисти в SEO индустрията, която има експертни познания относно алгоритъма на Google – Penguin. Освен това тя е основател и на Marie Haynes Consulting Inc и гост в уебинар на Serpact, на който темата на разговор бе “Google Search Quality Raters Guidelines & E-A-T in today SEO”.
Martin Splitt
Заедно с John Mueller, Martin Splitt е Webmaster Trends Analyst в Google. Той е също много знаков специалист, профилиран в изработката на сайтове с JavaScript и тяхната оптимизация за Google. За наша радост имахме удоволствието и с него да проведем епизод от серията уебинари SerpAsk на тема “Latest Javascript SEO Best Practices & SPA With Martin Splitt”.
Matt Cutts
Matt Cutts е американски софтуерен инженер и бившият ръководител на екипа за уеб спам в Google. Той използва акаунта си в Twitter основно, за да споделя новости около технологиите.
Milosz Krasinski
Темата “Website Promotion in 2019” е сред интересните дискусии, които сме обсъждали на един от уебинарите заедно с Milosz Krasinski. Той е международен SEO консултант, лектор и блогър. Неговата основна мисия е да помогне на малки и стартиращи компании да популяризират своите уебсайтове. Най-големият му фокус е техническо SEO, дигитални стратегии и link building.
Moz
Говорим за топ специалисти, но вярваме, че някои компании и организации са също полезен източник на информация, затова и ще споменем за Moz. Това e SEO софтуер, който предоставя анализ на уебсайтове, визуализация на уеб данни, проследяване и други.
Компанията популяризира редица маркетингови продукти, а наред с това има изключително полезен блог. Moz e открит през 2004 година от Rand Fishkin и неговата майка Gillian Muessig.
Murat Yatagan
Murat Yatagan е експерт с над 10 години опит в сферата на UX и SEO. Той е бивш Googler като е бил част от екипа на Google като анализатор на продукти, борба със спам в мрежата, анализ на линк профил, управление на общността и други. Той е и съдия в US, UK, EU & MENA Search Awards.
А освен да го последвате в Twitter, за да следите интересни туитове от него, можете да видите и нашия съвместен уебинар с Murat Yatagan, на който обсъдихме темата “Make your website easier to be crawled by Googlebot”.
Neil Patel
Neil Patel е един от успешните предприемачи и основател на kissmetrics и crazyegg. Той също е сред топ специалистите, които ви съветваме да следвате, тъй като ще откриете много полезни публикации, свързани с SEO.
Orit Mutznik
Orit Mutznik е SEO директор в Forbes, като нейният професионален опит в тази индустрия започва в далечната 2008 година. В нейния акаунт в Twitter ще откриете различни съвети, свързани с SEO и маркетинг.
Pedro Dias
Pedro Dias е с над 16 години опит в сферата на SEO, освен това той е бивш Googler като част от екипа Google Search Quality. Теми като SEO и архитектура на информацията на уебсайта, както и навигацията в уебсайт са много познати за него и именно тях той коментира на един от уебинарите на Serpact.
Rand Fishkin
Както по-горе в статията споделихме, Rand Fishkin е основателят на Moz. Освен профилът на компанията, ние ви съветваме да следвате и неговия личен профил в Twitter, тъй като споделя полезна информация относно SEO, маркетинг и стартиращите компании.
Richard Baxter
Richard Baxter е експерт, специализиран в SEO, Content Marketing, както и в таргетираното промотиране. Той е сред специалистите, които споделят наистина ценно съдържание.
Roxana Stingu
Roxana Stingu е Head of Search и SEO в Alamy. Нейният фокус и сила са pagespeed и image search, а наред с това, тя е сред специалистите, които обичат да автоматизират всичко, което може да се автоматизира.
Search Engine Land
Както споделихме, Search Engine Land е основана от Danny Sullivan и е един от най-добрите източници на информация, свързана с SEO и дигитален маркетинг като цяло. Именно затова акаунта на Search Engine Land в Twitter е сред задължителните за следване.
Wil Reynolds
Wil Reynolds е предприемач и собственик на агенция Seer, който също споделя интересни неща в своя акаунт в Twitter, свързани с SEO.